Sivu 11/13
Lähetetty: 18 Loka 2013, 19:52
Kirjoittaja snuggles
Heksa kirjoitti:snuggles kirjoitti:1340R86 kirjoitti:tuosta kokoonpano listasta unohtui yksi oletettavasti ainkin isomilla tehoilla kestoon vaikutava juttu eli kanget, tulivat itselle sopivilla mitoilla arrow nimisestä firmasta
Mitä tarkoittaa sopivilla mitoilla ? Onko ne eri mittaset ku orggis ?
oliko ne
noi?
Nää olis vakio mitoituksella, ja hinta jonkun matkaa toista tonnia juuroina. Arrow tekee listakamana kans niitä lyhempiä, tehoveivejä.
Lähetetty: 18 Loka 2013, 21:53
Kirjoittaja gsxr
Vielä tuosta MS kartasta. Sen päälle kytkemiseen ilmeisesti riittää pelkkä yksinkertainen on/off kytkin jos tarkoitus on valita bensan ja e85 välillä?
Gen1 pin21 johto poikki ja kytkin väliin ilman mitään diodi/rele viritelmiä kuten nos kytkennöissä näyttäisi olevan.
Lähetetty: 18 Loka 2013, 22:30
Kirjoittaja Heksa
gsxr kirjoitti:Vielä tuosta MS kartasta. Sen päälle kytkemiseen ilmeisesti riittää pelkkä yksinkertainen on/off kytkin jos tarkoitus on valita bensan ja e85 välillä?
Gen1 pin21 johto poikki ja kytkin väliin ilman mitään diodi/rele viritelmiä kuten nos kytkennöissä näyttäisi olevan.
periaatteessa... mites saako sen kartan alkaan ihan 1000 kiekasta ku nos kartat lähtee yleensä päälle jostain 7500 kiekkaa?
Lähetetty: 18 Loka 2013, 22:43
Kirjoittaja gsxr
Sehän on tps kartta myöskin tuo MS kartta joten sekin alkaa siitä 800rpm ylöspäin kuten se normaalistikin käytössä oleva kartta. Kunhan kaasunasento on yli 11% (oletusarvo) niin siirrytään MS kartalle.
Lähetetty: 19 Loka 2013, 00:26
Kirjoittaja AtteKoo
Miks ei Jouniri käytä carilloa?
Mites toi venttiilinjouset, mikäli laitaa Apen jäykimmät niin tarviiko ruveta vaihtelemaan retainereita ja muita, vai toimiiko alkuperäisillä?
Edited By AtteKoo on 1382131663
Lähetetty: 19 Loka 2013, 00:30
Kirjoittaja 1340R86
snuggles kirjoitti:1340R86 kirjoitti:tuosta kokoonpano listasta unohtui yksi oletettavasti ainkin isomilla tehoilla kestoon vaikutava juttu eli kanget, tulivat itselle sopivilla mitoilla arrow nimisestä firmasta
Mitä tarkoittaa sopivilla mitoilla ? Onko ne eri mittaset ku orggis ?
Jep on eri mittaiset lyhemmät,
kun noissa Je männisä on pituuta enemän tapista yläreunaan kuin vakioisaa niin olis joutunut niitä käytääessä ryhmän alle laittamaan jotain korotusta tms tilkettä ja siitä olis tullut yksi sauma, mahdolinen rakenneta heikentävä liitospinta lisää taikka sitten olis joutunut mäntiä sorvaaman lyhyemiksi ja ylin rengas olis tullut lähemäs reunaa, puristukse nouseet ilman koko männäpään ohuemaksi sorvaamista,
kanget kun oli kuitenkin vaihdettavien osien joukossa
niin ajatus oli laitaa samantien sen mittaiset että ei sitä ylimääristä liitos pinta/sorvailu homma tule
ja saman tien koittaa valita sen merkiset että olisivat asenna ja unohda mallia eli ei tarvitsisi ensimäisenä niiten kestoa reissunpäällä kahvasta kiertäessä miettiä vielä kun "kampikulma" suhde jäi kohtalaiseksi ettei tarvitse kieroksia rajoitaa sen takia,
Vielä kun
arrowilta lupasivat sopivan mittaiset toimittaa niin että saa koneen kasattua ajokauden alkuun oli kankien hankinta sieltä selvä, muitakin merkejä oli tuumailun kohteen
muutta viimeistään toimitus aika ja tai minimi määrä ei sopinut titaaniset oli ensin mukan suunitelmassa mutta
niitä tarjonnen firman toimitus aika monta kuukautta
ja hintakin olis ollut hiukan korkeampi
(köyhällä oli kiire "rikkailahan ei ole kiire" ja vielä nuukuus iski, kesän mittaa miettinyt että toivotavasti ei tullut säästettyä väärässä kohdassa)
asenus vaiheesa oli "hauska" kohta pulttien kiristyt pultin venymän(minkä mittailu oli...) mukaan älä käytä momentiavainta
Lähetetty: 19 Loka 2013, 00:34
Kirjoittaja 1340R86
jouniri kirjoitti:1340R86 kirjoitti:Titaani kirjoitti:On kyllä juuri sellainen järki rakenteella yksinkertaisella toteutuksella. Mielestäni alle 300hv toteutuksessa kertova/isot suuttimet/pumppu on se järki tie, ei turhia rekkuloita, vain tarpeellinen.
Näin sitä ajatelin että kun koitaa järjestellä sinne yksinkertaisilla konsteilla ainetta tarjolle niin voi selvitä vähemmällä remontilla ja muilla onkelmilla
Mietiskellyt että jos vähän koittais nostaa tehoja/laajentaa vetoaluetta niin
mitenkähän nuo 1000cc suutimet mahtaa riittää minkä moisile tehoille
tuosta kokoonpano listasta unohtui yksi oletettavasti ainkin isomilla tehoilla kestoon vaikutava juttu eli kanget, tulivat itselle sopivilla mitoilla arrow nimisestä firmasta
Minkälainen oli ARROW Precisionin mittatilaus kankien toimitusaika?
Arrow hyvänä vaihtoehtona niin Taxi II:seen kuin III:seenkin. Carilloa en enää laita edes vapariin saatikka ahdettuun.
Tais kestää Vajaat 2kk kun kanget oli kädessä siitä kun rahat oli siirtyneet
Lähetetty: 19 Loka 2013, 00:44
Kirjoittaja jouniri
AtteKoo kirjoitti:Miks ei Jouniri käytä carilloa?
Mites toi venttiilinjouset, mikäli laitaa Apen jäykimmät niin tarviiko ruveta vaihtelemaan retainereita ja muita, vai toimiiko alkuperäisillä?
Koska niiden mittatarkkuus on luokattoman huonoa ja laatu vaihtelee. Mulla 8kpl Carillon H-profiili veivejä, yksikään niistä ei ole samassa mitassa keskenään. Säädä siinä sitten dekkitasot kohdalleen ja ole valmis laakerivaurioihin. Mittautin myös Carillon h-profiili kopio kiinaveivit, olivat huomattavasti paremmassa mitassa keskenään, harmi vaan että painavat kilon kappale.
Lähetetty: 19 Loka 2013, 00:47
Kirjoittaja jouniri
1340R86 kirjoitti:jouniri kirjoitti:1340R86 kirjoitti:
Näin sitä ajatelin että kun koitaa järjestellä sinne yksinkertaisilla konsteilla ainetta tarjolle niin voi selvitä vähemmällä remontilla ja muilla onkelmilla
Mietiskellyt että jos vähän koittais nostaa tehoja/laajentaa vetoaluetta niin
mitenkähän nuo 1000cc suutimet mahtaa riittää minkä moisile tehoille
tuosta kokoonpano listasta unohtui yksi oletettavasti ainkin isomilla tehoilla kestoon vaikutava juttu eli kanget, tulivat itselle sopivilla mitoilla arrow nimisestä firmasta
Minkälainen oli ARROW Precisionin mittatilaus kankien toimitusaika?
Arrow hyvänä vaihtoehtona niin Taxi II:seen kuin III:seenkin. Carilloa en enää laita edes vapariin saatikka ahdettuun.
Tais kestää Vajaat 2kk kun kanget oli kädessä siitä kun rahat oli siirtyneet
Kiitos tiedosta
Lähetetty: 19 Loka 2013, 00:52
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:Titaani kirjoitti:On kyllä juuri sellainen järki rakenteella yksinkertaisella toteutuksella. Mielestäni alle 300hv toteutuksessa kertova/isot suuttimet/pumppu on se järki tie, ei turhia rekkuloita, vain tarpeellinen.
+1
Nuo 1000cc suuttimet pitäisi riittää +500hv bensalla.
