Jos unohdetaan kaasumittaus vesiaukosta, kun en osaa sanoa että miten vesihöyri vaikuttaa kaasulukemiin niin mieli tekisi kysyä back to basics kysymykset - Mitäs kaasukekkosessa muuttui tämän kasaamisen yhteydessä ? Meikäläisellä on aina tavoitteena minimimuutokset ja syy löytyy viimeisimmästä muutoksesta. Gen1 ryhmät ei ole kai aikaisemin itsekseen halkeilleet ? Kannesta saa kairata aika paljon että menee vesitilaan saakka ja sittenkin voi vielä kitata ? Syylari on teikäläinen tuntien kyllä ilmattu kääntämällä pyörä lähes kyljelleen ja termostaatin toiminta varmistettu keittämällä vesikattilassa ? Mitäs ecueditor sanoo käyntilämpötilasta - tai mittarin neula ? Kannesta on varmasti viilattu siivu pois ? Sylinterien yläpuolelta harvoin tarvitaan vastaavaa siivua ? Onko korkki toimintakuntoinen vai vuotaako se (jos vuotaa niin kiehumislämpötila laskee) ?
PetriK kirjoitti:Jos unohdetaan kaasumittaus vesiaukosta, kun en osaa sanoa että miten vesihöyri vaikuttaa kaasulukemiin niin mieli tekisi kysyä back to basics kysymykset - Mitäs kaasukekkosessa muuttui tämän kasaamisen yhteydessä ? Meikäläisellä on aina tavoitteena minimimuutokset ja syy löytyy viimeisimmästä muutoksesta. Gen1 ryhmät ei ole kai aikaisemin itsekseen halkeilleet ? Kannesta saa kairata aika paljon että menee vesitilaan saakka ja sittenkin voi vielä kitata ? Syylari on teikäläinen tuntien kyllä ilmattu kääntämällä pyörä lähes kyljelleen ja termostaatin toiminta varmistettu keittämällä vesikattilassa ? Mitäs ecueditor sanoo käyntilämpötilasta - tai mittarin neula ? Kannesta on varmasti viilattu siivu pois ? Sylinterien yläpuolelta harvoin tarvitaan vastaavaa siivua ? Onko korkki toimintakuntoinen vai vuotaako se (jos vuotaa niin kiehumislämpötila laskee) ?
Otan osaa - pahinta on epätietoisuus.
Ongelmien esiintyminen alkoi jo viime syksynä ilman mitään muutoksia. Pakokaasu nesteessä on varmistettu HC analysaattorilla paisarista koneen käydessä. Siihen ei taida termarit ja syylärit vaikuttaa? Käyntilämpötila nousee mittarin mukaan keskiviivaan asti ja sen saa flektillä pyörän käydessä pysymään siinä. ECUEditorilla en ole katsonut kun en ole nähnyt aiheelliseksi. Epätietoisuushan tässä vituttaakin...
Niin ja niitä muutoksia: kantta portattu lisää, pakopuolelle +1mm venttiilit, APE:n jäykemmät jouset myös imuventtiileihin, titaani retainerit ja Brocks/Web nokat imu .415/246 (lobe 106), pako .386/248 (lobe 108).
Edit: lisättäköön vielä että kun tuo HC mittaus tehtiin (kiitos vaan Elevaaran Jannelle Kaakkurin A-Katsastukseen) niin järjestelmässä oli ihan hanavettä joten vaikka se höyrystyisikin (=kiehuisi) niin H2O:ta se edelleen on, ei siihen fysiikan lakien mukaan hiilivetyjä tule vai kuinka?
Edited By jarim on 1270410342
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ei tule veteen hiilivetyä. Pakokaasu jäähdytinnesteessä muistaakseni muuttaa sen happamaksi, joten litmus paperillakin voi testata. Lisäksi lapsia voi ilahduttaa täyttämällä ilmapalloja paisarin letkun päästä.
Minkälaisia oireita ennen muutoksia ? Mutta kansi portattu ja samalla varmaan siitä vedetty siivu niin että on varmasti suorassa ? Porttausta ei kuitenkaan ihan vesikanavaan saakka ?
