-08 vaihteet

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

#####maisen useesti ykkösellä reilummin kiihdyttäessä jää vapaalle kun kakkosta yrittää silmään,rykkösellä sama mutta vielä useemmin.
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

ei oo kertaakaan tehny moista,vaihdoin castrollin r4 vai mikä se nyt oli nii pelaa ihan hienosti
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Jups ! Valkkarin mittarissa 5500km enkä välivapaata ole löytänny vaikka oon yrittänny ? Kuitenkin pienillä nopeuksilla ja kierroksilla kutosta vaihtaessa täytyy käyttää JOSKUS enemmän voimaa ja vaihde napsahtaa "koloon" vasta kun päästää kytkimen. 4 - 5 Välissä oli sama homma, kun sain K8 :n alleni, mutta notkistunut eikä enää jömmää siinä välissä. :;): Eli kuten edellisessä K4 niin vaihteita PITÄÄ käyttää, siinä oli paraillaan kolmessa välissä välivapaa, mutta 20tkm ajettuna ei välivapaata saanut päälle yrittämälläkään. :)

Reiluhkosti kun K8 :a kiihdyttää, niin vaihteet toimii todella nätisti sekä hiljaisesti. :;): :smoking:




Edited By busapappa2 on 1215425699
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

busapappa2 kirjoitti:Jups ! Valkkarin mittarissa 5500km enkä välivapaata ole löytänny vaikka oon yrittänny ? Kuitenkin pienillä nopeuksilla ja kierroksilla kutosta vaihtaessa täytyy käyttää JOSKUS enemmän voimaa ja vaihde napsahtaa "koloon" vasta kun päästää kytkimen. 4 - 5 Välissä oli sama homma,

Tostahan vois olla apua,kun nostaa kakkosta niin kauan kun on päästänyt kytkimen kokonaan.




Edited By busai on 1215429377
bussikka
Viestit: 92
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 20:43

Viesti Kirjoittaja bussikka »

kyl se vaa niin et kun alespäin polkee niin ei ainakaan mulla mitään ongelmia, ja k5 malli eli käännetty kaavio..



Edited By bussikka on 1215428951
67-1175770372

Viesti Kirjoittaja 67-1175770372 »

Nytpä muistan että 18t huollossa laiteettin ee-Speedissä jotain hyvää öljyä ja alaspäinvaihto 6-5-4- 3 tökkää tuohon, pitää käyttää kytkintä välillä muuten ei mene pienempi pesään???
Avatar
kalle
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 15:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kalle »

CyberAngel kirjoitti:muuten ei mene pienempi pesään???

No meinaatko tosiaan, että isompi menee helpommin pesään....?

:)




Edited By kalle on 1217001535
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

purzzi kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Kääntäkää se vaihdekaavio niin tuo ongelma poistuu. :glare:

(...pikku vink! vink!...) Kääntäsin heti, jos olis sopiva osa... :p
Ton vanhan mallin vivun saanee Suzuki varaosa myyjältä, enkä usko että maksanee etes paljoa.
Ja kaavion kääntö onnistuu helposti ilman ongelmia.
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Nyt Esan entisessä, Eli Mun valkkarissa kilsoja n. 7600 ja alaspäin vaihteet menee tosi nätisti, ylöspäinkin YLEENSÄ ! Joskus 5 - 6 väli on tahmee ja vaatii vähän "vispausta" että kutonen menee sisään. Välivapaata ei edelleenkään K8 :ssa, mutta tosiaan hiljakseen ajellessa täytyy vähän kikkailla joskus 5 - 6 välissä kutosta sisään nostaessa. Notkistuu koko ajan, eli niitä vaihteita kantsii käyttää, vaikka väännön puolesta ei tarttiskaan. :;):

Normaalissa kunnon kiihdytyksessä esim. Motarin rampista kun lähtee, niin vaihteet pelaa kuin se kuuluisa "junan Vessa" . :D

Eiköhän toi vaihteiden jäykkyys ole Suizan ominaisuus, koska mulla oli just päivän 3000km ajettu 1250 Bandiitti ajossa, kun valkkari oli huollossa ja IHAN samaa jutskaa 5 -6 välissä . ELI parikymppää mittariin ja vaihdepropleemit ohi ?! Oli ainakin entisessä K4 :ssä- Ja luulen, että näin käy K8 :n kanssa myös . Eli ei kantsi olla huolissaan MUN mielestä. Eikun hanaa vaan. :p :D
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
79-1091167648

Viesti Kirjoittaja 79-1091167648 »

