Kiihkeä Kaasukekkonen

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

storbacka kirjoitti:Eihän tossa taida mitään irtonaisia sylinterinputkia olla.

Tunkeumanesteellä voisi saada mahdolliset säröt esiin. Käytetään hitsausten yms. tarkistuksissa. Ei pitäs olla kallista hupia.
Ei erillisiä putkia vaan neljän raudan sarja.

Liikkumisongelmia ollut autopuolella alumiinilohkoisten virityksissä kovemmilla litratehoilla.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Titaani kirjoitti:Ei erillisiä putkia vaan neljän raudan sarja.
Onko oikiasti? Minä oon ollu siinä uskossa, että putket on pelkästään pinnotettua alumiinia.
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Nyt kun teillä ne kädessä, voisitte tehdä tutkimustyötä saadaan varmuus.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4615
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Titaani kirjoitti:Nyt kun teillä ne kädessä, voisitte tehdä tutkimustyötä saadaan varmuus.
Nikasil pinnoitettua alumiinia ne minun mielestä on.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Joo, poralla menee keposasti läpi, kunhan pinnan rikkoo. Pakko oli koittaa, noita romuja löytyy näistäkin nurkista.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

OK, eli räkä kamaa koko lohko
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Jos unohdetaan kaasumittaus vesiaukosta, kun en osaa sanoa että miten vesihöyri vaikuttaa kaasulukemiin niin mieli tekisi kysyä back to basics kysymykset - Mitäs kaasukekkosessa muuttui tämän kasaamisen yhteydessä ? Meikäläisellä on aina tavoitteena minimimuutokset ja syy löytyy viimeisimmästä muutoksesta. Gen1 ryhmät ei ole kai aikaisemin itsekseen halkeilleet ? Kannesta saa kairata aika paljon että menee vesitilaan saakka ja sittenkin voi vielä kitata ? Syylari on teikäläinen tuntien kyllä ilmattu kääntämällä pyörä lähes kyljelleen ja termostaatin toiminta varmistettu keittämällä vesikattilassa ? Mitäs ecueditor sanoo käyntilämpötilasta - tai mittarin neula ? Kannesta on varmasti viilattu siivu pois ? Sylinterien yläpuolelta harvoin tarvitaan vastaavaa siivua ? Onko korkki toimintakuntoinen vai vuotaako se (jos vuotaa niin kiehumislämpötila laskee) ?

Otan osaa - pahinta on epätietoisuus.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4615
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

PetriK kirjoitti:Jos unohdetaan kaasumittaus vesiaukosta, kun en osaa sanoa että miten vesihöyri vaikuttaa kaasulukemiin niin mieli tekisi kysyä back to basics kysymykset - Mitäs kaasukekkosessa muuttui tämän kasaamisen yhteydessä ? Meikäläisellä on aina tavoitteena minimimuutokset ja syy löytyy viimeisimmästä muutoksesta. Gen1 ryhmät ei ole kai aikaisemin itsekseen halkeilleet ? Kannesta saa kairata aika paljon että menee vesitilaan saakka ja sittenkin voi vielä kitata ? Syylari on teikäläinen tuntien kyllä ilmattu kääntämällä pyörä lähes kyljelleen ja termostaatin toiminta varmistettu keittämällä vesikattilassa ? Mitäs ecueditor sanoo käyntilämpötilasta - tai mittarin neula ? Kannesta on varmasti viilattu siivu pois ? Sylinterien yläpuolelta harvoin tarvitaan vastaavaa siivua ? Onko korkki toimintakuntoinen vai vuotaako se (jos vuotaa niin kiehumislämpötila laskee) ?

Otan osaa - pahinta on epätietoisuus.

Ongelmien esiintyminen alkoi jo viime syksynä ilman mitään muutoksia. Pakokaasu nesteessä on varmistettu HC analysaattorilla paisarista koneen käydessä. Siihen ei taida termarit ja syylärit vaikuttaa? Käyntilämpötila nousee mittarin mukaan keskiviivaan asti ja sen saa flektillä pyörän käydessä pysymään siinä. ECUEditorilla en ole katsonut kun en ole nähnyt aiheelliseksi. Epätietoisuushan tässä vituttaakin...

Niin ja niitä muutoksia: kantta portattu lisää, pakopuolelle +1mm venttiilit, APE:n jäykemmät jouset myös imuventtiileihin, titaani retainerit ja Brocks/Web nokat imu .415/246 (lobe 106), pako .386/248 (lobe 108).

Edit: lisättäköön vielä että kun tuo HC mittaus tehtiin (kiitos vaan Elevaaran Jannelle Kaakkurin A-Katsastukseen) niin järjestelmässä oli ihan hanavettä joten vaikka se höyrystyisikin (=kiehuisi) niin H2O:ta se edelleen on, ei siihen fysiikan lakien mukaan hiilivetyjä tule vai kuinka? :;):




Edited By jarim on 1270410342
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Ei tule veteen hiilivetyä. Pakokaasu jäähdytinnesteessä muistaakseni muuttaa sen happamaksi, joten litmus paperillakin voi testata. Lisäksi lapsia voi ilahduttaa täyttämällä ilmapalloja paisarin letkun päästä.

