Sivu 10/21

Lähetetty: 25 Helmi 2013, 08:47
Kirjoittaja jarim
No kuutiotilavuus lienee sitten jotain muuta kuin 1441 jos isku on Gen1 vakio? :)

Lähetetty: 25 Helmi 2013, 09:54
Kirjoittaja toimeve
jarim kirjoitti:No kuutiotilavuus lienee sitten jotain muuta kuin 1441 jos isku on Gen1 vakio? :)
...no voit olla varma, että niin onkii...jostaki jäi vain tuommonen luku päähän...mutta noita vaihtoehtoja oli niin paljon, että jossain vaiheessa menin sekasin noissa. Se ei tosin paljoa multa vaaji :laugh:

Lähetetty: 25 Helmi 2013, 13:11
Kirjoittaja snuggles
toimeve kirjoitti:...ja sitten vähän tietoa siitä, mitä tähän on talven aikana tehty. Pakollisenahan tuli ne suuttimien uusiminen kun originaalit anto periksi ja sano sopimuksensa irti. Ja suuttimien uusimisen kautta tietysti myös säätö olisi mennyt uusiksi. Joten miksipäs sitten ei samalla jottain pientä, kun mestarilta tuli muutampi ehotus, edelleenki pienen budjetin rojektille:

- suuttimet (rakentaja saa tarkentaa, että mitkä ne on)
- isompi ryhmä? 1441cc (sopivasti vaihtarina tuohon viimetalviseen rojektiin, onko tuo "ryhmä" oikia termi...korjatkaa)
- kanteen kevyt "street-porttaus" eli vähän virtausten optimointia (edelleenki saa tarkentaa tallin suunnalta tarvittaessa...)
- pakonokka (ST1:stä?) modattu enemmän avartavaksi (hengittävyyttä kun kuitenki tourinkivehkeestä kyse, tällä modilla myös oletethan käynnistävyyen pysyvän hyvänä, vaikka puristukset vähän nousiki)

Jottain tästä nyt varmasti unohin, mutta täydennän kun muistan...
-suuttimet 310cc, vanhat sippas, ykkösen ja nelosen pakoventtiilit valkosena
-ryhmän vaihto, nyt 1430cc
-kannen röpöjen siistiminen, stage1, aikasemmin koskematon
-mieto pakonokka edellisen vielä miedomman tilalle, startti tosiaan parempi vaikka puristukset piirun nousi, ensin ei tosin lähteny ilman boosteria kun pelit seiso yön pakkasessa, ei löytyny pistoketta lohkolämppärille

Lähetetty: 25 Helmi 2013, 14:56
Kirjoittaja snuggles
Lisättäköön vielä että osien haarukointia ja toisiinsa sopivuutta oli laskemassa Titaani, osien muokkaamista tukemassa sponsori koneistamo ja Akseli myös mukana pitkän kokemuksensa kera, helppohan siinä on sitte ruuvata palikat yhteen ja kiikuttaa viimeistelyyn Samille.

Lähetetty: 28 Helmi 2013, 12:42
Kirjoittaja toimeve
...käppyrää takarengastehoista:

http://galleria.busanistit.org/v....Index=1

sekä moottoritehot (vrt viimetalviseen):

http://galleria.busanistit.org/v....Index=1




Edited By toimeve on 1362080098

Lähetetty: 28 Helmi 2013, 14:31
Kirjoittaja ysi-ärrä
Vekellähän rupee pikkuhiljaa oleen tehoja pyörässä. Hyvä hyvä! Eli Hallin ekaryhmässä odotettavissa uusia +200mph kerholaisia.

Lähetetty: 28 Helmi 2013, 14:32
Kirjoittaja ysi-ärrä
Ja mikä tää tällanen 1430 kuutiota on? Kertokaa, mä en tiiä? mikä siinä on männän koko?

Lähetetty: 28 Helmi 2013, 15:02
Kirjoittaja toimeve
ysi-ärrä kirjoitti:Ja mikä tää tällanen 1430 kuutiota on? Kertokaa, mä en tiiä? mikä siinä on männän koko?

...tietävämmät saa tähän männän kokoon vastata, sen verran tiiän, että isompi ryhmä ja gen1 kampiakseli...tai sitten tuokhan ei piä paikkaansa.

