Busan 2012 Äänenvaimentimien avartaminen - Lisäreikien poraus putken etupäähän.

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
kartsa57
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Elo 2013, 23:21
Paikkakunta: 02720 Espoo

Viesti Kirjoittaja kartsa57 »

Kiitos vinkistä. Tein uudet reijät mutta en tukkinut vanhoja ainakaan vielä. Äänet muuttui hillitysti paremmaksi ja täytyy katella sitten kun pääsee tien päälle testaamaan ja onhan tossa sun teoriassa järkeä mutta testataan nyt ensin.
:rocket
Jousimies
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Marras 2013, 14:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jousimies »

Tuli aikanaan testattua asia käytännössä, kun olin tehnyt sen 40 mm reiän keskelle laippaa (alkuperäisen viereen). Käytin moottoria ensin myös siten, että alkuperäistä läpivientiä ei ollut tukittu. Kuten etukäteen
tiesinkin, en ollut täysin tyytyväinen lopputulokseen.
Sitten tein kokeilun palloksi puristetulla alumiinifoliolla ja tukin molemmista vaimentimista alkuperäiset läpiviennit.
Heti kun käynnistin koneen, huomasin eron ja olin nyt tyytyväinen lopputulokseen..
Sen kokeilun voi siis helposti tehdä alumiinifoliolla.. Eron huomaat kyllä!
kartsa57
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Elo 2013, 23:21
Paikkakunta: 02720 Espoo

Viesti Kirjoittaja kartsa57 »

Täytyypä tukkia ne vanhat reijät. Kiitos tästä vinkistä. Ei ne äänet varmaan tule liian massiivisiksi, ajatellen virkavaltaa jos sattuvat pysäytämään.
:rocket
kartsa57
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Elo 2013, 23:21
Paikkakunta: 02720 Espoo

Viesti Kirjoittaja kartsa57 »

Moro vielä. Jätitkö fooliopallon sinne putkeen pysyvästi vai käytitkö jotain muuta tilkettä.
:rocket
Jousimies
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Marras 2013, 14:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jousimies »

No ne foliopallot jäi sinne pysyvästi, vaikka ajattelin vain kokeilla
niillä ja laittaa sitten jokin parempi tulppa. Kyllähän ne aikansa
toimii, kun puristaa ne foliopallot oikein tiiviiksi ja hieman kartiomaiseksi,
niin pysyvät myös paikoillaankin..
Äänet ei tosiaankaan olleet liian kovat, mutta muuttuivat siihen
haluttuun suuntaan..
kartsa57
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Elo 2013, 23:21
Paikkakunta: 02720 Espoo

Viesti Kirjoittaja kartsa57 »

Kiitos neuvoista. Laitoin foliomöykyt vanhoihin reikiin ja kyllä eron huomaa. Äänet tyhjäkäynnillä ovat parempaan suuntaan, katotaan sitten kun pääsee ajamaan kuinka paljon on muuttunut.
:rocket
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Ette voi olla tosissanne?? :ghostface:
kartsa57
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Elo 2013, 23:21
Paikkakunta: 02720 Espoo

Viesti Kirjoittaja kartsa57 »

Jep jep. Minäkin epäilin tulosta mutta kun tutkin minne se alkuperäinen putki menee niin tajusin pointin. Ei kierrä kaasut enää vaan menevät melkein suoraan pihalle. Se alkuperäinen putki menee aika syvälle takaosaan vaimenninta ja kiertää kaasut takaisin laipan sisäpuolelle ja sitten ulos. Tulos on parempi nyt kun tukin vanhan putken.!!!!!
:rocket
suihkukone
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja suihkukone »

Ni oliko nuo "foliopallo tulokset" nyt penkissä todettu, perstuntumalla vai korvakuulolla?
Eli äänet parani, mutta paraniko teho tuolla virityksellä?

Ite tein gen1:ssä reikäputken äänenvaimentimen alkupään ja taakse asti menevän putken välille eli suora putki läpi äänenvaimentimen niin, että vaimentaa kuitenkin kun reikäputki.
kartsa57
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Elo 2013, 23:21
Paikkakunta: 02720 Espoo

Viesti Kirjoittaja kartsa57 »

joo perstuntumalla ja korvakuulolla todettu eikä ole tarvis penkissä käyttää. Tehoa tänne suomeen on ihan tarpeeksi jä mulle toi äänensävy oli pointti vaikka ei kai ne tehotkaan ainakaan pienene toivottavasti. Että hyvää ajokauden odotusta kaikille ja kiitos vinkeistä.
:rocket
Jousimies
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Marras 2013, 14:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jousimies »

Niin kun noita vakiovaimentimia modifioi, niin perimmäinen tarkoitus on parantaa ääniä..
Tärkeintä on, ettei kaasut virtaa edestakaisin, vaan suoraan edestä taakse. Edellä mainittu tapa on edullisin keino toteuttaa se Gen2 vakiovaimentimissa..
Vastaa Viestiin