Sivu 2/5
Lähetetty: 26 Helmi 2009, 19:05
Kirjoittaja jbusa
Kyllä muutama jeuro hyvään tarkoitukseen jostain kaivetaan... 
Lähetetty: 26 Helmi 2009, 19:57
Kirjoittaja Snowman
PetriK kirjoitti:Tuo on ihan kohtuuhinta, mä ostan mielelläni 400e:llä. Tuo on softa jolla saa tienattua tien päällä monet ilmaiset kahvit
, edellinen ECU projekti maksoi tuhansia joten jos tässä pääsee satasilla niin se helpottaa jo paljon. Kerro vaan yhteystiedot mistä voi hankkia...
PetriK eikös pm tullut perille??
Edited By Snowman on 1235671073
Lähetetty: 26 Helmi 2009, 21:20
Kirjoittaja PetriK
Snowman kirjoitti:PetriK eikös pm tullut perille??
Mä en oikeastaan ikinä vastaa PM:iin täällä saitilla. Sen sijaan vastaan sähköpostilla jokaiseen PM:ään - on vaan paljon nopeampaa. Eli kysytään toisin päin, tuleeko sähköpostit sulle perille ?
Lähetetty: 26 Helmi 2009, 21:31
Kirjoittaja PetriK
Eli homma jatkuu nyt seuraavasti...
1. Rakennetaan pöydälle toimiva testiympäristö kun kaikki palikat on kasassa.
- Liittimet ja kasaus. Samassa yhteydessä Busa K2-K7 testiympäristö loppuu.
- SDS tool hankkiminen ja asennus
- STPS moottori (saadaan taistolta) ja siihen TPS vastuksen rakentaminen
- RR:n flash tool tai Renesas:n työkalu ohjelmointia varten ja ohjelmointikaapelin rakentaminen
2. Testataan nyt tiedossa olevat kartat ja parametrit testiympäristössä
3. Rakennetaan ECUeditor v2.0 jossa on K9 virittämiseen sopivat työkalut rajoittimien postamiseksi ja polttoainekarttojen muokkamiseksi. (Toivottavasti toimii myös K8:ssa.)
4. Rakennetaan ECUeditoriin datastream näyttö. Tai ainakin tutkitaan aihe - tämä on tässä vaiheessa vielä isoin kysymysmerkki ennen kuin tuo SDS on käsissä ja tiedetään kuinka helposti tietoa saadaan ulos ecusta.
Tuo on valmista ennen kesää jos mitään isoja mutkia ei tule matkaan. Tämän jälkeen mietitään mm. ilokaasukarttoja, sytkäkarttoja sekä muita ns. advanced setting ominaisuuksia mukaanlukien shifter.
Edited By PetriK on 1235676826
Lähetetty: 26 Helmi 2009, 23:03
Kirjoittaja PetriK
Tällainenkin tipahti juuri postiluukusta tutkittavaksi ...

Lähetetty: 26 Helmi 2009, 23:14
Kirjoittaja BussiJussi
Mukana kaapelin hankinnassa, "nörtti" juttuihin ei minusta paljoa apuja, autan mitä osaan...eli....
Lähetetty: 01 Maalis 2009, 21:15
Kirjoittaja PetriK
Nörttijutuista en tiedä mutta tuli sitten tilattua K8 testimoottori ebaystä, siinä kai tulee jotain jotain kaapeleitakin mukana. Lisäksi laitoin varmuuden vuoksi tilaukseen K8 jenkkimittaristonkin. Suzuki SDS Tool:n osalta on pieni mahdollisuus että se on ns OBD tyyppinen K-Line liityntäkaapeli joten on kohtuullisen pieni mahdollisuus että sellaisen pystyy itsekin rakentamaan. Tämä testataan kunhan projekti etenee.
Lähetetty: 07 Maalis 2009, 20:09
Kirjoittaja PetriK
Alla tilannetietoa kiinnostuneille.
Kohta tarvittaisiin luotettavaa ja luottamuksellista testausapua jotta nähdään että gen1 on säilynyt ehjänä ja että gen2 muutokset menevät perille niin kuin pitäisi.

Lähetetty: 07 Maalis 2009, 20:59
Kirjoittaja jarim
Soittele kun testataan... 
Lähetetty: 09 Maalis 2009, 15:50
Kirjoittaja Snowman
Juu täällä ois toi k8..valmiina testiin.
Pitääkös sitä k8 ecua "sorvata" ett saa liittimet esiin vai voiko homman hoitaa näkyvillä liittimillä??
Edited By Snowman on 1236606721
Lähetetty: 09 Maalis 2009, 18:08
Kirjoittaja PetriK
Tänään posti toi muutamia paketteja ja homma pääsi hyvään alkuun.

Lähetetty: 09 Maalis 2009, 18:48
Kirjoittaja PetriK
Ei ihan vielä ihan kone käy kun SDS antaa pienen listan vikakoodeja...

Lähetetty: 09 Maalis 2009, 21:16
Kirjoittaja Snowman
Whoops....
:comp
Lähetetty: 09 Maalis 2009, 21:33
Kirjoittaja PetriK
Snowman kirjoitti:Juu täällä ois toi k8..valmiina testiin.
Pitääkös sitä k8 ecua "sorvata" ett saa liittimet esiin vai voiko homman hoitaa näkyvillä liittimillä??
Tuossa kuvassa yläpuolella ei ECU ole vielä missään kiinni - eli virheilmoitukset tulevat siitä että anturit puuttuvat - toisinsanoen SDS toimii hienosti.
Vastaus kysymykseen:
- Näillä näkymin pienet muutokset onnistuvat vähän ECU liitintä muuttamalla samalla tavoin kuin gen1 ECU:ssakin.
- Moottoridatan monitoroinnista ei vielä ole tietoaa että millaisen liitynnän se vaatii.
Lähetetty: 10 Maalis 2009, 00:15
Kirjoittaja Snowman
PetriK kirjoitti:Snowman kirjoitti:Juu täällä ois toi k8..valmiina testiin.
Pitääkös sitä k8 ecua "sorvata" ett saa liittimet esiin vai voiko homman hoitaa näkyvillä liittimillä??
Tuossa kuvassa yläpuolella ei ECU ole vielä missään kiinni - eli virheilmoitukset tulevat siitä että anturit puuttuvat - toisinsanoen SDS toimii hienosti.
Vastaus kysymykseen:
- Näillä näkymin pienet muutokset onnistuvat vähän ECU liitintä muuttamalla samalla tavoin kuin gen1 ECU:ssakin.
- Moottoridatan monitoroinnista ei vielä ole tietoaa että millaisen liitynnän se vaatii.
Pitääpä katsoa kuvat tarkemmin..piuhathan kivasti ilmas vielä..
Hyvä ett ees jollakin sytyttää
Ja kuten oli puhettakin niin mulle riittää ainakin toistaiseksi toi huippunop rajoittimen poisto ja rpm-rajoitinta ylöspäin.
Edited By Snowman on 1236636998