Sivu 11/33

Lähetetty: 03 Kesä 2012, 12:48
Kirjoittaja jarim
IT'S ALIVE! Ja öljynpainettaki löytyy tällä kertaa, kylmillä öljyillä tyhjäkäynnillä 6.5 bar... :)

Lähetetty: 03 Kesä 2012, 13:59
Kirjoittaja Arctikdiver
Saitteko ölpänjäähyä roottista?

Lähetetty: 03 Kesä 2012, 14:08
Kirjoittaja jarim
Tulossa, oli vissiin torstaina yritetty toimittaa vaan kun töissähän sitä... Tuolla penkissä on omat konstit öljyn jäähtymiseen eli vasta pyörään tarvitaan. :)

Lähetetty: 04 Kesä 2012, 09:41
Kirjoittaja tenhulttio
Eli Bandwagenin öljynjäähdytin joka on laitetu vesipaljuun. :thumbup: Facebookin puolelta löytyy kuva aiheesta.

Lähetetty: 08 Kesä 2012, 09:17
Kirjoittaja tenhulttio
Nyt olis iskarijumppaakin tehtynä. Sekä keulasta, että takaiskarista on liikematkaa vähän rajotettu holkittamalla iskarit. Taakse jäykempi jousi ja vähän simmitystä. Keulaan pitäis vielä keksiä jostain sopivat jouset. Lyhyet ja progressiiviset :welcome:

Lähetetty: 08 Kesä 2012, 12:56
Kirjoittaja snuggles
Minkä jäykkyinen takajousi ? Onko sitä varten että saa kyysätä pr-tilaisuuksissa ?

Lähetetty: 08 Kesä 2012, 14:10
Kirjoittaja jarim
Vai ehkä kuitenkin siksi että pyörän massa tulee olemaan tavanomaista suurempi...

Lähetetty: 08 Kesä 2012, 20:42
Kirjoittaja tenhulttio
En kysyny mikä on jousen jäykkyys. WP:n valikoimista se kuitenki on. Esijännitystä vähemmän kun vakiona (että vielä jää ulosjoustoakin). Toinen syy siinä, että iskarin liikematka lyhenee verrattuna taka-akselin liikematkaan sitä enemmän mitä pidempiä koiranluita käyttää. Kohtuullisestihan tuo on vakiokin pelannu kun ei ole tarvinnut säätöihin koskea :thumbup:

Lähetetty: 23 Kesä 2012, 11:08
Kirjoittaja jarim
Ihan vähän meinaa tänä vuonna vastustaa...

Videota Kauhavalta: http://www.youtube.com/watch?v=kR-_UWYTH2U

Tuossa 0:38-0:41 tienoilla pienet backfiret




Edited By jarim on 1340439190

Lähetetty: 23 Kesä 2012, 17:56
Kirjoittaja PowerKing
jarim kirjoitti:Ihan vähän meinaa tänä vuonna vastustaa...

Videota Kauhavalta: http://www.youtube.com/watch?v=kR-_UWYTH2U

Tuossa 0:38-0:41 tienoilla pienet backfiret

Hyvin kyllä kiihtyi, mitä videosta kattelin. Onko mitkä välitykset käytössä tossa?

Mutta sinänsä hieman ihmetyttää että miten se nyt noin vastustaa yllättäen, kun TFM (eli Jouni) ilmoitti jo kevättalvella faktana miten kovaa Taxi tulee ajotapahtumissa menemään :1087

Tulee vaan mieleen että jos ongelmat on vielä noin suuria, onko paljon järkeä lähteä Bonnevilleen särkemään moottoria?




Edited By PowerKing on 1340463592

Lähetetty: 23 Kesä 2012, 18:44
Kirjoittaja Heksa
...