PetriK kirjoitti:Ei tule veteen hiilivetyä. Pakokaasu jäähdytinnesteessä muistaakseni muuttaa sen happamaksi, joten litmus paperillakin voi testata. Lisäksi lapsia voi ilahduttaa täyttämällä ilmapalloja paisarin letkun päästä.
Minkälaisia oireita ennen muutoksia ? Mutta kansi portattu ja samalla varmaan siitä vedetty siivu niin että on varmasti suorassa ? Porttausta ei kuitenkaan ihan vesikanavaan saakka ?
Ei ole vesikanavaan asti portattu ja lisäksi vettä ei häviä mihinkään. Kansi on samalla plaanattu suoraksi. Eli ainoastaan pakokaasut pääsee vuotamaan vesitilaan mutta vesitilasta ei vuoda mitään palotilaan. Se tässä viittaisi siihen että tarvitaan kova palotapahtuman aikana syntyvä paine yhdistettynä käyntilämpötilaan - eli vuoto löytyisi sylinterin sisältä.
Viime syksynä tosiaan kerran Oulun keskustassa alkoi nostaa lämpöjä ruuhkassa seistessä - nousi keskiviivan ja punaisen puoleenväliin asti ennenkuin splittasin autojonojen välistä liikkeelle ettei keitä. Motarilla lämmöt palasi normaaliksi. Kotona käyttelin tyhjäkäynnillä ja silloinkin nosti nestepintaa paisarissa ja pulputteli iloisesti...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Se tässä viittaisi siihen että tarvitaan kova palotapahtuman aikana syntyvä paine yhdistettynä käyntilämpötilaan - eli vuoto löytyisi sylinterin sisältä.
Kantta ei mun mielestä kovin herkästi saa rikki. Joku kesä sitten oli hieman lämpöongelmaa kaupunkiajossa, kävi pari kertaa ihan punasen rajassa ja keitti. Myöhemmin samalla kannella tuli mäntä vauhdilla ja törmäs pakoventtiiliin. Jyrsimessä suoristaen tarvittiin 0,04mm lastu että pinta puhdas, eli ei mitään. Ryhmä kestää myös kaikenlaista, pinnoitteen sulattamisen laihalla ajettaessa, ja uudella pinnalla taas pelittää. Joten siel on ollu piilevä halkeeman alku tahi ilokaasu tuottanu jonkun hetkellisen rasituksen mitä materiaali ei oo kestäny.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
Onhan jarim mopo yksi suomen nopeimmista joten palotapahtumalla varmaan on saatu aikamoisia rasituksia aikaan - mutta jos kuitenkin oletetaan kuitenkin että tuo pakokaasunanlysointi olisi vähän mennyt pieleen niin onko syylarin korkin toiminta tarkistettu ?
5.4.2010:
Tänään oli tarkoitus vain purkaa kone rungosta irti vaan projekti eteni enemmänkin. Tasen avustuksella kone tippui rungosta ja nostettiin se rungon viereen lavalle. Kun ei kiirettä kerran ollut niin purin irti kannen ja ryhmän. Tenhulttio tuli kotimatkallaan vilkaisemaan tilannetta ja kun ei edelleenkään kiirettä ollut niin laitettiin Jasalta "lainaan" saatu käyttämätön 84mm porattu ryhmä paikoilleen (KIITOS JASA!!!!). Ja sama kait se oli pultata kansikin paikoilleen kun kerta alkuun päästiin. Nokatkin meni tällä kertaa ensi yrittämällä oikein, harjoitus näemmä tuottaa tulosta. Eli tallilla odottaa nyt runkoon asennusta valmis, uudella ryhmällä varustettu moottori. Huomenna ehkäpä taas Kiihkeä Kaasukekkonen käyntikunnossa jolloin peliin puuttuu Mr. Murphy joka räkäisesti nauraen kertoo vian olevankin kannessa. Tällaista tänään.
Edited By jarim on 1270493467
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Jäi mieleen viime kevään penkityksestä että "kekkonen" nosti lämpöjä huomattavasti enemmän kuin muut busat (taxi mukaan lukien)... johtuuko kovista puristuksista vai mistä.
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)