Telineet ja laukut saksan moottoritielle ? - Mikä kestäisi ja mistä kokemusta....

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Tommosella setillä mentiin Saksan reissu ja ringi myös. Hyvin kesti matkassa koko ajan.
Setti
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Bagsteri-tankkinahka+laukku ja Bagsin takapenkkilaukku
Yksin matkaajan ehdoton ja tarvittava varustus...
ei mitään sivulaukkuhärpäkkeitä yksin matkaaja tarvi..
+260km/h ja pysyy mukana :D

Jorman kuvassa löytyy kuvatus konstruktiosta




Edited By Agostini on 1235402911
Avatar
mike
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 21:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja mike »

Matkailua on niin monenlaista.
1. Jos tarkoituksena on ajaa pitempään reilusti yli 200 nopeuksia
-bagster tms takapenkin päälle tuleva pienehkö kunnolla kiinnitettävä on oikea vaihtoehto
-unohda tankkilaukut, korkeintaan joku hyvin matala "karttatasku tyylinen" muutaman sentin korkuinen tankkilaukku. Pleksin takaa on helkkarin paljon mukavampi katsella lähestyviä autoja ja maisemia kun sen yli...
-samaten unohtaisin ainakin varsinaiset kovat takalaukut. Toi Jampan testaama takapenkin päälle tuleva laukku vois olla toki toimiva.
2. Jos tarkoituksena on kokeilla siellä täällä miten busa kulkee nii lienee suht sama mikä on varustus, poislukien varsinainen takalaukku

Kuski tuntien ota mikä vaan, ei siellä moottoriteillä kumminkaan viitsi pitkiä aikoja ajella yli 250 nopeuksia. Hetkittäiset nopeudet on eriasia :smoking:
Ja 30 litran laukkuun ei sitten paljoa tavaraa mahdu, mutta parin viikon matkavermeet kuitenkin :D
Avatar
JS-74
Viestit: 44
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 22:35
Paikkakunta: Keikyä

Viesti Kirjoittaja JS-74 »

Minä olin ainaskin tuollasen systeemin kanssa euroopan turneella viime kesänä, mistä jbusan laittama kuva on.
Pois lukien tent bagin. Kyllä pysyy kiinni myös saksan baanoilla
ainakin niissä vauhdeissa mitä vakio busalla pääsee. Tohon systeemiin mahtuu hyvin kahden viikon tavarat. Enkä kokenut
hankalaksi kiinnittää aamulla ja irroittaa illalla.Mulla oli vielä
sellanen liiketunnistin hälytin repun päällä kun jätettiin pyörät
vähäks aikaa johonkin ja ainaskin reppu sai olla rauhassa.
Kommeeta
106-1157546875

Viesti Kirjoittaja 106-1157546875 »

Itselläni oli ekalla reissulla kiwin 40l takalaukku, mutta 260km/h nopeudessa se alkoi ikävästi nostamaan keulaa ja teki ohjauksesta levotonta. Nykyään käytän 27l vesitiivistä Ortlieb-selkäreppua ja -jos tarvis- takapenkillä remmeillä kiinni sidottua vesitiivistä säkkiä. Säkin voi kyyditettäessä vaihtaa pienempään reppuun, jonka kuitenkin on silloin oltava kuskin selässä jos lujaa mielii mennä.
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

Miulla vanhakoppasen kanssa aikanaan giwin kolmekutoset sivulaukut ja viiskakkonen perälaukku,280 mittarinopeus eikä mitään ongelmia,tosin vain noin 10km täällä suomessa varmaan kun ajellaan satoja kilometrejä sattuu monelaisia tuulia niin voi olla toinen asia :respekt:
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

"pieniä" ongelmia oli aikanaan -00:n kanssa kun tuli tuupattua +200 km/h hieman pidempään niin antoi takahäkki (alumiininen) periksi. Ei siinä oikeastaan muuta hämminkiä kun antoi periksi vaan yläputkista :D hihnoilla pas... kasaan ja meno jatkui, tosin hieman verkkaisemmin ku kax päällä oltiin :thumbdown:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
kalle
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 15:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kalle »

Sivulaukuilla kun huitaset paikallisen seriffin ohi 300km/h niin olet suurissa vaikeuksissa....

Tällainen rullattava säkki on tosi kätevä! Kestää vettä ja on helppo kiinnittää "mustekaloilla". Testattu Lahti-Monaco-Lahti
välillä takuulla niin kovaa kuin Busalla pääsee eikä ongelmia
kiinnityksessä. Ei joudu koville, koska jää kuljettajan "tyhjiöön".
Maksaa vain n. 20€.

Ja tavarat täysin kuivia parin tuhannen kilsan kaatosateesta
huolimatta....!

http://www.aijaa.com/v.php?i=3696062.jpg




Edited By kalle on 1235993557
75-1229438028

Viesti Kirjoittaja 75-1229438028 »

Höpönhöpö tolle jutulle et kun huitaset 300 kmh ohi seriffistä...niin tulee hudaa.. :welcome: ..on huitastu joka kesä useammasta seriffin autosta laukut kiinni pyörässä baanalla reilua 250 kmh ohi, eikä koskaan mitään reaktiota ole tullut Saksan polliisin toimesta..matka on vaan jatkunut ripeästi.. :rocket

..ja vielä huutoputkilla menty...ei niistäkään mittään... :respekt:
Avatar
kalle
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 15:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kalle »

Karza kirjoitti:Höpönhöpö tolle jutulle et kun huitaset 300 kmh ohi seriffistä...niin tulee hudaa.. :welcome: ..on huitastu joka kesä useammasta seriffin autosta laukut kiinni pyörässä baanalla reilua 250 kmh ohi, eikä koskaan mitään reaktiota ole tullut Saksan polliisin toimesta..matka on vaan jatkunut ripeästi.. :rocket

..ja vielä huutoputkilla menty...ei niistäkään mittään... :respekt:
Hyvää tskäkää sulla ollut! On tiedossa hiukan erilaisiakin
kokemuksia kun on syynätty laukuista kuinka kovaa valmistajan puolesta voi ajaa....eikä se kovin hauskaa Bahnalla ole, jos laukku leviää kaistoille.

