Taxilla Bonnevilleen

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

IT'S ALIVE! Ja öljynpainettaki löytyy tällä kertaa, kylmillä öljyillä tyhjäkäynnillä 6.5 bar... :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Arctikdiver
Viestit: 366
Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04

Viesti Kirjoittaja Arctikdiver »

Saitteko ölpänjäähyä roottista?
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tulossa, oli vissiin torstaina yritetty toimittaa vaan kun töissähän sitä... Tuolla penkissä on omat konstit öljyn jäähtymiseen eli vasta pyörään tarvitaan. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Eli Bandwagenin öljynjäähdytin joka on laitetu vesipaljuun. :thumbup: Facebookin puolelta löytyy kuva aiheesta.
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Nyt olis iskarijumppaakin tehtynä. Sekä keulasta, että takaiskarista on liikematkaa vähän rajotettu holkittamalla iskarit. Taakse jäykempi jousi ja vähän simmitystä. Keulaan pitäis vielä keksiä jostain sopivat jouset. Lyhyet ja progressiiviset :welcome:
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Minkä jäykkyinen takajousi ? Onko sitä varten että saa kyysätä pr-tilaisuuksissa ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Vai ehkä kuitenkin siksi että pyörän massa tulee olemaan tavanomaista suurempi...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

En kysyny mikä on jousen jäykkyys. WP:n valikoimista se kuitenki on. Esijännitystä vähemmän kun vakiona (että vielä jää ulosjoustoakin). Toinen syy siinä, että iskarin liikematka lyhenee verrattuna taka-akselin liikematkaan sitä enemmän mitä pidempiä koiranluita käyttää. Kohtuullisestihan tuo on vakiokin pelannu kun ei ole tarvinnut säätöihin koskea :thumbup:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ihan vähän meinaa tänä vuonna vastustaa...

Videota Kauhavalta: http://www.youtube.com/watch?v=kR-_UWYTH2U

Tuossa 0:38-0:41 tienoilla pienet backfiret




Edited By jarim on 1340439190
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
PowerKing
Viestit: 141
Liittynyt: 27 Syys 2008, 17:57
Paikkakunta: Sipoo/Sibbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PowerKing »

jarim kirjoitti:Ihan vähän meinaa tänä vuonna vastustaa...

Videota Kauhavalta: http://www.youtube.com/watch?v=kR-_UWYTH2U

Tuossa 0:38-0:41 tienoilla pienet backfiret

Hyvin kyllä kiihtyi, mitä videosta kattelin. Onko mitkä välitykset käytössä tossa?

Mutta sinänsä hieman ihmetyttää että miten se nyt noin vastustaa yllättäen, kun TFM (eli Jouni) ilmoitti jo kevättalvella faktana miten kovaa Taxi tulee ajotapahtumissa menemään :1087

Tulee vaan mieleen että jos ongelmat on vielä noin suuria, onko paljon järkeä lähteä Bonnevilleen särkemään moottoria?




Edited By PowerKing on 1340463592
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

...



Edited By Heksa on 1376667604
SMR
PowerKing
Viestit: 141
Liittynyt: 27 Syys 2008, 17:57
Paikkakunta: Sipoo/Sibbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PowerKing »

Heksa kirjoitti:ajaa Suomi maailman kartalle :mosh:

Tätä toivoo varmaan kaikki, ainakin meillä pidetään peukkuja!!!!!!!!




Edited By PowerKing on 1340466896
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Heksa kirjoitti:
PowerKing kirjoitti:Tulee vaan mieleen että jos ongelmat on vielä noin suuria, onko paljon järkeä lähteä Bonnevilleen särkemään moottoria?

Hieno ruveta arvaileen mut:
mä luulen (ei tietoa) että raja "vapaastihengittävän" moottorin kaasun vastaan otossa tullut vastaan...
jos moottorissa on 250hv koneessa ei se pysty vetään sisäänsä lisää 300hv ilman paineistusta
mut silti: ainahan voi palata siihen kokoonpanoon joka toimi viime vuonna ja ajaa Suomi maailman kartalle :mosh:

No aina on järkee.. pikkunen tekninen vika joka polttaa kuskin perskarvat ei ole este ajaa kovaa - ei ainakaan TFM:ssa - vähän nopsempaa niin ei karvat pala. Näin meillä TFM:ssä - voihan se olla että etelämpänä jännittää... ja vapari rajat vielä reilun matkan päässä ;-)
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
PowerKing
Viestit: 141
Liittynyt: 27 Syys 2008, 17:57
Paikkakunta: Sipoo/Sibbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PowerKing »

busajasa kirjoitti:
Heksa kirjoitti:
PowerKing kirjoitti:Tulee vaan mieleen että jos ongelmat on vielä noin suuria, onko paljon järkeä lähteä Bonnevilleen särkemään moottoria?
Hieno ruveta arvaileen mut:
mä luulen (ei tietoa) että raja "vapaastihengittävän" moottorin kaasun vastaan otossa tullut vastaan...
jos moottorissa on 250hv koneessa ei se pysty vetään sisäänsä lisää 300hv ilman paineistusta
mut silti: ainahan voi palata siihen kokoonpanoon joka toimi viime vuonna ja ajaa Suomi maailman kartalle :mosh:
No aina on järkee.. pikkunen tekninen vika joka polttaa kuskin perskarvat ei ole este ajaa kovaa - ei ainakaan TFM:ssa - vähän nopsempaa niin ei karvat pala. Näin meillä TFM:ssä - voihan se olla että etelämpänä jännittää... ja vapari rajat vielä reilun matkan päässä ;-)
Ei mulla muuta, kuin että tiimipäällikkönne lupasi facebook-päivityksien mukaan että ajatte yli 400 ennen 16.6 2012, joten tuntuu sitä kakkaa olevan jossain muualla kuin etelän miesten housuissa!
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kuva

Lämpöistä vissii ollu? Huomasin nuo vasta tänään. Ja syy alkaa pohdintojen jälkeen olla aika hyvin tiedossa. Sifteri katkoo pelkkää sytkää -> laskekaapa huviksenne paljonko bensaa menee syttymättömänä ~450hp tehoilla 40ms sytytyskaton aikana putkeen raakana ja siihen ilokaasun mukana tuleva happi päälle. Se kun leimahtaa niin putkipa ei enää imekään liekkimereä vaan se lähtee takaisin kohti imusarjaa, notkauttaa auki olevaa pakoventtiiliä (kahdesti jo säätöpala pakoventtiilistä hypännyt "poikittain", selvä todiste) ja palaa auki olevien imuventtiilien kautta imukoteloon jne.

Hoito: sifterille ehdottomasti myös polttoaineen syötön katkaisu.

edit: niin ne välitykset tais olla 18/37 (meillähän on aavikkomalliset 5. ja 6. vaihteet tuossa koneessa). Välitysten puolesta 400++ riittää nuo.




Edited By jarim on 1340470648
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin