Sivu 2/2
Lähetetty: 23 Joulu 2009, 10:05
Kirjoittaja tilt
Tyhmä kysymys: Eikö turbotus ole myös pakoputkiston muutosta? Jos kylkeen saa teipata föönin, niin miksei uuden lain mukaan paljon pienempi muutos olisi mahdollista katsastaa? :1087
Lähetetty: 23 Joulu 2009, 12:18
Kirjoittaja Jokimaa
No noilla pitäisi mennä läpi,mutta tuota perkuleen e:tä ei kai siinä ole,joku muu siinä on tanssattu ja leimattu.Kun kevät koittaa niin mentävä näyttämään,tai olisiko otettava vaimentaja irti ja mentävä talvella,olisiko huono idea???
Yhtä ällikällä ne sitä pönttöä katsoo kuin minä itsekkin!!!:D
Lähetetty: 24 Joulu 2009, 03:30
Kirjoittaja 80-1260950050
jarim kirjoitti:buslake kirjoitti:Mun nähdäkseni tuo -03 busa on tyyppihyväksytty, joten siihen ei tarvitse katsastaa e-hyväksyttyä putkea. Jos putki ei ole e-hyväksytty et saa sitä millään mittauksilla katsastettua.
Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt ja sama koskee Hayabusia ihan ensimmäisestä 1999 mallista lähtien.
Eli siis väännetään vielä, että mäkin ymmärrän. Onko kaikki bussit tyyppihyväksyttyjä ja jos ei niin onko vm 99-01 katillisia vai ei?
PS. Oikeaa vastausta arvostetaan, koska vaikuttaa lähes mahdottomalta sevittää...
Lähetetty: 24 Joulu 2009, 10:52
Kirjoittaja jarim
Polle kirjoitti:jarim kirjoitti:buslake kirjoitti:Mun nähdäkseni tuo -03 busa on tyyppihyväksytty, joten siihen ei tarvitse katsastaa e-hyväksyttyä putkea. Jos putki ei ole e-hyväksytty et saa sitä millään mittauksilla katsastettua.
Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt ja sama koskee Hayabusia ihan ensimmäisestä 1999 mallista lähtien.
Eli siis väännetään vielä, että mäkin ymmärrän. Onko kaikki bussit tyyppihyväksyttyjä ja jos ei niin onko vm 99-01 katillisia vai ei?
PS. Oikeaa vastausta arvostetaan, koska vaikuttaa lähes mahdottomalta sevittää...
Hayabusa on ensimmäisestä mallista lähtien tyyppihyväksytty. Tämä jo rajaa putkistomuutokset siihen että tarvikevaimentimen tulee olla E-hyväksytty nimen omaan Hayabusalle, mikä tahansa E-leima ei käy. Katalysaattori ilmeisesti vasta 2002 lähtien.
Varmuuden välttämiseksi kävisikö joku 99 tai 00 omistaja tavaamassa mitä tyyppikilvessä lukee?
Edited By jarim on 1261645115
Lähetetty: 24 Joulu 2009, 12:05
Kirjoittaja max69
jarim kirjoitti:Katalysaattori ilmeisesti vasta 2002 lähtien.
Varmuuden välttämiseksi kävisikö joku 99 tai 00 omistaja tavaamassa mitä tyyppikilvessä lukee?
Ainakin omasta hakkasin katit pois ja 99 malli kyseessä. Eli aika varmuudella voin sanoa kattien olevan joka mallissa.
Tyyppikilven voin tavata ja kuvata kun tallille pääsen.
Lähetetty: 24 Joulu 2009, 13:11
Kirjoittaja 116-1253685669
mitä se e-käytännössä tarkoittaa, noin niinko fysisesti??
papereitahan saa kaiketi tulosteltua, E-koodia stanssattua putkeet, db-killeriä yms. jos tartteis pikkusen oikoa??
taannoin kun faitteria räpelsin, sakemanneista tuli koko onneton valomaski jossa oli e-hyväksyntä paperit mukana.
ei ne paperit kyl kummoset ollu jos nykytekniikalla pikku väärennöksen vastaavista väkästelisi?
luulis olevan kummonenkaan juttu.
Lähetetty: 25 Joulu 2009, 16:45
Kirjoittaja 80-1260950050
jarim kirjoitti:Polle kirjoitti:jarim kirjoitti:
Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt ja sama koskee Hayabusia ihan ensimmäisestä 1999 mallista lähtien.
Eli siis väännetään vielä, että mäkin ymmärrän. Onko kaikki bussit tyyppihyväksyttyjä ja jos ei niin onko vm 99-01 katillisia vai ei?
PS. Oikeaa vastausta arvostetaan, koska vaikuttaa lähes mahdottomalta sevittää...
Hayabusa on ensimmäisestä mallista lähtien tyyppihyväksytty. Tämä jo rajaa putkistomuutokset siihen että tarvikevaimentimen tulee olla E-hyväksytty nimen omaan Hayabusalle, mikä tahansa E-leima ei käy. Katalysaattori ilmeisesti vasta 2002 lähtien.
Varmuuden välttämiseksi kävisikö joku 99 tai 00 omistaja tavaamassa mitä tyyppikilvessä lukee?
Eli tuo siis tarkoittaa, että laillinen turbottaminen onnistuu vain ja ainoastaan e-hyväksytyllä turbosarjalla!!! Niitähän ei ihan hirveesti löydy....
Lähetetty: 25 Joulu 2009, 20:20
Kirjoittaja samppi
Mikäs tossa tyyppikilvessä muuten tarkottaa, notta kissa ois putkessa
Edited By samppi on 1261765819
Lähetetty: 24 Tammi 2010, 16:48
Kirjoittaja Jukkis
Kait se täytyy ruuvata killeri paikoilleen
... ja samalla häviää ne tärkeät 6hv:aa... ???
Lähetetty: 08 Huhti 2010, 21:11
Kirjoittaja Rasputin
Onko löytynyt varmuutta siihen että onko kaikissa busseissa katti?
Ja millä merkinnällä se löytyy ja mistä?
Voiko asian varmistaa esim katsastus konttorilta...