Sivu 23/33

Lähetetty: 14 Huhti 2013, 13:35
Kirjoittaja jouniri
Mikä mahtaakaa hymyilyttää Suomen nopeimpia vaparikuskeja Ahtista ja JariM:ää? No ajetut nopeudet 397kmh / 390kmh mailille tietty ja ennenkaikkea tieto siitä jotta lisää on luvassa tälle kaudelle.

https://www.facebook.com/photo.p....theater

Lähetetty: 16 Huhti 2013, 22:20
Kirjoittaja jouniri
Viikonlopun aikana saatiin mallimäntä hiposteltua lopulliseen kuosiin ja mäntäsarja saatiinkin maanantaina koneistamoon modattavaksi.

Myös 20 piikkinen etuRissanen lähti maanantaina tilaukseen, saas nähdä pyöriikö se ilman modeja vetoakselin lisälaakerihässäkän kanssa.

Eilen saatiin myös uusia ponsoori neuvotteluja etiäpäin, tiedä vaikka päästäisiin ameriikan neuvotteluissakin ihan kauppaan asti ja tuotaisiin suht nopia turbotekniikka Bonnevillen tulijaisina? :oho:

Lähetetty: 17 Huhti 2013, 22:09
Kirjoittaja zeta1
jouniri kirjoitti:
zeta1 kirjoitti:
jouniri kirjoitti: Paljonko vaaditaan, että on nopein keltaisen pyörän omistaja? Ilmeisesti rahoitusyhtiön pyöriä saattaa löytyä yllättävänkin nopeita keltaisena?
No sitä ei vielä kukaan tiedä mutta mitä tollasella 12r:llä nyt voi päästä. Kait se tässä kevään aikana selviää kunhan saadaan swigin jatkot paikoilleen. Ei muuta kuin pyörät maalaamoon niin saadaan tästäkin oma sarja. :rasberry:
Taitaa Powerkingin 12R keltaisilla katteilla pitää pohjia 355kmh nopeudella joten voi olla jotta vaatii muutakin kuin swingin jatkot? Mutta näihän sulla lieneekin, onko kyseessä isollakin turbolla oleva laitos? Kannattaa nyt varmaan samalla tavoitella tuota 100m/s kerho tunnustakin. Oikein nopiaa kesää sulle kuin muillekkin.
Kyllähän sinne joku Holset on tuloillaan mutta nuo välitykset vain on aika hakusellaan mutta lähdetään Halliin kokeilemaan 18/40 väleillä ja todetaan siellä kuinka nopeaan tulee rajoitin vastaan. :D

Lähetetty: 17 Huhti 2013, 22:15
Kirjoittaja jarim
No jos Kawassa on laatikon ratastukset sinnepäinkään kuin Hayabusassa niin vinkiksi että minä ajelen vaparina 18/40 välityksillä. Eli jos voimaa on vähänkään enemmän kuin vapari Busassa niin vähän pitempiä välityksiä huutaa. :;):

Lähetetty: 20 Huhti 2013, 23:45
Kirjoittaja jouniri
Uusi sähkösarja alkaa pikku hiljaa hahmottumaan, männät saatanee koneistamolta alkuviikosta joten toiveissa päästä kasamaan 1.moottorin viimeisintä versioo tulevalla viikolla. Saattaapi tiimeillä olla melkoisesti puuhaa ensiviikosta aina kesäkuun puoleen väliin asti jolloin mikäli vaan mahdollista lopetetaan Taxin testiajot ja keskitytään muutama viikko pakkaamiseen jonka jälkeen heinäkuun lopulla olisi tarkoitus laittaa kalusto matkaan kohti Bonnevilleä. Suomi ajoissa ennen Bonnevilleä tullaan keskittymään vain testaamiseen
"säästeliäästi".

http://www.facebook.com/photo.p....theater

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 19:51
Kirjoittaja jouniri

Lähetetty: 24 Huhti 2013, 13:14
Kirjoittaja jouniri
OAMK:n TFM sivusto olisi nyt sitten valamiina joten käykääpäs tutustumassa.

http://oamk.fi/tekniikka/tfm/

Lähetetty: 24 Huhti 2013, 22:16
Kirjoittaja jouniri

Lähetetty: 26 Huhti 2013, 23:55
Kirjoittaja jouniri
JariM, Antti ja JarnoJ niputti tänään Taxin ykösmoottorin viittävaille valmiiksi, sunnuntaina vielä pikku rypistys ja eikun kohti paperitehdasta.

Lähetetty: 28 Huhti 2013, 23:37
Kirjoittaja jouniri
Ja niinhän siinä sitten kävi, jotta...

https://www.facebook.com/photo.p....theater

Lähetetty: 29 Huhti 2013, 16:42
Kirjoittaja jouniri
Tänään tuli hommattua 15kpl lentolippuja Oulu-Salt Lake City-Oulu ja 2kpl Helsinki-Salt Lake City-Helsinki. Eli ihan pikku bändillä ei Bonnevilleä mennä valloittamaan. Mikäli bändäreitä suomesta lähtee mukaan, niin majoitus ollaan otettu Hotelli-Casino Montego Baystä Wendoverista. Taxi hyppää siiville jo heinäkuun lopulla joten kiire tulee olemaan kenttätestien osalta.

Lähetetty: 05 Touko 2013, 11:57
Kirjoittaja jouniri
Tänään onkin sitten Taxilla kohti Bonnevilleä projektissa vuorossa Bonneville swingin paikalleen asennus. Kyseisen swingin painoa on siis nostettu lyijytäytöllä 7 stä kilosta reiluun 50:n kiloon. Tarve on saada mahdollisimman alas ja taakse lisäpainoa n.100-130kiloa jotta pito saavutettaisiin suolallakin.
Alasiipi tehdään uusiksi ja nykyisen alumiinisen sijaan raudasta jolloin siitäkin saadaan lisäpainoa, sekä mahdollisesti koko mahanalta vedettävänä. Takasisälokasuojan teko on myös tehtävälistalla.
Myös MoTeC boxin vaihtuneet paikat vaatii uusia kiinnikkeitä niille sekä vesimetanoli pumpun siirto konehuoneeseen kaipaa kiinnikkeet.
Puuhaa siis riittää yllinkyllin ja vähän enemmänkin.

Lisäksi ohjelmassa on Taxin koekasaus, jotta päästään tarkastusmittomaan uuden sähkösarjan liittimien paikat ennen niiden kiinni valamista. Uusi sähkösarja puolestaan on tehty niin, ettei suola / vesi pääse sen sisään. Mm kaikki liitokset ja liittimet on valettu umpeen.

Lähetetty: 05 Touko 2013, 20:52
Kirjoittaja jouniri

Lähetetty: 07 Touko 2013, 01:56
Kirjoittaja jouniri

Lähetetty: 08 Touko 2013, 13:37
Kirjoittaja jouniri
Muutama projektikuva

https://www.facebook.com/photo.p....theater




Edited By jouniri on 1368009498