Penkityspäivä 5.5 - Kajjjaanissa

Pohdintaa kotimaan tapahtumisista ja kokoontumisista
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kekku kirjoitti:Toimivissa penkeissä CF muuttuu kelin mukaan.
Saadaan vertailukelpoisia tuloksia, siis samassa penkissä ajettuihin eri vetoihin.
Tätä en epäilekään mutta laskepa minkälainen keli pitäisi olla jotta CF oikealla laskutoimituksella olisi +8.9%?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

jarim kirjoitti:
Kekku kirjoitti:Toimivissa penkeissä CF muuttuu kelin mukaan.
Saadaan vertailukelpoisia tuloksia, siis samassa penkissä ajettuihin eri vetoihin.

Tätä en epäilekään mutta laskepa minkälainen keli pitäisi olla jotta CF oikealla laskutoimituksella olisi +8.9%?

Joo, käsitin vähän väärin luulosi.
Onhan joo kova kerroin ollu, oisko näppivirhe tai tahallaan syötetty esim. ilmanlämpö +100 ast.
Yleensä on joo miinuksella toi kerroin.
http://www.dynomec.com/viewchart.php?image=charts/jusa.JPG
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Olen ymmärtänyt et se riippuu ohjelmasta, mihin toi lähtötaso on tehty jossa kerroin on yksi.. siitä joko miinusta tai plussaa..... voin olla väärässäkin.


Mutta hei!!! nythän teillä on mahdollisuus tulla mittauttaa ne OIKEAT lukemat.... 5.5 klo 11,00 alkaen kajaaniin

:D :D

Vanhat laput mukaan.. ja sit ihmetellään yhdessä tuloksia




Edited By kajbusa on 1177664541
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »

Onko kellään tietoa miksi joissakin dynomec:n tulosteissa teho ja vääntökäyrän leikkauskohta ei ole kaikissa tulosteissa samassa kohdassa, vaikka skaala teholle ja väännölle on sama???
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

timo3 kirjoitti:Onko kellään tietoa miksi joissakin dynomec:n tulosteissa teho ja vääntökäyrän leikkauskohta ei ole kaikissa tulosteissa samassa kohdassa, vaikka skaala teholle ja väännölle on sama???


On ne ainaki tuolla:

http://www.dynomec.com/dyno_charts.php#


Pistä dynomecin postmasterille postia, onhan se:
"24 hour support available"
No, tosin ei nyt seuraavaan kahteen viikkoon ole...
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »

On ne ainaki tuolla:


Juuri esim. siellä se toinen käyrä ylhäältä, Suzuki Hayabusa 1300
http://www.dynomec.com/viewchart.php?image=charts/ajo_busa2.jpg

Jos:

Power [HP] = T [ft.lb] x RPM / 5252
Power [kW] = T [Nm] x RPM / 9549
Power [HP] = T [Nm] x RPM / 7121
kW x 1,341 = HP Sae
kW x 1,36 = HP[PS] Din

Eikö leikkauskohdan pitäisi olla silloin?

Din HP[PS],Nm mukaan n. 7021 RPM ja Sae HP,Nm mukaan n. 7121 RPM

Pistä dynomecin postmasterille postia, onhan se:
"24 hour support available"


Täytyypä kysäistä.


Edit:

Näitä vertaamalla eron näkee selvästi.
http://www.dynomec.com/viewchart.php?image=charts/cbr20.jpg
http://www.dynomec.com/viewchart.php?image=charts/zx10r19.jpg




Edited By timo3 on 1177736635
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Uudemmissa käyrissä Dynomecin sivuilla käyrien leikkauskohta on oikea. Vanhassa ohjelma versiossa oli virhe käyrän piirrossa.

Osaisiko foorumin tietopankit kertoa miksi Dynojetin penkit antavat eri tuloksia samoille vakio pyörille? vanhemmat ja uudemmat Dynojetin penkit näyttävät eri lukuja. Fysiikan lait muuttuneet ajan saatossa?

Miksi MJP näyttää eri lukuja kuin Fuchs tai Dynojet?

Ihan turha se on noista numeroista höpistä. Pääasia että viet pyöräsi paikkaan jossa penkittäjä tietää mikä vaikuttaa mihinkin ja ajat aina samassa penkissä.

Moni asia saattaa syödä 1-10 HP pois käyrästä, osaava penkin käyttäjä tietää nämä niksit ja asiat.

SAE, DIN yms. standardeilla :kusi: ei mopoja laiteta kulkemaan. Taas sama homma, aina samassa penkissä penkitys.

Tässä vähän selvennystä ja lisää hämmentäviä asioita:
http://www.factorypro.com/dyno/true1.html
http://www.dynamometer.fsnet.co.uk/index.htm
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »

Uudemmissa käyrissä Dynomecin sivuilla käyrien leikkauskohta on oikea. Vanhassa ohjelma versiossa oli virhe käyrän piirrossa.


No sehän selittää nuo leikkauskohtien erot eri käyrissä.
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

24 hour support toimii, pyydettäessä.
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Olikos tuonne nyt meidän suunnasta lähtiöitä?
Kimppa-matka?
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

NO! Kuis siellä kävi? Laitelkeehan tuloksia näkysälle.....

T:nimim. puutalkoot meni tehopenkityksen edelle.... :angry:

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

kiitos kaikille kävijöille, porukkaa kävi taas ihan mukavasti...

Penkitettäviä oli n.30 kpl ja muita uteliaita runsaasti... muutama busanisti joukossa....

Päivän paras tulos oli 265hv/ 245Nm... busa tietenkin

Ps. Vakio Zetorista irtos 158hv/ 14?Nm.


Eipä löytynyt vieläkään hopeanuolelle selättäjää :D :D
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

kajbusa kirjoitti:kiitos kaikille kävijöille, porukkaa kävi taas ihan mukavasti...

Penkitettäviä oli n.30 kpl ja muita uteliaita runsaasti... muutama busanisti joukossa....

Päivän paras tulos oli 265hv/ 245Nm... busa tietenkin

Ps. Vakio Zetorista irtos 158hv/ 14?Nm.


Eipä löytynyt vieläkään hopeanuolelle selättäjää :D :D
Kertoisitkos myös sunnuntaisesta Nivalan vierailustasi? :rasberry: :tapu: :thumbup:
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Kujo kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:kiitos kaikille kävijöille, porukkaa kävi taas ihan mukavasti...

Penkitettäviä oli n.30 kpl ja muita uteliaita runsaasti... muutama busanisti joukossa....

Päivän paras tulos oli 265hv/ 245Nm... busa tietenkin

Ps. Vakio Zetorista irtos 158hv/ 14?Nm.


Eipä löytynyt vieläkään hopeanuolelle selättäjää

Kertoisitkos myös sunnuntaisesta Nivalan vierailustasi? :rasberry: :tapu: :thumbup:

heh.. siellä löytyi "selättäjä".......

arvot siellä 272Hv/235Nm.... :D :D




Edited By kajbusa on 1178527496
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Aika jänskä .. 10nm vähemmän mutta tehoja enemmän :O
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Vastaa Viestiin