Sivu 19/33
Lähetetty: 26 Helmi 2013, 07:42
Kirjoittaja jouniri
ari1630 kirjoitti:Elikkä akseli oli menny perille
Kyllä oli jo GT-motorssin työpöydällä, iso kiitos ripeästä toimituksesta
Lähetetty: 26 Helmi 2013, 22:09
Kirjoittaja jouniri
Snuggles, vaihda hyvä mies jo kanavaa. Ei täällä ole muuta kuin paperihevosten laulantaa. Moikka!
Lähetetty: 01 Maalis 2013, 23:08
Kirjoittaja jouniri
Nyt tällä väliajalla siis kilkkeitä tuotannossa ja tilauksessa, AJL engineering tekee paraikaa uutta sähkösarjaa ja Bonneville swingi on nyt saamassa väriä niskaansa.
Matias laskeskeli, että kiinteää lisäpainoa tarvitaan 70kg ja sen lisäksi 60kg vaihettavia painoja eli tarkoittaa että pahimmillaan mennään +130kg lisäpainojen kera.
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Lähetetty: 02 Maalis 2013, 01:30
Kirjoittaja waiski10
Voisko tällänen reilusti ylipainonen reikäpää paikata lisäpainoja?
Lähetetty: 02 Maalis 2013, 08:58
Kirjoittaja jouniri
waiski10 kirjoitti:Voisko tällänen reilusti ylipainonen reikäpää paikata lisäpainoja?
Osittain kyllä. Meillä vertailupainona käytetään vuonna 2011 tehdyt mittaukset joissa Taxi punnittiin kahdella vaakalla keulasta ja perästä + Tenhulttio ajokamoissaan. Painonjakauma taisi olla 51% perä ja 49% keula, lisäämällä kuskinpainoa lisääntyy keulapainokin, paras painon lisäys koostuu niistä kiloista jotka ovat mahdollisimman alhaalla ja lähellä takapyörää.
Matematiikka ongelman osittain muodostaa ristiriitainen tieto kitkakertoimista, eli eurooppalainen näkemys meidän asfaltille on kerroin 1, kun taas amerikkalaiset käyttää kerrointa 0,85-1 lähteestä riippuen. Meikeläisittäin suola on kertoimella 0,6 kun taas amerikkalaiset käyttää siinä 0,4-0,6 kerrointa. Meidän tapauksessa kerroin erot teoriatasolla johtaa toleranssiin 70kg-130kg lisäpaino tarpeeseen?
Oma näkemykseni onkin, jotta Bonnevillen suurimmat haasteet lienee pidon saamisessa enemmän kuin tehon tuottamisessa, helvetin moiset tehotkin valuu hukkaan jos on surkea pito ja luistonesto tappaa sitten hyvät tehot.
Valitettavasti kokemuksen tuomaa tietoa Bonnevillessä ajamisesta ei täältä härmästä vielä löydy.
Lähetetty: 03 Maalis 2013, 18:46
Kirjoittaja jouniri
Muratan (VTI:n nyk. omistaja) meille sponssaama musta laatikko toimitettu Artolle otettavaksi huomioon uuteen sähkösarjaan. Kyseinen boxihan kertoo pyörän liikkeestä, värinästä yms kaiken. Tarkkuuttakin jonkin verran eli tunnistustasosta kertoo varmaan jotakin esimerkki siitä, kun maapallo pyörähtää akselillaan 0,5 astetta niin kyseinen laatikko kykenee sen reagoimaan. Lisää mielenkiintoista dataa tulossa siis tiedonkeruulle.
Lähetetty: 07 Maalis 2013, 19:37
Kirjoittaja jouniri
Alku viikosta kotiutuu puuhapaketti Taxin 1. moottoriin, tänään tilaukseen lähti vetarin tukilaakeri. Saataan siis törtätä kaasuauki vastamäkeenkin ilman että lohko lähtee ainakaan ihan heti huutamaan hoosiannaa.
