Sivu 3/3
Lähetetty: 09 Elo 2008, 16:59
Kirjoittaja 66-1214936625
Laitoin toissapäivänä Stormilta ostetut Motorex 10-40 litkut. Laatikko toimii tosi jouheasti, mutta enpä kyllä tiedä mitkä öljyt siellä koneessa ennen oli, vaihdot oli paljon äänekkäämpiä ja vaati enempi voimaa. Noista välivapaista en tiedä kun ei ole ikinä missään pyörässä sellaisia löytyny, ei ole vissiin mulla liian kiire vaihtaa?
Lähetetty: 30 Syys 2008, 20:28
Kirjoittaja firefighter22
Motulia sit ostin15w50 ja luki siin viel se snaken mainostama 5100. 4litran kannu motonetissä 29,90e. No ainakin talvehtimis öljynä menee! 
Lähetetty: 01 Loka 2008, 16:18
Kirjoittaja snuggles
Oon käyttäny sellasen 3 vuotta motulin 300V 15w50 double esteriä. Nyt taitaa öljy vaihtua kun kone porsi.
Lähetetty: 01 Loka 2008, 17:12
Kirjoittaja Titaani
Pyörä ostettaessa oli Belrayn litkut sisällä ja moitin vaihteiston toimintaa"kankea", vaikka oli hiljattain vaihdetut öljyt.
Nyt ajettu Castrol R4 ja viimmeinen vaihti tää uusi Castrol Power, eikä ole ollut pykälät niin jäykät. On niin pieni kustannus tässä mopotouhussa noi öljyt, niissä ei kannata pihtailla.
Lähetetty: 01 Loka 2008, 19:36
Kirjoittaja jarim
Tuota Castrolia, entistä R4:sta ja nykyistä Power1 Racingiäkin saa "halvalla" kun pitää silmät auki. Viimeeksi ihan kotomaasta 140e / 4 pänikkää. Alkaa olla öljyä kesäksi 2010 asti. 
Sama tarjous voimassa näemmä vieläkin:
http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=55
Edited By jarim on 1222879076
Lähetetty: 01 Loka 2008, 21:01
Kirjoittaja Wyfell
Tehnöökö tuolla mittään? Mie ku saisin tuota omaan käyttöön käytännössä ilmaiseksi. Onko kellään kokemusta? Pitää varmaan ens kaudella kokeilla ainaki.
Lähetetty: 01 Loka 2008, 23:06
Kirjoittaja 66-1155057341
Wyfell kirjoitti:Tehnöökö tuolla mittään? Mie ku saisin tuota omaan käyttöön käytännössä ilmaiseksi. Onko kellään kokemusta? Pitää varmaan ens kaudella kokeilla ainaki.
Eiköhän sillä tee mikäli moottoriöljyä on vailla.....
Eikös siinä riittävät luokitukset ole busankin moottoriin joten sinne vaan. Eihän noissa öljyissä juurikaan mitään eroa huomaa, joissakin tapauksissa hieman kytkimen/vaihteiston toiminnassa.
Lähetetty: 07 Loka 2008, 20:06
Kirjoittaja snuggles
Jatkossa tulee koneeseen redlinen 20w50 sinkillä ja jollain muulla mököllä lisäaineistettu ööli. Pintapaineen sietokyky kierroksilla parempi ku vastaavasti huonommalla öljyllä :p
Lähetetty: 07 Loka 2008, 22:28
Kirjoittaja PetriK
snuggles kirjoitti:Jatkossa tulee koneeseen redlinen 20w50 sinkillä ja jollain muulla mököllä lisäaineistettu ööli. Pintapaineen sietokyky kierroksilla parempi ku vastaavasti huonommalla öljyllä :p
Just näin - rääkracingissa käyttävät tuollaista reseptiä... mutta lämmittävätkin moottoria ennen kisoja vaikka kosanilla jos ei muuten lämmöt ole ajokuntoon sopivia.
Lähetetty: 09 Loka 2008, 19:58
Kirjoittaja snuggles
Jotain ny tarttee keksiä ja pakko kait sopeutua jos joutuu lämmittään tarkemmin. Ainakin jos vaihtais paineventtiilin tiukempaan ni kylmänä voi tiivisteen pullauttaa :p
Onko tietoo moniko hampainen on öljypumpun ratas ? Mul on 34-hampainen, liekö sittenkään hi-volume malli.
Lähetetty: 09 Loka 2008, 21:38
Kirjoittaja 107-1089231881
snuggles kirjoitti:Jatkossa tulee koneeseen redlinen 20w50 sinkillä ja jollain muulla mököllä lisäaineistettu ööli. Pintapaineen sietokyky kierroksilla parempi ku vastaavasti huonommalla öljyllä :p
Hmm.. varauksella suhtaudun tohon 20W-50 ölppään
Ai miksikö ???
Hmm.. huoli voitelu kyvystä tiukoin välyksin tehdystä moottorista, mielestäni ei sovellu alle viiden satkun välyksin kasattuun moottorii .
Liian paksua mielestäni, kokemustakin on Integran moottorin osalta. 20W 50 ölpällä hirtti kone kiinni 3h dynotuksen jälkeen.
Hmm.. eikös busassakin ole esim sylinteri/mäntä välys noin 0,03 mm. näinköhän mahtunee toi paksu ölppä voitelemaan kunnolla
Lähetetty: 09 Loka 2008, 23:11
Kirjoittaja Fastard
snuggles kirjoitti:Onko tietoo moniko hampainen on öljypumpun ratas ? Mul on 34-hampainen, liekö sittenkään hi-volume malli.
37-hampainen on 2001 mallissa. Vakioratas. Nyt olisikin mielenkiintoista tietää moni hampainen se hi-volume ratas sitten on?
Lähetetty: 10 Loka 2008, 02:38
Kirjoittaja PetriK
Hi volume kuulemma vaahdottaa öljyä sanoi yksi funnybike kuski mulle eikä suositellut sitä. sen sijaan kanavien muokkaus ja korkeapaineinen venttiili on ehdoton juttu.
Lähetetty: 10 Loka 2008, 14:11
Kirjoittaja snuggles
Oliko se schnitzillä kun suosittelivat kumpaakin, ratasta ja venttiiliä. Pitäis tuokin tutkia, paine- ja lämpömittari kiinni esim. penkittäessä. Mut täältä saa myös hyviä ohjeita, taidan valita sittenkin redlinen 10w40 öljyn 