Sivu 2/2

Lähetetty: 11 Elo 2008, 10:19
Kirjoittaja PetriK
lisäruisku 0,2bar ja 4% rikastus. (bensanpaineet n.3,2bar+ ahdot ).

==> 14% lisää injektorin aukioloaikaa 0.2bar --> bensaa 35hp moottoritehonlisäykselle --> 30hp takarengastehon lisäystä

vrt

Vakiona takarengasteho = 155, 0.2 ahdoilla arvioitu takarengasteho 1.2 x 155 = 186hp
==> 31hp

Eli bensanlisäys vastaa laskemalla juuri ahtojen tuottamaa bensanlisäystä täyskaasulla. Osakaasusta ei tuon perusteella osaa vielä sanoa paljon mitään. Pitäisi nähdä peruspyörän osakaasulla tehty tehonmittaus mihin tuo 0.2bar bensanlisäys osuu.

Tätä pohtiessa jos lisäruiskun ensimmäinen rikastuspiste 0.2bar niin mistä tietää että välilllä 0-0.2 bar ei tapahdu lisäystä lineaarisesti ?

Lähetetty: 11 Elo 2008, 11:24
Kirjoittaja kajbusa
PetriK kirjoitti:lisäruisku 0,2bar ja 4% rikastus. (bensanpaineet n.3,2bar+ ahdot ).

==> 14% lisää injektorin aukioloaikaa 0.2bar --> bensaa 35hp moottoritehonlisäykselle --> 30hp takarengastehon lisäystä

vrt

Vakiona takarengasteho = 155, 0.2 ahdoilla arvioitu takarengasteho 1.2 x 155 = 186hp
==> 31hp

Eli bensanlisäys vastaa laskemalla juuri ahtojen tuottamaa bensanlisäystä täyskaasulla. Osakaasusta ei tuon perusteella osaa vielä sanoa paljon mitään. Pitäisi nähdä peruspyörän osakaasulla tehty tehonmittaus mihin tuo 0.2bar bensanlisäys osuu.

Tätä pohtiessa jos lisäruiskun ensimmäinen rikastuspiste 0.2bar niin mistä tietää että välilllä 0-0.2 bar ei tapahdu lisäystä lineaarisesti ?
lisäboxin ei pitäisi antaa mitään ennen ensimmäistä asetettua pistettä... ja siitä lineaarisesti seuraavaan pisteeseen..

Mutta rikastusta tapahtuu omien suuttimien kautta, kosta bensanpaineet nousevat ahtojen myötä....

Lähetetty: 06 Kesä 2010, 21:04
Kirjoittaja 107-1126906030
koinonia kirjoitti:minulla myös tämä sama "vaiva" nykäisee kun löysää,hitaasti kääntäessä tuppi alas ei haittaa, kovan vedon jälkeen aika nykäsy,,kait sen jotenkin sais pois???

Tämäkin "vika" historiaa tänään hain busan Samin autopajalta eli: s2000 suuttimet(ei enää lisäruuttia käytösssä), b-paineensäädin, ja ecun ohjelmointia,aivan uskomattoman herkkä verrattuna edelliseen versioon. Ja loppuun syvä kumarrus-hymiö taitajille SamiV ja PetriK
:bowdown:

Lähetetty: 06 Kesä 2010, 21:54
Kirjoittaja Joppe
Joo nyt pelitää :turbobusa: SamiV ja PetriK kiitokset. Hyvä oli vanhakin versio, mutta nyt on mahtava.