öljyt

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
emppu
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Touko 2015, 13:14
Paikkakunta: 832

Viesti Kirjoittaja emppu »

Vaihdetta kun yrittää silmään rolisee vaan, eikä mene silmään niin millään vaan sammuu.

Neuvoista kiittäen!
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Eipä ole öljyn vika, 10-50 castrol, aivan kuten muutkin merkit, toimii vallan mainiosti busassa. Mitäs muuta tuli tehtyä öljynvaihdon yhteydessä, kuullostaa siltä että kytkinnesteen seassa on ilmaa tai joku vikaa työsylinterin tienoilla...
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Castrol 10W-50 täysynteettinen on oikein sopiva öljy Busaan. Olen käyttänyt omissa pyörissäni vuosien ajan. Tällä, jos jollakin laatikko ja kytkin toimii sulavasti, tosin monella muullakin. Jos ykkönen ei mene silmään, kokeile ottaa uusiksi vapaan kautta ja kytkin ylös. Voihan olla, että ohuemmalla öljyllä on menee vaihde paremmin päälle, kun pyörä ei ole liikkeessä. Ajossa tuskin eroa huomaa.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
emppu
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Touko 2015, 13:14
Paikkakunta: 832

Viesti Kirjoittaja emppu »

Kiitos osviitoista.
Mitään muuta ei Busalle tehty, sehän tässä just pisti ihmettelemään.
Kytkimelle olen odotellut nestevaihto hommia jo vuosikausia, tullut sen verran luettua tätä foorumia, mutta mitään sille tarvinnut tehdä.

Kytkin se on aivan normin tuntuinen, ja tuntuu toimivan ok?pitäneekö kuitenkin kokeilla varmuuden vuoksi ilmata sitä, jos vaikka auttaisi.
Kumma homma, kun ajamalla Busan öljynvaihto paikalle ajoin, ja uusilla öljyillä ei sitten ajettukaan.

Busa seisoi kylläkin muutaman päivän, ennenkuin uusilla öljyillä kokeilin. Oisko ilma ongelmat mahdollisesti tulleet.
Mitä ne jutut jumiutuneista kytkintä käyttävistä tangoista on?
suihkukone
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja suihkukone »

Otappa se öljyntäyttökorkki auki ja painele kytkinkahvaa edestakaisin niin tuon täyttökorkin reiästä pitäs näkyä liikkuuko kytkinpakka(pakan kansi) edestakaisin...jotaki ~10mm pitäs liikkua.
Jos liike <5mm ni irrotus rupiaa olemaan arveluttavaa.

Jos liikkuu hyvin ja ~10mm niin vika luultavimmin muualla, kuin kahvan ja kytkimen "tangon" välillä.




Edited By suihkukone on 1430509923
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Suihkukoneelta hyvä vinkki, MUTTA mahtaakohan tuo 10mm olla pikkasen liikaa, jos oikein muistan, niin avauma olisi normaalisti n.3,8mm luokkaa. Mitattuna siis painelevystä, jota öljykorkista ei taida nakyä.
suihkukone
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja suihkukone »

Kujo kirjoitti:Suihkukoneelta hyvä vinkki, MUTTA mahtaakohan tuo 10mm olla pikkasen liikaa, jos oikein muistan, niin avauma olisi normaalisti n.3,8mm luokkaa. Mitattuna siis painelevystä, jota öljykorkista ei taida nakyä.
saattaapihan tuo 10mm olla liian paljon, mutta reilusti liikkuu kuitenki,että silmin huomaa selvästi.

Kylläkait se korkin aukosta näkyy, kun ite kattelin ja etin toista ongelmaa viime kesänä.
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

olisko vaan pinttynyttä paskaa työntötangossa (rattaan edessä olevassa) on aika heiveröinen osa se missä kytkimen työsylinteri kiinni Antaisko niin paljon periksi?
tai pahimmassa tapauksessa jo lohjennu jostain

onko ikinä ollut irti poski / eturatas?
SMR
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kyllä tuo 3.8mm on lähempänä totuutta. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
emppu
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Touko 2015, 13:14
Paikkakunta: 832

Viesti Kirjoittaja emppu »

Kyllä se kytkin silmämääräisesti varmaan sen 3 mm liikkuu (kokeilla ihan mitata). Kahvakin tuntuu normiponnekkaalta, eikä pumppaaminenkaan auta. Kokeilen päivemmällä kuitenkin ilmata varulta, jos ilmavaivoja sairastaisi.
Busaa ei ole tarvinnut toiselta poskelta vielä kertaakaan aukoa etuhammasrattaan lohkon, kuin kytkimen lohkonkaan suhteen. Viattomasti vain öljynvaihdoilla ym huolloilla mennyt.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Käytä se kytkinkoppa auki ja tarkista kytkinjousien tornien kiinnitys.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
finvalp
Viestit: 37
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja finvalp »

Laitoin Shellin öljyt ja tosi hyvin vaihteet nasahtelee castroliin verrattuna . Ihanälytön ero kytkeytymisvarmuudessa . Suosittelen . Ei rusahtele vaihteet .
Drag race porukoille kiitokset
:baaa:
Vastaa Viestiin