Tätä en epäilekään mutta laskepa minkälainen keli pitäisi olla jotta CF oikealla laskutoimituksella olisi +8.9%?Kekku kirjoitti:Toimivissa penkeissä CF muuttuu kelin mukaan.
Saadaan vertailukelpoisia tuloksia, siis samassa penkissä ajettuihin eri vetoihin.
Penkityspäivä 5.5 - Kajjjaanissa
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Kekku kirjoitti:Toimivissa penkeissä CF muuttuu kelin mukaan.
Saadaan vertailukelpoisia tuloksia, siis samassa penkissä ajettuihin eri vetoihin.
Tätä en epäilekään mutta laskepa minkälainen keli pitäisi olla jotta CF oikealla laskutoimituksella olisi +8.9%?
Joo, käsitin vähän väärin luulosi.
Onhan joo kova kerroin ollu, oisko näppivirhe tai tahallaan syötetty esim. ilmanlämpö +100 ast.
Yleensä on joo miinuksella toi kerroin.
http://www.dynomec.com/viewchart.php?image=charts/jusa.JPG
Olen ymmärtänyt et se riippuu ohjelmasta, mihin toi lähtötaso on tehty jossa kerroin on yksi.. siitä joko miinusta tai plussaa..... voin olla väärässäkin.
Mutta hei!!! nythän teillä on mahdollisuus tulla mittauttaa ne OIKEAT lukemat.... 5.5 klo 11,00 alkaen kajaaniin
Vanhat laput mukaan.. ja sit ihmetellään yhdessä tuloksia
Edited By kajbusa on 1177664541
Mutta hei!!! nythän teillä on mahdollisuus tulla mittauttaa ne OIKEAT lukemat.... 5.5 klo 11,00 alkaen kajaaniin
Vanhat laput mukaan.. ja sit ihmetellään yhdessä tuloksia
Edited By kajbusa on 1177664541
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
timo3 kirjoitti:Onko kellään tietoa miksi joissakin dynomec:n tulosteissa teho ja vääntökäyrän leikkauskohta ei ole kaikissa tulosteissa samassa kohdassa, vaikka skaala teholle ja väännölle on sama???
On ne ainaki tuolla:
http://www.dynomec.com/dyno_charts.php#
Pistä dynomecin postmasterille postia, onhan se:
"24 hour support available"
No, tosin ei nyt seuraavaan kahteen viikkoon ole...
On ne ainaki tuolla:
Juuri esim. siellä se toinen käyrä ylhäältä, Suzuki Hayabusa 1300
http://www.dynomec.com/viewchart.php?image=charts/ajo_busa2.jpg
Jos:
Power [HP] = T [ft.lb] x RPM / 5252
Power [kW] = T [Nm] x RPM / 9549
Power [HP] = T [Nm] x RPM / 7121
kW x 1,341 = HP Sae
kW x 1,36 = HP[PS] Din
Eikö leikkauskohdan pitäisi olla silloin?
Din HP[PS],Nm mukaan n. 7021 RPM ja Sae HP,Nm mukaan n. 7121 RPM
Pistä dynomecin postmasterille postia, onhan se:
"24 hour support available"
Täytyypä kysäistä.
Edit:
Näitä vertaamalla eron näkee selvästi.
http://www.dynomec.com/viewchart.php?image=charts/cbr20.jpg
http://www.dynomec.com/viewchart.php?image=charts/zx10r19.jpg
Edited By timo3 on 1177736635
- Purkuosia.com
- Viestit: 219
- Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
- Paikkakunta: -Kirkkonummi
- Viesti:
Uudemmissa käyrissä Dynomecin sivuilla käyrien leikkauskohta on oikea. Vanhassa ohjelma versiossa oli virhe käyrän piirrossa.
Osaisiko foorumin tietopankit kertoa miksi Dynojetin penkit antavat eri tuloksia samoille vakio pyörille? vanhemmat ja uudemmat Dynojetin penkit näyttävät eri lukuja. Fysiikan lait muuttuneet ajan saatossa?
