öljyt
Castrol 10W-50 täysynteettinen on oikein sopiva öljy Busaan. Olen käyttänyt omissa pyörissäni vuosien ajan. Tällä, jos jollakin laatikko ja kytkin toimii sulavasti, tosin monella muullakin. Jos ykkönen ei mene silmään, kokeile ottaa uusiksi vapaan kautta ja kytkin ylös. Voihan olla, että ohuemmalla öljyllä on menee vaihde paremmin päälle, kun pyörä ei ole liikkeessä. Ajossa tuskin eroa huomaa.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Kiitos osviitoista.
Mitään muuta ei Busalle tehty, sehän tässä just pisti ihmettelemään.
Kytkimelle olen odotellut nestevaihto hommia jo vuosikausia, tullut sen verran luettua tätä foorumia, mutta mitään sille tarvinnut tehdä.
Kytkin se on aivan normin tuntuinen, ja tuntuu toimivan ok?pitäneekö kuitenkin kokeilla varmuuden vuoksi ilmata sitä, jos vaikka auttaisi.
Kumma homma, kun ajamalla Busan öljynvaihto paikalle ajoin, ja uusilla öljyillä ei sitten ajettukaan.
Busa seisoi kylläkin muutaman päivän, ennenkuin uusilla öljyillä kokeilin. Oisko ilma ongelmat mahdollisesti tulleet.
Mitä ne jutut jumiutuneista kytkintä käyttävistä tangoista on?
Mitään muuta ei Busalle tehty, sehän tässä just pisti ihmettelemään.
Kytkimelle olen odotellut nestevaihto hommia jo vuosikausia, tullut sen verran luettua tätä foorumia, mutta mitään sille tarvinnut tehdä.
Kytkin se on aivan normin tuntuinen, ja tuntuu toimivan ok?pitäneekö kuitenkin kokeilla varmuuden vuoksi ilmata sitä, jos vaikka auttaisi.
Kumma homma, kun ajamalla Busan öljynvaihto paikalle ajoin, ja uusilla öljyillä ei sitten ajettukaan.
Busa seisoi kylläkin muutaman päivän, ennenkuin uusilla öljyillä kokeilin. Oisko ilma ongelmat mahdollisesti tulleet.
Mitä ne jutut jumiutuneista kytkintä käyttävistä tangoista on?
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
Otappa se öljyntäyttökorkki auki ja painele kytkinkahvaa edestakaisin niin tuon täyttökorkin reiästä pitäs näkyä liikkuuko kytkinpakka(pakan kansi) edestakaisin...jotaki ~10mm pitäs liikkua.
Jos liike <5mm ni irrotus rupiaa olemaan arveluttavaa.
Jos liikkuu hyvin ja ~10mm niin vika luultavimmin muualla, kuin kahvan ja kytkimen "tangon" välillä.
Edited By suihkukone on 1430509923
Jos liike <5mm ni irrotus rupiaa olemaan arveluttavaa.
Jos liikkuu hyvin ja ~10mm niin vika luultavimmin muualla, kuin kahvan ja kytkimen "tangon" välillä.
Edited By suihkukone on 1430509923
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
saattaapihan tuo 10mm olla liian paljon, mutta reilusti liikkuu kuitenki,että silmin huomaa selvästi.Kujo kirjoitti:Suihkukoneelta hyvä vinkki, MUTTA mahtaakohan tuo 10mm olla pikkasen liikaa, jos oikein muistan, niin avauma olisi normaalisti n.3,8mm luokkaa. Mitattuna siis painelevystä, jota öljykorkista ei taida nakyä.
Kylläkait se korkin aukosta näkyy, kun ite kattelin ja etin toista ongelmaa viime kesänä.
Kyllä tuo 3.8mm on lähempänä totuutta.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kyllä se kytkin silmämääräisesti varmaan sen 3 mm liikkuu (kokeilla ihan mitata). Kahvakin tuntuu normiponnekkaalta, eikä pumppaaminenkaan auta. Kokeilen päivemmällä kuitenkin ilmata varulta, jos ilmavaivoja sairastaisi.
Busaa ei ole tarvinnut toiselta poskelta vielä kertaakaan aukoa etuhammasrattaan lohkon, kuin kytkimen lohkonkaan suhteen. Viattomasti vain öljynvaihdoilla ym huolloilla mennyt.
Busaa ei ole tarvinnut toiselta poskelta vielä kertaakaan aukoa etuhammasrattaan lohkon, kuin kytkimen lohkonkaan suhteen. Viattomasti vain öljynvaihdoilla ym huolloilla mennyt.
Käytä se kytkinkoppa auki ja tarkista kytkinjousien tornien kiinnitys.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport