Lähetetty: 10 Touko 2012, 13:51
2001MMAF kirjoitti:Jarim minkä ikäinen busa?
Bussifoorumi :: D-kortillisille ;)
https://busanistit.org/forums/
2001MMAF kirjoitti:Jarim minkä ikäinen busa?
typihyväksymtänumero omassa e4*92/61*0012*03MMAF kirjoitti:Omassa busassa käyttöönottopäivä 01.04.1999 tyyppihyväksyntä kohdassa rekisteriootteessa lukee seuraavaa.
e4*92/61*0012*01 täll'ä merkinällä oleva ei tarvitse e-merkintää pakoputkessa ja ääni raja 103db(A) staattisella mittauksella.
Jani
laita infoa kuinka kävi, voisin itse tehdä saman yoshillejarim kirjoitti:Katsastusasemalta vahvistus kanssa omaan tapaukseen eli e-leimattoman Akran saisi muutoskatsastettua sikäli kun melut ja päästöt menee speksiin. Taidan kokeilla kepillä jäätä.
snuggles kirjoitti:Taas vanha matkalehmä vm 2000 osoittautuu oikeaksi valinnaksi
MMAF kirjoitti:MMAF:n delegaatio jalkautui liikkuvan poliisin päämajaan Helsingin Malmille ja piti palaveria suurta kohua herättäneistä äänimittauksista. Poliisin ja MMAF:n lisäksi edustettuina olivat myös Liikenne- ja viestintäministeriö sekä TraFi. Yllättäen delegaatio päästettiin myös ulos poliisitalolta kertomaan palaverin kulusta ja esille nousseista asioista, joten siltä osin pelkomme osoittautuivat turhiksi. Monilta muilta osin ne eivät ikävä kyllä sitä tehneet.
Itse melumittausten suhteen poliisit tuntuvat olevan järkevin suuntaviivoin liikkeellä ja mittauksen teknisessa suorittamisessa ei ole epäselvyyksiä. Mikäli poliisia on uskominen, pitäisi mahdollisten mittausten tapahtua varsin väljin toleranssein
Sillä pukkaa yleensä olevan merkitystä vähä hommassa ku hommassa, siis asenteella.MMAF kirjoitti:Itse tuolla palaverissa mukana olleena sanoisin että kannattaa suhtautua noihin äänenmittauksiin oikealla asenteella.MMAF kirjoitti:MMAF:n delegaatio jalkautui liikkuvan poliisin päämajaan Helsingin Malmille ja piti palaveria suurta kohua herättäneistä äänimittauksista. Poliisin ja MMAF:n lisäksi edustettuina olivat myös Liikenne- ja viestintäministeriö sekä TraFi. Yllättäen delegaatio päästettiin myös ulos poliisitalolta kertomaan palaverin kulusta ja esille nousseista asioista, joten siltä osin pelkomme osoittautuivat turhiksi. Monilta muilta osin ne eivät ikävä kyllä sitä tehneet.
Itse melumittausten suhteen poliisit tuntuvat olevan järkevin suuntaviivoin liikkeellä ja mittauksen teknisessa suorittamisessa ei ole epäselvyyksiä. Mikäli poliisia on uskominen, pitäisi mahdollisten mittausten tapahtua varsin väljin toleranssein
Jani
Päästöistä en ole huolissani kuulemani perusteella, säädetty ja toimiva moottori pitäisi päästöistä mennä läpi "heittämällä". Meluista en ole niinkään varma.toimeve kirjoitti:...melun saanee kuriin mutta kuinka lie päästöt?
jarim kirjoitti:toimeve kirjoitti:...melun saanee kuriin mutta kuinka lie päästöt?
Sitten katsastusasemalta saatua tietoa 2002-2003 vuosimalleista:
2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella
voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee
selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntä tietojen perusteella
kumpaa päästötasoa ne ovat.
minizz66 kirjoitti:jarim kirjoitti:toimeve kirjoitti:...melun saanee kuriin mutta kuinka lie päästöt?
Sitten katsastusasemalta saatua tietoa 2002-2003 vuosimalleista:
2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella
voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee
selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntä tietojen perusteella
kumpaa päästötasoa ne ovat.
Jep. Konttorit eivät näe onko pyörä euro1 vai euro2 eikä myöskään poliisit tuolla tienpäällä. Maahantuojan mukaan suomessa myydyt busat tyyppihyväksyttiin euro2:lle alkuvuodesta 2002.
Joke kirjoitti:minizz66 kirjoitti:jarim kirjoitti:
Sitten katsastusasemalta saatua tietoa 2002-2003 vuosimalleista:
2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella
voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee
selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntä tietojen perusteella
kumpaa päästötasoa ne ovat.
Jep. Konttorit eivät näe onko pyörä euro1 vai euro2 eikä myöskään poliisit tuolla tienpäällä. Maahantuojan mukaan suomessa myydyt busat tyyppihyväksyttiin euro2:lle alkuvuodesta 2002.
Omassa käyttöönottopäivämäärä 5.5.2004. Rekisteriotteessa tyhjää tyyppihyväksyntänumeron kohdalla ja rungon tyyppikilvessä merkintä e4 0012,
95 db 4900 r/min. Onkohan euro1 vai euro2 ?
Ei ole ns. virallisen maahantuojan kautta tuotu.