Kekkula kirjoitti:Suomen tarkin penkki ja tarvittaessa ankarista ankarin
Kuka pistää paremmaksi ? Tampereella on ankara (yhden A:n)penkki ja Kajaanissa ankarista ankarin (AA)...... mistä päin suomea löytyy se AAA-kerhon penkki ..
EDIT: melkein repesin Kekkula ....
Ei Kaijaanissa vielä ole ankara, mutta kohta on sellanen ANKARA AA-penkki jotta ei mitään armoa
Harmi ku olen hukannut yhden 90-luvun alun Biken, siinä oli hauskaa läppää ankaran julmasta penkistä. Jotkut näillä voorumeilla tainnut lukea samasen mopotestin ja sisäistää sen liiankin hyvin.
Tietääkseni Suomen ankarin penkki on nimeltään "Huima". Taitanee olla pölyttymässä täällä Etelä-Suomen kylissä...
Mihkäs penkkiin toi viedään.
Putosi taivaalta toho pihaan?
Tosin hieman offtopic koska toi ei oo k8, se on k10 tai 11...
Kekkulan romupajalla on varmaan kans tehopenkki tollon 2010-2011. Siellä laitetaan iskuun, hitaat liikkeet on näyttävii. Mut Kekkuloidaa nyt pari vuotta täs ja liitytää AA-kerhoon...
Se naisten penkityspäiväki on pitämättä. Ankaraa penkitystä all night long
busai kirjoitti:Dynostar nummela ja pettymys on suuri.
Ymmärrän joka sanan mutta en lausetta.
Mä taas en ymmärrä miten kierrosluvun kalibrointi vaikuttaa huipputehoon - siihenhän aiemmin viitattiin.... eipäs kierrellä ja kaarrella vaan selitetään tämä asia.
busai kirjoitti:Dynostar nummela ja pettymys on suuri.
Ymmärrän joka sanan mutta en lausetta.
Mä taas en ymmärrä miten kierrosluvun kalibrointi vaikuttaa huipputehoon - siihenhän aiemmin viitattiin.... eipäs kierrellä ja kaarrella vaan selitetään tämä asia.
Kekku kirjoitti:
Ymmärrän joka sanan mutta en lausetta.
Mä taas en ymmärrä miten kierrosluvun kalibrointi vaikuttaa huipputehoon - siihenhän aiemmin viitattiin.... eipäs kierrellä ja kaarrella vaan selitetään tämä asia.
Mä en taas ymmärrä miksi kysyt sitä minulta?
Mulla ei näemmä ole AAA luokan muisti..., viisi ensimmäistä merkkiä meni oikein mutta sitten löi päässä tyhjää vähän niin kuin kakkosella toi mun mopo. Sorry, .....la olisi pitänyt olla lopussa.
PetriK kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä miten kierrosluvun kalibrointi vaikuttaa huipputehoon - siihenhän aiemmin viitattiin.... eipäs kierrellä ja kaarrella vaan selitetään tämä asia.
Mä en taas ymmärrä miksi kysyt sitä minulta?
Mulla ei näemmä ole AAA luokan muisti..., viisi ensimmäistä merkkiä meni oikein mutta sitten löi päässä tyhjää vähän niin kuin kakkosella toi mun mopo. Sorry, .....la olisi pitänyt olla lopussa.
busai kirjoitti:Dynostar nummela ja pettymys on suuri.
Ymmärrän joka sanan mutta en lausetta.
Mä taas en ymmärrä miten kierrosluvun kalibrointi vaikuttaa huipputehoon - siihenhän aiemmin viitattiin.... eipäs kierrellä ja kaarrella vaan selitetään tämä asia.
Vähän sama homma ku toisella foorumilla yks viisas ihmettelee miten 1000 vapari koneesta saadaan ulos 200 HP. Ns. normihommia....
PS. En edes ymmärrä kysymystäsi, kierroslukua ei kalibroida yhdessäkään penkissä.
Miten esim. Dynojetin penkki huomioi mittauksessa renkaan halkaisijan muutoksen nopeuden kasvaessa? Miten osaa huomioida tuon väännön/tehon laskussa? tai miten RPM käyttäytyy jos RPM ei lueta koneesta suoraan? Guruja maisemissa?
PSS. Se on kesä ja pimperoiden bongaus kiinnostaa enemmän ku tieteilyt ja guruilut penkeistä. Netti on pullollaan guruja/infoa penkkiaiheesta, laita PetriK puhelua Googlelle, kysyy sieltä tai käyttää omaa pääkoppaa.
PSSS. Jostain voorumilta luin että Dynostarin penkki näyttää liian vähän tehoa ja käyttäjät ovat joutuneet vaihtamaan korjausstandardia.... voi ei... Mikä se oikea teho nyt on sitten?
Vähän sama homma ku toisella foorumilla yks viisas ihmettelee miten 1000 vapari koneesta saadaan ulos 200 HP. Ns. normihommia....
Viittaatko samaan tapaukseen joka mainostaa kaverinsa dynoa, sitä missä nyt milloinkin sattuu käymään ? Pari urpoamatonta 200hp kilosta tiedän, psb mopoja.
En edes ymmärrä kysymystäsi, kierroslukua ei kalibroida yhdessäkään penkissä.
Kyllähän kierrosluku kalibroidaan takarenkaaseen mutta ei se tehokäyrään vaikuta. Täällä vaan tuli pari vastausta aiempaan kysymykseen niin että näillä asioilla olisi joku relaatio ?