Edited By Heksa on 1376667604

Lähetetty: 23 Kesä 2012, 18:53
Kirjoittaja PowerKing
Heksa kirjoitti:ajaa Suomi maailman kartalle :mosh:

Tätä toivoo varmaan kaikki, ainakin meillä pidetään peukkuja!!!!!!!!




Edited By PowerKing on 1340466896

Lähetetty: 23 Kesä 2012, 19:02
Kirjoittaja busajasa
Heksa kirjoitti:
PowerKing kirjoitti:Tulee vaan mieleen että jos ongelmat on vielä noin suuria, onko paljon järkeä lähteä Bonnevilleen särkemään moottoria?

Hieno ruveta arvaileen mut:
mä luulen (ei tietoa) että raja "vapaastihengittävän" moottorin kaasun vastaan otossa tullut vastaan...
jos moottorissa on 250hv koneessa ei se pysty vetään sisäänsä lisää 300hv ilman paineistusta
mut silti: ainahan voi palata siihen kokoonpanoon joka toimi viime vuonna ja ajaa Suomi maailman kartalle :mosh:

No aina on järkee.. pikkunen tekninen vika joka polttaa kuskin perskarvat ei ole este ajaa kovaa - ei ainakaan TFM:ssa - vähän nopsempaa niin ei karvat pala. Näin meillä TFM:ssä - voihan se olla että etelämpänä jännittää... ja vapari rajat vielä reilun matkan päässä ;-)

Lähetetty: 23 Kesä 2012, 19:13
Kirjoittaja PowerKing
busajasa kirjoitti:
Heksa kirjoitti:
PowerKing kirjoitti:Tulee vaan mieleen että jos ongelmat on vielä noin suuria, onko paljon järkeä lähteä Bonnevilleen särkemään moottoria?
Hieno ruveta arvaileen mut:
mä luulen (ei tietoa) että raja "vapaastihengittävän" moottorin kaasun vastaan otossa tullut vastaan...
jos moottorissa on 250hv koneessa ei se pysty vetään sisäänsä lisää 300hv ilman paineistusta
mut silti: ainahan voi palata siihen kokoonpanoon joka toimi viime vuonna ja ajaa Suomi maailman kartalle :mosh:
No aina on järkee.. pikkunen tekninen vika joka polttaa kuskin perskarvat ei ole este ajaa kovaa - ei ainakaan TFM:ssa - vähän nopsempaa niin ei karvat pala. Näin meillä TFM:ssä - voihan se olla että etelämpänä jännittää... ja vapari rajat vielä reilun matkan päässä ;-)
Ei mulla muuta, kuin että tiimipäällikkönne lupasi facebook-päivityksien mukaan että ajatte yli 400 ennen 16.6 2012, joten tuntuu sitä kakkaa olevan jossain muualla kuin etelän miesten housuissa!

Lähetetty: 23 Kesä 2012, 19:52
Kirjoittaja jarim
Kuva

Lämpöistä vissii ollu? Huomasin nuo vasta tänään. Ja syy alkaa pohdintojen jälkeen olla aika hyvin tiedossa. Sifteri katkoo pelkkää sytkää -> laskekaapa huviksenne paljonko bensaa menee syttymättömänä ~450hp tehoilla 40ms sytytyskaton aikana putkeen raakana ja siihen ilokaasun mukana tuleva happi päälle. Se kun leimahtaa niin putkipa ei enää imekään liekkimereä vaan se lähtee takaisin kohti imusarjaa, notkauttaa auki olevaa pakoventtiiliä (kahdesti jo säätöpala pakoventtiilistä hypännyt "poikittain", selvä todiste) ja palaa auki olevien imuventtiilien kautta imukoteloon jne.

Hoito: sifterille ehdottomasti myös polttoaineen syötön katkaisu.

edit: niin ne välitykset tais olla 18/37 (meillähän on aavikkomalliset 5. ja 6. vaihteet tuossa koneessa). Välitysten puolesta 400++ riittää nuo.




Edited By jarim on 1340470648