Akku, ikuinen ongelma...

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
makkurainen
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Huhti 2014, 20:06
Paikkakunta: Savonkylä

Viesti Kirjoittaja makkurainen »

firefighter22 kirjoitti:Kaheksan kesää painelin alkuperäs akulla. Ny vaikuttaa et poiki et ei jaksa käynnistää ladattunaka. Jatkasko yausalla? Vai onks muita hinta laatusuhde merkkejä suosittelussa? :apua:

No itte hommasin vartan akun oulun akkutalosta oisko ollu ytx 14 ja hintaa 49e....edullinen mielestäni ja pitäis olla laadukaskin ja kylmäkäynnistys virtaa 230A.
suihkukone
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja suihkukone »

makkurainen kirjoitti:
firefighter22 kirjoitti:Kaheksan kesää painelin alkuperäs akulla. Ny vaikuttaa et poiki et ei jaksa käynnistää ladattunaka. Jatkasko yausalla? Vai onks muita hinta laatusuhde merkkejä suosittelussa? :apua:

No itte hommasin vartan akun oulun akkutalosta oisko ollu ytx 14 ja hintaa 49e....edullinen mielestäni ja pitäis olla laadukaskin ja kylmäkäynnistys virtaa 230A.

Eppäilen, että tuo on TTZ14S-BS, ku ite ostin samaan hintaan samasta paikasta ja muissa vartalaisissa ei ole 230A käynnistysvirtaa.




Edited By suihkukone on 1429777441
Vajukki
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Kesä 2010, 17:35

Viesti Kirjoittaja Vajukki »

firefighter22 kirjoitti:Kaheksan kesää painelin alkuperäs akulla. Ny vaikuttaa et poiki et ei jaksa käynnistää ladattunaka. Jatkasko yausalla? Vai onks muita hinta laatusuhde merkkejä suosittelussa? :apua:

Jatka vaan yuasalla. Sillä menee semmoinen 8 - 10 vuottta ja latailemalla vielä pari vuotta päälle.

Englannista taitaa saada nytkin halvimmalla ja toimitus kotiovelle.
Viime keväänä oli noin 70 euroa ebayssa.
makkurainen
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Huhti 2014, 20:06
Paikkakunta: Savonkylä

Viesti Kirjoittaja makkurainen »

suihkukone kirjoitti:
makkurainen kirjoitti:
firefighter22 kirjoitti:Kaheksan kesää painelin alkuperäs akulla. Ny vaikuttaa et poiki et ei jaksa käynnistää ladattunaka. Jatkasko yausalla? Vai onks muita hinta laatusuhde merkkejä suosittelussa? :apua:

No itte hommasin vartan akun oulun akkutalosta oisko ollu ytx 14 ja hintaa 49e....edullinen mielestäni ja pitäis olla laadukaskin ja kylmäkäynnistys virtaa 230A.

Eppäilen, että tuo on TTZ14S-BS, ku ite ostin samaan hintaan samasta paikasta ja muissa vartalaisissa ei ole 230A käynnistysvirtaa.

Epäilen vahvasti että olet oikeassa...oli kuitenkin ulkoisilta mitoiltaan alkuperäisen kokoinen ja hintakaan ei ollut mielestäni paha
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Muuta en tiijä, mutta taidan siirtyä geeliakuista hapotettuihin. Kun ei muista latailla talvella ja jos pääsee geeli tyhjäksi, ei se vaan enää pidä. Tosin eipä se normiakkukaan enää silloin kauheasti virtaa pidä.

Mutta biltemasta saa kyllä 30 eurolla geeliakkuja, ja jos jaksaa joka kevät uuden hakea, niin ei siinä konkursiin mene.
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
firefighter22
Viestit: 429
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:50

Viesti Kirjoittaja firefighter22 »

Hahhaaa ostinki exiden! Hapotettuna ja ladattuna 75e!
Avatar
nyssenisti
Viestit: 50
Liittynyt: 12 Elo 2008, 11:57
Paikkakunta: Torrevieja, Costa Blanca

Viesti Kirjoittaja nyssenisti »

orkkis akulla mennään...
kun kerran virtaa piisaa :p
sini/mus K8, pun L4
Avatar
Hallu
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Kesä 2015, 08:16
Paikkakunta: Lahti - Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Näkyjään on akku mallia Biltema, olisko laitettu "myynti-akuksi" :)
Pitäs vissiin suosiolla vaihtaa yuasa, harmitus on kova jos akku sippaa reisulle...
Mennään Bussilla :kippis:
K5 musta/hopee.
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Jos kesän ajelet suht "normaalisti", malli biltema kestää kyllä. Mutta jos talveksi unohdat sen kiinni ja jätät lataamatta, on se keväällä kyllä niin tyhjä, ettei lataus kauaa kestä. Samahan se kyllä muissa on. Ja sillä bilteman hinnalla hakee vaikka kolmena keväänä uuden vs. Yuasa.
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

kyllä bilteman akut on aika p...ja
Hain kesällä 2014 akun meidän pihassa olevaan skootteriin akun.
makso noin 20¤ latasin ennen talviseisokkia ja otin irti moposta
Keväällä kaivoin akun esiin ja ei puhunu mitään eikä ottanu virtaa vastaan.
Minä lähdin käymään biltemassa ja tyttö sitä hetken hämmästeli mittareilla, totes että rikki ja anto uuden hyllystä takuuseen

Vanhassa k6-sessa alkuperäinen yuasa kesti 6v (ostin yuasa til.)
k8 on viäkin alkuperäinen akku :oho:
SMR
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

No eihän sillä rahalla nyt mitään mersua saa. Ja kuten totesin, jos ei meinaa talvella latailla kannattaa se unohtaa.
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Vielä kun muistaa että jos on jälkeenpäin vaikka laittanut vaihde näytön tms varusteita(monissa kytkentä ohjeet on virta suoraan jatkuvasta virrasta)niin purkavat akkua jonkin verran ja jos akku pääsee ihan tyhjäksi niin usein on sitä myöten entinen
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Koska pari vuotta vanha exide väsähti mielestäni hieman helpolla ajattelin seuraavaksi koittaa yuasan akkua. Suomessa näyttää hinta olevan lähempänä satkua joten vilkaisin ulkomaiden tarjonnan. Saksasta 60¤+postit joten sieltä tulemaan. Onko kenelläkään muulla tarvetta uusimaa/päijät-häme akselilla tarvetta? Samoilla postikuluilla tulisi useampikin ja saisi postikulut jaettua.

Edit. Akku tilattu eurobikerilta alennuksilla 65¤ hintaan.




Edited By juu-zo on 1514028919
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Hommasi Alliant YLP12 lifepot. 23 asteessa lupaa 440A starttivirtaa ja -18 asteessa vielä 210A. Itellä 1475 alakerta 13.5(?) rutulla ja 24v startti tsydeemi. Ois kai tuota voinut koittaa yhdelläkin lifepolla, nasahtaa nyt ainakin 24voltilla tulille jo kun näyttää peukaloa starttinapille :thumbup:

Akkukauppias onnistui vakuuttamaan että pisimpään kestää kun on kaksi samaa(tai samanlaista) akkua, periaatteessa ihan järkeenkäypää kun miettii että tuossa lifepossa kuitenkin reippaasti korkeampi lepojännite kun perinteisissä geeli/agm akuissa. Taka akun kun on oltava pieni ja voitava sijoittaa täysin pitkälleen että saa sullottua repsikan satulan tai kyömyn alle niin tuolla setupilla mennään ja Katotaan minkä aikaa kestää :smoking:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Vastaa Viestiin