Sori, mää vaan ajan näillä :laugh:

edit: ja kyllä, tarkotus ois hyvissä olosuhteissa Hallissa puhkasta 200mph viimeisthän tutkan kohalla...mutta katelhan nyt, miten saahan paksupoika pleksin taka piilhon ja välitykset sopiviksi...




Edited By toimeve on 1362056635

Lähetetty: 28 Helmi 2013, 15:21
Kirjoittaja jarim
pi*4.25cm^2*6.3cm*4 = 1429.97cm^3 :;):

Ts. 85mm mäntä

Lähetetty: 28 Helmi 2013, 15:38
Kirjoittaja Heksa
onko noihin lohkoihin saatu kestävyysongelma ratkaistua?
riippuu tietenkin onko yliporattu vai "billet"
tuppas huhujen mukaan ennen vanhaan haljeta helmat

Lähetetty: 28 Helmi 2013, 19:09
Kirjoittaja toimeve
Heksa kirjoitti:onko noihin lohkoihin saatu kestävyysongelma ratkaistua?
riippuu tietenkin onko yliporattu vai "billet"
tuppas huhujen mukaan ennen vanhaan haljeta helmat
...tallilta varmasti osathan tähän tarkemmin vastata, mutta eihän tästä mithän kisavehettä tehty, joten oletan, että tuota ongelmaa ei tule. Tehot on tuossa ja kun rojektia on viety ethenpäin Mikan aiemmin ilmottavalla konklaavilla, niin uskon tuonki otetun huomiihon.

Ja jos ei kestä, niin sitten mietithän mistä rahat seuraavhan rojektiin. Ja tehhään kestävämpi :p

Lähetetty: 28 Helmi 2013, 21:13
Kirjoittaja snuggles
Se on ihan orggis ryhmästä porattu. Kokemusta ei ole kestävyydestä kilometrien muodossa mutta mulla ollu tuommoinen kiinni tässä viimeeks, ja jenkeissä nopein vapari maililla käyttäny samaa ratkaisua, ja kovalla rutulla. Joten noin touring vireessä uskoisimma jonkinlaista kestävyyttäkin olevan, ja jos ei ole niin Vekellä on hyvä asenne, laitetaan sitte jotain muuta tilalle. Tiimillä on varamoottori tämmösen varalle, vakiohko kylläkin.

Lähetetty: 28 Helmi 2013, 21:37
Kirjoittaja toimeve
Lisätty muutampi viesti ylöspäin myös moottoritehokäppyrät, jossa myös viimevuotisen rojektin lopputulema vertailukohtana, olkaappas hyvät. Saa kommentoia. Tosin minä mithän niistä ossaa sanoa, paitti sen jälkhen kun olen ensimmäiset satakilometriä taas saanu perstuntumaa ottaa. Sen minä ossaan :;):



Edited By toimeve on 1362080355

Lähetetty: 28 Helmi 2013, 21:38
Kirjoittaja toimeve
snuggles kirjoitti:Lisättäköön vielä että osien haarukointia ja toisiinsa sopivuutta oli laskemassa Titaani, osien muokkaamista tukemassa sponsori koneistamo ja Akseli myös mukana pitkän kokemuksensa kera, helppohan siinä on sitte ruuvata palikat yhteen ja kiikuttaa viimeistelyyn Samille.
...ja tietysti iso kiitos kaikille asianosasille, enemmän sitten palautetta kun on päässy myös persdynossa ottamhan tyypit.

Lähetetty: 28 Helmi 2013, 22:09
Kirjoittaja toimeve
snuggles kirjoitti:Se on ihan orggis ryhmästä porattu. Kokemusta ei ole kestävyydestä kilometrien muodossa mutta mulla ollu tuommoinen kiinni tässä viimeeks, ja jenkeissä nopein vapari maililla käyttäny samaa ratkaisua, ja kovalla rutulla. Joten noin touring vireessä uskoisimma jonkinlaista kestävyyttäkin olevan, ja jos ei ole niin Vekellä on hyvä asenne, laitetaan sitte jotain muuta tilalle. Tiimillä on varamoottori tämmösen varalle, vakiohko kylläkin.
...toivottavasti ei käy kuten tuossa opettavassa kansanlaulussa --> http://www.youtube.com/watch?f....#t=113s :;):