Virimiehet huomioikaa:venttiilinjousista - Ja välyksistä ym.

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
72-1114031666

Viesti Kirjoittaja 72-1114031666 »

-Artsi- kirjoitti:
Timppa kirjoitti:Vapaasti lainaten:
HIRWARI kirjoitti:Miran aukko on tosi kriittinen paikka, ei saa laskea karaa liian syvälle, muuten Mira tukehtuu, ja rupeaa vinkumaan ja pomppimaan ja ei tule , mutta suorituksen jälkeen läppäys on tosi tärkeä :cool:

:shocked:

Timppa taitaa olla oikea pro-koneistaja... :D :respekt:
Joo

Näitä hommia on kyllä tehty :pylly: :mosh: :apua: :pomppu: :pomppu:
Kujo

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Tuo läppääminen on näköjään vähän ristiriitainen juttu, ainakin siihen tulokseen tulin kun tutkin alan julkaisuja ja netistä löytyi muutama videokin aiheesta. Manner-eurooppalainen tyyli näyttäisi olevan sellainen, että myös kesken työstön läpätään aina silloin tällöin, ameriikkalaiset läppää työstön päätteeksi, mutta aasialaiset ei läppää näköjään ollenkaan. Mikähän tuohon on syynä, koneet on kuitenkin aikalailla samanlaisia kaikkialla, luulis yhtäkkiä että kaikki vaatisivat samanlaista käsittelyä hyvän lopputuloksen takaamiseksi...
72-1114031666

Kujo kirjoitti:Tuo läppääminen on näköjään vähän ristiriitainen juttu, ainakin siihen tulokseen tulin kun tutkin alan julkaisuja ja netistä löytyi muutama videokin aiheesta. Manner-eurooppalainen tyyli näyttäisi olevan sellainen, että myös kesken työstön läpätään aina silloin tällöin, ameriikkalaiset läppää työstön päätteeksi, mutta aasialaiset ei läppää näköjään ollenkaan. Mikähän tuohon on syynä, koneet on kuitenkin aikalailla samanlaisia kaikkialla, luulis yhtäkkiä että kaikki vaatisivat samanlaista käsittelyä hyvän lopputuloksen takaamiseksi...
En tiedä sitten tosta läppäämisestä, kaikki tekevät sen eri tavalla, minun mielestäni läppääminen ei onnistu, jos kara on liian herkällä.... seeti painuu kasaan, ja silloin pitää odottaa hetki ja taas uudestaan yrittää. Kuulemma japanilaiset ovat pahimpia noissa kansihommissa, se niiden kansivalu saattaa olla niin kova, että kara saattaa katketa, sitten teki veitten sanon minä, ja kaikki on piloilla

t: Hirwari

Kujo muista hymiöt !!!!!!!!!!!!!!!!

:turbobusa: :mgirl :musik :musik :pylly:
Kujo

Joo kyllähän maltti on valttia, ihan joka hommassa.
Mutta tuo työstettävyys, mitä olet mieltä itäisen naapurin tuotteiden työstöstä? -ennenhän ne olivat kai ihan savea tai sitten patarautaa, eräs vanhempi koneistaja ainakin sanoi ettei niihin kannata kairaansa käyttää lainkaan. Miten lienee nykypäivänä kun sielläkin on suunnilleen kaikki muukin ollut huikeassa nousussa noin niinkuin laadultaan. Ainakin päällisin puolin näyttäisi olevan ihan laadukkaitakin aihioita tarjolla ja varsin huokeasti. Onko kokemusta?

:smoking: :blues: ??? :mosh:
72-1114031666

Kujo kirjoitti:Joo kyllähän maltti on valttia, ihan joka hommassa.
Mutta tuo työstettävyys, mitä olet mieltä itäisen naapurin tuotteiden työstöstä? -ennenhän ne olivat kai ihan savea tai sitten patarautaa, eräs vanhempi koneistaja ainakin sanoi ettei niihin kannata kairaansa käyttää lainkaan. Miten lienee nykypäivänä kun sielläkin on suunnilleen kaikki muukin ollut huikeassa nousussa noin niinkuin laadultaan. Ainakin päällisin puolin näyttäisi olevan ihan laadukkaitakin aihioita tarjolla ja varsin huokeasti. Onko kokemusta?

:smoking: :blues: ??? :mosh:
No muistatkos kun noita kilpuri aihioita haettiin , niin se r suzukin kansi, mikä nähtiin siellä satamassa, me oltiin nenä kiini trans -amin lasissa molemmat, mutta todettiin, että lähemmän tarkastelun jälkeen kansivalu on aikas lailla huokosta, kara holahtaa kuin saveen ja ei saa enää pitävää seetiä millään muuta kun uudestaan rihlaamalla, varmaan olis ehkä pitänyt putkittaa vai ?

:pomppu: :pomppu: :pomppu: :pomppu: :pomppu:
72-1114031666

Jatketaan huomenna, menen nukkumaan pitää vaihtaa uusi muototerä huomiseksi, että pystyy taas koneistamaan, toivottvasti Mira ei rupea pomppimaan seetissä :blues: :blues: :blues: :blues:
Kujo

HIRWARI kirjoitti:
Kujo kirjoitti:Joo kyllähän maltti on valttia, ihan joka hommassa.