Miksi MJP näyttää eri lukuja kuin Fuchs tai Dynojet?
Ihan turha se on noista numeroista höpistä. Pääasia että viet pyöräsi paikkaan jossa penkittäjä tietää mikä vaikuttaa mihinkin ja ajat aina samassa penkissä.
Moni asia saattaa syödä 1-10 HP pois käyrästä, osaava penkin käyttäjä tietää nämä niksit ja asiat.
SAE, DIN yms. standardeilla ei mopoja laiteta kulkemaan. Taas sama homma, aina samassa penkissä penkitys.
Tässä vähän selvennystä ja lisää hämmentäviä asioita:
http://www.factorypro.com/dyno/true1.html
http://www.dynamometer.fsnet.co.uk/index.htm
Osaisiko foorumin tietopankit kertoa miksi Dynojetin penkit antavat eri tuloksia samoille vakio pyörille? vanhemmat ja uudemmat Dynojetin penkit näyttävät eri lukuja. Fysiikan lait muuttuneet ajan saatossa?
Miksi MJP näyttää eri lukuja kuin Fuchs tai Dynojet?
Ihan turha se on noista numeroista höpistä. Pääasia että viet pyöräsi paikkaan jossa penkittäjä tietää mikä vaikuttaa mihinkin ja ajat aina samassa penkissä.
Moni asia saattaa syödä 1-10 HP pois käyrästä, osaava penkin käyttäjä tietää nämä niksit ja asiat.
SAE, DIN yms. standardeilla ei mopoja laiteta kulkemaan. Taas sama homma, aina samassa penkissä penkitys.
Tässä vähän selvennystä ja lisää hämmentäviä asioita:
http://www.factorypro.com/dyno/true1.html
http://www.dynamometer.fsnet.co.uk/index.htm
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
NO! Kuis siellä kävi? Laitelkeehan tuloksia näkysälle.....
T:nimim. puutalkoot meni tehopenkityksen edelle....
:p :p
T:nimim. puutalkoot meni tehopenkityksen edelle....
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
kiitos kaikille kävijöille, porukkaa kävi taas ihan mukavasti...
Penkitettäviä oli n.30 kpl ja muita uteliaita runsaasti... muutama busanisti joukossa....
Päivän paras tulos oli 265hv/ 245Nm... busa tietenkin
Ps. Vakio Zetorista irtos 158hv/ 14?Nm.
Eipä löytynyt vieläkään hopeanuolelle selättäjää
Penkitettäviä oli n.30 kpl ja muita uteliaita runsaasti... muutama busanisti joukossa....
Päivän paras tulos oli 265hv/ 245Nm... busa tietenkin
Ps. Vakio Zetorista irtos 158hv/ 14?Nm.
Eipä löytynyt vieläkään hopeanuolelle selättäjää
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Kertoisitkos myös sunnuntaisesta Nivalan vierailustasi? :rasberry:kajbusa kirjoitti:kiitos kaikille kävijöille, porukkaa kävi taas ihan mukavasti...
Penkitettäviä oli n.30 kpl ja muita uteliaita runsaasti... muutama busanisti joukossa....
Päivän paras tulos oli 265hv/ 245Nm... busa tietenkin
Ps. Vakio Zetorista irtos 158hv/ 14?Nm.
Eipä löytynyt vieläkään hopeanuolelle selättäjää
Kujo kirjoitti:kajbusa kirjoitti:kiitos kaikille kävijöille, porukkaa kävi taas ihan mukavasti...
Penkitettäviä oli n.30 kpl ja muita uteliaita runsaasti... muutama busanisti joukossa....
Päivän paras tulos oli 265hv/ 245Nm... busa tietenkin
Ps. Vakio Zetorista irtos 158hv/ 14?Nm.
Eipä löytynyt vieläkään hopeanuolelle selättäjää
Kertoisitkos myös sunnuntaisesta Nivalan vierailustasi? :rasberry:
heh.. siellä löytyi "selättäjä".......
arvot siellä 272Hv/235Nm....
Edited By kajbusa on 1178527496
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)