Edited By jouniri on 1362677908
Lähetetty: 09 Maalis 2013, 16:09
Kirjoittaja jouniri
Selailin tuossa tuota +200mph listaa ja pisti silmään mielenkiintoinen seikka eli onko tosiaan niin että ahdetut busat eivät ole kauden 2009 jälkeen ( 1. Arto Mäki-Laurila (-Artsi-), Hayabusa Gen1 Turbo, Halli 2009, PerformanceBox, 374.64kmh / 232.840mph) kehittyneet vauhdillisesti yhtään?
Kun taasen mm. kilvellinen Kawasaki kehittyi huimasti.
Mistähän tämä mahtaa johtua?
Ja milloin ja kenen toimesta asia mahtaa korjaantua?
Olisihan se mahtavaa kaudella 2013 nähdä ahdetunkin busan toimesta edes 400kmh ylitys mailille.
Lähetetty: 09 Maalis 2013, 16:24
Kirjoittaja minizz66
jouniri kirjoitti:Selailin tuossa tuota +200mph listaa ja pisti silmään mielenkiintoinen seikka eli onko tosiaan niin että ahdetut busat eivät ole kauden 2009 jälkeen ( 1. Arto Mäki-Laurila (-Artsi-), Hayabusa Gen1 Turbo, Halli 2009, PerformanceBox, 374.64kmh / 232.840mph) kehittyneet vauhdillisesti yhtään?
Kun taasen mm. kilvellinen Kawasaki kehittyi huimasti.
Mistähän tämä mahtaa johtua?
Ja milloin ja kenen toimesta asia mahtaa korjaantua?
Olisihan se mahtavaa kaudella 2013 nähdä ahdetunkin busan toimesta edes 400kmh ylitys mailille.
Taitaa johtua siitä ettei yhtään ahdettua bussia oo rakennettu pelkästään mailin vetoa varten, vaan ne on ihan tourinkipelejä?
Taitaa noi kovimmat busat olla tuolla varttivetojen puolella? Voin toki olla väärässäkin.
Lähetetty: 09 Maalis 2013, 18:31
Kirjoittaja jouniri
minizz66 kirjoitti:jouniri kirjoitti:Selailin tuossa tuota +200mph listaa ja pisti silmään mielenkiintoinen seikka eli onko tosiaan niin että ahdetut busat eivät ole kauden 2009 jälkeen ( 1. Arto Mäki-Laurila (-Artsi-), Hayabusa Gen1 Turbo, Halli 2009, PerformanceBox, 374.64kmh / 232.840mph) kehittyneet vauhdillisesti yhtään?
Kun taasen mm. kilvellinen Kawasaki kehittyi huimasti.
Mistähän tämä mahtaa johtua?
Ja milloin ja kenen toimesta asia mahtaa korjaantua?
Olisihan se mahtavaa kaudella 2013 nähdä ahdetunkin busan toimesta edes 400kmh ylitys mailille.
Taitaa johtua siitä ettei yhtään ahdettua bussia oo rakennettu pelkästään mailin vetoa varten, vaan ne on ihan tourinkipelejä?
Taitaa noi kovimmat busat olla tuolla varttivetojen puolella? Voin toki olla väärässäkin.
Voi olla noinkin, kyllähän se King Arhurhin kävi eka nykäsee silloiset SE 375kmh tauluun, heitti sen jälkeen eurooppa turneen yöjunallaan, lähes vakio turbiini tourinkipyörä kyseessä siis. Mielestäni Artsi oli aikanaan useamman vuoden edellä muita.
Mielestäni tuo sana tourinkin käytettäessä silloin kun pyörässä kuitenkin on viripalikkaa enemmänkuin vakiokilkettä on vaan tekosyy sille todennäköisyydelle että kehitystä ei tapahdukkaan niin sanotaan, nooh tämä nyt on vaan tälläinen tourinkipyörä. Eikös sieltä Suzukin tehtaalta tule tourinki pyörät jo ihan valmiina sellaisenaan?
Luulisi busa piireissäkin jollakin olevan oikeesti luonnetta sen verran jotta alkaa rakentamaan turboa niin että sen tavoite on olla yksinkertaisesti nopein ja tourinki yms sellaiset lässytykset roskakoriin silloin kun kuitenkin kilpurista kysymys. Eikös siellä tallissa voi olla sitten se ihan oikea tourinki pyöräkin, niin että sen uskaltaa virkavallallekkin näyttää milloin vain ilman jännä kakkaa housuissa.
