Telineet ja laukut saksan moottoritielle ? - Mikä kestäisi ja mistä kokemusta....
Matkailua on niin monenlaista.
1. Jos tarkoituksena on ajaa pitempään reilusti yli 200 nopeuksia
-bagster tms takapenkin päälle tuleva pienehkö kunnolla kiinnitettävä on oikea vaihtoehto
-unohda tankkilaukut, korkeintaan joku hyvin matala "karttatasku tyylinen" muutaman sentin korkuinen tankkilaukku. Pleksin takaa on helkkarin paljon mukavampi katsella lähestyviä autoja ja maisemia kun sen yli...
-samaten unohtaisin ainakin varsinaiset kovat takalaukut. Toi Jampan testaama takapenkin päälle tuleva laukku vois olla toki toimiva.
2. Jos tarkoituksena on kokeilla siellä täällä miten busa kulkee nii lienee suht sama mikä on varustus, poislukien varsinainen takalaukku
Kuski tuntien ota mikä vaan, ei siellä moottoriteillä kumminkaan viitsi pitkiä aikoja ajella yli 250 nopeuksia. Hetkittäiset nopeudet on eriasia
Ja 30 litran laukkuun ei sitten paljoa tavaraa mahdu, mutta parin viikon matkavermeet kuitenkin
1. Jos tarkoituksena on ajaa pitempään reilusti yli 200 nopeuksia
-bagster tms takapenkin päälle tuleva pienehkö kunnolla kiinnitettävä on oikea vaihtoehto
-unohda tankkilaukut, korkeintaan joku hyvin matala "karttatasku tyylinen" muutaman sentin korkuinen tankkilaukku. Pleksin takaa on helkkarin paljon mukavampi katsella lähestyviä autoja ja maisemia kun sen yli...
-samaten unohtaisin ainakin varsinaiset kovat takalaukut. Toi Jampan testaama takapenkin päälle tuleva laukku vois olla toki toimiva.
2. Jos tarkoituksena on kokeilla siellä täällä miten busa kulkee nii lienee suht sama mikä on varustus, poislukien varsinainen takalaukku
Kuski tuntien ota mikä vaan, ei siellä moottoriteillä kumminkaan viitsi pitkiä aikoja ajella yli 250 nopeuksia. Hetkittäiset nopeudet on eriasia
Ja 30 litran laukkuun ei sitten paljoa tavaraa mahdu, mutta parin viikon matkavermeet kuitenkin
Minä olin ainaskin tuollasen systeemin kanssa euroopan turneella viime kesänä, mistä jbusan laittama kuva on.
Pois lukien tent bagin. Kyllä pysyy kiinni myös saksan baanoilla
ainakin niissä vauhdeissa mitä vakio busalla pääsee. Tohon systeemiin mahtuu hyvin kahden viikon tavarat. Enkä kokenut
hankalaksi kiinnittää aamulla ja irroittaa illalla.Mulla oli vielä
sellanen liiketunnistin hälytin repun päällä kun jätettiin pyörät
vähäks aikaa johonkin ja ainaskin reppu sai olla rauhassa.
Pois lukien tent bagin. Kyllä pysyy kiinni myös saksan baanoilla
ainakin niissä vauhdeissa mitä vakio busalla pääsee. Tohon systeemiin mahtuu hyvin kahden viikon tavarat. Enkä kokenut
hankalaksi kiinnittää aamulla ja irroittaa illalla.Mulla oli vielä
sellanen liiketunnistin hälytin repun päällä kun jätettiin pyörät
vähäks aikaa johonkin ja ainaskin reppu sai olla rauhassa.
Kommeeta
Itselläni oli ekalla reissulla kiwin 40l takalaukku, mutta 260km/h nopeudessa se alkoi ikävästi nostamaan keulaa ja teki ohjauksesta levotonta. Nykyään käytän 27l vesitiivistä Ortlieb-selkäreppua ja -jos tarvis- takapenkillä remmeillä kiinni sidottua vesitiivistä säkkiä. Säkin voi kyyditettäessä vaihtaa pienempään reppuun, jonka kuitenkin on silloin oltava kuskin selässä jos lujaa mielii mennä.
Miulla vanhakoppasen kanssa aikanaan giwin kolmekutoset sivulaukut ja viiskakkonen perälaukku,280 mittarinopeus eikä mitään ongelmia,tosin vain noin 10km täällä suomessa varmaan kun ajellaan satoja kilometrejä sattuu monelaisia tuulia niin voi olla toinen asia
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
"pieniä" ongelmia oli aikanaan -00:n kanssa kun tuli tuupattua +200 km/h hieman pidempään niin antoi takahäkki (alumiininen) periksi. Ei siinä oikeastaan muuta hämminkiä kun antoi periksi vaan yläputkista hihnoilla pas... kasaan ja meno jatkui, tosin hieman verkkaisemmin ku kax päällä oltiin
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Sivulaukuilla kun huitaset paikallisen seriffin ohi 300km/h niin olet suurissa vaikeuksissa....
Tällainen rullattava säkki on tosi kätevä! Kestää vettä ja on helppo kiinnittää "mustekaloilla". Testattu Lahti-Monaco-Lahti
välillä takuulla niin kovaa kuin Busalla pääsee eikä ongelmia
kiinnityksessä. Ei joudu koville, koska jää kuljettajan "tyhjiöön".
Maksaa vain n. 20.
