K8 busan tehot penkissä?

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Kekkula kirjoitti:
Humppanisti kirjoitti:
Kekkula kirjoitti:Suomen tarkin penkki :) ja tarvittaessa ankarista ankarin :angry:

Kuka pistää paremmaksi ? Tampereella on ankara (yhden A:n)penkki ja Kajaanissa ankarista ankarin (AA)...... mistä päin suomea löytyy se AAA-kerhon penkki .. :D

EDIT: melkein repesin Kekkula ....

Ei Kaijaanissa vielä ole ankara, mutta kohta on sellanen ANKARA AA-penkki jotta ei mitään armoa :kippis:

Penkit vois luokitella 1-5 A-merkkiä. Viiden A:n penkki olis niinku erikoisen julman ankara.

Harmi ku olen hukannut yhden 90-luvun alun Biken, siinä oli hauskaa läppää ankaran julmasta penkistä. Jotkut näillä voorumeilla tainnut lukea samasen mopotestin ja sisäistää sen liiankin hyvin.

Tietääkseni Suomen ankarin penkki on nimeltään "Huima". Taitanee olla pölyttymässä täällä Etelä-Suomen kylissä...



Mihkäs penkkiin toi viedään.
Putosi taivaalta toho pihaan?

http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekku/IMGP7006_2.JPG.html

Tosin hieman offtopic koska toi ei oo k8, se on k10 tai 11...
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

Kekku kirjoitti:Mihkäs penkkiin toi viedään.
Putosi taivaalta toho pihaan?

http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekku/IMGP7006_2.JPG.html

Tosin hieman offtopic koska toi ei oo k8, se on k10 tai 11...
tosta puuttuu hei takarengas.

pitkä on projekti jos vasta k10 tai k11 valmis.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Mihkäs penkkiin toi viedään.
Putosi taivaalta toho pihaan?

http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekku/IMGP7006_2.JPG.html

Tosin hieman offtopic koska toi ei oo k8, se on k10 tai 11...

Kekkulan romupajalla on varmaan kans tehopenkki tollon 2010-2011. Siellä laitetaan iskuun, hitaat liikkeet on näyttävii. Mut Kekkuloidaa nyt pari vuotta täs ja liitytää AA-kerhoon... :kippis:

Se naisten penkityspäiväki on pitämättä. Ankaraa penkitystä all night long :kusi:




Edited By Kekkula on 1213305305
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

Dynostar nummela ja pettymys on suuri.
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Busai, paljonkos heppoja nummelan penkki antoi K8:lle ?
tetsa
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

busai kirjoitti:Dynostar nummela ja pettymys on suuri.

Ymmärrän joka sanan mutta en lausetta.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kekku kirjoitti:
busai kirjoitti:Dynostar nummela ja pettymys on suuri.

Ymmärrän joka sanan mutta en lausetta.

Mä taas en ymmärrä miten kierrosluvun kalibrointi vaikuttaa huipputehoon - siihenhän aiemmin viitattiin.... eipäs kierrellä ja kaarrella vaan selitetään tämä asia.




Edited By PetriK on 1213368080
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

PetriK kirjoitti:
Kekku kirjoitti:
busai kirjoitti:Dynostar nummela ja pettymys on suuri.

Ymmärrän joka sanan mutta en lausetta.

Mä taas en ymmärrä miten kierrosluvun kalibrointi vaikuttaa huipputehoon - siihenhän aiemmin viitattiin.... eipäs kierrellä ja kaarrella vaan selitetään tämä asia.
Mä en taas ymmärrä miksi kysyt sitä minulta?
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kekku kirjoitti:
PetriK kirjoitti:
Kekku kirjoitti:
Ymmärrän joka sanan mutta en lausetta.

Mä taas en ymmärrä miten kierrosluvun kalibrointi vaikuttaa huipputehoon - siihenhän aiemmin viitattiin.... eipäs kierrellä ja kaarrella vaan selitetään tämä asia.

Mä en taas ymmärrä miksi kysyt sitä minulta?
Mulla ei näemmä ole AAA luokan muisti..., viisi ensimmäistä merkkiä meni oikein mutta sitten löi päässä tyhjää ;-) vähän niin kuin kakkosella toi mun mopo. Sorry, .....la olisi pitänyt olla lopussa.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

PetriK kirjoitti:
Kekku kirjoitti:
PetriK kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä miten kierrosluvun kalibrointi vaikuttaa huipputehoon - siihenhän aiemmin viitattiin.... eipäs kierrellä ja kaarrella vaan selitetään tämä asia.

