"Vikaa turbossa" - reikärauta venyy......

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Suki kirjoitti:Eipä nuo DID:n ketjut tykkää kestää, toiset ketjut tälle keväälle! Viimeisin ketju kesti 750 km ennen kuin sano morjes. :angry:
530ZVM ja 750km? Huh... :bowdown:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Jees, tämä näyttää nyt muodostuneen ongelmaksi johon täytyy tosissaan alkaa etsimään ratkaisua.

EDIT: Tehtiin ruumiintarkastus tuolle Sukin ketjulle. Poikki liittimen kohdalta, rullan holkit murtuneet ja menneet soikeiksi. Kaikki niitit (tai kaikki mitä puristettiin irti) ovat vääntyneet kaarelle. Tästä johtuen ketjun lenkeissä huomattava välys ja taipuu sivusuunnassa todella paljon. Heikko kohta siis löytyi noista niiteistä joista sulakkeeksi on muodostunut juuri tuo liitin pehmeämmän materiaalinsa johdosta.
Kiihdyttelypuolelta tulossa lisää hyviä vinkkejä eri ketjuista, jotka kestävät kuulemma myös Moottoripyörissä. :smoking:
74-1085495998

Viesti Kirjoittaja 74-1085495998 »

No voi prkl :angry: ...alkaa olemaan ketjun vaihto edessä nopeammin kuin luulinkaan ??? pistähän ksthb paketti liikkeelle :p
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jardze kirjoitti:No voi prkl :angry: ...alkaa olemaan ketjun vaihto edessä nopeammin kuin luulinkaan ??? pistähän ksthb paketti liikkeelle :p
Huomenissa lähtee :skootteri:
74-1085495998

Viesti Kirjoittaja 74-1085495998 »

ksthb kirjoitti:
Jardze kirjoitti:No voi prkl :angry: ...alkaa olemaan ketjun vaihto edessä nopeammin kuin luulinkaan ??? pistähän ksthb paketti liikkeelle :p

Huomenissa lähtee :skootteri:
Hienoa toimintaa :bowdown:
83-1085581541

Viesti Kirjoittaja 83-1085581541 »

Minkäslaista ketjua jardze meinaa laittaa?
74-1085495998

Viesti Kirjoittaja 74-1085495998 »

Suki kirjoitti:Minkäslaista ketjua jardze meinaa laittaa?
Meinaan koittaa tuota ksthb:n pakettia ??? Raporttia tulee heti kun saan ne kiinni (ensi maanantaina) :arskat:
busa00
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Loka 2004, 10:58
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja busa00 »

Tuli muuten sellainen mieleen että jos eturatasta suurentais yhdellä eli 18 piikkisex ja takasta kahella eli 42 piikkisex niin välitys-suhteet pysyy lähes vakioina mutta tällä muutoksella saa ketjuun kohdistuvaa rasitusta jonkin verran pienemmäksi. :thumbup: (ainakin teoriassa)
Nyt sitten pitää kokeilla mahtuuko tuo 18 piikkinen paikalle tai jos jollain on jo kokemusta tästä niin vastauksia kiitooos....
Kyselin että ainakin molempia rattaita löytyy Busaan ja tuota olis tarkotus kokeilla seuraavaksi josko jotain hyötyä moisesta olisi. ???
Voimaa pitäs olla....
74-1085495998

Viesti Kirjoittaja 74-1085495998 »

busa00 kirjoitti:Tuli muuten sellainen mieleen että jos eturatasta suurentais yhdellä eli 18 piikkisex ja takasta kahella eli 42 piikkisex niin välitys-suhteet pysyy lähes vakioina mutta tällä muutoksella saa ketjuun kohdistuvaa rasitusta jonkin verran pienemmäksi. :thumbup: (ainakin teoriassa)
Nyt sitten pitää kokeilla mahtuuko tuo 18 piikkinen paikalle tai jos jollain on jo kokemusta tästä niin vastauksia kiitooos....
Kyselin että ainakin molempia rattaita löytyy Busaan ja tuota olis tarkotus kokeilla seuraavaksi josko jotain hyötyä moisesta olisi. ???
Olen hiukan muuttamassa välitys suhdetta ??? siitäkin laitan juttua tänne kun saan kokemusta siitä :arskat:
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

busa00 kirjoitti:Tuli muuten sellainen mieleen että jos eturatasta suurentais yhdellä eli 18 piikkisex ja takasta kahella eli 42 piikkisex niin välitys-suhteet pysyy lähes vakioina mutta tällä muutoksella saa ketjuun kohdistuvaa rasitusta jonkin verran pienemmäksi. :thumbup: (ainakin teoriassa)
Nyt sitten pitää kokeilla mahtuuko tuo 18 piikkinen paikalle tai jos jollain on jo kokemusta tästä niin vastauksia kiitooos....
Kyselin että ainakin molempia rattaita löytyy Busaan ja tuota olis tarkotus kokeilla seuraavaksi josko jotain hyötyä moisesta olisi. ???
Kyllä mahtuu. Ainakin GSX1400 eturatas käy Busaan ja on 18 hampainen.
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

DRAGBIKE.FI
Ja tuolta:
Erikoisvahva O-Rengas ketju
Kestää jopa 400hv takarenkaalta, kestää siis
venymättä kaikissa muissakin laitteissa.
170 € / metri + kulut

Tierä sitten...
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Sepe kirjoitti:DRAGBIKE.FI
Ja tuolta:
Erikoisvahva O-Rengas ketju
Kestää jopa 400hv takarenkaalta, kestää siis
venymättä kaikissa muissakin laitteissa.
170 € / metri + kulut

Tierä sitten...
Vanha juttu jo. :cool:
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Kujo kirjoitti:
Sepe kirjoitti:DRAGBIKE.FI
Ja tuolta:
Erikoisvahva O-Rengas ketju
Kestää jopa 400hv takarenkaalta, kestää siis
venymättä kaikissa muissakin laitteissa.
170 € / metri + kulut

Tierä sitten...

Vanha juttu jo. :cool:
Sitä vähän ajattelinkin... :D
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. saman vian olen ikäväkseni joutunut toteemaan isolohkossa. Yhdet kiihdyttelyt ja nopeusajot, ZVM on roskis kamaa. No eikai auta valittaa, tiedossahan on se perinteinen, vauhti tuppaa maksaan :D
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. ketju rintamalle uusia kokemuksia. Laitoin Tsubakin ketjun ja 18/43 hammas rattaat. Ja yllätys ketjulla on ajettu jo 3000 km ja vasta kolme kertaa kirittu :thumbup:

Ja näyttäs kestävän oleellisesti paremmin kuin edelliset.
Ketju on aavistuksen vahvemman oloinen kuin DID ZVM ja luulen että isommat rattaat jeesaavat kestävyyden suhteen, siltä ainaski näyttää. Palaan aiheeseen kun kilsoja saadaan lisää :cool:
Vastaa Viestiin