firefighter22 kirjoitti:Kaheksan kesää painelin alkuperäs akulla. Ny vaikuttaa et poiki et ei jaksa käynnistää ladattunaka. Jatkasko yausalla? Vai onks muita hinta laatusuhde merkkejä suosittelussa?
No itte hommasin vartan akun oulun akkutalosta oisko ollu ytx 14 ja hintaa 49e....edullinen mielestäni ja pitäis olla laadukaskin ja kylmäkäynnistys virtaa 230A.
firefighter22 kirjoitti:Kaheksan kesää painelin alkuperäs akulla. Ny vaikuttaa et poiki et ei jaksa käynnistää ladattunaka. Jatkasko yausalla? Vai onks muita hinta laatusuhde merkkejä suosittelussa?
No itte hommasin vartan akun oulun akkutalosta oisko ollu ytx 14 ja hintaa 49e....edullinen mielestäni ja pitäis olla laadukaskin ja kylmäkäynnistys virtaa 230A.
Eppäilen, että tuo on TTZ14S-BS, ku ite ostin samaan hintaan samasta paikasta ja muissa vartalaisissa ei ole 230A käynnistysvirtaa.
firefighter22 kirjoitti:Kaheksan kesää painelin alkuperäs akulla. Ny vaikuttaa et poiki et ei jaksa käynnistää ladattunaka. Jatkasko yausalla? Vai onks muita hinta laatusuhde merkkejä suosittelussa?
Jatka vaan yuasalla. Sillä menee semmoinen 8 - 10 vuottta ja latailemalla vielä pari vuotta päälle.
Englannista taitaa saada nytkin halvimmalla ja toimitus kotiovelle.
Viime keväänä oli noin 70 euroa ebayssa.
firefighter22 kirjoitti:Kaheksan kesää painelin alkuperäs akulla. Ny vaikuttaa et poiki et ei jaksa käynnistää ladattunaka. Jatkasko yausalla? Vai onks muita hinta laatusuhde merkkejä suosittelussa?
No itte hommasin vartan akun oulun akkutalosta oisko ollu ytx 14 ja hintaa 49e....edullinen mielestäni ja pitäis olla laadukaskin ja kylmäkäynnistys virtaa 230A.
Eppäilen, että tuo on TTZ14S-BS, ku ite ostin samaan hintaan samasta paikasta ja muissa vartalaisissa ei ole 230A käynnistysvirtaa.
Epäilen vahvasti että olet oikeassa...oli kuitenkin ulkoisilta mitoiltaan alkuperäisen kokoinen ja hintakaan ei ollut mielestäni paha
Muuta en tiijä, mutta taidan siirtyä geeliakuista hapotettuihin. Kun ei muista latailla talvella ja jos pääsee geeli tyhjäksi, ei se vaan enää pidä. Tosin eipä se normiakkukaan enää silloin kauheasti virtaa pidä.
Mutta biltemasta saa kyllä 30 eurolla geeliakkuja, ja jos jaksaa joka kevät uuden hakea, niin ei siinä konkursiin mene.
Jos kesän ajelet suht "normaalisti", malli biltema kestää kyllä. Mutta jos talveksi unohdat sen kiinni ja jätät lataamatta, on se keväällä kyllä niin tyhjä, ettei lataus kauaa kestä. Samahan se kyllä muissa on. Ja sillä bilteman hinnalla hakee vaikka kolmena keväänä uuden vs. Yuasa.
kyllä bilteman akut on aika p...ja
Hain kesällä 2014 akun meidän pihassa olevaan skootteriin akun.
makso noin 20¤ latasin ennen talviseisokkia ja otin irti moposta
Keväällä kaivoin akun esiin ja ei puhunu mitään eikä ottanu virtaa vastaan.
Minä lähdin käymään biltemassa ja tyttö sitä hetken hämmästeli mittareilla, totes että rikki ja anto uuden hyllystä takuuseen
Vanhassa k6-sessa alkuperäinen yuasa kesti 6v (ostin yuasa til.)
k8 on viäkin alkuperäinen akku
Vielä kun muistaa että jos on jälkeenpäin vaikka laittanut vaihde näytön tms varusteita(monissa kytkentä ohjeet on virta suoraan jatkuvasta virrasta)niin purkavat akkua jonkin verran ja jos akku pääsee ihan tyhjäksi niin usein on sitä myöten entinen
Koska pari vuotta vanha exide väsähti mielestäni hieman helpolla ajattelin seuraavaksi koittaa yuasan akkua. Suomessa näyttää hinta olevan lähempänä satkua joten vilkaisin ulkomaiden tarjonnan. Saksasta 60¤+postit joten sieltä tulemaan. Onko kenelläkään muulla tarvetta uusimaa/päijät-häme akselilla tarvetta? Samoilla postikuluilla tulisi useampikin ja saisi postikulut jaettua.
Hommasi Alliant YLP12 lifepot. 23 asteessa lupaa 440A starttivirtaa ja -18 asteessa vielä 210A. Itellä 1475 alakerta 13.5(?) rutulla ja 24v startti tsydeemi. Ois kai tuota voinut koittaa yhdelläkin lifepolla, nasahtaa nyt ainakin 24voltilla tulille jo kun näyttää peukaloa starttinapille
Akkukauppias onnistui vakuuttamaan että pisimpään kestää kun on kaksi samaa(tai samanlaista) akkua, periaatteessa ihan järkeenkäypää kun miettii että tuossa lifepossa kuitenkin reippaasti korkeampi lepojännite kun perinteisissä geeli/agm akuissa. Taka akun kun on oltava pieni ja voitava sijoittaa täysin pitkälleen että saa sullottua repsikan satulan tai kyömyn alle niin tuolla setupilla mennään ja Katotaan minkä aikaa kestää
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo