Sivu 2/3
Lähetetty: 10 Tammi 2011, 20:27
Kirjoittaja 106-1251057001
Tilasin brembon jarrupalat ebaysta, 75e, (no varmaan sama mitkä ne on mutta nuo nyt kuulosti hyvälle;) ja goodridgen letkut 55 puntaa postikuluineen. Tosin letkut ei tunnu tulevan.
Vielä jos jaksaisi asentaa nuo ennen kevättä niin pääsisi testailemaan alkaako malmikasa pysähtyä
Lähetetty: 10 Tammi 2011, 23:36
Kirjoittaja 107-1089231881
waiski10 kirjoitti:Levy ja vanne?
levy orkkis, vanne tako mangesium Marchesin
Lähetetty: 11 Tammi 2011, 11:10
Kirjoittaja Robin
jyka kirjoitti:Tilasin brembon jarrupalat ebaysta, 75e, (no varmaan sama mitkä ne on mutta nuo nyt kuulosti hyvälle;) ja goodridgen letkut 55 puntaa postikuluineen. Tosin letkut ei tunnu tulevan.
Vielä jos jaksaisi asentaa nuo ennen kevättä niin pääsisi testailemaan alkaako malmikasa pysähtyä
Hmm, olisit jättänyt Brembon palat hankkimatta ja paneutunut jarrujen heikoimpaan lenkkiin; pääsylinteriin. Ymmärtääkseni hyvällä pääsylinterillä ja teräspunosletkuilla jarrutuntuma ja -teho paranee jo suuresti. Tomppa (Brembon pääsylinteri + teräspunosletkut) ehkä voi kommentoida?
Lähetetty: 11 Tammi 2011, 14:08
Kirjoittaja snuggles
Pääsis nyt noista kullan värisistä osista eroon ni vois harkitakin
Lähetetty: 11 Tammi 2011, 16:21
Kirjoittaja 106-1251057001
Robinson Crusoe kirjoitti:jyka kirjoitti:Tilasin brembon jarrupalat ebaysta, 75e, (no varmaan sama mitkä ne on mutta nuo nyt kuulosti hyvälle;) ja goodridgen letkut 55 puntaa postikuluineen. Tosin letkut ei tunnu tulevan.
Vielä jos jaksaisi asentaa nuo ennen kevättä niin pääsisi testailemaan alkaako malmikasa pysähtyä
Hmm, olisit jättänyt Brembon palat hankkimatta ja paneutunut jarrujen heikoimpaan lenkkiin; pääsylinteriin. Ymmärtääkseni hyvällä pääsylinterillä ja teräspunosletkuilla jarrutuntuma ja -teho paranee jo suuresti. Tomppa (Brembon pääsylinteri + teräspunosletkut) ehkä voi kommentoida?
Juu, jarrupalojen hankinta on muutenkin edessä niin ostin nyt tuollaiset, ei jarrut ainaskaan huonompaan suuntaan luulisi voivan menevän
Onnistuuko busalla muuten jarrutus niin että takarengas nousee ilmaan, youtubesta ei löydy moisia videoita lainkaan (saa oikaista). Vakiokokoonpanolla laitos tuntuisi olevan niin pitkä ja takapainoinen että ensimmäisenä tulee eturenkaan lukittuminen
Edited By jyka on 1294755845
Lähetetty: 11 Tammi 2011, 19:41
Kirjoittaja Heksa
Kloks
Kyl mulla ainaski nousee takapyörä ilmaan toki gen1 ja letkut/palat vaihdettu
Mut ei se oo mikään "hyvien" jarrujen tae. Vaan se millainen jarrutuntuma tulee ku painaa kahvaa...
Lähetetty: 12 Tammi 2011, 00:21
Kirjoittaja 106-1251057001
Juu, mutta vaikuttaa kyllä siihen miten hyvä pyörä on jarruttaa, jos painoa ei siirry riittävästi eturenkaalle niin tekee jarruttamisesta vaikeaa ja tehotonta. Tietysti jos käyttäisi myös takajarrua samalla mutta siihen en ole vielä oppinut..
Lähetetty: 12 Tammi 2011, 14:52
Kirjoittaja Snowman
Heksa kirjoitti:Kloks
Kyl mulla ainaski nousee takapyörä ilmaan toki gen1 ja letkut/palat vaihdettu
Mut ei se oo mikään "hyvien" jarrujen tae. Vaan se millainen jarrutuntuma tulee ku painaa kahvaa...
Höh..EI Busaa saa noin kiusata.. Ja bussin perä nousee helpommin kuin 1100f:n.. vakiojarruillakin.Nyt pitäis jonkun asentaa saadut punosletkut ku ite ei hmm jaksa..jospa Sauli keväällä vaihtaa pientä korvausta vastaan.