Eli tarkoittakos se sitten sitä että jos paineen säädin ja pumppu hoitaa hommansa niin 1000cc suutimilla ja omalla ECU:la pitäis päästä niiden puolesta tuomoisiin tehoihin
katupyörässä jos se muuten toimii nätisti noilla suutimilla ?
sikäli kun se tehojen rajautuminen omalla ECU:la liittyi niihin pienten kierosten säätö onkelmiin
Lähetetty: 19 Loka 2013, 01:02
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:Vielä tuosta MS kartasta. Sen päälle kytkemiseen ilmeisesti riittää pelkkä yksinkertainen on/off kytkin jos tarkoitus on valita bensan ja e85 välillä?
Gen1 pin21 johto poikki ja kytkin väliin ilman mitään diodi/rele viritelmiä kuten nos kytkennöissä näyttäisi olevan.
Ainkin kun joku per...oli sen johdon joskus pistänty tuosta reissu pyörästä poikki niin käytti MS TPS kartta,
enkä sille muuta tehnnyt kun laitoin maihin
Lähetetty: 19 Loka 2013, 01:11
Kirjoittaja 1340R86
AtteKoo kirjoitti:Mites toi venttiilinjouset, mikäli laitaa Apen jäykimmät niin tarviiko ruveta vaihtelemaan retainereita ja muita, vai toimiiko alkuperäisillä?
Alkuperäinen jousilautanen toimii,
(mitat muistin mukaan samat kun noissa pöydällä asentelu odotavissa APE:en titani jousilautasissa)
kestossa ennemin tulee onkelmia,
samoin ventiilien/istukoiden kestost ei tietoa
Lähetetty: 19 Loka 2013, 01:16
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:Sehän on tps kartta myöskin tuo MS kartta joten sekin alkaa siitä 800rpm ylöspäin kuten se normaalistikin käytössä oleva kartta. Kunhan kaasunasento on yli 11% (oletusarvo) niin siirrytään MS kartalle.
olikos sama oletus prosenti
IAP:ilta TPS kartalle siirtymisessä
ja sitähän tais saada muutettua
Lähetetty: 19 Loka 2013, 01:45
Kirjoittaja gsxr
1340R86 kirjoitti:gsxr kirjoitti:Titaani kirjoitti:On kyllä juuri sellainen järki rakenteella yksinkertaisella toteutuksella. Mielestäni alle 300hv toteutuksessa kertova/isot suuttimet/pumppu on se järki tie, ei turhia rekkuloita, vain tarpeellinen.
+1
Nuo 1000cc suuttimet pitäisi riittää +500hv bensalla.
Eli tarkoittakos se sitten sitä että jos paineen säädin ja pumppu hoitaa hommansa niin 1000cc suutimilla ja omalla ECU:la pitäis päästä niiden puolesta tuomoisiin tehoihin
katupyörässä jos se muuten toimii nätisti noilla suutimilla ?
sikäli kun se tehojen rajautuminen omalla ECU:la liittyi niihin pienten kierosten säätö onkelmiin
Jos oletetaan että se tehojen rajautuminen johtui pienten kierrosten säätöongelmista niin muuten kyllä pitäisi tuon kokoisilla suuttimilla päästä +500hv järkeviä bensanpaineita käyttäen ja tavallisella pumpulla. Tosin ainakin Boschin EV14 1000cc suuttimia on säädetty ilman ongelmia tyhjäkäynnille ellei jopa 1200cc.
Kysymys oli lähinnä siitä kertovan säätimen käytöstä noin korkeilla tehoilla, että jos peruspaine on se tavallinen 3bar ja ahtoa 2bar niin tuossa kohtaa linjapaine on jo 5bar josta vielä puuttuu se säätimen tekemä "kerroin" x. Aika moni pumppu kyykkää sellaisella kokonaispaineella. Eikös se noin toimi se kertova säädin, joku jolla on faktaa voisi vähän selventää asiaa. Ja paljonko sitä kerrointa siihen säätimeen todella tarvitaan.
Lähetetty: 19 Loka 2013, 01:48
Kirjoittaja gsxr
1340R86 kirjoitti:gsxr kirjoitti:Vielä tuosta MS kartasta. Sen päälle kytkemiseen ilmeisesti riittää pelkkä yksinkertainen on/off kytkin jos tarkoitus on valita bensan ja e85 välillä?
Gen1 pin21 johto poikki ja kytkin väliin ilman mitään diodi/rele viritelmiä kuten nos kytkennöissä näyttäisi olevan.
Ainkin kun joku per...oli sen johdon joskus pistänty tuosta reissu pyörästä poikki niin käytti MS TPS kartta,
enkä sille muuta tehnnyt kun laitoin maihin
Kaksi henkilöä jakanut mielipiteen tuossa asiassa, noin sen on siis oltava. Diodit lienee jotain häiriösuojia.