tää on motorsporttia,moottorituhot kuuluu lajin luonteeseen,samoin kun jatkuvat inisiät,jotka kertoo kuinka olis pitäny tehdä..
kumpikaan ei ole lajissa kovinkaan mieluisaa,mutta mieluummin itse hajotan koneita ja teen kuten itte lystään,kun kuuntelen jatkuvaa ämmien ruikutusta.. :p
tsemit projektiin,kyllä niitä tuloksia sieltä alkaa syntymään..
PS ei herneitä palkoon kenellekkään..
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
Romua tässä on tehtaillu yks jos toinenkin, se on helppo laji. Mua arveluttais laittaa mitään italian poikien tekemiä osia moottoriin, siellä on niin suurpiirteistä, tienviitatkin ku aku ankasta, tuonne-sinne, aivan ihmeellistä kuinka ne saa aikaiseksi jotain ducatin ja ferrarin tapasia vehkeitä.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
busajasa kirjoitti:No nyt kun on tässä vuosien varrella Mr. Murphy ja hänen lakinsa tullut tutuksi niin jospa tuo löytäisi jatkossa helpompia kohteita kiusattavaksi
Joo, älä edes vihjaa epäonnesta, muute täytyy raaputtaa puuta, sylkee olan yli yms varokeinoja. Koitin lähestyä asiaa toisella tavalla ja otettiin pari mustaa kissaa tos joku viikko sitte, tikkaat seinälle mistä ali joutuu kulkeen ja pari peiliä rikkoen, jos harmit kertyis kotio eikä tallille.
Olis mielenkiintoista kuulla/lukea miten Bill Warnerin historia menee busan rakentelun tiimoilta, tai sitte ei jos se menee sillee että dollarit kourassa Knecumin pajalle hakeen valmiit vermeet ja baanalle. On muute kans semmonen kaveri että varmaan vetää herneet jos menee näyttään sille missä tehny väärin.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
Käsittääkseni materiaali asiat vasta tutkinnan alla mutta selvin erhe on se että italian poika ei osaa lukea piirrustuksia.
Nakutukseen löytyi oikeakin syy Hallin kentällä tämän mäntä arvelun lisäksi. Anyway monen asian summa jolta oltaisiin vältytty jos penkkiaikaa olisi ollut riirtämiin.
Ja jossain edempänä epäiltiin härmän kisojen vaikuttaneen tuotekehitykseen. Kyllä Bonneville on ollut prio 0 ja jätettiinhän Hallin kinkeritkin väliin kun oli haasteita. Paikalliset happenigit on meille testausta mutta eihän se haittaakkaan jos lisämausteena on myös tuo standing mile ennätyksen parantaminen ja härmän paikalliset haasteet. Se kuitenkin kertoo kokonaisuuden paranemisesta - penkissä kun ajetaan vain mottoria mutta myös jousitus aerodynamiikka jne on sitten testissä kentällä.
Vuoden 2013 tavoitteita on tasan yksi eli ajaa luokkamme juoksevan mailin uusi ME Bonnevillessä ja kun tuo tavoite on ensin (heti aamupäivästä) saavutettu aletaan sen jälkeen ajamaan kovaa eli sen voikin jo sitten laskea hauskanpidoksi.
Ennen Bonnevilleä kaikki suomessa tapahtuva penkitys, testaaminen jne on ainoastaan Bonneville projektia palvelevaa toimintaa.
Tietty kunnioitamme ja olemme osaltamme mukana myös Bomber-lehden järjestämässä nopeus skabassa harjoitus- ja testituloksillamme, onneksemme mahdutaan sääntöihin. Tiedä vaikka joku pistesijakin Taxille irtoaa race luokassa?
Ja sikäli mikäli Bonnevillestä takaisin tullaan ja pelittävillä koneilla, niin osallistutaan myös Bomber-lehden järjestämään leikkimieliseen penkitys skabaan kahdella eri koneella eli ilokaasumoottorilla ja vaparimoottorilla.
Elikkäs meille TFM:ään on ainakin tulossa ihan mielenkiintoinen vuosi, miten lie muilla?
Projekti nytkähti taasen karvan etiäpäin. Useampi tarkkuusmittaus suoritettu ja mäntämodikin onnistui ainakin geometrian puolesta hyväksytysti, vielä ennen viikonloppua mäntien tarkkuuspunnitus ja tilavuusmitta. Mikäli nekin ok, niin sunnuntaina toiveissa päästä niputtamaan lopulliseen kuosiinsa.
Taxin 1.moottorin kimpussa oli tänään Antti, JariM, JaSa, JarnoJ ja mä. Jarno viimeisteli kanteen imuilman paine- / pulssianturin paikat. Vastaavat anturit tulee myös pakosarjoihin joten alkaapi siltäkin osin arvailujen aika olla ohi kun vielä noiden lisäksi tietty myös palamispaineet anturoidaan. Kone alkaa olla nyt lähinnä koppia, öljypumppua ja kytkintä vaille valmiina ja josko nekin saataisiin paikalleen kuluvan viikon aikana. Ensi viikosta sitten vuorossa dynopenkkiin (jolla kone asennetaan itse dynoon) istutus ja siinä koekäytöt ennen OAMK:lle siirtämistä.