Mä en taas ymmärrä miksi kysyt sitä minulta?

Mulla ei näemmä ole AAA luokan muisti..., viisi ensimmäistä merkkiä meni oikein mutta sitten löi päässä tyhjää ;-) vähän niin kuin kakkosella toi mun mopo. Sorry, .....la olisi pitänyt olla lopussa.

:thumbup:
Naapurin poikii
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

PetriK kirjoitti:
Kekku kirjoitti:
busai kirjoitti:Dynostar nummela ja pettymys on suuri.

Ymmärrän joka sanan mutta en lausetta.

Mä taas en ymmärrä miten kierrosluvun kalibrointi vaikuttaa huipputehoon - siihenhän aiemmin viitattiin.... eipäs kierrellä ja kaarrella vaan selitetään tämä asia.


Niin mitä kierrellä ja kaarrella?

En o mikää jumala, en mä voi kaikkee tietää. Toiset ei vaan osaa, ymmärrä tai mikä on kun ei taidot riitä?

Vähän sama homma ku toisella foorumilla yks viisas ihmettelee miten 1000 vapari koneesta saadaan ulos 200 HP. Ns. normihommia....

PS. En edes ymmärrä kysymystäsi, kierroslukua ei kalibroida yhdessäkään penkissä.

Miten esim. Dynojetin penkki huomioi mittauksessa renkaan halkaisijan muutoksen nopeuden kasvaessa? Miten osaa huomioida tuon väännön/tehon laskussa? tai miten RPM käyttäytyy jos RPM ei lueta koneesta suoraan? Guruja maisemissa?

PSS. Se on kesä ja pimperoiden bongaus kiinnostaa enemmän ku tieteilyt ja guruilut penkeistä. Netti on pullollaan guruja/infoa penkkiaiheesta, laita PetriK puhelua Googlelle, kysyy sieltä tai käyttää omaa pääkoppaa.

PSSS. Jostain voorumilta luin että Dynostarin penkki näyttää liian vähän tehoa ja käyttäjät ovat joutuneet vaihtamaan korjausstandardia.... voi ei... Mikä se oikea teho nyt on sitten?




Edited By Kekkula on 1213398370
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Vähän sama homma ku toisella foorumilla yks viisas ihmettelee miten 1000 vapari koneesta saadaan ulos 200 HP. Ns. normihommia....

Viittaatko samaan tapaukseen joka mainostaa kaverinsa dynoa, sitä missä nyt milloinkin sattuu käymään ? Pari urpoamatonta 200hp kilosta tiedän, psb mopoja.

En edes ymmärrä kysymystäsi, kierroslukua ei kalibroida yhdessäkään penkissä.

Kyllähän kierrosluku kalibroidaan takarenkaaseen mutta ei se tehokäyrään vaikuta. Täällä vaan tuli pari vastausta aiempaan kysymykseen niin että näillä asioilla olisi joku relaatio ?

Miten esim. Dynojetin penkki huomioi mittauksessa renkaan halkaisijan muutoksen nopeuden kasvaessa? Miten osaa huomioida tuon väännön/tehon laskussa?

Eihän se (edes DJ250i) minkään tiedon valossa osaakaan laskea tehonhävikkiä, mutta jostain syystä tästä kieltäydytään keskustelemasta faktapohjaisesti.

tai miten RPM käyttäytyy jos RPM ei lueta koneesta suoraan?

Luistaa luistaa jos dynossa on mitään kunnollista jarrutussysteemiä ... mutta isompi ongelma on ennustaa pakokaasun käyttäytymistä niin että säätökohta osuu paikalleen. Itse ajan mieluummin kuitenkin takarenkaalta niin että saadaan vähän luistoa mukaan mittaukseen koska se simuloi paremmin rataolosuhteita. Mutta kukin tekee tavallaan.

Guruja maisemissa?

Intiassa on kaikki gurut... ?

Se on kesä ja pimperoiden bongaus kiinnostaa enemmän ku tieteilyt ja guruilut penkeistä. Netti on pullollaan guruja/infoa penkkiaiheesta, laita PetriK puhelua Googlelle, kysyy sieltä tai käyttää omaa pääkoppaa.

