Sivu 2/4

Lähetetty: 10 Touko 2012, 13:51
Kirjoittaja jarim
MMAF kirjoitti:Jarim minkä ikäinen busa?
2001

Lähetetty: 10 Touko 2012, 14:31
Kirjoittaja Joppe
MMAF kirjoitti:Omassa busassa käyttöönottopäivä 01.04.1999 tyyppihyväksyntä kohdassa rekisteriootteessa lukee seuraavaa.

e4*92/61*0012*01 täll'ä merkinällä oleva ei tarvitse e-merkintää pakoputkessa ja ääni raja 103db(A) staattisella mittauksella.

Jani
typihyväksymtänumero omassa e4*92/61*0012*03

Lähetetty: 10 Touko 2012, 15:26
Kirjoittaja 109-1317649016
jarim kirjoitti:Katsastusasemalta vahvistus kanssa omaan tapaukseen eli e-leimattoman Akran saisi muutoskatsastettua sikäli kun melut ja päästöt menee speksiin. Taidan kokeilla kepillä jäätä. :)
laita infoa kuinka kävi, voisin itse tehdä saman yoshille

Lähetetty: 10 Touko 2012, 15:57
Kirjoittaja toimeve
...melun saanee kuriin mutta kuinka lie päästöt?

Lähetetty: 10 Touko 2012, 16:58
Kirjoittaja snuggles
Taas vanha matkalehmä vm 2000 osoittautuu oikeaksi valinnaksi :cool:

Lähetetty: 10 Touko 2012, 17:52
Kirjoittaja Jaku
snuggles kirjoitti:Taas vanha matkalehmä vm 2000 osoittautuu oikeaksi valinnaksi :cool:
:thumbup:

Lähetetty: 10 Touko 2012, 18:44
Kirjoittaja Huhan Kolli
Mitenköhän tuo meikäläisen K8 joka on tuotu maahan muuttopyöränä, eikä näin ollen täytä e-hyväksyntää esim. valojenkaan osalta? Muuttopyörähän saa olla esim. dot valoilla jne. ja nyt on ei e-hyväksytyt devilin sliparit. Voikohan poliisi ruveta vaatimaan e-leimaa putkista, vaikka muutenkaan e-homma ei koske mun pyörää koska vakioputkienkaan ei tarvitse olla e-leimalla??? Kukakohan tähänkin osais vastata :1087



Edited By Huhan Kolli on 1336664739

Lähetetty: 10 Touko 2012, 21:44
Kirjoittaja jokiar
Tapasin tossa konstaappelin ja kysyin näistä äänijutskista. Hänen mielipide oli, että näitä desibelejä mittaillaan pääosin kaupunkien keskuksissa ja lähiöissä, jossa äänet kertautuu kerrostalojen tms. seinistä. Ja varsinkin klo 22:00 jälkeen kuulemma...muutoin hän oli yhtä mieltä siitä, että normi tieliikenteessä ääni on jopa liikenneturvallisuutta lisäävä tekijä... näin... :rocket

Lähetetty: 10 Touko 2012, 22:01
Kirjoittaja laZZa
Ota tästä sotkusta nyt selvää. Tuolla toisaalla todistetaan leimattomista putkista toisella tapaa:
http://www.moottoripyora.org/keskust....uksista

Kuvittelin jo että ehkä tässä pärjäillään killerin kanssa ja edes joku järki ohjailisi konstaplien suhtautumista. Mutta ei tästä taia selevää ottaa.

Lähetetty: 10 Touko 2012, 22:41
Kirjoittaja 77-1328716010
MMAF kirjoitti:MMAF:n delegaatio jalkautui liikkuvan poliisin päämajaan Helsingin Malmille ja piti palaveria suurta kohua herättäneistä äänimittauksista. Poliisin ja MMAF:n lisäksi edustettuina olivat myös Liikenne- ja viestintäministeriö sekä TraFi. Yllättäen delegaatio päästettiin myös ulos poliisitalolta kertomaan palaverin kulusta ja esille nousseista asioista, joten siltä osin pelkomme osoittautuivat turhiksi. Monilta muilta osin ne eivät ikävä kyllä sitä tehneet.

Itse melumittausten suhteen poliisit tuntuvat olevan järkevin suuntaviivoin liikkeellä ja mittauksen teknisessa suorittamisessa ei ole epäselvyyksiä. Mikäli poliisia on uskominen, pitäisi mahdollisten mittausten tapahtua varsin väljin toleranssein

Itse tuolla palaverissa mukana olleena sanoisin että kannattaa suhtautua noihin äänenmittauksiin oikealla asenteella.

Jani

Lähetetty: 11 Touko 2012, 07:48
Kirjoittaja jakehaanpää
MMAF kirjoitti:
MMAF kirjoitti:MMAF:n delegaatio jalkautui liikkuvan poliisin päämajaan Helsingin Malmille ja piti palaveria suurta kohua herättäneistä äänimittauksista. Poliisin ja MMAF:n lisäksi edustettuina olivat myös Liikenne- ja viestintäministeriö sekä TraFi. Yllättäen delegaatio päästettiin myös ulos poliisitalolta kertomaan palaverin kulusta ja esille nousseista asioista, joten siltä osin pelkomme osoittautuivat turhiksi. Monilta muilta osin ne eivät ikävä kyllä sitä tehneet.