Edited By Snowman on 1294836922
Lähetetty: 03 Touko 2011, 06:27
Kirjoittaja 106-1251057001
Menin vappuna hakemaan busaa tallista, kokeilin että onkohan taas päässyt etujarruun ilmaa niin wtf - jarrussa ei ole mitään tuntumaa, ihan kuin letkut olisivat irti. Kahva meni yhdellä sormella pohjaan kaikilla säädöillä. Noh vaihdoin samalla vaivalla sitten uudet jarruletkut kun ilmaaminen olisi ollut kuitenkin edessä. saas nähdä onko mitään vaikutusta jarrujen pysymiseen.. jotain vikaa tuossa nyt selvästi on/on ollut
Edited By jyka on 1304393558
Lähetetty: 05 Touko 2011, 20:30
Kirjoittaja Sotka
Miten nuo etuset ilmataan?? Meinaan kun on kahdet satulat linjassa ja väliletku heittää kaaren.
Sorry tyhmä kyssäri mut itelläkin letkujen vaihto mielessä ja kaikkea ei viitsi teetttää pajalla, onhan noita jarruja tullut tehtyä noihin 4-pyöräisiin..
Lähetetty: 06 Touko 2011, 12:26
Kirjoittaja Simprider
Olisi tälläinen ongelma:
Eli 08 busassa Braking piparit, jotku halvat sintterit ja Braking letkut. Noh jarrut pelaa paremmin kuin vakiot mutta nyt esiintyy hitaissa vauhdeissa tai juuri ennen pysähtymistä sellaista tärinää/nypytystä joka ravistaa koko pyörää.
Levyt on suorat sillä nypytys poistuu kun nopeus kasvaa.
Onko syynä sinttereiden yhteensopimattomuus levyihin eli korjaantuisiko toisilla paloilla? Jos ei niin millä?
Lähetetty: 06 Touko 2011, 12:54
Kirjoittaja jarim
Veikkaan paloja jotka hitaassa vauhdissa tarttuu epätasaisesti. Niiden vaihtoa ekana kokeilisin.
Lähetetty: 06 Touko 2011, 19:08
Kirjoittaja 106-1251057001
Sotka kirjoitti:Miten nuo etuset ilmataan?? Meinaan kun on kahdet satulat linjassa ja väliletku heittää kaaren.
Sorry tyhmä kyssäri mut itelläkin letkujen vaihto mielessä ja kaikkea ei viitsi teetttää pajalla, onhan noita jarruja tullut tehtyä noihin 4-pyöräisiin..
Minä tein niin että työnsin alakautta ruutalla nesteet sisään molemmin puolin, jarrut toimi kerrasta.
Jarrutuntuma noilla goodridgen letkuilla parani aavistuksen, tai näin haluan uskoa. Mutta ei se silti vielä mihinkään pysähdy
Lähetetty: 07 Touko 2011, 22:22
Kirjoittaja Sotka
jyka kirjoitti:Sotka kirjoitti:Miten nuo etuset ilmataan?? Meinaan kun on kahdet satulat linjassa ja väliletku heittää kaaren.
Sorry tyhmä kyssäri mut itelläkin letkujen vaihto mielessä ja kaikkea ei viitsi teetttää pajalla, onhan noita jarruja tullut tehtyä noihin 4-pyöräisiin..
Minä tein niin että työnsin alakautta ruutalla nesteet sisään molemmin puolin, jarrut toimi kerrasta.
Jarrutuntuma noilla goodridgen letkuilla parani aavistuksen, tai näin haluan uskoa. Mutta ei se silti vielä mihinkään pysähdy
Tänx. Pidetään mielessä ja tuskin tämäkään brokkis jää pelkkiin letkuihin. Mennee samalla ainakin vakio levyt uusiks
Lähetetty: 31 Elo 2011, 15:36
Kirjoittaja 106-1251057001
No helvetti, busasta katoaa nyt jo kesän aikana jarrut. Vasta keväällä ilmattu. Letkut ei ainaskaan vuoda koska ne on keväällä vaihdettu uudet ja samaa ongelmaa kuin vakioletkuilla.. Huollossa ei muka oltu kuultukaan aiheesta (rmheino). Kun takuuaikana kyselin että onko normaalia.
Ei kauheasti herätä luottamusta jos tämä vuotava osa hajoaa kerran jarrutuksessa..
Jarruihin siis pääsee jostain ilmaa. Mutta mistä? Nestettä ei näytä vajenevan ainaskaan että sen huomaisi. Voiko paska jarruneste aiheuttaa moista? Tai vallitseeko jarruletkuissa alipaine joka ajan kanssa imee ilmausnipoista tai jostain pikkuhiljaa ilmaa sisuksiin?