Miten esim. Dynojetin penkki huomioi mittauksessa renkaan halkaisijan muutoksen nopeuden kasvaessa? Miten osaa huomioida tuon väännön/tehon laskussa?
Eihän se (edes DJ250i) minkään tiedon valossa osaakaan laskea tehonhävikkiä, mutta jostain syystä tästä kieltäydytään keskustelemasta faktapohjaisesti.
tai miten RPM käyttäytyy jos RPM ei lueta koneesta suoraan?
Luistaa luistaa jos dynossa on mitään kunnollista jarrutussysteemiä ... mutta isompi ongelma on ennustaa pakokaasun käyttäytymistä niin että säätökohta osuu paikalleen. Itse ajan mieluummin kuitenkin takarenkaalta niin että saadaan vähän luistoa mukaan mittaukseen koska se simuloi paremmin rataolosuhteita. Mutta kukin tekee tavallaan.
Guruja maisemissa?
Intiassa on kaikki gurut... ?
Se on kesä ja pimperoiden bongaus kiinnostaa enemmän ku tieteilyt ja guruilut penkeistä. Netti on pullollaan guruja/infoa penkkiaiheesta, laita PetriK puhelua Googlelle, kysyy sieltä tai käyttää omaa pääkoppaa.
Pää ei toimi ja google kertoo eri tarinaa kuin kajaanin mc:stä raportoitiin. Puhumattakaan tuosta mihin ensimmäisessä kappaleessa viittasit. (Ai niin mä olen ollut jo reilusti yli 20v naimisissa joten aikaa jää jo vähän muuhunkin
Jostain voorumilta luin että Dynostarin penkki näyttää liian vähän tehoa ja käyttäjät ovat joutuneet vaihtamaan korjausstandardia.... voi ei... Mikä se oikea teho nyt on sitten?
No voivoi niitä käyttäjiä - eikö se ole niin että rata ja loppunopeus kertoo absoluuttisen totuuden - dynoista saa vähän viitteitä mihin suuntaan ollaan menossa, mutta ainut numero joka on aito on loppunopeus vartilla. Sitä vaan olen ihmetellyt että DS 230rwhp antaa samoja tai jopa parempia loppunopeuksia kuin 300rwhp jotkut muut penkit.
Täytyypä kirjoittaa tuonne toiseen osioon miten loppunopeudesta voi aika suoraan laskea tehon
ps. sanotaan vielä loppuun että tää ei ole keneenkään suunnattua pottuilua, vaan ainoastaan ehkä turhankin suoraan sanottuja omia ajatuksia joita tuo kirjoitus herätti.
PetriK kirjoitti:quote]
Pää ei toimi ja google kertoo eri tarinaa kuin kajaanin mc:stä raportoitiin.
siis raportoitiin mitä ja missä??? ....lukiko raportissa myös että kone kävi jopa niin kuumana ettei jaksanut startata vaikka lämpömittari näytti normaalia ja että liinoja myös jouduttiin kiristelemää koska pyörä kallisteli vedoissa.. noiden kalibroitijen lisäksi ym,ym
Ei tälle foorumille enää uskalla kirjoitella mitään ilman oikeusavustajaa......
Tervetuloa testaa itse penkki... sovitaan et se on sun vapaassa käytössä vaikka viikon tai kaks...
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
kajbusa kirjoitti:Ei tälle foorumille enää uskalla kirjoitella mitään ilman oikeusavustajaa......
Tervetuloa testaa itse penkki... sovitaan et se on sun vapaassa käytössä vaikka viikon tai kaks...
Nuoruudessa vietin kaikki kesät Kajaanissa, tai oikeastaan Sotkamon puolella. Valitettavasti enään kun isovanhempia ei ole niin sinnepäin ei juuri tule ajeltua...
5hp eroon vaikuttaa myös että, kalibroitiin vedoissa eri kierrosluvuilla testimielessä......
Mutta antaa tämän asian olla menee vaan sen verran off topiciksi, mä en vaan ymmärtänyt tätä - siksi kysyin nyt uudestaan. Voi olla että olen missannut jotain - ei tämä nyt niin vakavaa ole.
Mutta tosiaan harmi että tuo .org:n juttu sekä tämä ruususen uusin juttu pisti aika ison kynnyksen sille miten suoraan uskaltaa mitään sanoa tai kysyäkään.
En edes ymmärrä kysymystäsi, kierroslukua ei kalibroida yhdessäkään penkissä.
Kyllähän kierrosluku kalibroidaan takarenkaaseen mutta ei se tehokäyrään vaikuta. Täällä vaan tuli pari vastausta aiempaan kysymykseen niin että näillä asioilla olisi joku relaatio ?
Kyllä se vaikuttaa ja nillä on relaatio inversio ilmiö.
Sitä rullan/moottorin RPM suhdelukua kun tarvitaan laskennassa jotta saadaan penkin ulosteet laskettua. Esim. MP-Maailman testissä 99% prosenttisesti testatuissa penkeissä oli mennyt kalibrointi metsään. .
Miten sun käyttämäsi penkki huomioi tehomittauksen aikana tapahtuvan takarenkaan halkaisijan kasvun? miten se huomioi renkaan halkaisija muutoksen jos teet kalibroinnin samalla pyörällä eri kierrosluvuilla? miten nuo kaksi edellistä käyttäytyy suhteessa toisiinsa? miten se huomioi mittarivirheet kalibroitaessa eri kierrosluvuilla? käytätkö moottoritehoa laskettaessa moottorin RPM lukua?