Gen2 jarrut

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Tilasin brembon jarrupalat ebaysta, 75e, (no varmaan sama mitkä ne on mutta nuo nyt kuulosti hyvälle;) ja goodridgen letkut 55 puntaa postikuluineen. Tosin letkut ei tunnu tulevan.
Vielä jos jaksaisi asentaa nuo ennen kevättä niin pääsisi testailemaan alkaako malmikasa pysähtyä
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

waiski10 kirjoitti:Levy ja vanne?
levy orkkis, vanne tako mangesium Marchesin
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

jyka kirjoitti:Tilasin brembon jarrupalat ebaysta, 75e, (no varmaan sama mitkä ne on mutta nuo nyt kuulosti hyvälle;) ja goodridgen letkut 55 puntaa postikuluineen. Tosin letkut ei tunnu tulevan.
Vielä jos jaksaisi asentaa nuo ennen kevättä niin pääsisi testailemaan alkaako malmikasa pysähtyä

Hmm, olisit jättänyt Brembon palat hankkimatta ja paneutunut jarrujen heikoimpaan lenkkiin; pääsylinteriin. Ymmärtääkseni hyvällä pääsylinterillä ja teräspunosletkuilla jarrutuntuma ja -teho paranee jo suuresti. Tomppa (Brembon pääsylinteri + teräspunosletkut) ehkä voi kommentoida?
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ksthb kirjoitti:Hmm... paraniskohan jarrut yhtään ?
Hiukan hienot on ainaski minun silmään....

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....002.jpg
Pääsis nyt noista kullan värisistä osista eroon ni vois harkitakin
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Robinson Crusoe kirjoitti:
jyka kirjoitti:Tilasin brembon jarrupalat ebaysta, 75e, (no varmaan sama mitkä ne on mutta nuo nyt kuulosti hyvälle;) ja goodridgen letkut 55 puntaa postikuluineen. Tosin letkut ei tunnu tulevan.
Vielä jos jaksaisi asentaa nuo ennen kevättä niin pääsisi testailemaan alkaako malmikasa pysähtyä

Hmm, olisit jättänyt Brembon palat hankkimatta ja paneutunut jarrujen heikoimpaan lenkkiin; pääsylinteriin. Ymmärtääkseni hyvällä pääsylinterillä ja teräspunosletkuilla jarrutuntuma ja -teho paranee jo suuresti. Tomppa (Brembon pääsylinteri + teräspunosletkut) ehkä voi kommentoida?

Juu, jarrupalojen hankinta on muutenkin edessä niin ostin nyt tuollaiset, ei jarrut ainaskaan huonompaan suuntaan luulisi voivan menevän ;)

Onnistuuko busalla muuten jarrutus niin että takarengas nousee ilmaan, youtubesta ei löydy moisia videoita lainkaan (saa oikaista). Vakiokokoonpanolla laitos tuntuisi olevan niin pitkä ja takapainoinen että ensimmäisenä tulee eturenkaan lukittuminen




Edited By jyka on 1294755845
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Kloks
Kyl mulla ainaski nousee takapyörä ilmaan toki gen1 ja letkut/palat vaihdettu
Mut ei se oo mikään "hyvien" jarrujen tae. Vaan se millainen jarrutuntuma tulee ku painaa kahvaa...
SMR
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Juu, mutta vaikuttaa kyllä siihen miten hyvä pyörä on jarruttaa, jos painoa ei siirry riittävästi eturenkaalle niin tekee jarruttamisesta vaikeaa ja tehotonta. Tietysti jos käyttäisi myös takajarrua samalla mutta siihen en ole vielä oppinut.. :)
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Heksa kirjoitti:Kloks
Kyl mulla ainaski nousee takapyörä ilmaan toki gen1 ja letkut/palat vaihdettu
Mut ei se oo mikään "hyvien" jarrujen tae. Vaan se millainen jarrutuntuma tulee ku painaa kahvaa...

Höh..EI Busaa saa noin kiusata.. :;): Ja bussin perä nousee helpommin kuin 1100f:n.. :D vakiojarruillakin.Nyt pitäis jonkun asentaa saadut punosletkut ku ite ei hmm jaksa..jospa Sauli keväällä vaihtaa pientä korvausta vastaan.




