jari56 kirjoitti:Ostin uudet 10% jäykemmät jouset kytkimeen stormilta.
Pitääkö ed. mainittu vahvike hankkia myös?
Mitä hyötyä hitsatusta osasta on? Pyörä on lähes vakio.
Yoshimura RS-3 carbon sliparit ja K&N asennettu.
Ostin Tuusmotorista noise killerit kyseisiin putkiin. Tarkoitus on päästä Ahvenistolle rataa kiertämään. (95db raja).
Pitääkö seoksia säätää killereitten kanssa.
Käytän niitä vain radalla.
Mun käsitys on se, että jos silipareiten+v.h.suodattimen kans käyty penkins säädätykses...niin riittää.
Ja tankissahan on 98E ??? Ja toi kilke varmaan kandee vaihtaa jäykempään samalla kertaa(eikös se sitä melua aiheuta?).
Ps. On se vaan niin mukavaa kun on mistä kysyä
Täältä oppii niin ***** paljon mopon "sieulusta" ja mix se niin käyttäytyy
jari56 kirjoitti:Pyörä on lähes vakio.
Yoshimura RS-3 carbon sliparit ja K&N asennettu.
Ostin Tuusmotorista noise killerit kyseisiin putkiin. Tarkoitus on päästä Ahvenistolle rataa kiertämään. (95db raja).
Pitääkö seoksia säätää killereitten kanssa.
Käytän niitä vain radalla.
...käsittääkseni seosten kanssa ei ole ongelmia tapauksessasi, eli killerit paikoillaan satunnaisesti.
Mutta tuo toinen asia kannattaa varmistaa, eli miten paljon killerit ääntä tukahuttaa: omassani RS-3 kokoputki, ääni ilman killeriä mitattu Ahvenistolla 103db ja killerin kans 98db. Eli ei enää asiaa Ahvenistolle. Tuolloin pari vuotta sitten siellä oli rajana muistaakseni tuo 98 ja pääsin ajamhan. Mutta ei siis enää tuolla ratkasulla.
Tuo on toimiva setti myös gen2:een, mutta jousia kiinni pitävien pulttien päät raapivat kytkinkopan sisäpuolella oleviin ulokkeisiin. Näytin niille Mr. Dremelliä, samoin kyseisten pulttien päille. Pinehkö sipaisu riitti. Enää ei ääniä kuulunut ja hyvin pitää (ilokaasulla Samin penkissä takikselta muistaakseni +250 hp). Tosin vaihdoin toki samalla kytkinlevyt.
Kytkin on nyt myös erittäin tarkka eikä "haukkaa" vaan liikkeelle päästään kytkin vapauttamalla juuri niillä kierroksilla mitkä on "valittu" kytkin painettuna (tosin säätäminen ja säädön löytyminen "vaatii" hyvälaatuisen säädettävän kytkinkahvan).
Kaiken kaikkiaan nyt erinomainen ja nimenomaan halvalla modattu kytkin kiihdytysajoon, mutta niin jäykkä, että aamuruuhkaan en lähtisi. Jollekin voi olla liian jäykkä kiihdytysajoonkin. Ongelma jonka saa korjattua punttisalilla:D
Sellainen äksidentti tuossa tosin tapahtui, että noin helvetin jäykillä jouisilla niitä paikallaan pitävien pulttien kiristystuntuma on sellainen, että yksi pyörähti lopulta poikki. Ei suurta harmia, sillä hoitui lainaamalla kaverin busasta uusi "torni" johon pultti tulee kiinni (kyseiset tornit puolestaan kiinnittyvät siihen hitsattuun tai kujo-malliseen tai vakiona kaksiosaiseen käikäleeseen).
Tarkat kiristysmomentit löytyvät tähänkin Service Manualista (jossain tällä foorumilla on linkki), mutta ne ovat niin pienet, että noin pitkien ja jäykkien jousien kanssa meni lopulta käsikopeloksi - ja siis yhden kiristyksen osalta vituiks.
Katuajossa tuollaisen yksiosaisen käikäleen kerrotaan vaikuttavan sen, että kovassa moottorijarrutuksessa takasrengas voi ilmestyä nopean puoleisesti siihen kuskin vierelle morjestelemaan. Siitä modin nimitys "back torque eliminator". Modi sopii siis kiihdytyskuskeille mutta ei nähdäkseni mutkarataa tahkoaville. Arkiajossa ilmiön oppii mielestäni tunnistamaan ja siten sovittamaan moottorijarrutuksen ja kytkimen käytön sen mukaan.
Niin tai näin, viritetyssä vehkeessä kytkinlevyt ovat kulutustavaraa ja ne kannattanee (luetaan: tulee PALJON halvemmaksi) vaihtaa mieluummin ennemmin kuin myöhemmin...
Kohtuullisen paljon olen Kemoraa kiertänyt tuolla modatulla kytkimellä eikä koskaan ole takarengas lukkiutunut kovassakaan moottorijarrussa eli mielestäni turha huoli.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Kohtuullisen paljon olen Kemoraa kiertänyt tuolla modatulla kytkimellä eikä koskaan ole takarengas lukkiutunut kovassakaan moottorijarrussa eli mielestäni turha huoli.
Itselleni ehti modin jälkeen tulla kokemusta ennen lumentuloa lähinnä vain suoraan ajamisesta. Muita kokemuksia/mielipiteitä?
jarim kirjoitti:Kohtuullisen paljon olen Kemoraa kiertänyt tuolla modatulla kytkimellä eikä koskaan ole takarengas lukkiutunut kovassakaan moottorijarrussa eli mielestäni turha huoli.
Itselleni ehti modin jälkeen tulla kokemusta ennen lumentuloa lähinnä vain suoraan ajamisesta. Muita kokemuksia/mielipiteitä?
Kolmas kesä menossa ao. modilla ja Kemoraa, Botniaa, mutkapätkää, suoraa jne on ajeltu ja en ole kyseisestä syystä vielä kertaakaan saanut takasta lukkoon.
Ja vaikka saisikin niin entä sitten? Kyllä se pyörä mutkassakin ensin nousee pystyyn ennen kuin takanen lukkuituu. Ja kun pyörä on pystyssä niin ei se takasen perässä tuleminen kovin haitallista ole.
Kisa kuskeilla tilanne on eri kun taistellaan sekunnin kymmenyksistä...
Busassa (ainakaan gen1) ei ole vakiona back torque eliminatoria. Busan kytkinpakka on siitä vastakkainen malli. Eli pakka kiristyy kun veto on päällä. Tämä on tehty siksi, että ei tarvitse niin kireitä kytkinjousia -> kytkin on kevyt käyttää.
Back torque eliminator taas löysää kytkinpakan kun moottorijarruttaa.
Itse olen ollut tyytyväinen tuohon hitsattuu käikäleeseen+APEn jäykempiin jousiin & työsylkyn vahvistuspalikkaan.
Kokeilin noita Storimin jousia myös, mutta oli täyttä kuraa ainakin mun K5:ssa.
Ei oo kyllä mun liike muutenkaan se paikka...
Perän saa hieman heijaamaan sivulle kovassa jarrussa samalla vaihteita alaspäin ottaessa, mutta ei ole ongelmia ollut sen kanssa ja tuntuma on paljon parempi paikaltaan lähtiessä.
Vähän se on tietysti jäykkä kaupunkiajossa, mutta mielestäni kannattava modi.
Ja sille ketä linkitti mun kuvaan niin ihan vapaasti, käyttöä varten ne oon galleriaan postannu..
tenhulttio kirjoitti:Busassa (ainakaan gen1) ei ole vakiona back torque eliminatoria. Busan kytkinpakka on siitä vastakkainen malli. Eli pakka kiristyy kun veto on päällä. Tämä on tehty siksi, että ei tarvitse niin kireitä kytkinjousia -> kytkin on kevyt käyttää.
Back torque eliminator taas löysää kytkinpakan kun moottorijarruttaa.
Taas tuli kiirreessä kirjoitettua kummallisesti. Piti tietty olla, että muistaakseni jonkun Brock's:n asiakirjan mukaan modi "eliminates back torque limitator" - eli käytännössä juuri toisin päin kuin mitä kirjoitin... :1087
Ääntely loppui kun vaihdoin uudet kytkinjouset. Kytkinhän on kiristyvää mallia kun veto on päällä. Vapaalla ollessa kytkin pakka on pelkästään jousipuristuksen varassa ja hiukan "löysällä".