Kake1 kirjoitti:Milläs tavalla Kekkula se kierrosluvun virheellisyys vaikuttaa mitattuun tehoon?
Inertiadynossa mittauksen perustana ei ole moottorin kierrokset, vaan rullan pyörimis nopeus. Käppyrästä on vaan mukavampi katella kierroslukua kuin nopeutta. Lähtökohtahan tietysti on että kaikki arvot olis sitä mitä kuuluukin, mutta tehoon tämä rpm ei vaikuta.
Ainakaan MJP dynossa minkä softan tunnen jotenkin.
Muista en osaa sanoa, tuskin eroavat mittaustavaltaa.
Ja mitähän mahdat tarkottaa jos käyrää laskee liian myöhään tai aikasin. Huipputehon ja topparin välistä aluettako tarkotat?
Mun jutut sit vaan sen mukaan mitä on tässä rielun vuoden aikana dyno hommista oppinu. Eli hyvinkin mahollista että puhun täyttä paskaa... taas... :p
Käyrän kai pitäisi tulla alas siinä kohtaa kun rajoitin räpsähtää. Eli esim. 13200 on kai gsxr 1000 mallissa joka testattiin MP-Maailman testissä.
Veikkaan että suurin osa penkittäjistä oli tehnyt erään toimenpiteen huolimattomasti. Poikkeuksena Bike-Doctorin käyrä tuli hienosti alas tuossa 13200 lukemassa, mikäli tuo 13200 on oikea, en tiedä, eikä niin kiinnosta.
Pääasia on se mitä KSHTBXYZ jo mainitsikin että "syötävien määrä pussissa lisääntyy", mutta tarkkana kannattaa olla ettei tule huijatuksi tahallisesti tai TAHATTOMASTI.
Toinen aihe jota kysyit, moottorin RPM ei suoranaisesti vaikuta, mutta välillisesti kyllä suurimassa osassa penkeistä, jopa MJP:ssä. Sori mut en jaksa aiheesta enään tieteillä. Alkaa mennä liian syvälliseksi, piiitkä tarina sepostaa. Tutustumalla netistä löytyviin laskukaavoihin se valkenee liittyy siihen kun ohjelma laskee sen suhdeluvun rullalle/moottorin rpm:lle, sitä käytetään laskuissa. Dynojetin uusimmat 250i penkit ei ole niin herkkiä jos tosiaankin lukevat jopa uusissa peleissä kiekat koneesta.
Kekkula vaihtaa nyt foorumia missä saa seurata vaikka pilluista keskustelua. Penkkikiintiö on nyt täynnä tai jää ainakin taka-alalle seuraaman keskustelua oikeista tehoista ja penkkiguruista tuskin täältä pois malttaa olla
kajbusa kirjoitti:Jos haluaa pilkkua nussia, niin siitä vaan (pinpero hommat on kivoja)... itse heitin vaan päässä tyyliin 175x1,13=198... jne.
No emmää mitää pimpero jutskaa, mutkun se on vaan periaatekysymys...käyttämäsi laskukaavaa lisää 13% takistehoon, kun oikeasti jos hävikki on 13% niin pitää löytää luku josta 13% pois on 175, eli 175 / 0,87 = 201...
Nii, nuissa valuutta hommissa sama, ei sitä VOI kertoa 1,13, koska ei se sillon oo tarkka . JOSKIN sinneppäin :p . 201 x 0,87 antaa tuloksex 174,87 , Kiva nuttia, vaikkei muuta ni pilkkua .
201,5 x 0,87 antaa tuloksex 175,305
Edited By busapappa2 on 1210838456
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Voi elämän kevät.. Mullakaan ei taida olla lääkitys kohdallaa,kun ei ymmärrä teidän "huumoria". On vaan helpompi lisätä päässä se "15%" koneen antamaan lukemaan.
UNOHTAKAA NOI %-LASKUT.... takapyöräteho on se mikä liikuttaa... eli n.175hv.
Niin JA PASKA PENKKI... MUT TEHKÄÄ PAREMPI
The END
Edited By kajbusa on 1210834962
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Ei malta pysyä pois..... täältä eikä myöskään pilluhommista
Herra Dynojet itse antoi lisää salaista informaatiota, hyvä kaveri ku vastailee kysymyksiini, voi tulla tänne voorumille viisastelee :rasberry: . Ainakin Dynojet on rehellinen kaveri kun haukkuu omia tuotteitaan ja kertoo että jotkut penkin omistajat käyttävät SAE kerrointa saadakseen isompia lukemia. Sekä SAE on jälkeen jäänyt tapa korjata tuloksia.
"SAE is an OLD and OUT OF DATE correction factor that is commonly used by
dyno owner to show higher numbers on there printouts. YES I said it"
MP-Maailma ja PENKKIGURUT kehuivat SAE kerrointa. Itse penkin valmistaja "haukkuu" sen jälkeen jääneeksi. No, tietäjiä on moneen junaan, toiset puhuu lämpimikseen, toiset vain kun asiaa.
Ja takasin pilluhommiin. Nyt yritetään pysyä siellä. Jos joku haluaa luettavaa jota olen HERRA Dynojetiltä saanut liittyen näihin juttuihin niin privalla saa. Sitä löytyy sivukaupalla.
No No Kajjaanin Busamään, nythäsä vetelet herneitä ?? Eikä se mikään takisteho oo mikä liikuttaa, vaan se takapyörä siellä TYÖNTÄÄ ja oli luvut sekä tehot ihan mitkä tahansa Busassa, TEHO riittää aina . Numeroilla EI SITTE Persuksen välii, pääasia EDELLEEN että säädöt kohillaan, ja kiva ajjaa . Toki toi 175 lienee keskiarvoteho, mikä penkeissä tulee oleen, mutta ne oli TAAS vaan niitä penkki tehoja, kuten toi Kekkula viksuna sai mutkin lopulta tajuun .
edit. Elä välitä kekkula en mäkään malta............
siis pysyä pois kummastakkaa, joskin jos valita täytyy, niin se pilly voittaa .
Edited By busapappa2 on 1210836045
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
...jotenki alakanu tuntumhan, että onpa mukava kun ei tartte pyörää mittautella eikä muutenkhan nauttia kauhiasti tuosta tekniikkapuolesta.
Joskus tainu "tuunaustopiikessa" sanoakki, että arvostan niitä jotka osaavat/jaksavat/pystyvät/viittivät tehä kaikkia hienoja juttuja näille vehkeille, liitty net sitten tekniikhan tai ulkonäkhön.