Uusia määräyksiä. - Vaikuttaako mihkään..

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
tilt
Viestit: 78
Liittynyt: 22 Helmi 2009, 14:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tilt »

Tyhmä kysymys: Eikö turbotus ole myös pakoputkiston muutosta? Jos kylkeen saa teipata föönin, niin miksei uuden lain mukaan paljon pienempi muutos olisi mahdollista katsastaa? :1087
Avatar
Jokimaa
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Heinä 2005, 14:11
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokimaa »

No noilla pitäisi mennä läpi,mutta tuota perkuleen e:tä ei kai siinä ole,joku muu siinä on tanssattu ja leimattu.Kun kevät koittaa niin mentävä näyttämään,tai olisiko otettava vaimentaja irti ja mentävä talvella,olisiko huono idea???

Yhtä ällikällä ne sitä pönttöä katsoo kuin minä itsekkin!!!:D
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
80-1260950050

Viesti Kirjoittaja 80-1260950050 »

jarim kirjoitti:
buslake kirjoitti:Mun nähdäkseni tuo -03 busa on tyyppihyväksytty, joten siihen ei tarvitse katsastaa e-hyväksyttyä putkea. Jos putki ei ole e-hyväksytty et saa sitä millään mittauksilla katsastettua.

Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt ja sama koskee Hayabusia ihan ensimmäisestä 1999 mallista lähtien.

Eli siis väännetään vielä, että mäkin ymmärrän. Onko kaikki bussit tyyppihyväksyttyjä ja jos ei niin onko vm 99-01 katillisia vai ei?

PS. Oikeaa vastausta arvostetaan, koska vaikuttaa lähes mahdottomalta sevittää...
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Polle kirjoitti:
jarim kirjoitti:
buslake kirjoitti:Mun nähdäkseni tuo -03 busa on tyyppihyväksytty, joten siihen ei tarvitse katsastaa e-hyväksyttyä putkea. Jos putki ei ole e-hyväksytty et saa sitä millään mittauksilla katsastettua.

Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt ja sama koskee Hayabusia ihan ensimmäisestä 1999 mallista lähtien.

Eli siis väännetään vielä, että mäkin ymmärrän. Onko kaikki bussit tyyppihyväksyttyjä ja jos ei niin onko vm 99-01 katillisia vai ei?

PS. Oikeaa vastausta arvostetaan, koska vaikuttaa lähes mahdottomalta sevittää...

Hayabusa on ensimmäisestä mallista lähtien tyyppihyväksytty. Tämä jo rajaa putkistomuutokset siihen että tarvikevaimentimen tulee olla E-hyväksytty nimen omaan Hayabusalle, mikä tahansa E-leima ei käy. Katalysaattori ilmeisesti vasta 2002 lähtien.

Varmuuden välttämiseksi kävisikö joku 99 tai 00 omistaja tavaamassa mitä tyyppikilvessä lukee?




Edited By jarim on 1261645115
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
max69
Viestit: 285
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 22:27
Paikkakunta: Tre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja max69 »

jarim kirjoitti:Katalysaattori ilmeisesti vasta 2002 lähtien.

Varmuuden välttämiseksi kävisikö joku 99 tai 00 omistaja tavaamassa mitä tyyppikilvessä lukee?

Ainakin omasta hakkasin katit pois ja 99 malli kyseessä. Eli aika varmuudella voin sanoa kattien olevan joka mallissa.
Tyyppikilven voin tavata ja kuvata kun tallille pääsen.
VP of FUEL ALCOHOL

Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

mitä se e-käytännössä tarkoittaa, noin niinko fysisesti??

papereitahan saa kaiketi tulosteltua, E-koodia stanssattua putkeet, db-killeriä yms. jos tartteis pikkusen oikoa??

taannoin kun faitteria räpelsin, sakemanneista tuli koko onneton valomaski jossa oli e-hyväksyntä paperit mukana.
ei ne paperit kyl kummoset ollu jos nykytekniikalla pikku väärennöksen vastaavista väkästelisi?
luulis olevan kummonenkaan juttu.
80-1260950050

Viesti Kirjoittaja 80-1260950050 »

jarim kirjoitti:
Polle kirjoitti:
jarim kirjoitti:
Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt ja sama koskee Hayabusia ihan ensimmäisestä 1999 mallista lähtien.

Eli siis väännetään vielä, että mäkin ymmärrän. Onko kaikki bussit tyyppihyväksyttyjä ja jos ei niin onko vm 99-01 katillisia vai ei?

PS. Oikeaa vastausta arvostetaan, koska vaikuttaa lähes mahdottomalta sevittää...

Hayabusa on ensimmäisestä mallista lähtien tyyppihyväksytty. Tämä jo rajaa putkistomuutokset siihen että tarvikevaimentimen tulee olla E-hyväksytty nimen omaan Hayabusalle, mikä tahansa E-leima ei käy. Katalysaattori ilmeisesti vasta 2002 lähtien.

Varmuuden välttämiseksi kävisikö joku 99 tai 00 omistaja tavaamassa mitä tyyppikilvessä lukee?

Eli tuo siis tarkoittaa, että laillinen turbottaminen onnistuu vain ja ainoastaan e-hyväksytyllä turbosarjalla!!! Niitähän ei ihan hirveesti löydy....
Avatar
samppi
Viestit: 317
Liittynyt: 12 Tammi 2008, 12:57
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja samppi »

Mikäs tossa tyyppikilvessä muuten tarkottaa, notta kissa ois putkessa :P



Edited By samppi on 1261765819
Se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys !

Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Kait se täytyy ruuvata killeri paikoilleen :angry: ... ja samalla häviää ne tärkeät 6hv:aa... ???
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
Rasputin
Viestit: 45
Liittynyt: 01 Elo 2008, 07:04
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja Rasputin »

Onko löytynyt varmuutta siihen että onko kaikissa busseissa katti?
Ja millä merkinnällä se löytyy ja mistä?
Voiko asian varmistaa esim katsastus konttorilta...
Hayabusa 99 Turbo 330hv/305nm
Vastaa Viestiin