Ketjut

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
116-1212663759

Viesti Kirjoittaja 116-1212663759 »

Kiitos kaikille avusta! Tuntuu, että nyt kun on uudet ketjut ja rattaat, niin pyörään tuli kolmasosa tehoja lisää... :)
Avatar
eeroolli
Viestit: 54
Liittynyt: 20 Heinä 2009, 15:47

Viesti Kirjoittaja eeroolli »

Nostetaas vanhaa juttua, kun syksyllä alkoi ketjut rutista ja löytyi jäykkiä lenkkejä vasta 30 tkm ajetusta ketjuista
No tuli sitten enkuista tilattua alkutalvesta 04/05 bussiin DID:in Busan "Extreme" ketju-rataspaketti.
Nätissä DID-paketissa oli ketjut mallia DID 530 ZVM2 112 lenkkiset ketjut, mutta rattaat oli jotkin oudot Powerite-merkkiset 17 etu ja 40 taka(ko. Powerite-merkistä kukaan koskaan kuullutkaan??)
Rattaat oli jotain Carbon steel:iä ja tarrat päällä että korvaa OEM-rattaat ja valmistusmaana made in Taiwan :/

Kysymys 1. Mutta tuli mieleen, jotta tarviiskohan hankkia esim. hyväksikoetut JT-rattaat noiden tilalle ja heittää noilla kuikkaa, vai uskaltaisko laittaa paikalleen Didien kanssa?

Kysymys 2. Jos jostain edullisesti sais JT-rattaita, niin kannattaiskos laittaa tällaseen normi katu- ja lyhyeen matkakruisailuun (ja kerran kaksi kesässä ratailuun)
ratastus mallia:
A. normi 17/40
vai B. etu 16 ja taka 40
vai C. oiskos etu 17 ja taka 42 paras?
Ja riittääkö normi 112 lenkkiset 17/42-ratastukselle? :D




Edited By eeroolli on 1267989432
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

eeroolli kirjoitti:Nostetaas vanhaa juttua, kun syksyllä alkoi ketjut rutista ja löytyi jäykkiä lenkkejä vasta 30 tkm ajetusta ketjuista
No tuli sitten enkuista tilattua alkutalvesta 04/05 bussiin DID:in Busan "Extreme" ketju-rataspaketti.
Nätissä DID-paketissa oli ketjut mallia DID 530 ZVM2 112 lenkkiset ketjut, mutta rattaat oli jotkin oudot Powerite-merkkiset 17 etu ja 40 taka(ko. Powerite-merkistä kukaan koskaan kuullutkaan??)
Rattaat oli jotain Carbon steel:iä ja tarrat päällä että korvaa OEM-rattaat ja valmistusmaana made in Taiwan :/

Kysymys 1. Mutta tuli mieleen, jotta tarviiskohan hankkia esim. hyväksikoetut JT-rattaat noiden tilalle ja heittää noilla kuikkaa, vai uskaltaisko laittaa paikalleen Didien kanssa?

Kysymys 2. Jos jostain edullisesti sais JT-rattaita, niin kannattaiskos laittaa tällaseen normi katu- ja lyhyeen matkakruisailuun (ja kerran kaksi kesässä ratailuun)
ratastus mallia:
A. normi 17/40
vai B. etu 16 ja taka 40
vai C. oiskos etu 17 ja taka 42 paras?
Ja riittääkö normi 112 lenkkiset 17/42-ratastukselle? :D
1. Heitä alle vaan
2. 16/40 = pidempi akseliväli, 17/42 = lyhyempi akseliväli. Molemmat sopii vakiomittaisilla ketjuilla, välitysten suhteen ei suurta eroa. Minun mielestä 17/40 on ihan hyvä, varsinkin matka-ajossa en tykkää kun "kone huutaa" lyhyemmillä väleillä. Itse käytän 18/40. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
eeroolli
Viestit: 54
Liittynyt: 20 Heinä 2009, 15:47

Viesti Kirjoittaja eeroolli »

Kiitti Jarim :respekt:

Laitetaan nuo normikokoiset 17/40 ja uskotaan/toivotaan että Powerite-merkkiset kestää siinä missä JT:eetkin.
Tuskinpa ne muuten olis tullut ton DID:in ZVM2-paketissa jos ois "liian pehmoiset" bussukkaan.

PS. Toki löytyy laatikosta miltei ajamaton (2 tkm)
Suzuki orkkis 17-eturatas, jossa se vaimenninmuovikin, mutta lienee tuo täysin ajamaton "outomerkki" parempi vaihtoehto kun ei oo kilsoja alla lainkaan :D
Vastaa Viestiin