RENGAS-FAQ - Lue nämä ennenkuin kysyt!

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Tieteellisen tutkimuksen jälkeen voi todeta että alkuperänen takanakki kesti 9053km: ...KLOKS...
(eikä ois kestäny yhtään lisää :D )
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Kamibusa kirjoitti:
Kamibusa kirjoitti:Tere!

Onkos kukaan kokeillut 190/55/17 takarengasta gen 2 Busassa. Mulla on yksi uusi Pilot Power jäänyt käsiin ko kokoisena. Mahtaako tuolla pienellä profiilierolla olla vaikutusta - mihinkään - suuntaan tai toiseen?? ???

Ja nyt kiitos mielellään käytännön havaintoja ja juurikin Busasta, kiitos! :)

Hei, onko oikeesti niin, että kellään ei ole kokemuksia 55 -profiilin takarenkaasta Busassa? Vai oliko tyhmää edes kysellä moista, kun se käy sinne ilman any problems? Vai onko hölmöä edes ajatella laittavansa ko kokoa?

Vai hautautuiko tämä kyssäri vaan palstan syövereihin...? ??? Niin, ja se gummi olikin Power One, kun tarkemmin katsoin.
Ei aina kaikkia kysymyksiä huomaa...

55:stä on kyllä kokemusta gen2:ssa ja hyviä = kääntyy todella herkästi mutkaan. Sinänsä asialla on merkitystä vain jos tykkäät/osaat esitellä varpaitasi ja/tai polviasi asfaltille. Mun mielestä ihan yhtä kallelleen kääntyy myös 50:llä.

55:nen on aika äkkinäinen käännöksissä etenkin swingin jatkojen kanssa. Yritän sanoa, että nyt kun olen liittynyt swingin pidentäjiin, olen palannut takaisin 50-profiiliin. BTW: silti kengän kärjet osuu mutkapätkillä edelleen asfalttiin :musik tosin vaatii ehkä aikaisempaa vähän, mutta vain snadisti, pidemmän mutkan.

Summa summarum: jos tykkäät todella herkästä ohjattavuudesta, go for it. Etenkin jos olet ratakettu, niin 55 on profiili juuri sinulle :mosh: .
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
busabobo
Viestit: 442
Liittynyt: 25 Heinä 2008, 15:43
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja busabobo »

Metzelerin M-1 kesti busan alla 7500 km. Oli kyllä aivan finaalissa tuossa vaiheessa. Torstaina laitettiin alle Pirelli Diablo Strada, hienoa kun mopo taas kääntyy herkästi mutkisssa eikä tarvii kantin yli voimalla pakottaa :)
Family toys:
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
Kamibusa
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:42
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Kamibusa »

VeliHölmöK8 kirjoitti:
Kamibusa kirjoitti:
Kamibusa kirjoitti:Tere!

Onkos kukaan kokeillut 190/55/17 takarengasta gen 2 Busassa. Mulla on yksi uusi Pilot Power jäänyt käsiin ko kokoisena. Mahtaako tuolla pienellä profiilierolla olla vaikutusta - mihinkään - suuntaan tai toiseen??

Ja nyt kiitos mielellään käytännön havaintoja ja juurikin Busasta, kiitos!

Hei, onko oikeesti niin, että kellään ei ole kokemuksia 55 -profiilin takarenkaasta Busassa? Vai oliko tyhmää edes kysellä moista, kun se käy sinne ilman any problems? Vai onko hölmöä edes ajatella laittavansa ko kokoa?

Vai hautautuiko tämä kyssäri vaan palstan syövereihin...? ??? Niin, ja se gummi olikin Power One, kun tarkemmin katsoin.

Ei aina kaikkia kysymyksiä huomaa...

55:stä on kyllä kokemusta gen2:ssa ja hyviä = kääntyy todella herkästi mutkaan. Sinänsä asialla on merkitystä vain jos tykkäät/osaat esitellä varpaitasi ja/tai polviasi asfaltille. Mun mielestä ihan yhtä kallelleen kääntyy myös 50:llä.

55:nen on aika äkkinäinen käännöksissä etenkin swingin jatkojen kanssa. Yritän sanoa, että nyt kun olen liittynyt swingin pidentäjiin, olen palannut takaisin 50-profiiliin. BTW: silti kengän kärjet osuu mutkapätkillä edelleen asfalttiin :musik tosin vaatii ehkä aikaisempaa vähän, mutta vain snadisti, pidemmän mutkan.

Summa summarum: jos tykkäät todella herkästä ohjattavuudesta, go for it. Etenkin jos olet ratakettu, niin 55 on profiili juuri sinulle :mosh: .

Tere!

Kiitti tiedosta VeliHölmöK8. Nyt minä olin jo melkein unohtanut kyselyni ja siksi näin hidas reagointi. Luulin jo, että nyt löytyi kysymys, johon ei tältä palstalta löydy vastausta. On meinaan aina vastattu näiden lähes viiden vuoden aikana. Mutta sieltähän se vastaus nytkin tuli. :)

En kehtaa kutsua itseäni rataketuksi, mutta kyllä sitä muutamia kertoja kesässä radallakin tulee käytyä. Pitääpä tuo 55 -profiilinen tässä muutaman viikon sisällä alle pyöräyttää. :tapu:
MAL
sam77
Viestit: 320
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 12:56
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sam77 »

Miten porukka on luottanut tuohon gen2 ensiasennus renkulaan (bt015)? Radalle tarttis mennä, mutta tuntuu jo nurkka-ajossa karseelta. Onko kuskissa vika :pääseinään:
Hopee on nopee?
Galleria
Avatar
Mrk
Viestit: 183
Liittynyt: 12 Touko 2008, 00:00
Paikkakunta: Enimmäkseen eteläsuomessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mrk »

Vissiin kuskissa vika, mulla kyllä kanssa meni luottamus ensiasennusrinkuloihin kun ei voinut koskaan tietää että pitääkö vai ei
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
"'If u dont rev it, dont buy it"
76-1271688384

Viesti Kirjoittaja 76-1271688384 »

Laitatin noi M1 kumit alle ennen tuota nopeusajoa ja täytyy sanoa että tuntuu eri pyörältä kääntää kun vanhojen kantikkaaks kuluneen etu-diablon ja keskeltä tasasen taka-Z3 kanssa.

