RENGAS-FAQ - Lue nämä ennenkuin kysyt!
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Ei aina kaikkia kysymyksiä huomaa...Kamibusa kirjoitti:Kamibusa kirjoitti:Tere!
Onkos kukaan kokeillut 190/55/17 takarengasta gen 2 Busassa. Mulla on yksi uusi Pilot Power jäänyt käsiin ko kokoisena. Mahtaako tuolla pienellä profiilierolla olla vaikutusta - mihinkään - suuntaan tai toiseen?? ???
Ja nyt kiitos mielellään käytännön havaintoja ja juurikin Busasta, kiitos!
Hei, onko oikeesti niin, että kellään ei ole kokemuksia 55 -profiilin takarenkaasta Busassa? Vai oliko tyhmää edes kysellä moista, kun se käy sinne ilman any problems? Vai onko hölmöä edes ajatella laittavansa ko kokoa?
Vai hautautuiko tämä kyssäri vaan palstan syövereihin...? ??? Niin, ja se gummi olikin Power One, kun tarkemmin katsoin.
55:stä on kyllä kokemusta gen2:ssa ja hyviä = kääntyy todella herkästi mutkaan. Sinänsä asialla on merkitystä vain jos tykkäät/osaat esitellä varpaitasi ja/tai polviasi asfaltille. Mun mielestä ihan yhtä kallelleen kääntyy myös 50:llä.
55:nen on aika äkkinäinen käännöksissä etenkin swingin jatkojen kanssa. Yritän sanoa, että nyt kun olen liittynyt swingin pidentäjiin, olen palannut takaisin 50-profiiliin. BTW: silti kengän kärjet osuu mutkapätkillä edelleen asfalttiin :musik tosin vaatii ehkä aikaisempaa vähän, mutta vain snadisti, pidemmän mutkan.
Summa summarum: jos tykkäät todella herkästä ohjattavuudesta, go for it. Etenkin jos olet ratakettu, niin 55 on profiili juuri sinulle .
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
VeliHölmöK8 kirjoitti:Kamibusa kirjoitti:Kamibusa kirjoitti:Tere!
Onkos kukaan kokeillut 190/55/17 takarengasta gen 2 Busassa. Mulla on yksi uusi Pilot Power jäänyt käsiin ko kokoisena. Mahtaako tuolla pienellä profiilierolla olla vaikutusta - mihinkään - suuntaan tai toiseen??
Ja nyt kiitos mielellään käytännön havaintoja ja juurikin Busasta, kiitos!
Hei, onko oikeesti niin, että kellään ei ole kokemuksia 55 -profiilin takarenkaasta Busassa? Vai oliko tyhmää edes kysellä moista, kun se käy sinne ilman any problems? Vai onko hölmöä edes ajatella laittavansa ko kokoa?
Vai hautautuiko tämä kyssäri vaan palstan syövereihin...? ??? Niin, ja se gummi olikin Power One, kun tarkemmin katsoin.
Ei aina kaikkia kysymyksiä huomaa...
55:stä on kyllä kokemusta gen2:ssa ja hyviä = kääntyy todella herkästi mutkaan. Sinänsä asialla on merkitystä vain jos tykkäät/osaat esitellä varpaitasi ja/tai polviasi asfaltille. Mun mielestä ihan yhtä kallelleen kääntyy myös 50:llä.
55:nen on aika äkkinäinen käännöksissä etenkin swingin jatkojen kanssa. Yritän sanoa, että nyt kun olen liittynyt swingin pidentäjiin, olen palannut takaisin 50-profiiliin. BTW: silti kengän kärjet osuu mutkapätkillä edelleen asfalttiin :musik tosin vaatii ehkä aikaisempaa vähän, mutta vain snadisti, pidemmän mutkan.
Summa summarum: jos tykkäät todella herkästä ohjattavuudesta, go for it. Etenkin jos olet ratakettu, niin 55 on profiili juuri sinulle .
Tere!
Kiitti tiedosta VeliHölmöK8. Nyt minä olin jo melkein unohtanut kyselyni ja siksi näin hidas reagointi. Luulin jo, että nyt löytyi kysymys, johon ei tältä palstalta löydy vastausta. On meinaan aina vastattu näiden lähes viiden vuoden aikana. Mutta sieltähän se vastaus nytkin tuli.
En kehtaa kutsua itseäni rataketuksi, mutta kyllä sitä muutamia kertoja kesässä radallakin tulee käytyä. Pitääpä tuo 55 -profiilinen tässä muutaman viikon sisällä alle pyöräyttää.
