Sivu 3/4
Lähetetty: 27 Loka 2013, 07:11
Kirjoittaja gsxr
jarim kirjoitti:Allekirjoitan täysin tuon polttoainekommentin. Ekan kerran tänä syksynä en purkanu konetta sen takia että kannentiiviste olisi korkannut kun ajelin lentokenttävedot RE85:lla.

Miten muuten toteutit tuon e85 ajon, flassasit kentällä viinakartan ecuun vai oliko jotenkin ms kartan avulla?
Lähetetty: 27 Loka 2013, 08:40
Kirjoittaja jarim
Peruskartan yritin saada kohdilleen kertoimilla ja loggaamalla, täyskaasuasennot ajettiin penkissä kohdalleen. Ei tuo likikään "täydellinen" ole, paksulla tahtoo olla "käyttöalueella" mutta täyskaasuasennot ihan ok. Pelkillä kertoimilla pelaaminen ei kokemuksesta ihan toimi kun muuttuu sekä polttoaine että suuttimet. MS karttahan minulla on ilokaasuille. Muutenhan tuo viinallakin pelasi mutta kylmänä käyntiin saaminen vähän haasteellista. Pitäisi päästä noita "starttikarttoja" muuttamaan, liian laihalla vissiin vieläkin.
Lähetetty: 27 Loka 2013, 12:11
Kirjoittaja 1340R86
jarim kirjoitti:Peruskartan yritin saada kohdilleen kertoimilla ja loggaamalla, täyskaasuasennot ajettiin penkissä kohdalleen. Ei tuo likikään "täydellinen" ole, paksulla tahtoo olla "käyttöalueella" mutta täyskaasuasennot ihan ok. Pelkillä kertoimilla pelaaminen ei kokemuksesta ihan toimi kun muuttuu sekä polttoaine että suuttimet. MS karttahan minulla on ilokaasuille. Muutenhan tuo viinallakin pelasi mutta kylmänä käyntiin saaminen vähän haasteellista. Pitäisi päästä noita "starttikarttoja" muuttamaan, liian laihalla vissiin vieläkin.
Onkos GEN1 vai GEN2
jos gen2 niin onko käytössä kaikki eri "modet"
Lähetetty: 27 Loka 2013, 12:16
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:95 kannattaa ehkä vaihtaa 98/99 ainakin silloin jos aikoo ajella reippaammin ja vesiruisku antaisi varmuutta myös.
Nakutukseen vaikuttaa myös seoksen tiheys, tietty painemäärä ei ole sama asia joka laitteessa. Ja ahtojen nousunopeus.
Tuo 5500-6000rpm on vaikea alue nakutuksen suhteen mun pyörässä, siellä se usein tulee esiin ylisuurella vaihteella vedettäessä ~1bar (joutuu kädellä rajoittaa ahtojen nousua) mutta hieman korkeammilla kierroksilla 1.7bar ei nakuta samalla vaihteella.
Mitenkäs paljon tuomoinen vesiruisku kulutta virtaa?
sitähän on vähän puoleisesti tarjolla
ja päälähän sen pitisi vissin olla silloinkun on ahtoja
jos varuumuuta lisäämän sen laittais
mitenkäs nissä riitää "vesi" jollain järkevästi sioiteltavalla tankilla(lähinnä reissu käyttö mielessä)
Lähetetty: 27 Loka 2013, 16:17
Kirjoittaja jarim
Gen1.
Lähetetty: 27 Loka 2013, 17:29
Kirjoittaja gsxr
jarim kirjoitti:Peruskartan yritin saada kohdilleen kertoimilla ja loggaamalla, täyskaasuasennot ajettiin penkissä kohdalleen. Ei tuo likikään "täydellinen" ole, paksulla tahtoo olla "käyttöalueella" mutta täyskaasuasennot ihan ok. Pelkillä kertoimilla pelaaminen ei kokemuksesta ihan toimi kun muuttuu sekä polttoaine että suuttimet. MS karttahan minulla on ilokaasuille. Muutenhan tuo viinallakin pelasi mutta kylmänä käyntiin saaminen vähän haasteellista. Pitäisi päästä noita "starttikarttoja" muuttamaan, liian laihalla vissiin vieläkin.