Mulla toimi aluksi laatikko kuin unelma. Sitten reissulla Bulgarian vuoristossa alkoi n.6tkm ajettuna löytyä 4-5 ja 5-6 väliltä todella usein väliksiä. Epäilen, että tonnin huollossa eivät vaihtaneet öljyjä...
Sitten Italiassa 7050km ajettuna vaihdettiin GPS:t ja tilanne parani. Suomessa kävi 9tkm paikkeilla huollossa ja edelleen parani, mutta edelleen 11tkm ajettuna 5-6 väli on välillä todella nahkea. En ole siihen ihan tyytyväinen. Yleensä muut pykälät menevät hienosti päälle...
Ennen tuota suomen 9tkm kohdalla tehtyä huoltoa myös 1-2 väli oli kummallinen välillä.
Muuallakin maailmalla on valitelleet poijjaat tuota välis hommaa. Edellisessä ykköskoppasessa ei menny koskaan välikselle.... Kumma juttu.
Se jollalaatikko oikeasti toimii hyvin, niin kertokaa millä öljyllä ajatte. Edellisessä toi Teboilin 15-50 superbike toimi todella hyvin.... Ehkä ei sit tässä? No, yks purkki on vielä jäljellä. Sen ajan pois vaikka mikä olis... :smoking:
Avatar
majuriTK
Viestit: 316
Liittynyt: 08 Helmi 2008, 07:46
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja majuriTK »

Mulla 5500km ajettu k8 eikä isompia ongelmia laatikon kanssa! mutta viikonloppuna tuolla pudasjärvellä rupes takkuaan,aina joku vaihde rusahti eikä menny päälle,tämä tietysti käyttäjän vika ( jännitys),mutta nyt on kaavio käännetty ja pitäis mennä testaamaan miten onnistuu.joku kyllä ehdotti tuolla ajoissa että laita shifteri ,tiedä sitten kannattaako? vois se olla tuolla radalla kyllä ihan paikallaan.alkuperäisistä öljyistä en tiedä mutta tonnin huollossa laitettiin castrollin power`1 racing 4t 10w-50. :bike:



Edited By majuriTK on 1217251576
Keinotekoisesti hengissä,mutta tiukasti elämässä kiinni!
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

majuriTK kirjoitti:Mulla 5500km ajettu k8 eikä isompia ongelmia laatikon kanssa! mutta viikonloppuna tuolla pudasjärvellä rupes takkuaan,aina joku vaihde rusahti eikä menny päälle,tämä tietysti käyttäjän vika ( jännitys),mutta nyt on kaavio käännetty ja pitäis mennä testaamaan miten onnistuu.joku kyllä ehdotti tuolla ajoissa että laita shifteri ,tiedä sitten kannattaako? vois se olla tuolla radalla kyllä ihan paikallaan.alkuperäisistä öljyistä en tiedä mutta tonnin huollossa laitettiin castrollin r4. :bike:
Kyllä shifteri täyskaasu kiihdytyksissä on aivan ehdoton!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

En tiedä mutta kyllä alkaa #####tamaan kun ykösellä kunnolla kiihdyttää ja nopee vaihto kakkoselle niin jääkin vapaalle ja kiekat tottakai rajottajaan,ei oo varmaankaan pyörän vika,rykkösellä sain aikaan samaa,kytkin on pohjassa ja voimalla stepaa ylös,mutta ei,onko kellään edes joskus käynyt näin vai oonko tosiaan näin tumpelo,kusiaisilla ei kyllä ollut muistaakseni näitä murheita. :pääseinään: .Mutta sitten kun saa vaihteet kunnolla sisään niin voi elämän kevät,kolmella ekalla vaihteella etukumi ilmassa. :thumbup: .



Edited By busai on 1217434084
Avatar
-Harza-
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Harza- »

busai kirjoitti:En tiedä mutta kyllä alkaa #####tamaan kun ykösellä kunnolla kiihdyttää ja nopee vaihto kakkoselle niin jääkin vapaalle ja kiekat tottakai rajottajaan,ei oo varmaankaan pyörän vika,rykkösellä sain aikaan samaa,kytkin on pohjassa ja voimalla stepaa ylös,mutta ei,onko kellään edes joskus käynyt näin

Tuttu juttu (ei ihan rajoittajaan :) ). Gikserillä ei noin ole käynyt kertaakaan.
Musta K8 + kilvetön R1
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

Kysymys teille jotka jotain näistä tekniikka-asioista tiedätte ja liippaa läheltä topicin otsikkoa, niin onko K8:ssa luistokytkin? Maahantuojan sivusto kun näin väittää. http://www.suzukifinland.com/content/index.html
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



Vastaa Viestiin