MAL
Laitatin noi M1 kumit alle ennen tuota nopeusajoa ja täytyy sanoa että tuntuu eri pyörältä kääntää kun vanhojen kantikkaaks kuluneen etu-diablon ja keskeltä tasasen taka-Z3 kanssa.
Päteekö busan kanssa että 1-etunen kestää 2-takasta -sääntö? Mietin vaan että saako noita M1 kumeja vielä kuinka kauan, sekarengastus kun ei visiin ole kauhean järkevää näissäkään vehkeissä?
Päteekö busan kanssa että 1-etunen kestää 2-takasta -sääntö? Mietin vaan että saako noita M1 kumeja vielä kuinka kauan, sekarengastus kun ei visiin ole kauhean järkevää näissäkään vehkeissä?
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...oman vähäisen kokemukseni mukkaan etunen kestäisi kyllä pitempään "hyvänoloisena" eli esim. taka 12-14tkm/etu 19tkm (Pilot Roaed 2 muutaman satsin kokemuksella), mutta kyllä nyt viimeset vaihot olen tehny molempiin päihin yhtäaikaa. Ja näin teen myös nyt kun uusi satsi oottelee vaihattamista. Pysyy ajotuntuma merkittävästi parempana.LeaderOfThePack kirjoitti:Päteekö busan kanssa että 1-etunen kestää 2-takasta -sääntö?
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Julli kirjoitti:- Originaali BT015 meni takana vaihtoon 6200 km kohdalla. Enimmäkseen reipasta matka-ajoa Norjassa ja Suomessa. Pintaa oli karvan yli kulumismerkin, mutta edessä oli pitempi reissu joten vaihtoon meni.
Täällä orkkiskumi BT015 menee takana juurikin vaihtoon. Kesto jokseenkin 4500km.
Mutta mitenkäs porukalla on kestänyt orginaali BT015 edessä? Nyt tosiaan 4500km ajettuna kulutuspintaa näyttäisi olevan reilusti, mutta kestääkö vielä reilu 6000km, eli tulevan kesälomareissun? Ei kehtaisi noin hyväkuntoista kumia vielä vaihtaa
K9
Kyllä noilla radallakin pärjäsi, kun ajo on sellaista busannistiratapäivän keskiryhmäköröttelyä. Ei mitään ongelmaa ainkann minulla ollut. Itseä mietityttää, miten nuo touringkumit (Diablo Stada) toimii tiistaina Kemoralla? Toisaalta eiköhän se ole aika lailla sama mikä rengas näillä vauhdeilla on allasam77 kirjoitti:Miten porukka on luottanut tuohon gen2 ensiasennus renkulaan (bt015)? Radalle tarttis mennä, mutta tuntuu jo nurkka-ajossa karseelta. Onko kuskissa vika
Family toys:
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
Nesmit kirjoitti:Tieteellisen tutkimuksen jälkeen voi todeta että alkuperänen takanakki kesti 9053km: ...KLOKS...
(eikä ois kestäny yhtään lisää )
Oma takarengas (BT015) näyttää keskeltä aivan samalta. Renkaalla matkaa takana hieman yli 7000km. Näistä n. 2000km ajettu pääosin yksin kevyellä kuormalla ja n. 5000km kahdestaan täydellä matkavarustuksella (tankkilaukku, sivulaukut ja takalaukku). Seuraavaksi alle tulee Metzeler Z6 Interact, eipähän tarvi olla "koko ajan" vaihtamassa.
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...äläkä unoha Pilot Road 2:sta ellet sitten ole todennu jo tuota Z6:sta sitä paremmaksiAnttiP kirjoitti:Nesmit kirjoitti:Tieteellisen tutkimuksen jälkeen voi todeta että alkuperänen takanakki kesti 9053km: ...KLOKS...
(eikä ois kestäny yhtään lisää )
Oma takarengas (BT015) näyttää keskeltä aivan samalta. Renkaalla matkaa takana hieman yli 7000km. Näistä n. 2000km ajettu pääosin yksin kevyellä kuormalla ja n. 5000km kahdestaan täydellä matkavarustuksella (tankkilaukku, sivulaukut ja takalaukku). Seuraavaksi alle tulee Metzeler Z6 Interact, eipähän tarvi olla "koko ajan" vaihtamassa.
Voin suositella ihan vilipittömästi.
nimim. neljäs satsi menossa PR2:a
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-