Sivu 10/13
Lähetetty: 12 Loka 2013, 21:09
Kirjoittaja gsxr
Voihan olla mcxpressin syy olla käyttämättä etanolia on noinkin "mitätön". Autopuolen foorumeita kun lueskelee niin pääsääntöisesti tuntuu että kenenkään autoon ei ole tullut mitään ongelmia ainakaan parin kolmen vuoden käytöllä. Mitähän sen jälkeen sitten tapahtuu. Itse pitäisin työläinpänä ongelmana sitä että päätyy öljyn sekaan ja siitä aiheutuu laakereiden nopea kuluminen kuten huhu kertoo.
Lähetetty: 12 Loka 2013, 21:37
Kirjoittaja Heksa
poks onhan siihen jo kehitelty tollasia pro myrkkyjä...
uskokoon ken tahtoo niiden toimitakykyyn
Lähetetty: 12 Loka 2013, 22:44
Kirjoittaja jarim
Saabbi foorumilla ovat tuota SI-Alcoholia käyttäneet suutinten puhdistukseen (tähä käsiteltiin jokin aika sitten E85 sivuvaiktuksena kuvien kera tälläkin foorumilla). Tankillinen bensaa silloin tällöin ajaa saman asian. Siihen että tuota polttoainetta päätyy öljyn sekaan ei tuolla aineella ole estävää vaikutusta. API SN on luokitus öljylle joka pitäisi kai tuota etanolia paremmin kestää?
Lähetetty: 14 Loka 2013, 21:42
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:Ilmeisesti sulla on kertova paineensäädin käytössä jos kerta oma ecu hoitaa syötön kun gen1 ecuhan ei ymmärrä ahtopainetta? Pari vuotta sitten kun asiaa selvittelin niin tällä kertovalla systeemillä päästiin johonkin 300hv tietämille joten 400-500hv katupyörät vaati sitten oman rikastuksen toimiakseen.
Suomessa varmaan ei vielä ole paljoa tietoa etanolin pitkäaikaisvaikutuksista mutta esim mcxpress ei tee kittejään toimimaan etanolilla eikä tulekaan tekemään vaikka testeissä ovat selvän tehohyödyn sillä saaneetkin. Jotain ongelmaa siitä on tullut kaiketi juuri pitkällä aikavälillä tai miten lie.
Tuo mulla oleva mcxpress boksi on joku ensimmäisen sukupolven ohjain ja siinä ei ole mahdollisuutta mihinkään lisäkanaviin, uudemmissa ehkä voi olla. Nuo gen1 vakiosuuttimet vakio pyörässä on melko rajoilla että riittääkö etanolille koko kierrosalueella ainakin normi bensanpaineella. Niissä kun ei mahdottomasti voi lisätä suutinten aukioloaikaa tehoalueella kun se aukioloaika taisi olla melko suuri jo vakiokartassa.
Omassa pyörässä on melko rajoilla polttoainejärjestelmän kasiteetti kuin myös ahdin jos ruvetaan etanolilla tosissaan ahtamaan joten jos joskus valmistuu sellainen on/off kytkin versio niin itse ehkä säädän toimimaan pelkällä bensalla ja toinen asento sitten ehkä max 50/50% suhteella tai jotain. Tai sitten päivitetään kaikki ja vedetään pohjat tehopenkkikisaan
Painetta säätelee ahtopaineen mukaan
tuomoinen
http://store.schnitzracing.com/rcc-bil....gulator perus paineena 2Bar
oma ecu ei ainakaan vielä ymmärrä ahtoa
on myös vakio anturit,
1000cc suutimilla näytää olevan TPS kartta ~40miinusta vakioon verratuna parhan tehon vaiheilla, IAP ~100-20 miinuksella
Selvisikö silloin syy
mikä siinä vakio ECU:un käytössä rajaili tehot tuhon 300hv
paikeille ja voi kiertää lisäboxsila ?