Minkälaisia oireita ennen muutoksia ? Mutta kansi portattu ja samalla varmaan siitä vedetty siivu niin että on varmasti suorassa ? Porttausta ei kuitenkaan ihan vesikanavaan saakka ?




Edited By PetriK on 1270448983
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4615
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

PetriK kirjoitti:Ei tule veteen hiilivetyä. Pakokaasu jäähdytinnesteessä muistaakseni muuttaa sen happamaksi, joten litmus paperillakin voi testata. Lisäksi lapsia voi ilahduttaa täyttämällä ilmapalloja paisarin letkun päästä.

Minkälaisia oireita ennen muutoksia ? Mutta kansi portattu ja samalla varmaan siitä vedetty siivu niin että on varmasti suorassa ? Porttausta ei kuitenkaan ihan vesikanavaan saakka ?
Ei ole vesikanavaan asti portattu ja lisäksi vettä ei häviä mihinkään. Kansi on samalla plaanattu suoraksi. Eli ainoastaan pakokaasut pääsee vuotamaan vesitilaan mutta vesitilasta ei vuoda mitään palotilaan. Se tässä viittaisi siihen että tarvitaan kova palotapahtuman aikana syntyvä paine yhdistettynä käyntilämpötilaan - eli vuoto löytyisi sylinterin sisältä.

Viime syksynä tosiaan kerran Oulun keskustassa alkoi nostaa lämpöjä ruuhkassa seistessä - nousi keskiviivan ja punaisen puoleenväliin asti ennenkuin splittasin autojonojen välistä liikkeelle ettei keitä. Motarilla lämmöt palasi normaaliksi. Kotona käyttelin tyhjäkäynnillä ja silloinkin nosti nestepintaa paisarissa ja pulputteli iloisesti...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

jarim kirjoitti:Se tässä viittaisi siihen että tarvitaan kova palotapahtuman aikana syntyvä paine yhdistettynä käyntilämpötilaan - eli vuoto löytyisi sylinterin sisältä.


Tämä on se juttu joka siellä murhetta aiheuttaa.




Edited By jarim on 1270458359
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kantta ei mun mielestä kovin herkästi saa rikki. Joku kesä sitten oli hieman lämpöongelmaa kaupunkiajossa, kävi pari kertaa ihan punasen rajassa ja keitti. Myöhemmin samalla kannella tuli mäntä vauhdilla ja törmäs pakoventtiiliin. Jyrsimessä suoristaen tarvittiin 0,04mm lastu että pinta puhdas, eli ei mitään. Ryhmä kestää myös kaikenlaista, pinnoitteen sulattamisen laihalla ajettaessa, ja uudella pinnalla taas pelittää. Joten siel on ollu piilevä halkeeman alku tahi ilokaasu tuottanu jonkun hetkellisen rasituksen mitä materiaali ei oo kestäny.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Onhan jarim mopo yksi suomen nopeimmista joten palotapahtumalla varmaan on saatu aikamoisia rasituksia aikaan - mutta jos kuitenkin oletetaan kuitenkin että tuo pakokaasunanlysointi olisi vähän mennyt pieleen niin onko syylarin korkin toiminta tarkistettu ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4615
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Rakas päiväkirja...

5.4.2010:
Tänään oli tarkoitus vain purkaa kone rungosta irti vaan projekti eteni enemmänkin. Tasen avustuksella kone tippui rungosta ja nostettiin se rungon viereen lavalle. Kun ei kiirettä kerran ollut niin purin irti kannen ja ryhmän. Tenhulttio tuli kotimatkallaan vilkaisemaan tilannetta ja kun ei edelleenkään kiirettä ollut niin laitettiin Jasalta "lainaan" saatu käyttämätön 84mm porattu ryhmä paikoilleen (KIITOS JASA!!!!). Ja sama kait se oli pultata kansikin paikoilleen kun kerta alkuun päästiin. Nokatkin meni tällä kertaa ensi yrittämällä oikein, harjoitus näemmä tuottaa tulosta. Eli tallilla odottaa nyt runkoon asennusta valmis, uudella ryhmällä varustettu moottori. Huomenna ehkäpä taas Kiihkeä Kaasukekkonen käyntikunnossa jolloin peliin puuttuu Mr. Murphy joka räkäisesti nauraen kertoo vian olevankin kannessa. Tällaista tänään.




Edited By jarim on 1270493467
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Jäi mieleen viime kevään penkityksestä että "kekkonen" nosti lämpöjä huomattavasti enemmän kuin muut busat (taxi mukaan lukien)... johtuuko kovista puristuksista vai mistä.
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Vastaa Viestiin