Ja tavarat täysin kuivia parin tuhannen kilsan kaatosateesta
huolimatta....!
http://www.aijaa.com/v.php?i=3696062.jpg
Edited By kalle on 1235993557
Tällainen rullattava säkki on tosi kätevä! Kestää vettä ja on helppo kiinnittää "mustekaloilla". Testattu Lahti-Monaco-Lahti
välillä takuulla niin kovaa kuin Busalla pääsee eikä ongelmia
kiinnityksessä. Ei joudu koville, koska jää kuljettajan "tyhjiöön".
Maksaa vain n. 20.
Ja tavarat täysin kuivia parin tuhannen kilsan kaatosateesta
huolimatta....!
http://www.aijaa.com/v.php?i=3696062.jpg
Edited By kalle on 1235993557
Höpönhöpö tolle jutulle et kun huitaset 300 kmh ohi seriffistä...niin tulee hudaa.. ..on huitastu joka kesä useammasta seriffin autosta laukut kiinni pyörässä baanalla reilua 250 kmh ohi, eikä koskaan mitään reaktiota ole tullut Saksan polliisin toimesta..matka on vaan jatkunut ripeästi.. :rocket
..ja vielä huutoputkilla menty...ei niistäkään mittään...
..ja vielä huutoputkilla menty...ei niistäkään mittään...
Hyvää tskäkää sulla ollut! On tiedossa hiukan erilaisiakinKarza kirjoitti:Höpönhöpö tolle jutulle et kun huitaset 300 kmh ohi seriffistä...niin tulee hudaa.. ..on huitastu joka kesä useammasta seriffin autosta laukut kiinni pyörässä baanalla reilua 250 kmh ohi, eikä koskaan mitään reaktiota ole tullut Saksan polliisin toimesta..matka on vaan jatkunut ripeästi.. :rocket
..ja vielä huutoputkilla menty...ei niistäkään mittään...
kokemuksia kun on syynätty laukuista kuinka kovaa valmistajan puolesta voi ajaa....eikä se kovin hauskaa Bahnalla ole, jos laukku leviää kaistoille.
Olen minäkin ajanut 70-luvulla 100.000km mp:llä ilman korttia kärähtämättä....eli tuurilla voi päästä pitkälle tai sitte ei...
tuuria on tosiaan monenlaista... en jätä mantereella mitään sattumanvaraan.kalle kirjoitti:Karza kirjoitti:Höpönhöpö tolle jutulle et kun huitaset 300 kmh ohi seriffistä...niin tulee hudaa.. ..on huitastu joka kesä useammasta seriffin autosta laukut kiinni pyörässä baanalla reilua 250 kmh ohi, eikä koskaan mitään reaktiota ole tullut Saksan polliisin toimesta..matka on vaan jatkunut ripeästi.. :rocket
..ja vielä huutoputkilla menty...ei niistäkään mittään...
Hyvää tskäkää sulla ollut! On tiedossa hiukan erilaisiakin
kokemuksia kun on syynätty laukuista kuinka kovaa valmistajan puolesta voi ajaa....eikä se kovin hauskaa Bahnalla ole, jos laukku leviää kaistoille.
Olen minäkin ajanut 70-luvulla 100.000km mp:llä ilman korttia kärähtämättä....eli tuurilla voi päästä pitkälle tai sitte ei...
ps. tutustuppa paikallisiin sääntöihin....
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Juu ei kannata, jos ne ovat "sillä" tuulella- niin menet lavetilla seuraavaan paikkaan missä saat fillarin niiden mielestä ajokelpoisexi.waiski10 kirjoitti:kalle kirjoitti:Karza kirjoitti:Höpönhöpö tolle jutulle et kun huitaset 300 kmh ohi seriffistä...niin tulee hudaa.. ..on huitastu joka kesä useammasta seriffin autosta laukut kiinni pyörässä baanalla reilua 250 kmh ohi, eikä koskaan mitään reaktiota ole tullut Saksan polliisin toimesta..matka on vaan jatkunut ripeästi.. :rocket
..ja vielä huutoputkilla menty...ei niistäkään mittään...
Hyvää tskäkää sulla ollut! On tiedossa hiukan erilaisiakin
kokemuksia kun on syynätty laukuista kuinka kovaa valmistajan puolesta voi ajaa....eikä se kovin hauskaa Bahnalla ole, jos laukku leviää kaistoille.
Olen minäkin ajanut 70-luvulla 100.000km mp:llä ilman korttia kärähtämättä....eli tuurilla voi päästä pitkälle tai sitte ei...
tuuria on tosiaan monenlaista... en jätä mantereella mitään sattumanvaraan.
ps. tutustuppa paikallisiin sääntöihin....
Mä tein reissun vastaavalla kokoonpanolla ja hyvä oli...hihnoja en käyttänyt, vaan kiinnitys pelkällä tavaraverkolla ja kiinni pysyi...jbusa kirjoitti:Vaikkei ole Saksan baanoilla (henkilökohtaisesti) testattu niin väittäisin toimivan, kiinnitys sen verran tukeva ja jää matalalle ettei käy tuuleen klix
Siis Bags Connectionin Cargobag + päällä tent bag. Kuvakulma vähän huono...
Ja voihan jättää päällä olevan tent bagin pois, tosin sekin kyllä istuu tiukassa kuin...
Plussana lisäksi edullinen hinta (120 e), miinuksena irroitus/kiinnitys suttaista ainakin ketjujen puolella kun remmit rasvassa... ja muoveja joutuu suojaamaan ettei tule naarmuja
Kuinka muistaisin, että viime kesälle joku tällä foorumilla suunnitteli Saksan reisua vastaavalla kokoonpanolla, kokemuksia?