Sivu 3/6
Lähetetty: 20 Huhti 2010, 20:34
Kirjoittaja Sekottaja
Tuossa talven aikana tuli vaihdettua teräspunosletkut eteen ja taakse. Etujarru parantu huomattavasti, mutta takasesta tuli ihan kauhea. Tuntuu että poljinta polkiessa ei alussa tapahdu mitään ja sitten kerrasta sujoks. Onko muillakin ollu samoja ongelmia vai onko tuossa jotain muutaki hämminkiä? Ilmaa siellä ei ainakaan ole. Vai olisko parempi normi jarrupaloilla? Nyt sintterit niinkuin vanhojen letkujenkin aikaan.
Lähetetty: 08 Heinä 2010, 22:00
Kirjoittaja 79-1091167648
Viaberilla kyselin juuri tästä asiasta ja Harri ainakin kehoitti vaihtamaan radiaalipuristimen pääsylkyksi. Luulis kaverin tietävän, ku on rataa(kin) kiertänyt ja silleen... Joten laitan lähisikoina sellaisen gen2:seen... Sithän ton näkee.
Lähetetty: 09 Heinä 2010, 09:57
Kirjoittaja tenhulttio
TFM taxiin laitettiin "kaikki". Gen2 keula jarrusatuloineen (Gen1 vanne kuitenkin, eli prikat satuloiden alle), Braking wave levyt, punotut letkut, Brembo RCS pääsylinteri ja EBC extreme HH jarrupalat. Tuli ainakin näillä eväillä jarrut kamppeeseen
Tuntuma on hyvä ja about yksi sormi riittää puristamiseen.
Lähetetty: 09 Heinä 2010, 11:49
Kirjoittaja Snowman
Tuli itsellekkin pääsylinterin vaihto mieleen euroopassa mutkateillä..pitää talvella päivittää ainakin etujarrut radiaali pääsylinterillä ja teräsletkuilla.Sintteripalat on jo. Kyllä täytyy sanoa ett Ducatin Streetfighterin ja Busan jarruilla on ero kuin yöllä ja päivällä Ducan hyväksi.. Ei auta kuin pistää kättä taskuun ja lompakolle..
Edited By Snowman on 1278665406
Lähetetty: 09 Heinä 2010, 12:19
Kirjoittaja suiza
Itselläkin on gen2 teräspunokset ja sintteripalat ja ero vakioon on havaittavissa, lähinnä noiden sintteripalojen takia, luulisin.
Alkukesästä kävin koeajamassa BMW RR:n ja täytyypä sanoa, että olipa ainakin jarruissa eroa
Kun liikeen pihasta lähti Busalla, tuntui parissa ensimmäisessä jarrupaikassa, että rumpujarrutko ne on Busaan vaihtanut :p
Lähetetty: 09 Heinä 2010, 16:21
Kirjoittaja Tomppa
Vaihdoin itelle Brembon 19 RCS radiaalisylinterin.
Teräspunosletkut oli jo aiemmin, mutta jarrutuntuma parani...
Lähetetty: 09 Heinä 2010, 17:09
Kirjoittaja 83-1175441819
Tomppa kirjoitti:Vaihdoin itelle Brembon 19 RCS radiaalisylinterin.
Teräspunosletkut oli jo aiemmin, mutta jarrutuntuma parani...
Pitäskö sitä vauhtia lisätä eikä pysäyttää?
:rasberry:
Lähetetty: 09 Heinä 2010, 17:52
Kirjoittaja 79-1091167648
Snowman kirjoitti:Tuli itsellekkin pääsylinterin vaihto mieleen euroopassa mutkateillä..pitää talvella päivittää ainakin etujarrut radiaali pääsylinterillä ja teräsletkuilla.Sintteripalat on jo. Kyllä täytyy sanoa ett Ducatin Streetfighterin ja Busan jarruilla on ero kuin yöllä ja päivällä Ducan hyväksi.. Ei auta kuin pistää kättä taskuun ja lompakolle..
Ne streetfighterin jarrut on jo hippasen liiankin rajut. Monissa alan lehdissä ovat valitelleet epätoivottua lukkiutumista. Itsekin ko. mopedilla ajaneena kun tulin ekaan jarruun ajattelin että se pyörä hajosi, kun pysähtyi ku seinään... Ilman abseja (vrt bmw r1000rr) ilmeisen vaaralliset hätätilanteessa?