Ok. Turpopyörä kasi puristeisena ei varmaan lähtisi ollenkaan käyntiin kylmänä pelkällä e85. 
Sehän ei kentällä tarvikkaan olla niin justiinsa säädöissä muutakuin yläpäästä. Normiajot ajelet varmaan edelleen bensalla?
Edited By gsxr on 1382888282
Lähetetty: 27 Loka 2013, 17:49
Kirjoittaja gsxr
1340R86 kirjoitti:gsxr kirjoitti:95 kannattaa ehkä vaihtaa 98/99 ainakin silloin jos aikoo ajella reippaammin ja vesiruisku antaisi varmuutta myös.
Nakutukseen vaikuttaa myös seoksen tiheys, tietty painemäärä ei ole sama asia joka laitteessa. Ja ahtojen nousunopeus.
Tuo 5500-6000rpm on vaikea alue nakutuksen suhteen mun pyörässä, siellä se usein tulee esiin ylisuurella vaihteella vedettäessä ~1bar (joutuu kädellä rajoittaa ahtojen nousua) mutta hieman korkeammilla kierroksilla 1.7bar ei nakuta samalla vaihteella.
Mitenkäs paljon tuomoinen vesiruisku kulutta virtaa?
sitähän on vähän puoleisesti tarjolla
ja päälähän sen pitisi vissin olla silloinkun on ahtoja
jos varuumuuta lisäämän sen laittais
mitenkäs nissä riitää "vesi" jollain järkevästi sioiteltavalla tankilla(lähinnä reissu käyttö mielessä)
Virrankulutusta en ole koskaan vaivautunut mittaamaan mutta eipä se ole isoittautunut ongelmaksi. Sen ruiskun voi säätää lähtemään päälle vaikka 0.8bar jos täydet ahdot on 1bar etenkin jos on jo välijäähdytin. Muuten ehkä vähän aikaisemmin. Nestettä kuluu tietysti vähemmän mitä harvemmin pumppu on päällä ja säiliön voi laittaa takakatteen sisään.
Katuauto.fi myy Devils Own vesiruiskusarjoja ja sellaisesta on hyviä kokemuksia.
Lähetetty: 27 Loka 2013, 19:14
Kirjoittaja Heksa
gsxr kirjoitti:Virrankulutusta en ole koskaan vaivautunut mittaamaan mutta eipä se ole isoittautunut ongelmaksi.
Eiko savonvoimassa (huhtalalla) ollut alku kaudeta suuria ongelmia virran riittämisen kanssa? ja jos on sytytys kärsii siitä ensinmäisenä
Lähetetty: 27 Loka 2013, 20:11
Kirjoittaja gsxr
En tiedä tarkemmin mutta ei kait silloin ainakaan ollut mitään ongelmia virran suhteen kun oli Bussijussin omistuksessa ja silloinhan oli jo vesiruisku ja sytytykselle arc2 +kaikenlaisia muita sähkövimpaimia?
Lähetetty: 27 Loka 2013, 20:24
Kirjoittaja BussiJussi
gsxr kirjoitti:En tiedä tarkemmin mutta ei kait silloin ainakaan ollut mitään ongelmia virran suhteen kun oli Bussijussin omistuksessa ja silloinhan oli jo vesiruisku ja sytytykselle arc2 +kaikenlaisia muita sähkövimpaimia?
Yep, mulla ollessa ei ollu virta ongelmia, järeämmällä pumpulla Jannella alko virrasta uupelo tulla. Vakio suuttimilla (xpressenin setin pumppu, ja malpass säädin) vaan loppuu bensa siellä 340rwhp seuduilla, ja sillä setupilla tosiaan kipuna ilman ARC-2:sta 300rwhp tienoillla!
