Kujo kirjoitti:Mutua tai ei, fakta kuitenkin on se, että busan venttiilit eivät painu kanteen, tai kansi painu venttiiliin, mitenpäin sen asian nyt haluaa ymmärtää. Joku käpy nyt on jossakin, koska yli valtaosa niistä koneista, joiden seeteihin on kajottu, menettää imupuolen välyksensä erittäin nopeasti. Eikä ole riippuvainen siitä onko kyseessä vakio-, vai joku muu venttiili.
Mä ajoin vanhalla banditilla kaksi kautta kilpaa noin 15 kilpailua, kausien välissä tarkistin välykset...ei tarvinnut säätää, kansi oli kyllä vakio ja ajettu 26000km. Tuo uusi häkkyrä ei kestänyt kun noin 6km ajoa. SE NYT ON SILLÄ LAILLA, ETTÄ JOTAIN ON PAHASTI PIELESSÄ, TURHA SITÄ ON KIISTÄÄ !!!!
Hassua, omalla virikannella ajoin koko viime kesän 23tkm, 6tkm kohdalla säädin yhtä imuventtiiliä ja loput 17tkm meni huoletta. No tämä kausi alkoi vähän ikävämmin, 4. pytyn pakovena porsi vähän vajaa 4tkm ajon jälkeen jostain syystä mutta kaikki imuvenat oli reilusti säätövarojen sisässä. Mene ja tiedä..
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Agostini kirjoitti:Mullakin viime kausi n. 15.000km ja tämä 5.000km eikä välyksissä heittoa vaikka seetit tehty....hyvä niin...
-A-
Hmm.. ja mäkin ajoin sillä kannella 20 tkm
hmm..tässäkö vastaus?koneistajanko täytyy ajaa kannella 20tkm?hmm.. leikki sikseen. jos joku tänne kirjoittavista tuntee jonkun joka näistä asioista jotain ymmärtää soittakaa 044 2799587 tässä etsitään vain tietoa eikä syyllisiä kuten mainitsin ongelmaa on useammilta pajoilta tulleissa kansissa.kirjoitin hmm.ettei olisi mutua :p tarkistakaa niitä venttiilinvälyksiä !!!
Siis onko oikeasti mitattuna seeti mennyt sisään ? Ei kai !?!!!
Tällaiselle puoliharrastajalle tulee mieleen useita vaihtoehtoja ...
- Seeti sisään, olisi aika kova juttu jos kansi olisi näin pehmeää ainetta tai että kansi olisi muovailtu niin ohueksi että alkaa painumaan sisään.
- Venyvät venttiilit, ohhoh ?!!!???
- Väärin työstetyt seetit kuluttaen pinnat pois jo lyhyenkin ajon jälkeen.
- Nokkien ajoituksen muutos, kansi on tippunut vähän kun se on työstetty ?
- Nokkien asettuminen paikalleen, epätodennäköistä ?
- Kannen pultit ovat venyneet ja kansi vähän mahdollisesti jopa vääntynyt aiheuttaen kanttaamisen - epätodennäköistä ?
- Nokkien säätöpalat väärästä materiaalista - mutta pitäisi painua kasaan, ei jäädä kantamaan ? Toisaalta lämpölaajeneminen on kumma juttu...
Noi kannen pultithan suositellaan ainakin joidenkin juttujen mukaan vaihdettavan aika nopeasti tukevampiin kun tehoja aletaan hakemaan tuonne 200hp tienoille - mutta vaikea uskoa että imunokka tai muukaan nokka jäisi kanttaamaan kannen pulttien takia ?
Palotilan radikaali muotoilu, kanavien muotoilu ja kasvanut teho toki voisi teoriassa aiheuttaa sen että kansi alkaa nousemaan venttiilin kohdalta, eli palotila kasvamaan ja siten venttiili jää kantamaan - mutta vaikeaa on tätäkään uskoa ?
Tämä on kuitenkin helppo testata. Jos mittaisi sen kannnen, eli venttiilin etäisyys kannen tasosta ongelmakannessa ja hyvässä kannessa ? Toinen keino olisi mitata kannen kuutiotilavuus ennen ja jälkeen, tai vaikkapa jos rikkoutuneessa ykköspytyssä on isompi kannen palotila kuin keskimmäisissä niin alkaa selittämään asiaa...
