Sivu 4/4
Lähetetty: 08 Heinä 2007, 19:30
Kirjoittaja snuggles
Mulla tuli ropleemia viime talven kevyen venttiilirempan jälkeen kun vakiovenat läpätty kevyesti. Eli imut meni piloille 2tkm aikana, välykset nolliin, jopa alle. Seetit upposi venttiileihin, ei kanteen. Nyt kiinni vakiokokoiset ferreat imupuolella. Eli pakoset kestää, ei mitään ropleemia. Nyt hieman pelko persiissä josko nuokaan imut ei kestä. Seuraava resepti on vaihtaa vakiojouset takaisin. Nyt jousina apen joku keskinkertainen, ei tiukin malli.
Lähetetty: 08 Heinä 2007, 19:41
Kirjoittaja busajasa
Offtopic.. tuo linkki vie ihan muualle kuin käsittääkseni pitäisi.
Otin Screenshotin mitä mulla näkyy.....
Edited By busajasa on 1183912982
Lähetetty: 08 Heinä 2007, 20:44
Kirjoittaja waiski10
busajasa kirjoitti:
Offtopic.. tuo linkki vie ihan muualle kuin käsittääkseni pitäisi.
Otin Screenshotin mitä mulla näkyy.....
lontoota pukkaa. 
Lähetetty: 08 Heinä 2007, 21:03
Kirjoittaja 107-1089231881
tilapäinen katkos sivuilla, lasku matkannu väärään osoitteeseen. Sivut aukenee piakkoin 
Lähetetty: 26 Syys 2007, 12:04
Kirjoittaja Titaani
Kuinka tää ventiilinvälysongelma voi tällä hetkellä? Mitä vikaa löytyi?
Tarkoitus talven aikana ehkä teettää kansi, mutta tälläisiä ongelmia ei mielellään touring peliin haluaisi.
Edited By Titaani on 1190881532
Lähetetty: 22 Marras 2007, 22:52
Kirjoittaja 107-1089231881
No niin, eräs potilas tuli tarkistukseen ja viallisista venttiileistä venttiileistä tolkuton säätö tarve johtui. Imu venttiileissä oli kaksi kunnollista ja 6 kpl viallisia (lue reuna karkaisu puuttuu)
Kuvatuksessa vasemman puoleinen on ok valmistetta ja oik. kesken tekoinen. Pettänyt kuin paha maineisen ZX-10 vena.
Kyseisen kannen venttiilit (2kpl ehjää- 6kpl sutta) on lähdössä tehtaalle tutkailuun.
http://galleria.busanistit.org/album70/BB_n_paluu_009?full=1
Lähetetty: 14 Maalis 2008, 22:37
Kirjoittaja PetriK
Tässä viime päivinä on tullut luettua aika paljon liittyen siihen että mikä on paras tapa tehdä kannen porttausta. Epoksikittiä putkeen ja tehot paranee vaikka virtaus pienenee.
Mutta asiaaan - Ihan mielenkiinnosta kysyn tähän venttilijuttuun liittyen että kuinka monella niistä joilla imuventtiili oli pettänyt on venttiilinohjain lyhennetty kanavasta imupuolen virtauksen parantamiseksi ?
Joidenkin kirjoitusten mukaan on mahdollista että venttiilinohjaimen lyhentäminen, eli tukivarren lyhentäminen, saattaa aiheuttaa värinää venttiilin päässä. Itse en ihan vielä tähän usko, mutta kysytään nyt kun täällä on asiantuntemusta...
Lähetetty: 15 Maalis 2008, 19:24
Kirjoittaja akseli
PetriK kirjoitti:Tässä viime päivinä on tullut luettua aika paljon liittyen siihen että mikä on paras tapa tehdä kannen porttausta. Epoksikittiä putkeen ja tehot paranee vaikka virtaus pienenee.
Mutta asiaaan - Ihan mielenkiinnosta kysyn tähän venttilijuttuun liittyen että kuinka monella niistä joilla imuventtiili oli pettänyt on venttiilinohjain lyhennetty kanavasta imupuolen virtauksen parantamiseksi ?
Joidenkin kirjoitusten mukaan on mahdollista että venttiilinohjaimen lyhentäminen, eli tukivarren lyhentäminen, saattaa aiheuttaa värinää venttiilin päässä. Itse en ihan vielä tähän usko, mutta kysytään nyt kun täällä on asiantuntemusta...
kanavien pienentäminen pätee pienissä ja vähätehoisissa jos niissäkään.n18%ssa oli hiukan lyhennetyt ohjurit.ei niitä kannata huvikseen lähteä katkomaan.näissa venttiilien painumisissa syyt vaikuttaisivat olevan tapauskohtaisia-puoltatusinaa selvää syytä testataan kesä minkä jälkeen asiassa ollaan viisaampia-toivottavasti. omassa moottorissa oli välykset satkulleen siinä mihin ne laitettiinkin-seetityö on kstn v.04 tai05 tekemä
Lähetetty: 15 Maalis 2008, 19:36
Kirjoittaja PetriK
akseli kirjoitti:kanavien pienentäminen pätee pienissä ja vähätehoisissa jos niissäkään.
Mielenkiintoista - jotenkin on tullut saatua käsiin huippukavereiden dynodataa jossa todetaan että 1397 on vielä siinäkin kohtuullisen isot kanavat. Teorian mukaan kanavan koosta tulee ongelma vasta kun virtausnopeus kanavan kapeimmassa kohdassa kasvaa reilusti lämpimällä kaasulla yli äänennopeuden. Virtausnopeus kuitenkin on aina se asia jolla lisätään sylinterin täyttöastetta, ei virtauksen määrä. Lisäksi kun lukee niiden kavereiden tekstejä jotka tekevät noita nopeampien autojen koneita (esim F1), sama teema toistuu sielläkin - joten en ole ihan varma siitä että onko asia noin mustavalkoinen. Tästä voisi saada aikaan ihan hyvän keskustelun jos asia kiinnostaa.
kstbh:n kanssa olen kyllä samaa mieltä siitä miten busan kansi tulee rakentaa.
Lähetetty: 15 Maalis 2008, 19:59
Kirjoittaja 107-1089231881
PetriK kirjoitti:Mutta asiaaan - Ihan mielenkiinnosta kysyn tähän venttilijuttuun liittyen että kuinka monella niistä joilla imuventtiili oli pettänyt on venttiilinohjain lyhennetty kanavasta imupuolen virtauksen parantamiseksi ?
Joidenkin kirjoitusten mukaan on mahdollista että venttiilinohjaimen lyhentäminen, eli tukivarren lyhentäminen, saattaa aiheuttaa värinää venttiilin päässä. Itse en ihan vielä tähän usko, mutta kysytään nyt kun täällä on asiantuntemusta...
Hmm.. epäkurantit/läpätut venat on suurin ongelma, laiha seos (esim pakopaineiset tbo koneet), seetitöiden suoruus tulee seuraavana, muuten kyllä venttiilit kestävät
Ohjainta voidaan lyhentää noin 4mm riskittä, mutta on huolehdittava siitä että ohjainmen pää jää suoraksi eikä vinoksi. Ohjaimenpään vinoudesta ongelmat alkavat.
Oikeaoppisesta muotoilusta on suurempi hyöty kuin lyhentämisestä.
Tolla 4mm lyhentämisellä venttiilille ei saa ylimääräisiä liikkeitä aikaiseksi jos ohjaimen pää suora.
Edited By Ksthb on 1205604323