Pää ei toimi ja google kertoo eri tarinaa kuin kajaanin mc:stä raportoitiin. Puhumattakaan tuosta mihin ensimmäisessä kappaleessa viittasit. (Ai niin mä olen ollut jo reilusti yli 20v naimisissa joten aikaa jää jo vähän muuhunkin ;-)

Jostain voorumilta luin että Dynostarin penkki näyttää liian vähän tehoa ja käyttäjät ovat joutuneet vaihtamaan korjausstandardia.... voi ei... Mikä se oikea teho nyt on sitten?

No voivoi niitä käyttäjiä - eikö se ole niin että rata ja loppunopeus kertoo absoluuttisen totuuden - dynoista saa vähän viitteitä mihin suuntaan ollaan menossa, mutta ainut numero joka on aito on loppunopeus vartilla. Sitä vaan olen ihmetellyt että DS 230rwhp antaa samoja tai jopa parempia loppunopeuksia kuin 300rwhp jotkut muut penkit.

Täytyypä kirjoittaa tuonne toiseen osioon miten loppunopeudesta voi aika suoraan laskea tehon ;-)

ps. sanotaan vielä loppuun että tää ei ole keneenkään suunnattua pottuilua, vaan ainoastaan ehkä turhankin suoraan sanottuja omia ajatuksia joita tuo kirjoitus herätti.




Edited By PetriK on 1213429757
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

PetriK kirjoitti:quote]
Pää ei toimi ja google kertoo eri tarinaa kuin kajaanin mc:stä raportoitiin.
siis raportoitiin mitä ja missä??? ....lukiko raportissa myös että kone kävi jopa niin kuumana ettei jaksanut startata vaikka lämpömittari näytti normaalia ja että liinoja myös jouduttiin kiristelemää koska pyörä kallisteli vedoissa.. noiden kalibroitijen lisäksi ym,ym

Ei tälle foorumille enää uskalla kirjoitella mitään ilman oikeusavustajaa......
:D :D

Tervetuloa testaa itse penkki... sovitaan et se on sun vapaassa käytössä vaikka viikon tai kaks...
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

kajbusa kirjoitti:Ei tälle foorumille enää uskalla kirjoitella mitään ilman oikeusavustajaa......
:D :D

Tervetuloa testaa itse penkki... sovitaan et se on sun vapaassa käytössä vaikka viikon tai kaks...
Nuoruudessa vietin kaikki kesät Kajaanissa, tai oikeastaan Sotkamon puolella. Valitettavasti enään kun isovanhempia ei ole niin sinnepäin ei juuri tule ajeltua...
5hp eroon vaikuttaa myös että, kalibroitiin vedoissa eri kierrosluvuilla testimielessä......


Mutta antaa tämän asian olla menee vaan sen verran off topiciksi, mä en vaan ymmärtänyt tätä - siksi kysyin nyt uudestaan. Voi olla että olen missannut jotain - ei tämä nyt niin vakavaa ole.

Mutta tosiaan harmi että tuo .org:n juttu sekä tämä ruususen uusin juttu pisti aika ison kynnyksen sille miten suoraan uskaltaa mitään sanoa tai kysyäkään.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

PetriK kirjoitti:
En edes ymmärrä kysymystäsi, kierroslukua ei kalibroida yhdessäkään penkissä.

Kyllähän kierrosluku kalibroidaan takarenkaaseen mutta ei se tehokäyrään vaikuta. Täällä vaan tuli pari vastausta aiempaan kysymykseen niin että näillä asioilla olisi joku relaatio ?


Kyllä se vaikuttaa ja nillä on relaatio inversio ilmiö.

Sitä rullan/moottorin RPM suhdelukua kun tarvitaan laskennassa jotta saadaan penkin ulosteet laskettua. Esim. MP-Maailman testissä 99% prosenttisesti testatuissa penkeissä oli mennyt kalibrointi metsään. .

Miten sun käyttämäsi penkki huomioi tehomittauksen aikana tapahtuvan takarenkaan halkaisijan kasvun? miten se huomioi renkaan halkaisija muutoksen jos teet kalibroinnin samalla pyörällä eri kierrosluvuilla? miten nuo kaksi edellistä käyttäytyy suhteessa toisiinsa? miten se huomioi mittarivirheet kalibroitaessa eri kierrosluvuilla? käytätkö moottoritehoa laskettaessa moottorin RPM lukua?




Edited By Kekkula on 1213507217
Vastaa Viestiin