Taxilla Bonnevilleen
Viikonlopun aikana saatiin mallimäntä hiposteltua lopulliseen kuosiin ja mäntäsarja saatiinkin maanantaina koneistamoon modattavaksi.
Myös 20 piikkinen etuRissanen lähti maanantaina tilaukseen, saas nähdä pyöriikö se ilman modeja vetoakselin lisälaakerihässäkän kanssa.
Eilen saatiin myös uusia ponsoori neuvotteluja etiäpäin, tiedä vaikka päästäisiin ameriikan neuvotteluissakin ihan kauppaan asti ja tuotaisiin suht nopia turbotekniikka Bonnevillen tulijaisina?![Oho :oho:](./images/smilies/oops2.gif)
Myös 20 piikkinen etuRissanen lähti maanantaina tilaukseen, saas nähdä pyöriikö se ilman modeja vetoakselin lisälaakerihässäkän kanssa.
Eilen saatiin myös uusia ponsoori neuvotteluja etiäpäin, tiedä vaikka päästäisiin ameriikan neuvotteluissakin ihan kauppaan asti ja tuotaisiin suht nopia turbotekniikka Bonnevillen tulijaisina?
![Oho :oho:](./images/smilies/oops2.gif)
Kyllähän sinne joku Holset on tuloillaan mutta nuo välitykset vain on aika hakusellaan mutta lähdetään Halliin kokeilemaan 18/40 väleillä ja todetaan siellä kuinka nopeaan tulee rajoitin vastaan.jouniri kirjoitti:Taitaa Powerkingin 12R keltaisilla katteilla pitää pohjia 355kmh nopeudella joten voi olla jotta vaatii muutakin kuin swingin jatkot? Mutta näihän sulla lieneekin, onko kyseessä isollakin turbolla oleva laitos? Kannattaa nyt varmaan samalla tavoitella tuota 100m/s kerho tunnustakin. Oikein nopiaa kesää sulle kuin muillekkin.zeta1 kirjoitti:No sitä ei vielä kukaan tiedä mutta mitä tollasella 12r:llä nyt voi päästä. Kait se tässä kevään aikana selviää kunhan saadaan swigin jatkot paikoilleen. Ei muuta kuin pyörät maalaamoon niin saadaan tästäkin oma sarja. :rasberry:jouniri kirjoitti: Paljonko vaaditaan, että on nopein keltaisen pyörän omistaja? Ilmeisesti rahoitusyhtiön pyöriä saattaa löytyä yllättävänkin nopeita keltaisena?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No jos Kawassa on laatikon ratastukset sinnepäinkään kuin Hayabusassa niin vinkiksi että minä ajelen vaparina 18/40 välityksillä. Eli jos voimaa on vähänkään enemmän kuin vapari Busassa niin vähän pitempiä välityksiä huutaa. ![Wink :;):](./images/smilies/wink.gif)
![Wink :;):](./images/smilies/wink.gif)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Uusi sähkösarja alkaa pikku hiljaa hahmottumaan, männät saatanee koneistamolta alkuviikosta joten toiveissa päästä kasamaan 1.moottorin viimeisintä versioo tulevalla viikolla. Saattaapi tiimeillä olla melkoisesti puuhaa ensiviikosta aina kesäkuun puoleen väliin asti jolloin mikäli vaan mahdollista lopetetaan Taxin testiajot ja keskitytään muutama viikko pakkaamiseen jonka jälkeen heinäkuun lopulla olisi tarkoitus laittaa kalusto matkaan kohti Bonnevilleä. Suomi ajoissa ennen Bonnevilleä tullaan keskittymään vain testaamiseen
"säästeliäästi".
http://www.facebook.com/photo.p....theater
"säästeliäästi".
http://www.facebook.com/photo.p....theater
Vähän vaktaa rojektista...
http://www.oamk.fi/tekniikka/tfm/docs/aitta_jari.pdf
http://www.oamk.fi/tekniikka/tfm/docs/palola_hannu.pdf
http://www.oamk.fi/tekniikka/tfm/docs/aitta_jari.pdf
http://www.oamk.fi/tekniikka/tfm/docs/palola_hannu.pdf
OAMK:n TFM sivusto olisi nyt sitten valamiina joten käykääpäs tutustumassa.
http://oamk.fi/tekniikka/tfm/
http://oamk.fi/tekniikka/tfm/
Massakuuri jatkuu...
https://www.facebook.com/photo.p....theater
https://www.facebook.com/photo.p....theater
Ja niinhän siinä sitten kävi, jotta...
https://www.facebook.com/photo.p....theater
https://www.facebook.com/photo.p....theater
Tänään tuli hommattua 15kpl lentolippuja Oulu-Salt Lake City-Oulu ja 2kpl Helsinki-Salt Lake City-Helsinki. Eli ihan pikku bändillä ei Bonnevilleä mennä valloittamaan. Mikäli bändäreitä suomesta lähtee mukaan, niin majoitus ollaan otettu Hotelli-Casino Montego Baystä Wendoverista. Taxi hyppää siiville jo heinäkuun lopulla joten kiire tulee olemaan kenttätestien osalta.
Tänään onkin sitten Taxilla kohti Bonnevilleä projektissa vuorossa Bonneville swingin paikalleen asennus. Kyseisen swingin painoa on siis nostettu lyijytäytöllä 7 stä kilosta reiluun 50:n kiloon. Tarve on saada mahdollisimman alas ja taakse lisäpainoa n.100-130kiloa jotta pito saavutettaisiin suolallakin.
Alasiipi tehdään uusiksi ja nykyisen alumiinisen sijaan raudasta jolloin siitäkin saadaan lisäpainoa, sekä mahdollisesti koko mahanalta vedettävänä. Takasisälokasuojan teko on myös tehtävälistalla.
Myös MoTeC boxin vaihtuneet paikat vaatii uusia kiinnikkeitä niille sekä vesimetanoli pumpun siirto konehuoneeseen kaipaa kiinnikkeet.
Puuhaa siis riittää yllinkyllin ja vähän enemmänkin.
Lisäksi ohjelmassa on Taxin koekasaus, jotta päästään tarkastusmittomaan uuden sähkösarjan liittimien paikat ennen niiden kiinni valamista. Uusi sähkösarja puolestaan on tehty niin, ettei suola / vesi pääse sen sisään. Mm kaikki liitokset ja liittimet on valettu umpeen.
Alasiipi tehdään uusiksi ja nykyisen alumiinisen sijaan raudasta jolloin siitäkin saadaan lisäpainoa, sekä mahdollisesti koko mahanalta vedettävänä. Takasisälokasuojan teko on myös tehtävälistalla.
Myös MoTeC boxin vaihtuneet paikat vaatii uusia kiinnikkeitä niille sekä vesimetanoli pumpun siirto konehuoneeseen kaipaa kiinnikkeet.
Puuhaa siis riittää yllinkyllin ja vähän enemmänkin.
Lisäksi ohjelmassa on Taxin koekasaus, jotta päästään tarkastusmittomaan uuden sähkösarjan liittimien paikat ennen niiden kiinni valamista. Uusi sähkösarja puolestaan on tehty niin, ettei suola / vesi pääse sen sisään. Mm kaikki liitokset ja liittimet on valettu umpeen.