eivät silti taida kovin yleisä olla nuo
400-500hv katupyörät
tuossa vois olla siihen sopiva boxsi
http://www.discount-moto-direct.com/power-c....RFOImBg jos tuoteselosteen lueskelu meni oikeen niin tuossa olis 2 ulkoista anturitietoa lämpö
ja ahtopaine lämmön tilalle se haistelija
vakio suutimet näytää olevan "auki~200" olikos maxsimi 250 ja ihan auki ei voi laitaa mutta kai tuolla vakoilla saisi testattua on/off systeemiä niiten toisten IAP karttojen
osalta,
on/off systeemi on jo oikeestaan valmis(sikäli mikäli nuo tuolla kuvassa olevat kartat ovat käytössä) vaatii 2 säätökerta yhden kummalekin aineelle ja sitten vielä on hyvä lopuksi varmistaa testaamalla molemat,
sekoitukselle säätö olikin hyvä
sehän olis vähän kuin flex systeemi tankkais kun puoli tankkia mennyt toisen pueln E85 ja silti mahdolista ajella pelkällä bensalla
Lähetetty: 15 Loka 2013, 21:20
Kirjoittaja gsxr
Jäin siihen ymmärrykseen silloin aikoinaan että tuo noin 300hv olisi jonkinlainen raja jos aikoo saada tavallisella kertovalla paineensäätimellä ja normi bensapumpulla hoidettua gen1 turbon lisärikastuksen. Tämä kaiketi siksi että kun se lisärikastus tosiaan aikaansaadaan sillä kertovalla säätimellä (mikä lie virallinen nimi) niin ero polttoaineen kulutuksessa pintakaasun ja täyden ahtopaineen/tehoalueen välillä on niin suuri että sitä ei oikein saada sovitettua yhteen.
Joku paremmin tietävä voisi valaista asiaa.
Mullahan oli jo tuolloin toimiva systeemi erillisen lisäboksin kanssa niin pitäydyin sitten siinä.
Voisi saada toimimaan tuolla linkittämälläsi paineensäätimellä kun se näyttää nostavan painetta taivaisiin asti tarvittaessa mutta vaatii sitten kaveriksi jonkin mahtipumpun.
Tuolla commander boksilla varmaan saisi toteutettua flexi fuelin jos ylimääräinen laatikko ei häiritse, mua kyllä vähän häiritsee kun itsekin koitan pitää kaiken mahdollisimman yksinkertaisena. Tämä kesä meni ilman tekniikkamurheita.
Joskus testailin nuita vakiosuuttimia niin 230-240 oli arvo minkä jälkeen soluarvon kasvattaminen ei enää rikastuttanut seosta yhtään.
Jos olisi valittavissa kaksi eri karttaa, ensimmäinen pelkälle bensalle ja toinen 50/50 seokselle niin seokset voisi saada säädettyä karkeasti siten että kytkintä lipsuttelemalla löytyy sopiva afr useisiin eri tilanteisiin, ei tietysti kaikkiin.
Mutta tarvis ensin saada esiin se iap kartta...
Lähetetty: 16 Loka 2013, 00:48
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:Jäin siihen ymmärrykseen silloin aikoinaan että tuo noin 300hv olisi jonkinlainen raja jos aikoo saada tavallisella kertovalla paineensäätimellä ja normi bensapumpulla hoidettua gen1 turbon lisärikastuksen. Tämä kaiketi siksi että kun se lisärikastus tosiaan aikaansaadaan sillä kertovalla säätimellä (mikä lie virallinen nimi) niin ero polttoaineen kulutuksessa pintakaasun ja täyden ahtopaineen/tehoalueen välillä on niin suuri että sitä ei oikein saada sovitettua yhteen.
Joku paremmin tietävä voisi valaista asiaa.
Mullahan oli jo tuolloin toimiva systeemi erillisen lisäboksin kanssa niin pitäydyin sitten siinä.
Voisi saada toimimaan tuolla linkittämälläsi paineensäätimellä kun se näyttää nostavan painetta taivaisiin asti tarvittaessa mutta vaatii sitten kaveriksi jonkin mahtipumpun.
Tuolla commander boksilla varmaan saisi toteutettua flexi fuelin jos ylimääräinen laatikko ei häiritse, mua kyllä vähän häiritsee kun itsekin koitan pitää kaiken mahdollisimman yksinkertaisena. Tämä kesä meni ilman tekniikkamurheita.
Joskus testailin nuita vakiosuuttimia niin 230-240 oli arvo minkä jälkeen soluarvon kasvattaminen ei enää rikastuttanut seosta yhtään.