Aquamist ruisku, jota ei taida markkinoilla olla, oli ruuttana. Mahtu kivasti sivuposken alle Gen2:ssa sen pumppu.
Lähetetty: 27 Loka 2013, 23:49
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:Virrankulutusta en ole koskaan vaivautunut mittaamaan mutta eipä se ole isoittautunut ongelmaksi. Sen ruiskun voi säätää lähtemään päälle vaikka 0.8bar jos täydet ahdot on 1bar etenkin jos on jo välijäähdytin. Muuten ehkä vähän aikaisemmin. Nestettä kuluu tietysti vähemmän mitä harvemmin pumppu on päällä ja säiliön voi laittaa takakatteen sisään.
Katuauto.fi myy Devils Own vesiruiskusarjoja ja sellaisesta on hyviä kokemuksia.
Virran riitämisen kanssa on muuteman kerran ollut tarkalla
reissunpäällä flektit päälä vähän väliä ruhkassa seistessä ja niiten välissä jonkumoisia reipaaita vetoja,
takakaten kolon on varanut muut systeemit,
eli jotain tuomoista
http://katuauto.fi/product_info.php/cPath/77_80/products_id/539
http://sporttiauto.com/index.php?p=hfs-3
melkoisesti tulee kaikenlaista lisää
mutta hyvä tietää että toimivat
Lähetetty: 27 Loka 2013, 23:54
Kirjoittaja 1340R86
jarim kirjoitti:Gen1.
sitten ajatus hyödyntää 3 eri "modea" +ms ei ole käytetävissä
mistä olis voinnut koittaa tehdä
syysteemit bensa, E85, E85+kaasu
Lähetetty: 28 Loka 2013, 01:00
Kirjoittaja gsxr
Kylläpä nyt on salamat olleet vähissä yhdellä jos toisella...
Vesiruiskuksi kelpaa stage1 ihan hyvin ainakin miedommilla paineilla niin pysyy vähän yksinkertaisempana laitteisto.
Lähetetty: 28 Loka 2013, 09:17
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:jarim kirjoitti:Peruskartan yritin saada kohdilleen kertoimilla ja loggaamalla, täyskaasuasennot ajettiin penkissä kohdalleen. Ei tuo likikään "täydellinen" ole, paksulla tahtoo olla "käyttöalueella" mutta täyskaasuasennot ihan ok. Pelkillä kertoimilla pelaaminen ei kokemuksesta ihan toimi kun muuttuu sekä polttoaine että suuttimet. MS karttahan minulla on ilokaasuille. Muutenhan tuo viinallakin pelasi mutta kylmänä käyntiin saaminen vähän haasteellista. Pitäisi päästä noita "starttikarttoja" muuttamaan, liian laihalla vissiin vieläkin.
Ok. Turpopyörä kasi puristeisena ei varmaan lähtisi ollenkaan käyntiin kylmänä pelkällä e85.

Sehän ei kentällä tarvikkaan olla niin justiinsa säädöissä muutakuin yläpäästä. Normiajot ajelet varmaan edelleen bensalla?
Mitenkähän toimis kylmä käynnistys
systeemi mitä jotkut auto puolella käyttävät
"Nappula" millä ECU:le kerrottan kylmä startissa koneen olevan
Kylmempi kuin onkaan ja sitä kautta tulee kylmä startiin lisä
rikastusta(siitä tulis tosin taas yksi lisä systeemi...)
Lähetetty: 28 Loka 2013, 09:22
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:Kylläpä nyt on salamat olleet vähissä yhdellä jos toisella...
Vesiruiskuksi kelpaa stage1 ihan hyvin ainakin miedommilla paineilla niin pysyy vähän yksinkertaisempana laitteisto.
Hyvä juttu jos yksinkertaisempi systeemi riittää
Pienemille paineilee, onkos raja suunillen missä 2bar?
Sähkön vähyyttä tarkoitus koitaa torjua ensi kaudella
Tupla akuilla,
Saakohan latausta jotenkin paranettua?