K8 busan tehot penkissä?

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

Kekkula kirjoitti:Näitä alle 9:n aikoja on ajettu jo 15 vuotta sitten "katuvehkeillä".

nuo ajat eivät ole vertailukelpoisia silloinhan ajettiin radalla eikä netissä
netissä ajetut ovat niitä true E.T.ä
Avatar
Köpi
Viestit: 128
Liittynyt: 30 Loka 2007, 10:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Köpi »

kajbusa kirjoitti:Penkitettiin juuri vakio k8 kerholla ja lukemat olivat 175,21hv/ 142,65nm...

Jos laskee et 13-15% tulee tehohävikkiä niin aika kohdallaan on noi lukemat ( mottoriteho 198-201hv)...
Mulla tuo prosenttilasku toimii hieman toisin...

175,2 hv -> 201 hv (13% hävikki)
175,2 hv -> 206 hv (15% hävikki)

Nuo siis pyöristettynä...
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Aika paljon noita 175-177 vakio tehoja...? Tietty ei oikeita, kun ei tarpeex pieniä tehoja...? Mut tällasia arvoja nyt useemmassa penkissä...




:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Kake1 kirjoitti:Milläs tavalla Kekkula se kierrosluvun virheellisyys vaikuttaa mitattuun tehoon?
Inertiadynossa mittauksen perustana ei ole moottorin kierrokset, vaan rullan pyörimis nopeus. Käppyrästä on vaan mukavampi katella kierroslukua kuin nopeutta. Lähtökohtahan tietysti on että kaikki arvot olis sitä mitä kuuluukin, mutta tehoon tämä rpm ei vaikuta.
Ainakaan MJP dynossa minkä softan tunnen jotenkin.
Muista en osaa sanoa, tuskin eroavat mittaustavaltaa.

Ja mitähän mahdat tarkottaa jos käyrää laskee liian myöhään tai aikasin. Huipputehon ja topparin välistä aluettako tarkotat?

Mun jutut sit vaan sen mukaan mitä on tässä rielun vuoden aikana dyno hommista oppinu. Eli hyvinkin mahollista että puhun täyttä paskaa... taas... :p

Käyrän kai pitäisi tulla alas siinä kohtaa kun rajoitin räpsähtää. Eli esim. 13200 on kai gsxr 1000 mallissa joka testattiin MP-Maailman testissä.

Veikkaan että suurin osa penkittäjistä oli tehnyt erään toimenpiteen huolimattomasti. Poikkeuksena Bike-Doctorin käyrä tuli hienosti alas tuossa 13200 lukemassa, mikäli tuo 13200 on oikea, en tiedä, eikä niin kiinnosta.

Pääasia on se mitä KSHTBXYZ jo mainitsikin että "syötävien määrä pussissa lisääntyy", mutta tarkkana kannattaa olla ettei tule huijatuksi tahallisesti tai TAHATTOMASTI.

Toinen aihe jota kysyit, moottorin RPM ei suoranaisesti vaikuta, mutta välillisesti kyllä suurimassa osassa penkeistä, jopa MJP:ssä. Sori mut en jaksa aiheesta enään tieteillä. Alkaa mennä liian syvälliseksi, piiitkä tarina sepostaa. Tutustumalla netistä löytyviin laskukaavoihin se valkenee :) liittyy siihen kun ohjelma laskee sen suhdeluvun rullalle/moottorin rpm:lle, sitä käytetään laskuissa. Dynojetin uusimmat 250i penkit ei ole niin herkkiä jos tosiaankin lukevat jopa uusissa peleissä kiekat koneesta.

Kekkula vaihtaa nyt foorumia missä saa seurata vaikka pilluista keskustelua. Penkkikiintiö on nyt täynnä :D tai jää ainakin taka-alalle seuraaman keskustelua oikeista tehoista ja penkkiguruista :kippis: tuskin täältä pois malttaa olla :thumbup:




Edited By Kekkula on 1210793541
Avatar
Köpi
Viestit: 128
Liittynyt: 30 Loka 2007, 10:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Köpi »

Candyman kirjoitti:Tuolta vielä käppyrät kuvana http://markohuo.suntuubi.com/datafiles/gallery/2/Käppyrät.jpg
Ihan mielenkiinnosta; mikä on tuo yks kapea käyrä kun tulee vasemmalta ylhäältä alas ja pomppii sinne tänne?
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Köpi kirjoitti:
Candyman kirjoitti:Tuolta vielä käppyrät kuvana http://markohuo.suntuubi.com/datafiles/gallery/2/Käppyrät.jpg

Ihan mielenkiinnosta; mikä on tuo yks kapea käyrä kun tulee vasemmalta ylhäältä alas ja pomppii sinne tänne?


Deleted...poistettu kommentti.... unohin et piti pysyä pilluhommissa... RÖH RÖH :kippis:

Mittään en tiedä, viisaat maailmalta opettaneet. Monimutkavimpaimia.




Edited By Kekkula on 1210794165
Avatar
Köpi
Viestit: 128
Liittynyt: 30 Loka 2007, 10:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Köpi »

Kunhan tarkistin et tiedäksää...:cool:
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Niimut Köpi, josse onkii se pimparamparallaa käyrä ?? :D :D

Asiaa, huono läppyrä, jos ei oo puristuksii mitattu pim.................