Jos olisi valittavissa kaksi eri karttaa, ensimmäinen pelkälle bensalle ja toinen 50/50 seokselle niin seokset voisi saada säädettyä karkeasti siten että kytkintä lipsuttelemalla löytyy sopiva afr useisiin eri tilanteisiin, ei tietysti kaikkiin.
Mutta tarvis ensin saada esiin se iap kartta...
Joku tuomoinen että kevyen kaasun aluetta ei sais tarpeeksi "laihalle" isoila suutimilla tai sumu menis huonoksi vois olla syynä,
95 tankissa noilla 1000cc toimii ainakin vielä
nätisti myös tyhjä käynnillä
(tiedä sitten mihin tehoihin riittävät)
tosiaan
säädin nostelee painetta vaikka kuinka paljon säätely vaiheessa
kiepsautti paine mittarin neulan 10bar+ (takaisin 0)
saman tien kun pumppulle antoi virtaa vaikei pumppun oli vain 044 bosch,
jep lisäboxsit ei oikeen innosta mukan kun tulee aina yksi mahdolinen vikapaikka, lisä säättelykohde/tarve ja virran kulutuja,
(näitä matka motoristin murheita) virtaa kun on muutenkin niukasti tarjolla,
eikä oikeen noita mahdolisia vika paikojakaan ole tarve lisätä, vaikka tällä nykisellä ekalla versiolla on kausi mennyt ilmanoikeestaan ilman onkelmia
(1 sarjan tiiviste putken pään maa osuman takia meni)
eli tuo 230-240 lienee arvo milloin vakiosuutin
on täysin auki/max pulssi,
tuosa säätely ajatuksessa menis niin että
ensin jomalla kummalla aineela/sekoituksella
säädellän normaalisti ja sitten kun se on ok sama homma
uudellan toisella laadulla, minkä jälkeen jommat kummat muutokset siirretään noihin tuolla näkyviin karttoihin
(jos joku haluaa tuota vielä tällä kaudella kokeila niin voin muutokset siirellä)
sitä en tiedä miten tuon sais suoraan toimimaan ecueditorissa
eli miten siihen sais lisä KO nappullan,
mutta edellä kuvatulla systeemillä saisi muutoksen tehtyä kohtuu pienellä vaivalla paras toki olis jos joku lisäis ominaisuuden tuohon ecueditorin ja vaikka vielä semoisen nappulan millä IAP muuttuisi paine kartaksi
(akselin arvo alipaineen sijaan yli/alipaineeksi)
Lähetetty: 16 Loka 2013, 13:32
Kirjoittaja Titaani
Näitä ahdettuja on tuolla kertovalla säätimellä toteutettu hyvällä menestyksellä. Onko tämä 1340 r86 busa missä säädetty?
Millaisessa kokoonpanossa tämä kertova säädin on kiinni?
Ahdin? Max ahtopaine? Tehot?
Lähetetty: 17 Loka 2013, 00:11
Kirjoittaja 1340R86
Titaani kirjoitti:Näitä ahdettuja on tuolla kertovalla säätimellä toteutettu hyvällä menestyksellä. Onko tämä 1340 r86 busa missä säädetty?
Millaisessa kokoonpanossa tämä kertova säädin on kiinni?
Ahdin? Max ahtopaine? Tehot?
Säädety espoon puolella
samin autopajassa Sami/itse otalamella, veikolassa,
ahtimena joku garretin sekoitus(4/3)
painetta alkaen ~5500rpm 1bar "tehoa"~280hv
vääntöä ~250nm takarenkaassa,
mc-expresnin väli jäähdytin, pensaa pupaa 044 bosch,
suutimet bosch 1000cc finjectorin "modaamat"
je 8.7:1 männät, kytkimessä apen ultrahard jouset
apen pultteja ylhäälä ja alhaala
viime talvena
itse suuniteltu, kasailtu,
osiarakeneltu valmiita muuteltu tarpeen mukaan päälimäisenä ajatuksena reissukäyttö
(mukava sellainen ilman piikkimäistä jatkuvaa vaihteiden renksutusta) käyttövarmuus,
kokonaisuuden yksinkertaisuus, sitä kautta mahdoliseman helppo remontin teko reissun päällä,
mitä omaksi yllätykseksi ei ole tarvinnut tehdä vaikka olikin eka busan kone mihin tuli ahdin syystemi rakennettua
Lähetetty: 17 Loka 2013, 17:11
Kirjoittaja Titaani
On kyllä juuri sellainen järki rakenteella yksinkertaisella toteutuksella. Mielestäni alle 300hv toteutuksessa kertova/isot suuttimet/pumppu on se järki tie, ei turhia rekkuloita, vain tarpeellinen.
