Lähetetty: 11 Elo 2008, 10:19
lisäruisku 0,2bar ja 4% rikastus. (bensanpaineet n.3,2bar+ ahdot ).
==> 14% lisää injektorin aukioloaikaa 0.2bar --> bensaa 35hp moottoritehonlisäykselle --> 30hp takarengastehon lisäystä
vrt
Vakiona takarengasteho = 155, 0.2 ahdoilla arvioitu takarengasteho 1.2 x 155 = 186hp
==> 31hp
Eli bensanlisäys vastaa laskemalla juuri ahtojen tuottamaa bensanlisäystä täyskaasulla. Osakaasusta ei tuon perusteella osaa vielä sanoa paljon mitään. Pitäisi nähdä peruspyörän osakaasulla tehty tehonmittaus mihin tuo 0.2bar bensanlisäys osuu.
Tätä pohtiessa jos lisäruiskun ensimmäinen rikastuspiste 0.2bar niin mistä tietää että välilllä 0-0.2 bar ei tapahdu lisäystä lineaarisesti ?
==> 14% lisää injektorin aukioloaikaa 0.2bar --> bensaa 35hp moottoritehonlisäykselle --> 30hp takarengastehon lisäystä
vrt
Vakiona takarengasteho = 155, 0.2 ahdoilla arvioitu takarengasteho 1.2 x 155 = 186hp
==> 31hp
Eli bensanlisäys vastaa laskemalla juuri ahtojen tuottamaa bensanlisäystä täyskaasulla. Osakaasusta ei tuon perusteella osaa vielä sanoa paljon mitään. Pitäisi nähdä peruspyörän osakaasulla tehty tehonmittaus mihin tuo 0.2bar bensanlisäys osuu.
Tätä pohtiessa jos lisäruiskun ensimmäinen rikastuspiste 0.2bar niin mistä tietää että välilllä 0-0.2 bar ei tapahdu lisäystä lineaarisesti ?