:p
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Köpi kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:Penkitettiin juuri vakio k8 kerholla ja lukemat olivat 175,21hv/ 142,65nm...

Jos laskee et 13-15% tulee tehohävikkiä niin aika kohdallaan on noi lukemat ( mottoriteho 198-201hv)...

Mulla tuo prosenttilasku toimii hieman toisin...

175,2 hv -> 201 hv (13% hävikki)
175,2 hv -> 206 hv (15% hävikki)

Nuo siis pyöristettynä...
Jos haluaa pilkkua nussia, niin siitä vaan (pinpero hommat on kivoja)... itse heitin vaan päässä tyyliin 175x1,13=198... jne.

Niin, ja se käyrä mikä luikertelee on seoskäyrä..... repi mittauksessa todennäköisesti ilmaan sekaan, kun ei ollut sopivaa liitinosaa k8 putkeen...

Naurettiin eilen et varmaan joku takertuu tähän käyrään ja vesittää sillä koko tuloksen :D :D ... juu! olis pitänyt poistaa..... aina löytyy..
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
Köpi
Viestit: 128
Liittynyt: 30 Loka 2007, 10:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Köpi »

kajbusa kirjoitti:Jos haluaa pilkkua nussia, niin siitä vaan (pinpero hommat on kivoja)... itse heitin vaan päässä tyyliin 175x1,13=198... jne.
No emmää mitää pimpero jutskaa, mutkun se on vaan periaatekysymys...käyttämäsi laskukaavaa lisää 13% takistehoon, kun oikeasti jos hävikki on 13% niin pitää löytää luku josta 13% pois on 175, eli 175 / 0,87 = 201...
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Nii, nuissa valuutta hommissa sama, ei sitä VOI kertoa 1,13, koska ei se sillon oo tarkka . JOSKIN sinneppäin :p . 201 x 0,87 antaa tuloksex 174,87 , Kiva nuttia, vaikkei muuta ni pilkkua . :D

201,5 x 0,87 antaa tuloksex 175,305 :smoking:




Edited By busapappa2 on 1210838456
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Voi elämän kevät.. Mullakaan ei taida olla lääkitys kohdallaa,kun ei ymmärrä teidän "huumoria". On vaan helpompi lisätä päässä se "15%" koneen antamaan lukemaan.

UNOHTAKAA NOI %-LASKUT.... takapyöräteho on se mikä liikuttaa... eli n.175hv.

Niin JA PASKA PENKKI... MUT TEHKÄÄ PAREMPI

The END




Edited By kajbusa on 1210834962
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Ei malta pysyä pois..... täältä eikä myöskään pilluhommista :D

Herra Dynojet itse antoi lisää salaista informaatiota, hyvä kaveri ku vastailee kysymyksiini, voi tulla tänne voorumille viisastelee :rasberry: . Ainakin Dynojet on rehellinen kaveri kun haukkuu omia tuotteitaan ja kertoo että jotkut penkin omistajat käyttävät SAE kerrointa saadakseen isompia lukemia. Sekä SAE on jälkeen jäänyt tapa korjata tuloksia.

"SAE is an OLD and OUT OF DATE correction factor that is commonly used by
dyno owner to show higher numbers on there printouts. YES I said it"

MP-Maailma ja PENKKIGURUT kehuivat SAE kerrointa. Itse penkin valmistaja "haukkuu" sen jälkeen jääneeksi. No, tietäjiä on moneen junaan, toiset puhuu lämpimikseen, toiset vain kun asiaa.

Ja takasin pilluhommiin. Nyt yritetään pysyä siellä. Jos joku haluaa luettavaa jota olen HERRA Dynojetiltä saanut liittyen näihin juttuihin niin privalla saa. Sitä löytyy sivukaupalla.




Edited By Kekkula on 1210837786
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

No No Kajjaanin Busamään, nythäsä vetelet herneitä ?? Eikä se mikään takisteho oo mikä liikuttaa, vaan se takapyörä siellä TYÖNTÄÄ ja oli luvut sekä tehot ihan mitkä tahansa Busassa, TEHO riittää aina . Numeroilla EI SITTE Persuksen välii, pääasia EDELLEEN että säädöt kohillaan, ja kiva ajjaa . Toki toi 175 lienee keskiarvoteho, mikä penkeissä tulee oleen, mutta ne oli TAAS vaan niitä penkki tehoja, kuten toi Kekkula viksuna sai mutkin lopulta tajuun . :D :;):

edit. Elä välitä kekkula en mäkään malta............

siis pysyä pois kummastakkaa, joskin jos valita täytyy, niin se pilly voittaa . :respekt:




Edited By busapappa2 on 1210836045
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...jotenki alakanu tuntumhan, että onpa mukava kun ei tartte pyörää mittautella eikä muutenkhan nauttia kauhiasti tuosta tekniikkapuolesta.

Joskus tainu "tuunaustopiikessa" sanoakki, että arvostan niitä jotka osaavat/jaksavat/pystyvät/viittivät tehä kaikkia hienoja juttuja näille vehkeille, liitty net sitten tekniikhan tai ulkonäkhön.

Mie vaan ajan.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Vastaa Viestiin