Sama vika matka-ajossa, pyörän viisari seilaa (omakin silloin tällöin) Käytin tänään myös pyörän 1000km huollossa ja mainitsin asiasta. Vika ei huollon mielestä ole anturissa ja heidän mielestä asiassa ei ole aihetta huoleen-anna seilata, näin sieltä sanottiin..
jbusa kirjoitti:tässä vaiheessa kuitenkin pitäsin vielä ominaisuutena eikä vikana? ???
No minä aion pitää sitä ominaisuutena myös. Niin kauan kaikki hyvin kun lämmöt ei nouse. Raakaa ajoa vaan ja jos kaikilla näyttää mittari vähän, niin sehän on ominaisuus. :rocket
Paljonko on paljon ja miten vähän on oikeasti vähän..?
Oliskohan nyt käynyt niin, että sattui kookasiin turhan tarkka mittari lukemaan niitä anturin viestilöisiä. Vai mitänenytoli.
Kiitoksia kommenteista.Ominaisuutena sitä minäkin pidän, ainakin nyt, kun sain varmuuden, että muilla on sama "vika". Nyt voi maahantuojallekin, joka väitti, että ei ole muilla ollut vastaavaa ilmiötä vastata, että kaikilla on sama "vika".Ei muutakuin luistavia kelejä ja pitäviä kumeja koko kesäksi. Palataan asiaan,jos kuuluu jotakin uutta.
Kyllä se seilaa mullakin oisko termostaatti sellasta tyyppiä että se tällä kelillä ei tiedä oisko auki vai raollaan ei tuo vaikuta vaaralliselta pitänee ootella kun pääsee ajamaan normaalissa kesälämmössä kuvassa keltanen viiva mihin se nousee sininen viiva mihin se laskee ehkä noin 7 km. matkalla tekee kerran eli ei kovin nopeesti
Jeps...ny mopottimelle tehty 1000km huolto..mainitsin huoltajalle asiasta ei tienny mitään..no sehän ei oo uutta..mutta en itsekkään usko että koneen lämmöt noin vaihtelisi..eli epäilen liian tarkkaa tai viallista mittaria..mulla heilunta on "aika isoa" kun taas aamulla ajaes katselin mittaria enemän ku tietä..jospa m-tuojalta tulis huoltokutsu..no toivos on hyvä elää tietää jopa satiainenkin.. eli asiasta mainittu huollossa ja leima lapussa joten...
wälikaasu kirjoitti:Kiitoksia kommenteista.Ominaisuutena sitä minäkin pidän, ainakin nyt, kun sain varmuuden, että muilla on sama "vika". Nyt voi maahantuojallekin, joka väitti, että ei ole muilla ollut vastaavaa ilmiötä vastata, että kaikilla on sama "vika".Ei muutakuin luistavia kelejä ja pitäviä kumeja koko kesäksi. Palataan asiaan,jos kuuluu jotakin uutta.
OK, Huomasin vasta nyt topicin. Mulla maaliskuussa maahan saatu kpl ja siinä seilaa lämpömittari samalla tavalla. Olisikohan anturi "liian" lähellä termostaattia ja/tai kylmää kohtaa, koska vaihtelu on kyllä nopeaa ja silmin havaittavaa. Viisarin liike on myös laaja, kuten muualla asia jo tulikin esille. Mulla oli 1000 km huollossa juuri, mutten huomannut ko. asiasta kysäistä. Pidin kylmien ilmojen syynä.
Voisko olla mahdollista että kun koneen lämmöt nousee, flekti alkaa pyörimään --> lämmöt laskee, flekti kone jäähtyy, flekti sammuu, lämmöt nousee etc.
gold kirjoitti:Voisko olla mahdollista että kun koneen lämmöt nousee, flekti alkaa pyörimään --> lämmöt laskee, flekti kone jäähtyy, flekti sammuu, lämmöt nousee etc.