Olen minäkin ajanut 70-luvulla 100.000km mp:llä ilman korttia kärähtämättä....eli tuurilla voi päästä pitkälle tai sitte ei...
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

kalle kirjoitti:
Karza kirjoitti:Höpönhöpö tolle jutulle et kun huitaset 300 kmh ohi seriffistä...niin tulee hudaa.. :welcome: ..on huitastu joka kesä useammasta seriffin autosta laukut kiinni pyörässä baanalla reilua 250 kmh ohi, eikä koskaan mitään reaktiota ole tullut Saksan polliisin toimesta..matka on vaan jatkunut ripeästi.. :rocket

..ja vielä huutoputkilla menty...ei niistäkään mittään... :respekt:

Hyvää tskäkää sulla ollut! On tiedossa hiukan erilaisiakin
kokemuksia kun on syynätty laukuista kuinka kovaa valmistajan puolesta voi ajaa....eikä se kovin hauskaa Bahnalla ole, jos laukku leviää kaistoille.

Olen minäkin ajanut 70-luvulla 100.000km mp:llä ilman korttia kärähtämättä....eli tuurilla voi päästä pitkälle tai sitte ei...
tuuria on tosiaan monenlaista... en jätä mantereella mitään sattumanvaraan. :oho:







ps. tutustuppa paikallisiin sääntöihin....
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
jörkka
Viestit: 160
Liittynyt: 29 Huhti 2007, 20:00
Paikkakunta: tammisaari

Viesti Kirjoittaja jörkka »

waiski10 kirjoitti:
kalle kirjoitti:
Karza kirjoitti:Höpönhöpö tolle jutulle et kun huitaset 300 kmh ohi seriffistä...niin tulee hudaa.. :welcome: ..on huitastu joka kesä useammasta seriffin autosta laukut kiinni pyörässä baanalla reilua 250 kmh ohi, eikä koskaan mitään reaktiota ole tullut Saksan polliisin toimesta..matka on vaan jatkunut ripeästi.. :rocket

..ja vielä huutoputkilla menty...ei niistäkään mittään... :respekt:

Hyvää tskäkää sulla ollut! On tiedossa hiukan erilaisiakin
kokemuksia kun on syynätty laukuista kuinka kovaa valmistajan puolesta voi ajaa....eikä se kovin hauskaa Bahnalla ole, jos laukku leviää kaistoille.

Olen minäkin ajanut 70-luvulla 100.000km mp:llä ilman korttia kärähtämättä....eli tuurilla voi päästä pitkälle tai sitte ei...

tuuria on tosiaan monenlaista... en jätä mantereella mitään sattumanvaraan. :oho:







ps. tutustuppa paikallisiin sääntöihin....
Juu ei kannata, jos ne ovat "sillä" tuulella- niin menet lavetilla seuraavaan paikkaan missä saat fillarin niiden mielestä ajokelpoisexi. :shocked: :shocked:
jokiar
Viestit: 449
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 10:25
Paikkakunta: Karinkannantie 17A2, 90800 OULU

Viesti Kirjoittaja jokiar »

...siellä mitään laukkuja tarvii. Tosi matala tankkilaukku ,reppu selkään ja pieni rulla vänkärinpaikalle. Soon siinä-meinaan jos ajelet yksin.... :oho:
jokiar
Viestit: 449
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 10:25
Paikkakunta: Karinkannantie 17A2, 90800 OULU

Viesti Kirjoittaja jokiar »

jokiar kirjoitti:...siellä mitään laukkuja tarvii. Tosi matala tankkilaukku ,reppu selkään ja pieni rulla vänkärinpaikalle. Soon siinä-meinaan jos ajelet yksin.... :oho:
Ai niin ja luottokortti.... :thumbup:
Avatar
Köpi
Viestit: 128
Liittynyt: 30 Loka 2007, 10:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Köpi »

jbusa kirjoitti:Vaikkei ole Saksan baanoilla (henkilökohtaisesti) testattu niin väittäisin toimivan, kiinnitys sen verran tukeva ja jää matalalle ettei käy tuuleen klix

Siis Bags Connectionin Cargobag + päällä tent bag. Kuvakulma vähän huono...

Ja voihan jättää päällä olevan tent bagin pois, tosin sekin kyllä istuu tiukassa kuin...

Plussana lisäksi edullinen hinta (120 e), miinuksena irroitus/kiinnitys suttaista ainakin ketjujen puolella kun remmit rasvassa... ja muoveja joutuu suojaamaan ettei tule naarmuja :(

Kuinka muistaisin, että viime kesälle joku tällä foorumilla suunnitteli Saksan reisua vastaavalla kokoonpanolla, kokemuksia?
Mä tein reissun vastaavalla kokoonpanolla ja hyvä oli...hihnoja en käyttänyt, vaan kiinnitys pelkällä tavaraverkolla ja kiinni pysyi...
Vastaa Viestiin