Sivu 16/21
Lähetetty: 09 Huhti 2014, 20:01
Kirjoittaja snuggles
jarim kirjoitti:Ja se katkasin kannattaa jättää starttiasentoon sammuksissa. Se isompi akku tahtoo tappaa sen pienemmän jos jättää rinnakkain. Ai mistäkö tiedän... :p��sein��n:
Kiitokset tästä tiedosta, mielellään ennakoi ikävät yllätykset. Nyt ei oo vaan ihan varma kumpi akuista on isompi ???
Lähetetty: 09 Huhti 2014, 22:09
Kirjoittaja toimeve
...tuo täytyy sitten "opetella" oikein, ettei vaan pääse harmillisia ohareita tapahtumhan eli vivustot päin vituraa vahingossa
Ja matka sitten siinä.
Lähetetty: 11 Huhti 2014, 20:06
Kirjoittaja toimeve
...penkissä käytetty. Mestarin sanoin: "Jostain se ahistaa".
Vaijaashen 7000 kierrokshen homma oli menny kuten oletuksena oliki, eli n 10 heppaa lisää ja 6-7Nm, siitä etiepäin sitten oli tehokäyrä lähteny kohti viimevuotista modia...ja kymppitonnissa sitten olhet jo yhessä. Eli kierrosten kasvaessa jostain ei homma toimi ihan ootusten mukasesti.
Mutta positiivisesti ajatellen; hyvin sääjöissä normiajelua varten ja ennenkaikkea moottori nipussa
Jos mithän merkillistä (ja rahaavaatimatonta) ahaa -elämystä ei tapahu, niin tuolla sitten mennään tästä etiepäin ainaki jonku aikaa.
Josko huomena kävis kattomassa, että mille alettais 
Lähetetty: 11 Huhti 2014, 21:46
Kirjoittaja Bärräbete
toimeve kirjoitti:...penkissä käytetty. Mestarin sanoin: "Jostain se ahistaa".
Vaijaashen 7000 kierrokshen homma oli menny kuten oletuksena oliki, eli n 10 heppaa lisää ja 6-7Nm, siitä etiepäin sitten oli tehokäyrä lähteny kohti viimevuotista modia...ja kymppitonnissa sitten olhet jo yhessä. Eli kierrosten kasvaessa jostain ei homma toimi ihan ootusten mukasesti.
Mutta positiivisesti ajatellen; hyvin sääjöissä normiajelua varten ja ennenkaikkea moottori nipussa
Jos mithän merkillistä (ja rahaavaatimatonta) ahaa -elämystä ei tapahu, niin tuolla sitten mennään tästä etiepäin ainaki jonku aikaa.
Josko huomena kävis kattomassa, että mille alettais

Hieno homma,että on läjässä ja kesä saa alkaa.onhan siellä voimaa...Tourinkia hyvä päästellä,mutta 200Mph saattaa olla tiukassa?
Lähetetty: 11 Huhti 2014, 22:10
Kirjoittaja Heksa
Bärräbete kirjoitti:Tourinkia hyvä päästellä,mutta 200Mph saattaa olla tiukassa?
pyh: multa boxi kiinni ja piiiitkä veto, vanhanliiton 1800m jos viä hallissa vähä takatuulta menee kyl 200mph
kerkeehän sitä viä vähä kutitella ja uus veto penkissä,
kyl ne puuttuvat orit sieltä löytyy
Kaikkia ei vain laukka viä huvittanut
Lähetetty: 11 Huhti 2014, 22:24
Kirjoittaja toimeve
...kiitos kaverit kannustuksesta, mutta nyt olen tyytyväinen, että kone on kasassa, riittävästi voimaa joka tappauksessa Suomen nopeusrajotuksille ja ajokelit alkamassa! Eihän tämä mikhän huono uutinen ole
Sen 200mph kimphun käyn sitten joskus myöhemmin, nyt ajelhan rauhassa tällä kokoonpanolla pari-kolme kesää 
Lähetetty: 13 Huhti 2014, 01:00
Kirjoittaja toimeve
...siitä se taas sitten uusi ajokausi lähti! Padasjoen satamasta kuva la 12.4.2014 klo 18.18.
Kiitos eritoten snuggles, sekä muut asianosaset. Hienoa oli taas ajaa! Nyt kesä voi alkaa

Lähtökilometrit kaudelle 2014 olivat 153.784 km
Lähetetty: 13 Huhti 2014, 08:53
Kirjoittaja Jukkis
Lähtökilometrit kaudelle 2014 olivat 153.784 km