Edited By Snowman on 1294836922
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Menin vappuna hakemaan busaa tallista, kokeilin että onkohan taas päässyt etujarruun ilmaa niin wtf - jarrussa ei ole mitään tuntumaa, ihan kuin letkut olisivat irti. Kahva meni yhdellä sormella pohjaan kaikilla säädöillä. Noh vaihdoin samalla vaivalla sitten uudet jarruletkut kun ilmaaminen olisi ollut kuitenkin edessä. saas nähdä onko mitään vaikutusta jarrujen pysymiseen.. jotain vikaa tuossa nyt selvästi on/on ollut



Edited By jyka on 1304393558
Avatar
Sotka
Viestit: 303
Liittynyt: 21 Helmi 2011, 12:01
Paikkakunta: Petroskoi ( Mäntsälä )

Viesti Kirjoittaja Sotka »

Miten nuo etuset ilmataan?? Meinaan kun on kahdet satulat linjassa ja väliletku heittää kaaren.
Sorry tyhmä kyssäri mut itelläkin letkujen vaihto mielessä ja kaikkea ei viitsi teetttää pajalla, onhan noita jarruja tullut tehtyä noihin 4-pyöräisiin..
Simprider
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Touko 2007, 02:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Olisi tälläinen ongelma:

Eli 08 busassa Braking piparit, jotku halvat sintterit ja Braking letkut. Noh jarrut pelaa paremmin kuin vakiot mutta nyt esiintyy hitaissa vauhdeissa tai juuri ennen pysähtymistä sellaista tärinää/nypytystä joka ravistaa koko pyörää.

Levyt on suorat sillä nypytys poistuu kun nopeus kasvaa.

Onko syynä sinttereiden yhteensopimattomuus levyihin eli korjaantuisiko toisilla paloilla? Jos ei niin millä?
MZ -> XX -> Busa k7 -> Busa k8 -> Busaton
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Veikkaan paloja jotka hitaassa vauhdissa tarttuu epätasaisesti. Niiden vaihtoa ekana kokeilisin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Sotka kirjoitti:Miten nuo etuset ilmataan?? Meinaan kun on kahdet satulat linjassa ja väliletku heittää kaaren.
Sorry tyhmä kyssäri mut itelläkin letkujen vaihto mielessä ja kaikkea ei viitsi teetttää pajalla, onhan noita jarruja tullut tehtyä noihin 4-pyöräisiin..
Minä tein niin että työnsin alakautta ruutalla nesteet sisään molemmin puolin, jarrut toimi kerrasta.

Jarrutuntuma noilla goodridgen letkuilla parani aavistuksen, tai näin haluan uskoa. Mutta ei se silti vielä mihinkään pysähdy :D
Avatar
Sotka
Viestit: 303
Liittynyt: 21 Helmi 2011, 12:01
Paikkakunta: Petroskoi ( Mäntsälä )

Viesti Kirjoittaja Sotka »

jyka kirjoitti:
Sotka kirjoitti:Miten nuo etuset ilmataan?? Meinaan kun on kahdet satulat linjassa ja väliletku heittää kaaren.
Sorry tyhmä kyssäri mut itelläkin letkujen vaihto mielessä ja kaikkea ei viitsi teetttää pajalla, onhan noita jarruja tullut tehtyä noihin 4-pyöräisiin..
Minä tein niin että työnsin alakautta ruutalla nesteet sisään molemmin puolin, jarrut toimi kerrasta.

Jarrutuntuma noilla goodridgen letkuilla parani aavistuksen, tai näin haluan uskoa. Mutta ei se silti vielä mihinkään pysähdy :D
Tänx. :vilkutus: Pidetään mielessä ja tuskin tämäkään brokkis jää pelkkiin letkuihin. Mennee samalla ainakin vakio levyt uusiks :smoking:
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

No helvetti, busasta katoaa nyt jo kesän aikana jarrut. Vasta keväällä ilmattu. Letkut ei ainaskaan vuoda koska ne on keväällä vaihdettu uudet ja samaa ongelmaa kuin vakioletkuilla.. Huollossa ei muka oltu kuultukaan aiheesta (rmheino). Kun takuuaikana kyselin että onko normaalia.
Ei kauheasti herätä luottamusta jos tämä vuotava osa hajoaa kerran jarrutuksessa..
Jarruihin siis pääsee jostain ilmaa. Mutta mistä? Nestettä ei näytä vajenevan ainaskaan että sen huomaisi. Voiko paska jarruneste aiheuttaa moista? Tai vallitseeko jarruletkuissa alipaine joka ajan kanssa imee ilmausnipoista tai jostain pikkuhiljaa ilmaa sisuksiin?
Vastaa Viestiin