En oikein jaksa uskoa että nesteen todellinen lämpö noin paljoa heittelisi vaikka termari avautuisikin nopeasti..varsinkin kun pitää kaasun ja nopeuden ihan vakiona..eli kuormituskaan ei muutu..itse yritin tänään töistä tullessa kuunnella lähteekö edes flekti pyöriin silloin kun mittarin neula "tipahtaa" tai siis just ennen..ei mielestäni lähteny pyörimään..ei autossakaan lämmöt noin tipahda kun termari aukeaa..ja autois sentään suurempi vesitilavuuskin ja ilman lämpötila oli jopa +19astetta..eli ei mene enään kylmän ilman piikkiin.Mullakin maaliskuussa tulleesta erästä mopotin..joku erä eri valmistajan anturilla?
Tai sitte jaappanin ingennöörit ottanut huomioon pohjolan turbottajat superjäähdytyksellä . Taidanpa huomenna soittaa suskalle ja kysellä vähän asiasta.jospa sais sieltä vähän oikeaakin dataa asiasta eikä pelkkää mutua.
gold kirjoitti:Voisko olla mahdollista että kun koneen lämmöt nousee, flekti alkaa pyörimään --> lämmöt laskee, flekti kone jäähtyy, flekti sammuu, lämmöt nousee etc.
En oikein jaksa uskoa että nesteen todellinen lämpö noin paljoa heittelisi vaikka termari avautuisikin nopeasti..varsinkin kun pitää kaasun ja nopeuden ihan vakiona..eli kuormituskaan ei muutu..itse yritin tänään töistä tullessa kuunnella lähteekö edes flekti pyöriin silloin kun mittarin neula "tipahtaa" tai siis just ennen..ei mielestäni lähteny pyörimään..ei autossakaan lämmöt noin tipahda kun termari aukeaa..ja autois sentään suurempi vesitilavuuskin ja ilman lämpötila oli jopa +19astetta..eli ei mene enään kylmän ilman piikkiin.Mullakin maaliskuussa tulleesta erästä mopotin..joku erä eri valmistajan anturilla?
Tai sitte jaappanin ingennöörit ottanut huomioon pohjolan turbottajat superjäähdytyksellä . Taidanpa huomenna soittaa suskalle ja kysellä vähän asiasta.jospa sais sieltä vähän oikeaakin dataa asiasta eikä pelkkää mutua.
Laitatko infoa tänne mitä ne suskan miehet sanovat aiheesta
gold kirjoitti:Voisko olla mahdollista että kun koneen lämmöt nousee, flekti alkaa pyörimään --> lämmöt laskee, flekti kone jäähtyy, flekti sammuu, lämmöt nousee etc.
En oikein jaksa uskoa että nesteen todellinen lämpö noin paljoa heittelisi vaikka termari avautuisikin nopeasti..varsinkin kun pitää kaasun ja nopeuden ihan vakiona..eli kuormituskaan ei muutu..itse yritin tänään töistä tullessa kuunnella lähteekö edes flekti pyöriin silloin kun mittarin neula "tipahtaa" tai siis just ennen..ei mielestäni lähteny pyörimään..ei autossakaan lämmöt noin tipahda kun termari aukeaa..ja autois sentään suurempi vesitilavuuskin ja ilman lämpötila oli jopa +19astetta..eli ei mene enään kylmän ilman piikkiin.Mullakin maaliskuussa tulleesta erästä mopotin..joku erä eri valmistajan anturilla?
Tai sitte jaappanin ingennöörit ottanut huomioon pohjolan turbottajat superjäähdytyksellä . Taidanpa huomenna soittaa suskalle ja kysellä vähän asiasta.jospa sais sieltä vähän oikeaakin dataa asiasta eikä pelkkää mutua.
Laitatko infoa tänne mitä ne suskan miehet sanovat aiheesta
Jeps laitan tänne heti kuhan saan suskalta tietoa (ehkäpä jopa faktaakin)..
Dodiin..Suskalta Keijo S kertoi että mittarin heiluminen olisi normaalia...ja ei kuulemma kannata huolestua lainkaan..eli unohdanpa sit heilurin mittaristosta ja keskityn ajamiseen ja tien katsomiseen.. mut onkohan se siltikään normaalia?? ???