Sivu 13/33
Lähetetty: 24 Kesä 2012, 15:29
Kirjoittaja 107-1089231881
jarim kirjoitti:Ksthb kirjoitti:Jo on harmi ku toi liekitys tauti tarttu teidänki koneisiin. Tämä tauti on kyllä saatu ratkastua etelässä. Toi on ikävä juttu.... Saappaan kärventymisestä päätellen sosetta tuli vissiin koko koneesta.
Ikäväksesi voin todeta että kone toimii yhä.
No onhan ihme juttu että toimii vielä... Onni oli myötäinen kerrankin
Lähetetty: 24 Kesä 2012, 17:38
Kirjoittaja PetriK
GPS sensori ei varmaan ole muussa käytössä kuin loggaustietona, kun näyttää välillä sekoavan ?
Lähetetty: 24 Kesä 2012, 22:08
Kirjoittaja jarim
GPS ei käytännössä ole käytössä ollenkaan koska tuo Gen1 mallinen toimii niin tuulella. En ihan tarkkaan tiedä miten Motec sen vaihteen laskee.
Lähetetty: 24 Kesä 2012, 23:06
Kirjoittaja PetriK
Joo, motec laskee sen kierrosanturi/nopeusanturi suhteesta. Näytti kuitenkin näytöllä olevan välillä nollaa tuolla videolla.
Miten muuten, onko can väyläpohjaiset lambdat käytössä ?
Lähetetty: 24 Kesä 2012, 23:18
Kirjoittaja jarim
GPS:n nopeudesta ja kierroksista se sen kait tosiaan laskee, tuolla kolmosvaihteella oli vaan semmonen kaasumäärä että suti aika rankasti niin olisiko siitä ollut vähän ymmällään. Pitää kysyä säätöguruilta.
Sylinterikohtaisia lambdoja käytämmä vaan penkissä, pakolämpömittaus on toki joka sylinterillä. En osaa sanoa onko can-väylä pohjainen lambda.
Edited By jarim on 1340569183
Lähetetty: 25 Kesä 2012, 07:41
Kirjoittaja PetriK
Joo, selvästi kävi vapaalla vaihde näytön mukaan. Jos gps tieto on konfattu aimiin oem vaihtajalta niin sitten ymmärrän mutta jos on can pohjainen tieto eculta niin varmaan hyvä selvittää että mistä johtuu.
mä en ikinä saanut niitä motecin can väyläisiä lampaanpatoja näyttämään riittävän nopeasti lukemia.
Edited By PetriK on 1340599355
Lähetetty: 25 Kesä 2012, 08:22
Kirjoittaja jarim
No nyt on tieto ettei tartte arvata. Tuo näytön vaihdetieto tulee Busan omalta anturilta ja siinä tuo kolmonen tosiaan ei aina toimi (tämä näin jotta varikollakin tuo näyttö kuiten toimisi ilman nopeustietoa). Moottorinohjaus taas käyttää nopeuden/kierrosten mukaan laskettua vaihdetietoa.
Pyörässä oleva lambda ei ole can pohjainen. Sen kontrolleri on M800 sisällä ja kalibroitu tuon lambdan kanssa.
Lähetetty: 25 Kesä 2012, 15:04
Kirjoittaja tenhulttio
Kerrotaampas tännekin, että allekirjoittanut lopetti eilen TFM hommat, että ainakin näissä merkeissä Bonneville jää minulta väliin.
Mutta tarkotus on tulla esim Joensuun tapahtumaan turistina (jos RHead päästää kentälle). CU there.
Lähetetty: 25 Kesä 2012, 15:14
Kirjoittaja snuggles
tenhulttio kirjoitti:Kerrotaampas tännekin, että allekirjoittanut lopetti eilen TFM hommat, että ainakin näissä merkeissä Bonneville jää minulta väliin.
Mutta tarkotus on tulla esim Joensuun tapahtumaan turistina (jos RHead päästää kentälle). CU there.
Eiköhän siellä aina jokunen asiantuntevan toimitsijan pesti ole avoinna, ja tiedä vaikka jockey kulttuuri alkaisi täälläkin yleistymään. Eli rahamies maksaa viritykset ja hommaa kuskin ajamaan. Jaa, mut semmostahan on jo tapahtunutkin muualla ku jenkeissä. Mutta noin harrastepohjalta, jos haluaa tietää miten pelit laukkaa kovan kuskin näpeissä, niin nythän olis siihe saumaa.
Lähetetty: 25 Kesä 2012, 15:42
Kirjoittaja RHead
Hulttio voi toimia vaikka tulosten kirjaajana koneelle jos Jasa estyy siinä hommassa.
Lähetetty: 01 Heinä 2012, 21:29
Kirjoittaja jarim
Lähetetty: 01 Heinä 2012, 21:45
Kirjoittaja PowerKing
Nyt näyttäis vaihdenäyttökin pikakatselun perusteella pitävän paikkansa.
Hyvin kyllä vedätte, pisteet kuljettajille!
Lähetetty: 01 Heinä 2012, 22:02
Kirjoittaja snuggles
PowerKing kirjoitti:Nyt näyttäis vaihdenäyttökin pikakatselun perusteella pitävän paikkansa.
Hyvin kyllä vedätte, pisteet kuljettajille!
Onko kawassa vastaava luistonesto kun taxissa ? Siinä sen kuuli lähdöstä saakka, semmonen hauska valitus käyntiäänessä.
Lähetetty: 01 Heinä 2012, 22:16
Kirjoittaja PowerKing
Mä en tiedä millainen Taxissa on käytössä.
Mä koitin yhden illan perehtyä Motecin luistonestoon ja tein parametrit sille sen perusteella, soratiellä näytti toimivan, kentällä vissiin hieman liian agressiivinen, ekan lähdön jälkeen miedonsin sitä jonkun verran ja sitten ei enää kuskit valittaneet siitä.
Ainakin jokainen vaihteen vaihto oli mennyt perille lauantaina, siitä olin eniten huolissani luistoneston kanssa ajaessa.
Lähetetty: 01 Heinä 2012, 22:16
Kirjoittaja snuggles
Tuleeko tuossa lopussa kuuluva ääni jarruista ? Vissii racepalat kiinni.