Itse melumittausten suhteen poliisit tuntuvat olevan järkevin suuntaviivoin liikkeellä ja mittauksen teknisessa suorittamisessa ei ole epäselvyyksiä. Mikäli poliisia on uskominen, pitäisi mahdollisten mittausten tapahtua varsin väljin toleranssein
Itse tuolla palaverissa mukana olleena sanoisin että kannattaa suhtautua noihin äänenmittauksiin oikealla asenteella.

Jani
Sillä pukkaa yleensä olevan merkitystä vähä hommassa ku hommassa, siis asenteella.

Lähetetty: 11 Touko 2012, 10:12
Kirjoittaja jarim
toimeve kirjoitti:...melun saanee kuriin mutta kuinka lie päästöt?
Päästöistä en ole huolissani kuulemani perusteella, säädetty ja toimiva moottori pitäisi päästöistä mennä läpi "heittämällä". Meluista en ole niinkään varma.

Sitten katsastusasemalta saatua tietoa 2002-2003 vuosimalleista:

2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella
voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee
selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntä tietojen perusteella
kumpaa päästötasoa ne ovat.

Lähetetty: 11 Touko 2012, 12:14
Kirjoittaja minizz66
jarim kirjoitti:
toimeve kirjoitti:...melun saanee kuriin mutta kuinka lie päästöt?

Sitten katsastusasemalta saatua tietoa 2002-2003 vuosimalleista:

2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella
voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee
selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntä tietojen perusteella
kumpaa päästötasoa ne ovat.

Jep. Konttorit eivät näe onko pyörä euro1 vai euro2 eikä myöskään poliisit tuolla tienpäällä. Maahantuojan mukaan suomessa myydyt busat tyyppihyväksyttiin euro2:lle alkuvuodesta 2002.

Lähetetty: 11 Touko 2012, 17:18
Kirjoittaja Joke
minizz66 kirjoitti:
jarim kirjoitti:
toimeve kirjoitti:...melun saanee kuriin mutta kuinka lie päästöt?

Sitten katsastusasemalta saatua tietoa 2002-2003 vuosimalleista:

2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella
voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee
selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntä tietojen perusteella
kumpaa päästötasoa ne ovat.

Jep. Konttorit eivät näe onko pyörä euro1 vai euro2 eikä myöskään poliisit tuolla tienpäällä. Maahantuojan mukaan suomessa myydyt busat tyyppihyväksyttiin euro2:lle alkuvuodesta 2002.


Omassa käyttöönottopäivämäärä 5.5.2004. Rekisteriotteessa tyhjää tyyppihyväksyntänumeron kohdalla ja rungon tyyppikilvessä merkintä e4 0012,
95 db 4900 r/min. :shocked: Onkohan euro1 vai euro2 ?
Ei ole ns. virallisen maahantuojan kautta tuotu.

Lähetetty: 11 Touko 2012, 18:13
Kirjoittaja Topi
Joke kirjoitti:
minizz66 kirjoitti:
jarim kirjoitti:
Sitten katsastusasemalta saatua tietoa 2002-2003 vuosimalleista:

2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella
voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee
selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntä tietojen perusteella
kumpaa päästötasoa ne ovat.

Jep. Konttorit eivät näe onko pyörä euro1 vai euro2 eikä myöskään poliisit tuolla tienpäällä. Maahantuojan mukaan suomessa myydyt busat tyyppihyväksyttiin euro2:lle alkuvuodesta 2002.


Omassa käyttöönottopäivämäärä 5.5.2004. Rekisteriotteessa tyhjää tyyppihyväksyntänumeron kohdalla ja rungon tyyppikilvessä merkintä e4 0012,
95 db 4900 r/min. :shocked: Onkohan euro1 vai euro2 ?
Ei ole ns. virallisen maahantuojan kautta tuotu.

Taitaapi tuo euro2 olla. Itsellä 13.5.2004 rekisteröity (virallinen maahantuoja) ja tänään asian selvitin katastusinsinjöörin kanssa. Selvät sävelet siitä, että E-merkityt ja hyväksytyt putket ja äänenvaimentajat pitää olla, vaikka ensirekisteröinti onkin ennen tuota 1.7.2004.

Pyörässä tällä hetkellä Yoshimuran koko putki (USA-malli, ei siis E-hyväksytty) kiinni ja sakot tulee & kilvet lähtevät kuulemma jos ratsiaan tuolla yhdistelmällä ajaa. Onneksi on vakiokamat talllella, vaikkakaan ei voisi vähempää kiinnostaa niitä asentaa takaisin. Tämä joshimura mitattiin viime vuonna Ahvenistolla 98db ilman killeriä ja 95db killerillä. Eli killeri kiinni pääsi kurvailemaan:) Mutta nyt ei paljon killerit auta.. Voi perrrr.... :p��sein��n: