
Ketjut
Nostetaas vanhaa juttua, kun syksyllä alkoi ketjut rutista ja löytyi jäykkiä lenkkejä vasta 30 tkm ajetusta ketjuista
No tuli sitten enkuista tilattua alkutalvesta 04/05 bussiin DID:in Busan "Extreme" ketju-rataspaketti.
Nätissä DID-paketissa oli ketjut mallia DID 530 ZVM2 112 lenkkiset ketjut, mutta rattaat oli jotkin oudot Powerite-merkkiset 17 etu ja 40 taka(ko. Powerite-merkistä kukaan koskaan kuullutkaan??)
Rattaat oli jotain Carbon steel:iä ja tarrat päällä että korvaa OEM-rattaat ja valmistusmaana made in Taiwan :/
Kysymys 1. Mutta tuli mieleen, jotta tarviiskohan hankkia esim. hyväksikoetut JT-rattaat noiden tilalle ja heittää noilla kuikkaa, vai uskaltaisko laittaa paikalleen Didien kanssa?
Kysymys 2. Jos jostain edullisesti sais JT-rattaita, niin kannattaiskos laittaa tällaseen normi katu- ja lyhyeen matkakruisailuun (ja kerran kaksi kesässä ratailuun)
ratastus mallia:
A. normi 17/40
vai B. etu 16 ja taka 40
vai C. oiskos etu 17 ja taka 42 paras?
Ja riittääkö normi 112 lenkkiset 17/42-ratastukselle?
Edited By eeroolli on 1267989432
No tuli sitten enkuista tilattua alkutalvesta 04/05 bussiin DID:in Busan "Extreme" ketju-rataspaketti.
Nätissä DID-paketissa oli ketjut mallia DID 530 ZVM2 112 lenkkiset ketjut, mutta rattaat oli jotkin oudot Powerite-merkkiset 17 etu ja 40 taka(ko. Powerite-merkistä kukaan koskaan kuullutkaan??)
Rattaat oli jotain Carbon steel:iä ja tarrat päällä että korvaa OEM-rattaat ja valmistusmaana made in Taiwan :/
Kysymys 1. Mutta tuli mieleen, jotta tarviiskohan hankkia esim. hyväksikoetut JT-rattaat noiden tilalle ja heittää noilla kuikkaa, vai uskaltaisko laittaa paikalleen Didien kanssa?
Kysymys 2. Jos jostain edullisesti sais JT-rattaita, niin kannattaiskos laittaa tällaseen normi katu- ja lyhyeen matkakruisailuun (ja kerran kaksi kesässä ratailuun)
ratastus mallia:
A. normi 17/40
vai B. etu 16 ja taka 40
vai C. oiskos etu 17 ja taka 42 paras?
Ja riittääkö normi 112 lenkkiset 17/42-ratastukselle?

Edited By eeroolli on 1267989432
1. Heitä alle vaaneeroolli kirjoitti:Nostetaas vanhaa juttua, kun syksyllä alkoi ketjut rutista ja löytyi jäykkiä lenkkejä vasta 30 tkm ajetusta ketjuista
No tuli sitten enkuista tilattua alkutalvesta 04/05 bussiin DID:in Busan "Extreme" ketju-rataspaketti.
Nätissä DID-paketissa oli ketjut mallia DID 530 ZVM2 112 lenkkiset ketjut, mutta rattaat oli jotkin oudot Powerite-merkkiset 17 etu ja 40 taka(ko. Powerite-merkistä kukaan koskaan kuullutkaan??)
Rattaat oli jotain Carbon steel:iä ja tarrat päällä että korvaa OEM-rattaat ja valmistusmaana made in Taiwan :/
Kysymys 1. Mutta tuli mieleen, jotta tarviiskohan hankkia esim. hyväksikoetut JT-rattaat noiden tilalle ja heittää noilla kuikkaa, vai uskaltaisko laittaa paikalleen Didien kanssa?
Kysymys 2. Jos jostain edullisesti sais JT-rattaita, niin kannattaiskos laittaa tällaseen normi katu- ja lyhyeen matkakruisailuun (ja kerran kaksi kesässä ratailuun)
ratastus mallia:
A. normi 17/40
vai B. etu 16 ja taka 40
vai C. oiskos etu 17 ja taka 42 paras?
Ja riittääkö normi 112 lenkkiset 17/42-ratastukselle?
2. 16/40 = pidempi akseliväli, 17/42 = lyhyempi akseliväli. Molemmat sopii vakiomittaisilla ketjuilla, välitysten suhteen ei suurta eroa. Minun mielestä 17/40 on ihan hyvä, varsinkin matka-ajossa en tykkää kun "kone huutaa" lyhyemmillä väleillä. Itse käytän 18/40.

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kiitti Jarim
Laitetaan nuo normikokoiset 17/40 ja uskotaan/toivotaan että Powerite-merkkiset kestää siinä missä JT:eetkin.
Tuskinpa ne muuten olis tullut ton DID:in ZVM2-paketissa jos ois "liian pehmoiset" bussukkaan.
PS. Toki löytyy laatikosta miltei ajamaton (2 tkm)
Suzuki orkkis 17-eturatas, jossa se vaimenninmuovikin, mutta lienee tuo täysin ajamaton "outomerkki" parempi vaihtoehto kun ei oo kilsoja alla lainkaan

Laitetaan nuo normikokoiset 17/40 ja uskotaan/toivotaan että Powerite-merkkiset kestää siinä missä JT:eetkin.
Tuskinpa ne muuten olis tullut ton DID:in ZVM2-paketissa jos ois "liian pehmoiset" bussukkaan.
PS. Toki löytyy laatikosta miltei ajamaton (2 tkm)
Suzuki orkkis 17-eturatas, jossa se vaimenninmuovikin, mutta lienee tuo täysin ajamaton "outomerkki" parempi vaihtoehto kun ei oo kilsoja alla lainkaan