Päteekö busan kanssa että 1-etunen kestää 2-takasta -sääntö? Mietin vaan että saako noita M1 kumeja vielä kuinka kauan, sekarengastus kun ei visiin ole kauhean järkevää näissäkään vehkeissä?
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

LeaderOfThePack kirjoitti:Päteekö busan kanssa että 1-etunen kestää 2-takasta -sääntö?
...oman vähäisen kokemukseni mukkaan etunen kestäisi kyllä pitempään "hyvänoloisena" eli esim. taka 12-14tkm/etu 19tkm (Pilot Roaed 2 muutaman satsin kokemuksella), mutta kyllä nyt viimeset vaihot olen tehny molempiin päihin yhtäaikaa. Ja näin teen myös nyt kun uusi satsi oottelee vaihattamista. Pysyy ajotuntuma merkittävästi parempana.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
api-75
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 19:31

Viesti Kirjoittaja api-75 »

Julli kirjoitti:- Originaali BT015 meni takana vaihtoon 6200 km kohdalla. Enimmäkseen reipasta matka-ajoa Norjassa ja Suomessa. Pintaa oli karvan yli kulumismerkin, mutta edessä oli pitempi reissu joten vaihtoon meni.

Täällä orkkiskumi BT015 menee takana juurikin vaihtoon. Kesto jokseenkin 4500km.

Mutta mitenkäs porukalla on kestänyt orginaali BT015 edessä? Nyt tosiaan 4500km ajettuna kulutuspintaa näyttäisi olevan reilusti, mutta kestääkö vielä reilu 6000km, eli tulevan kesälomareissun? Ei kehtaisi noin hyväkuntoista kumia vielä vaihtaa :)
K9
Avatar
rKol03
Viestit: 39
Liittynyt: 28 Touko 2005, 12:08
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja rKol03 »

Originaali BT015 takakumilla ajelin 8400km. Eturengas menee nyt vaihtoon kilometrien ollessa ~14500km.
Takana Metzeler Z6 ajettu nyt siis tuo noin 6tkm... hyvältä tuntuu ja näyttää edelleen.
-rKol-
Avatar
busabobo
Viestit: 442
Liittynyt: 25 Heinä 2008, 15:43
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja busabobo »

sam77 kirjoitti:Miten porukka on luottanut tuohon gen2 ensiasennus renkulaan (bt015)? Radalle tarttis mennä, mutta tuntuu jo nurkka-ajossa karseelta. Onko kuskissa vika :pääseinään:
Kyllä noilla radallakin pärjäsi, kun ajo on sellaista busannistiratapäivän keskiryhmäköröttelyä. Ei mitään ongelmaa ainkann minulla ollut. Itseä mietityttää, miten nuo touringkumit (Diablo Stada) toimii tiistaina Kemoralla? Toisaalta eiköhän se ole aika lailla sama mikä rengas näillä vauhdeilla on alla :D
Family toys:
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

BT015 oli omien kokemuksien mukaan melkolailla paska. Suti herkemmin mitä nykyinen touringkumi pilot road 2. Tietysti jos BT015:n ajaisi kunnon kuumaksi niin voisi pitää paremmin mutta hieman vilpoisana lipsu holtittomasti. Ja vielä kuluu nopeasti
65-1276533230

Viesti Kirjoittaja 65-1276533230 »

Nesmit kirjoitti:Tieteellisen tutkimuksen jälkeen voi todeta että alkuperänen takanakki kesti 9053km: ...KLOKS...
(eikä ois kestäny yhtään lisää :D )

Oma takarengas (BT015) näyttää keskeltä aivan samalta. Renkaalla matkaa takana hieman yli 7000km. Näistä n. 2000km ajettu pääosin yksin kevyellä kuormalla ja n. 5000km kahdestaan täydellä matkavarustuksella (tankkilaukku, sivulaukut ja takalaukku). Seuraavaksi alle tulee Metzeler Z6 Interact, eipähän tarvi olla "koko ajan" vaihtamassa.
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

AnttiP kirjoitti:
Nesmit kirjoitti:Tieteellisen tutkimuksen jälkeen voi todeta että alkuperänen takanakki kesti 9053km: ...KLOKS...
(eikä ois kestäny yhtään lisää :D )

Oma takarengas (BT015) näyttää keskeltä aivan samalta. Renkaalla matkaa takana hieman yli 7000km. Näistä n. 2000km ajettu pääosin yksin kevyellä kuormalla ja n. 5000km kahdestaan täydellä matkavarustuksella (tankkilaukku, sivulaukut ja takalaukku). Seuraavaksi alle tulee Metzeler Z6 Interact, eipähän tarvi olla "koko ajan" vaihtamassa.
...äläkä unoha Pilot Road 2:sta ellet sitten ole todennu jo tuota Z6:sta sitä paremmaksi :;):

Voin suositella ihan vilipittömästi.

nimim. neljäs satsi menossa PR2:a
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Itsellä 3 satsi menos z6 aivan ylivoimanen tälläseen siviiliajoon (kerran vuodes radalla)
kestää 12-15tkm ny harkinnassa z8 ???
Onko kellään kokemusta kyseisetä uutuudesta?
SMR
Vastaa Viestiin