tässähän on kysymys tähän mennessä tavatuista yhdestätoista moottorista joista on seetityön jälkeen olemattomilla kilometreillä yhden tai useamman venttiilin välykset pienentyneet/kadonneet-minullehan ei ole mitään vahinkoa tästä koitunut :p jenkkitehoja etsiskellessä komponentit ovat vaihtuneet senverran vikkelään että samoilla osilla ei olla kahta mittausta ehditty tehdä-topicin ainoa tarkoitus on säästää busaveljiä turhilta päänsäryiltä ja tappioilta ja parissa viikossa on onnistuttu välttämään puolenkymmentä tulollaan olevaa kansirikkoa :p pahoitteluni niille joille varoitus tuli liian myöhään kun en tiennyt ongelman laajuutta
tässähän on kysymys tähän mennessä tavatuista yhdestätoista moottorista joista on seetityön jälkeen olemattomilla kilometreillä yhden tai useamman venttiilin välykset pienentyneet/kadonneet-minullehan ei ole mitään vahinkoa tästä koitunut :p jenkkitehoja etsiskellessä komponentit ovat vaihtuneet senverran vikkelään että samoilla osilla ei olla kahta mittausta ehditty tehdä-topicin ainoa tarkoitus on säästää busaveljiä turhilta päänsäryiltä ja tappioilta ja parissa viikossa on onnistuttu välttämään puolenkymmentä tulollaan olevaa kansirikkoa :p pahoitteluni niille joille varoitus tuli liian myöhään kun en tiennyt ongelman laajuutta
jenkkitehot löydetty, eikä seetien, venttiilien tai venttiilinvälysten kanssa ole havaittu ongelmaa.
Välykset säädetty kannen teon jälkeen ja merkattu kirjaan, tarkistettu moottorilla ajetun penkityksen ja kilpailun jälkeen, muuttuneet 0.02 maximissaan. Kannen teki eastlands engineerig ja osat olivat.. venttiileitä ja jousia.
Spesiaali tipsi: busan motti ei kestä kovin suuria kierroksia, jo 13800 rpm. saattaa aiheuttaa seeteissä ja muissa kannen osissa suurtakin ennenaikaista poistumaa ja huollon tarvetta...
ksthb kirjoitti:Joopa joo, leuat loksuttaa mutua näköjään lähes joka suussa ???
Ongelma Ei ole seetien koneistuksessa, vaan venttiilien kestävyydessä. Laadullisia ongelmia venttiileissä on esiintynyt tälle kevättä enenevissä määrin.
Myös Ferrean imuvenoissa on sama tauti olemassa, tämän asian tiimoilta on laitettu reglamaatio tehtaalle. Vastausta odotellaan kuumeisesti.
Täytyy uskoa että venttiileissä on jotain kummaa kun tuli nähtyä pajalla muutamia viallisia yksilöitä - kumma juttu miten niistä oli painunut reunat sisään. Näyttäisi siltä että joko on moottorista otettu erikoisen paljon tehoja tai sitten on tullut myyntiin erä venttiileitä jotka on tehty normaalia pehmeämmästä tavarasta. Ehkä venttiilien valmistaja ei ole osannut kuvitella miten pohjolan pojat mopojaan virittävät ?
Toivottavasti saadaan pian tehtaalta vastauksia. Joskus tällaisen asian myöntäminen maahantuojalle ja tehtaalle voi olla iso haaste, joten ongelman huomanneilta painetta vaan erityisesti maahantuojan suuntaan asiasta !
joo, asia kiinnostaa minuakin, koska ameriikan maalta tuli juuri satsi ferreoita, ennen olen käyttänyt kippelwihteja.
Onko ongelmakansista tarkistettu, että ohjurit ovat todella keskellä seetipintaan nähden, oikeassa kulmassa ja että onko ohjureissa ollut väljää? se voisi myös selittää venttiilien muodonmuutokset.
nim: kohtuus on liian vähän.
selkämaa kirjoitti:joo, asia kiinnostaa minuakin, koska ameriikan maalta tuli juuri satsi ferreoita, ennen olen käyttänyt kippelwihteja.
Onko ongelmakansista tarkistettu, että ohjurit ovat todella keskellä seetipintaan nähden, oikeassa kulmassa ja että onko ohjureissa ollut väljää? se voisi myös selittää venttiilien muodonmuutokset.
nim: kohtuus on liian vähän.
Ferrean imuvenat tulilinjalla, pakoset toimineet normaalisti.
Seetin koneistukset tehty Mira Centronic laitteella joka keskittää itse mittaamalla nollille ohjaimeen nähden, uuden veroisiin kansiin. (Paras laite koneistukseen mitä rahalla saa).
Seetien kulmat takuu varmasti oikeessa kulmassa.
Mira Multicut koneistus terät pidetään parhaassa mahdollisessa kunnossa Trego teroitus laitteella.
Laitetaan vielä taas muistutusta...... Isoventtiilikansien omistajat joilla Ferrean venttiilit: Muistakaa tarkastella venttiilien välyksiä..... "öky"lohkossa reilun 7tkm "euro"turneen jälkeen 6 imuventtiileissä välykset pieninä....Pakopuoli ok, ja pari imusta, joita ei aikaisemminkaan tarttenut säätää...?
:p :p
editoitu asia "virheitä"
Edited By BussiJussi on 1183910223
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"