Lähetetty: 13 Huhti 2014, 18:30
Kirjoittaja bussijuntti
mitäs muutoksia Vekelle tuli koneeseen???
Lähetetty: 13 Huhti 2014, 19:16
Kirjoittaja toimeve
Lähetetty: 13 Huhti 2014, 19:38
Kirjoittaja Heksa
katoppa niistä dynolapuista paljon tuli lisää vääntöä alueelle 3000-5000 kiekkaa? se on kumminki alue millä maantiellä ajellaan
samoin kiinnostais millä kiekalla menee 200hp rikki?
Lähetetty: 13 Huhti 2014, 22:10
Kirjoittaja toimeve
...se verrokkilappu jäi Mikalle vielä. Hätäsesti kun muistelin, niin teho- ja vääntökäyrä oli lähes samantasosia viimevuotiseen verrattuna noilla alemmilla kierroksilla, mutta pikkasen paree kuitenkin. "Rakoa" alko tulemhan jostain 6000 kierroksen paikkella ja siitä jonneki 8000 kierroksen lähelle (muistini mukkaan siis, huom). Sen jälkhen alko käyrät lähenemhän toisiihan, ja 10000 kiekassa oliki jo verrokin kans yhessä.
Vääntöhuippu 170,6Nm (takarenkaalta) tais olla jossain 7000 kiekan pikkasen ali tai yli...ja se 200rwhp häjintuskin ylitty vaijaassa 10000 kiekassa.
Mutta helekutin mukava ajettavahan tuo on tuosta "tehohävikistä" huolimatta! (hävikki tarkottaa tässä siis sitä, mikä oli odotus kun noita liki vastaavilla palikoilla kuitenki jokunen kasattu).
Tarkennuksena vielä, että viimevuotiseen eroa siis gen2 kampiakseli ja teräsveivit. Männät tais olla samapuristeiset ku aiemmatkin...vai olikohan jopa samat männät...minä näitä muista :1087
edit: niin ja joku hieno Akrapovicin putkistohan tuohon myös laitethin :;):
edit2: ja kun taaksepäin muistelee, niin ajoin sen ennätykseni 311kmh (tutkalukema) "eka versiolla" kaksi vuotta sitten ja tehoja oli silloin takarenkhalta 194,6/159,2Nm, joten onhan tuossa evväitä aika paljon enemmän
Edited By toimeve on 1397416652
Lähetetty: 18 Huhti 2014, 16:33
Kirjoittaja toimeve
...merkillinen etupään "haukkaaminen" eli reilun yliohjautumisen syy oli onneksi kohtuullisen edullinen: venttiilin sielu. Oli ihan paskana ja valskas ilmoja pihalle vaikka "sylkikuplatekniikalla" ei muka sitä teheny.
Tännään sitten kun mittarin lykkäsin venttiiliin niin näytti vain 0,9 baria. No, ilmaa hienolla manuaalisella t-pumpulla ja sittenpä sitä tuli sieltä ulos ihan huolella kaikki kovalla suhinalla. Oli se sielun tappi juuttunu niitten pykälien taakse.
Uutta sielua työpaikan hallilta paikoilhen ja vörkkii taas.
Varsinaiseen aiheeshen (tai liippashan se läheltä kun eppäilin myös noita etupään uusia säätöjä Öhlinsin jousille tuosta reilusta yliohjaavuuesta, että onko kohilhan...):
- takapään sääjin Öhlinsin Busalle olevien perusasetusten mukasesti (paluu- ja menovaimennukset), ja esijännityksen vähän jäykemmälle
- etupään laitoin ihan perusasetuksiin (ylhäältä 3 naks auki, alhaalta 9 naks), paitti esijännitystä jäykemmälle originaalipalikoitten kokemusten perusthella
Illalla toivottavasti ehtii vähän testaamhan kiihytellen, jarrutellen ja liikenneympyröissä kanttaillen, että miltä tuntuu noilla säädöillä ja sitten eiku naks sinne ja toinen tänne ja samat kuviot uusiksi. Suosittelen, josko vähinki kiinnostusta.
Tuossa alla vielä kuvaa, mitä naksut sinne tahi tänne vaikuttavat suuntaa-antavasti ajotuntumhan:

Lähetetty: 20 Huhti 2014, 00:25
Kirjoittaja toimeve
...kyllä kannatti myös tuo keularemppa eli Öhlistäminen tehä! Aika huikea ero originaaliin.
Tännään tuli n. 300km verran testailtua ja tunnusteltua alustaa. Pikkuteitten pienet routaheitot yms epätasasuuet on hyvä paikka testata myös noita "tarkempia" säätöjä pelekän esijännityksen lisäksi.
Alla kuva reissunjälkeisen kevätpesun jälkhen, auringonlaskua kohti Acrapovicin putkiston innoittamana (sehän myös vaihtu eli Yoshimura RS-3 on uuella omistajalla jo pohjosen Busassa kiini)

Lähetetty: 25 Huhti 2014, 22:24
Kirjoittaja toimeve
...hyvin kulukee ja vielä paremmin kerkiää; tännään melekein 600km eli Merikarvialle isoja teitä aamusta liki nollan kelissä, takasin sitten pikkuteitä ja liki +15. Hienot kevätkelit!
Vaikkei ole ehtiny ajamhan ollenkhan, niin taitaapi olla jo rapiat 1500km mittarissa tälle kesälle. Pittää yrittää aijaa nuo nykyset renkhan pois, että saa testiin seittemän vuojen tauon jälkhen Metzelerit: M7RR:t alle kohtapuolhin
Starttiongelmat pois tuon 24V -systeemin ansiosta. Ilo startata kun niin vilkhasti pyörittää ja rysähtää käynthin. Ja ainaki vielä "osannu" laittaa nuo lataus- ja starttiasennot oikein :1087
Busa on huikea peli! Ja kuten rakas vaimoni sanoi, alakaa kilometrit ja eletyt elämät näkymhän molemmissa: Busassa ja miehessä (kuva: Olli Levaniemi, busanisti hänkin)
