Vanha ecu, uusi pyörijä.. - ..pitäisikökään toimia?

Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

No niin!! Aika mystinen juttu sanoisinko..

Elikkäs, merkit kohdallaan, samoin nokkien ajoitus. No, laitoin pitkän ruuvimeisselin ykkösen reiästä sisään niin mäntä ON alhaalla, testi kakkoseen ja se oli ylhäällä! Mitä vit??

Nyt viisaammat kertokaahan miten edellinen omistaja on koneen kasannut, ja miten saan helpoiten sen 180-astetta käännettyä ilman että joudun purkamaan sen enempää?? Tiivisteiden saanti tänne tuppukylään kestää aina ikuisuuden..

Kuviakin voisin laittaa mutta en saa niitä tän koneen kautta...
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Kuvaa ja mopoa vuoronperään tutkien huomattiin että ihan väärän merkin mukaan kone kasattu, kyllä Jaakolla on käynyt hyvä tuuri kun noilla opeilla koneen muutamaan otteeseen kasannut, ja tuurilla vissiin katsellut merkit kohilleen..

Nyt koittamaan josko nuo nokat saisi käännettyä kohilleen tällä koulutuksella.. :D
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Sitte kunhan merkit kohdillaan ,jos on käytössä puristuspainemittaria ni kannattas mittailla onko vielä tiivis. Varsinkin jos tyhjäkäynnillä ontumista.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eikö imunokan asentoanturi muka antanut vikakoodia tuosta tilanteesta? Tarkistitko?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Onkos mosa ollut kuinka hileinä? -startin kytkimen voi tuossa mallissa laittaa väärään asentoon kampiakseliin nähden, niin tuolloinpa ei mitkään merkit pidä kutiaan. Kannattaa terkistaa.
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Elikkäs mopo kävi äsken, tosin vielä ilman putkea ja ahdinta, mutta kävi! :D Fi-valo tosin paloi mutta it's alive!

Kun ajoitus oli sen 180 pielessä, niin mitään vikakoodia ei tule.

Ei ole ollut kuin kansi irti, merkit tuntuisi olevan kohillaan..
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eli siis luitko startin rattaassa olevaa merkintää väärin aluksi ja siksi "merkit kohdakkain" olikin 2 ja 3 ylhäällä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Kysy Jaakolta mitä on ekalla kerralla lukenut..
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

nyypie kirjoitti:Elikkäs, merkit kohdallaan, samoin nokkien ajoitus. No, laitoin pitkän ruuvimeisselin ykkösen reiästä sisään niin mäntä ON alhaalla, testi kakkoseen ja se oli ylhäällä! Mitä vit??

Siis tuosta sain sen käsityksen että sinulla oli alamerkit kohdallaan ja silloin 2 ja 3 männät oli ylhäällä? Yritän vaan ymmärtää että miten ne merkit oli aluksi kohdallaan ja silti kone 180 astetta väärin. Eli luitko alamerkkejä aluksi väärin...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Jep, juurikin siis niin, luin ne väärin ennen kuin tajusin miten ne pitää olla.
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

snuggles kirjoitti:Sitte kunhan merkit kohdillaan ,jos on käytössä puristuspainemittaria ni kannattas mittailla onko vielä tiivis. Varsinkin jos tyhjäkäynnillä ontumista.
Harmi kun ei ollut saatavilla, tarvetta olisi varmaan ollut.. :(
Meinaan huohotti aivan helvetisti, ku ahtimen sai kiinni..
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

nyypie kirjoitti:Kysy Jaakolta mitä on ekalla kerralla lukenut..
kyl ne ihan oikeen katoin mut 180 laitoin vikaan jottei mene liian helpoksi käynnistäminen.
jeejee 1/4 alle kympin
Vastaa Viestiin