Silloin kun oikeasti tavoitellaan jotakin suurta (nopeinta) niin onhan silloin lupa myös epäonnistua mutta ompahan ainakin kaikki pelissä asenteella tehnyt sen mihin pystyy.
Lähetetty: 09 Maalis 2013, 20:02
Kirjoittaja ysi-ärrä
Mähän jo kirjoittelin tuonne eri osioon et meinaan ajaa 500kmh. Ja SMR:n jannut aiko laitta palikat kohilleen silleen et se menee Ei mitään +400kmh vaan heti 500kmh.
Edittiä: Siis nää on mun tavoitteet. Jos ei mee ,niin sit on paska ja loso mopo. Ei voi mittään.
Edited By ysi-ärrä on 1362852266
Lähetetty: 09 Maalis 2013, 20:44
Kirjoittaja jouniri
ysi-ärrä kirjoitti:Mähän jo kirjoittelin tuonne eri osioon et meinaan ajaa 500kmh. Ja SMR:n jannut aiko laitta palikat kohilleen silleen et se menee
Ei mitään +400kmh vaan heti 500kmh.
Edittiä: Siis nää on mun tavoitteet. Jos ei mee ,niin sit on paska ja loso mopo. Ei voi mittään.
Ja kyseessä tietty taasen tourinkimopo?
Lähetetty: 09 Maalis 2013, 21:19
Kirjoittaja minizz66
jouniri kirjoitti:ysi-ärrä kirjoitti:Mähän jo kirjoittelin tuonne eri osioon et meinaan ajaa 500kmh. Ja SMR:n jannut aiko laitta palikat kohilleen silleen et se menee Ei mitään +400kmh vaan heti 500kmh.
Edittiä: Siis nää on mun tavoitteet. Jos ei mee ,niin sit on paska ja loso mopo. Ei voi mittään.
Ja kyseessä tietty taasen tourinkimopo?
No tottakai tourinki ja mikä parasta ysi-R ei edes itse aja pyöräänsä vaan hommaa kuskin pyörälle jota ei itse ole edes virittänyt mutta silti on kaikista kovin ja suurin, puhumattakaan nopein...
Edited By minizz66 on 1362859033
Lähetetty: 09 Maalis 2013, 21:58
Kirjoittaja jouniri
minizz66 kirjoitti:jouniri kirjoitti:ysi-ärrä kirjoitti:Mähän jo kirjoittelin tuonne eri osioon et meinaan ajaa 500kmh. Ja SMR:n jannut aiko laitta palikat kohilleen silleen et se menee
Ei mitään +400kmh vaan heti 500kmh.
Edittiä: Siis nää on mun tavoitteet. Jos ei mee ,niin sit on paska ja loso mopo. Ei voi mittään.
Ja kyseessä tietty taasen tourinkimopo?
No tottakai tourinki ja mikä parasta ysi-R ei edes itse aja pyöräänsä vaan hommaa kuskin pyörälle jota ei itse ole edes virittänyt mutta sitli on kaikista kovin ja suurin, puhumattakaan nopein...
Sekin on muuten hieno tunne kun saa päättää kuka ajaa ja nyt en puhu tourinki ajelusta vaan huippunopeusajoista. Mutta voihan tään taas kääntää paskanjauhannaksi jos reservissä ei muuta ole, sääli. Tarkoitus oli hiukan potkia Busanisteja tekoihin, mutta ajakaa ihmeessä vaan tourinkia jatkossakin mutta silloin tuskin kannataa kommentoida tähän topikkiin, tää kun on tarkoitettu ihan muuhun kuin matkakertomuksien jakamiseen.
Lähetetty: 09 Maalis 2013, 23:11
Kirjoittaja Körmy
tenhulttio kirjoitti:Keskustelu vapaata (saa myös vittuilla).
Kysy jos projektista kysyttävää, urputa jos projekti vituttaa. Kehu, jos on kehuttavaa. Ylipäätään, sana on vapaa
jotenki tuntuu että osa tän topicin alotusvietistä on päässy unohtumaan