Lähetetty: 17 Loka 2013, 23:03
Kirjoittaja 1340R86
Titaani kirjoitti:On kyllä juuri sellainen järki rakenteella yksinkertaisella toteutuksella. Mielestäni alle 300hv toteutuksessa kertova/isot suuttimet/pumppu on se järki tie, ei turhia rekkuloita, vain tarpeellinen.
Näin sitä ajatelin että kun koitaa järjestellä sinne yksinkertaisilla konsteilla ainetta tarjolle niin voi selvitä vähemmällä remontilla ja muilla onkelmilla
Mietiskellyt että jos vähän koittais nostaa tehoja/laajentaa vetoaluetta niin
mitenkähän nuo 1000cc suutimet mahtaa riittää minkä moisile tehoille
tuosta kokoonpano listasta unohtui yksi oletettavasti ainkin isomilla tehoilla kestoon vaikutava juttu eli kanget, tulivat itselle sopivilla mitoilla arrow nimisestä firmasta
Lähetetty: 18 Loka 2013, 06:06
Kirjoittaja gsxr
Titaani kirjoitti:On kyllä juuri sellainen järki rakenteella yksinkertaisella toteutuksella. Mielestäni alle 300hv toteutuksessa kertova/isot suuttimet/pumppu on se järki tie, ei turhia rekkuloita, vain tarpeellinen.
+1
Nuo 1000cc suuttimet pitäisi riittää +500hv bensalla.
Lähetetty: 18 Loka 2013, 13:08
Kirjoittaja Jaku
Oisko tästä mitään apua etanolikehitykseen?
zeitronix
Lähetetty: 18 Loka 2013, 14:44
Kirjoittaja snuggles
1340R86 kirjoitti:tuosta kokoonpano listasta unohtui yksi oletettavasti ainkin isomilla tehoilla kestoon vaikutava juttu eli kanget, tulivat itselle sopivilla mitoilla arrow nimisestä firmasta
Mitä tarkoittaa sopivilla mitoilla ? Onko ne eri mittaset ku orggis ?
Lähetetty: 18 Loka 2013, 17:00
Kirjoittaja jouniri
1340R86 kirjoitti:Titaani kirjoitti:On kyllä juuri sellainen järki rakenteella yksinkertaisella toteutuksella. Mielestäni alle 300hv toteutuksessa kertova/isot suuttimet/pumppu on se järki tie, ei turhia rekkuloita, vain tarpeellinen.
Näin sitä ajatelin että kun koitaa järjestellä sinne yksinkertaisilla konsteilla ainetta tarjolle niin voi selvitä vähemmällä remontilla ja muilla onkelmilla
Mietiskellyt että jos vähän koittais nostaa tehoja/laajentaa vetoaluetta niin
mitenkähän nuo 1000cc suutimet mahtaa riittää minkä moisile tehoille
tuosta kokoonpano listasta unohtui yksi oletettavasti ainkin isomilla tehoilla kestoon vaikutava juttu eli kanget, tulivat itselle sopivilla mitoilla arrow nimisestä firmasta
Minkälainen oli ARROW Precisionin mittatilaus kankien toimitusaika?
Arrow hyvänä vaihtoehtona niin Taxi II:seen kuin III:seenkin. Carilloa en enää laita edes vapariin saatikka ahdettuun.
Lähetetty: 18 Loka 2013, 17:27
Kirjoittaja Heksa
snuggles kirjoitti:1340R86 kirjoitti:tuosta kokoonpano listasta unohtui yksi oletettavasti ainkin isomilla tehoilla kestoon vaikutava juttu eli kanget, tulivat itselle sopivilla mitoilla arrow nimisestä firmasta
Mitä tarkoittaa sopivilla mitoilla ? Onko ne eri mittaset ku orggis ?
oliko ne noi?