Lähetetty: 09 Heinä 2010, 19:25
Kirjoittaja Tomppa
Snake kirjoitti:Tomppa kirjoitti:Vaihdoin itelle Brembon 19 RCS radiaalisylinterin.
Teräspunosletkut oli jo aiemmin, mutta jarrutuntuma parani...
Pitäskö sitä vauhtia lisätä eikä pysäyttää?
:rasberry:
Juu juu, mutta ensin hidastimet kuntoon ja sit lisää vauhtia!!!
Suunnitelmat myös vauhtipuoleen tekeillä...
Lähetetty: 08 Elo 2010, 23:29
Kirjoittaja 74-1280923132
Ei tos sattunu silmiin että kukaan ois kertonu mistä on noita punosletkuja hommannu ja mistähän mahtas kannattaa katella piparilevyjä?
Lähetetty: 08 Elo 2010, 23:30
Kirjoittaja 74-1280923132
Niin ja uudet mustat kahvat ois kans hakusessa
Lähetetty: 05 Syys 2010, 12:57
Kirjoittaja ysi-ärrä
Mistä löytyis edullisesti tai yleensä teräspunosletkut gen1 busaan?
Iteltä löytyy jo ,mut kaverin k4:seen tarviis saada myös.
Lähetetty: 08 Syys 2010, 07:42
Kirjoittaja rsilmu
Kapakala kirjoitti:Elikkäs jarruthan bussissa on alimittaiset, mites niitä sais viisaasti parannettua. Teräpunosletkut ja kunnon palat. Mutta mites sitten jarrut esim tonnisesta gigseristä? Tai jostain muusta vastaavasta isosta sportista. Onko kukaan toteuttanut moista projektia? Ja maksoiko vaivan?
Tuli eilen laitettua Gixerin radialpääsylinteri etujarruille ja muutaman kilometrin ajon perusteella tuntuu aikas hyvälle. Tunnokkuutta ja tehoa tuli jarruihin lisää ja nyt menee helposti parilla sormella etunen asfaltilla lukkoon. Mulla lisäksi teräspunokset ja sintteripalat edessä ja pyöränä Gen1. Omat jarruletkut on aavistuksen liian lyhyet eli hieman pidemmät letkut tarvii talven aikana hankkia. Muutama sentti lisää pituutta letkuihin ja pääsylinterin pään banjojen lähdöt 45 asteen kulmaan niin alkaa olemaan siinä. Pääsylinteri maksoi reilun satasen ja kai jarruletkuihin saa satasen hukkumaan eli hinnan puolesta alkaa nuo kalliimmat Brembot ym varmaan puolustamaan paikkaansa jos ne menee alkuperäisen mittaisilla jarruletkuilla, mutta tulipa nyt tuo gixerin pääsylinteri laitettua
Lähetetty: 14 Loka 2010, 13:24
Kirjoittaja snuggles
rsilmu kirjoitti:Tuli eilen laitettua Gixerin radialpääsylinteri etujarruille ja muutaman kilometrin ajon perusteella tuntuu aikas hyvälle. Tunnokkuutta ja tehoa tuli jarruihin lisää ja nyt menee helposti parilla sormella etunen asfaltilla lukkoon.
Mistä tuommoista gixxerin pääsylkkyä kannattais kysellä ? Ja missä malleissa se on radiaali ?
Meinaan olis ihan jees jos suzukin luukki ja logot säilyis kahvoissa.
Lähetetty: 02 Helmi 2011, 21:28
Kirjoittaja 106-1251057001
Onko mimmonen operaatio ilmata gen2 bussin etujarrut jos kaikki nesteet on laskettu ulos? Olen joskus vaihtanut nesteet mutta en niin että letkut olisi vaihdettu..
Meneekö ihan pumppaamalla kahvasta ja alakautta nestettä ulos liruttamalla? Pelottaa että bussi jää jarruttomaksi (vaikka lähes sitä se vakiona onkin
Vai vaaditaanko tuohon jotain oikeita työkaluja tai alakautta nesteen työntämistä?