No muistatkos kun noita kilpuri aihioita haettiin , niin se r suzukin kansi, mikä nähtiin siellä satamassa, me oltiin nenä kiini trans -amin lasissa molemmat, mutta todettiin, että lähemmän tarkastelun jälkeen kansivalu on aikas lailla huokosta, kara holahtaa kuin saveen ja ei saa enää pitävää seetiä millään muuta kun uudestaan rihlaamalla, varmaan olis ehkä pitänyt putkittaa vai ?
Kyllä muistan oikein hyvin, tulihan sitä siinä tutkailtua tovi jos toinenkin. Mutta tarkoitinkin lähinnä tätä uudempaa kalustoa, ei ainakaan päällisin puolin enää häpeä millään tavalla näille täällä tunnetuille. Ja onhan noista muutamilla meikäläisillä jo varsin hyviä käyttökokemuksiakin, melkein kestotestinkin verran, näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää. Tietty putkittamalla vois vanhankin mallin saada hyvään iskuun, mutta epäilempä olisiko siitä sitten vastaavaa hyötyä käytettyyn aikaan ja vaivaan nähden.
akseli

Viesti Kirjoittaja akseli »

-Artsi- kirjoitti:
Timppa kirjoitti:Vapaasti lainaten:
HIRWARI kirjoitti:Miran aukko on tosi kriittinen paikka, ei saa laskea karaa liian syvälle, muuten Mira tukehtuu, ja rupeaa vinkumaan ja pomppimaan ja ei tule , mutta suorituksen jälkeen läppäys on tosi tärkeä :cool:

:shocked:

Timppa taitaa olla oikea pro-koneistaja... :D :respekt:

oikea prohan tietää että työstämisessä on tärkeää vain että molemmat ovat tyytyväisiä-sekä mies että kara
Kekku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

HIRWARI kirjoitti:Joo

Sain tänään vakio venat käteeni yhdessäkään ei ollut sitä pitopintaa, joka on ( 0,5 - 1,0 mm levyinen harmaa rengas venttiilissä ) ei ihme ettei oikein kulkenut. minun mielestäni venat pitäis myös läpätä...jo ammattikoulussa niin opetettiin kun itse tuota MIRAA käytin ja nyt taas käytin Miraa, ei ollu unohtunut ... Nyt onneksi pitää venat, ne Ferreat, katotaan siten kuinka kesäkuun kisassa kulkee. KAIKKI TÄYTYY TEHDÄ ITSE !!!!!!!!!

:rocket :musik :1087 :mgirl

...Vaihtuuko tarra etulokarissa...???
akseli

Viesti Kirjoittaja akseli »

menee niin kovaa että tarratkin jo lähtee :p jos saa palata asiaan niin taas löytyi tapaus -kaikki imuventtiilit (vakiot) upposivat kantamaan miittireissun ja moneybracketin kilometreillä HUOMIO kaikki ERI pajan tekemä kansi.uusilla välyksillä testataan vielä varovasti alastarossa ferrean rosterivenoja odotellessa-onko kukaan löytänyt syytä näihin tapauksiin-onko seetirengas pehmeämpi pinnan jälkeen-antaako imupuolen terät heikon muodon-onko keskittäminen liian vaativaa-onko venttiilit pehmeitä-onko bensa saddamin myrkyttämää :bulb: oma rakentaminen jäissä kunnes asia selviää

Edited By akseli on 1180685386
72-1114031666

Kekku kirjoitti:

Sain tänään vakio venat käteeni yhdessäkään ei ollut sitä pitopintaa, joka on ( 0,5 - 1,0 mm levyinen harmaa rengas venttiilissä ) ei ihme ettei oikein kulkenut. minun mielestäni venat pitäis myös läpätä...jo ammattikoulussa niin opetettiin kun itse tuota MIRAA käytin ja nyt taas käytin Miraa, ei ollu unohtunut ... Nyt onneksi pitää venat, ne Ferreat, katotaan siten kuinka kesäkuun kisassa kulkee. KAIKKI TÄYTYY TEHDÄ ITSE !!!!!!!!!

En minä tiedä, en aio tuosta nyt mitään isoa numeroa tehdä, mutta kieltämättä kyllä pikkusen harmittaa.

t:Hirwari
72-1114031666

akseli kirjoitti:menee niin kovaa että tarratkin jo lähtee
Mistä sen tietää vaikka menis hiljempaa

:pääseinään:
Kekku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

HIRWARI kirjoitti:
Kekku kirjoitti:

En minä tiedä, en aio tuosta nyt mitään isoa numeroa tehdä, mutta kieltämättä kyllä pikkusen harmittaa.

Toivataan että nyt toimii ja pääsisi ensi kisoissa finaaliin muitakin kuin halvaantuneita moottoreita...
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Joopa joo, leuat loksuttaa mutua näköjään lähes joka suussa ???

Ongelma Ei ole seetien koneistuksessa, vaan venttiilien kestävyydessä. Laadullisia ongelmia venttiileissä on esiintynyt tälle kevättä enenevissä määrin.

Myös Ferrean imuvenoissa on sama tauti olemassa, tämän asian tiimoilta on laitettu reglamaatio tehtaalle. Vastausta odotellaan kuumeisesti.
Kujo

Mutua tai ei, fakta kuitenkin on se, että busan venttiilit eivät painu kanteen, tai kansi painu venttiiliin, mitenpäin sen asian nyt haluaa ymmärtää. Joku käpy nyt on jossakin, koska yli valtaosa niistä koneista, joiden seeteihin on kajottu, menettää imupuolen välyksensä erittäin nopeasti. Eikä ole riippuvainen siitä onko kyseessä vakio-, vai joku muu venttiili.
Vastaa Viestiin