Pc ii:n säätelyä - Kysymys kaasukahvasta
Terve
Aloin tuossa säätelemään matalia kierroksia hieman laihemmalle, koska 99-mallin busani tuntui aina hiljaisessa vauhdissa melkein tukehtuvan ja bensakin tuntui haisevan. Säätö onnistui hyvin ja pyörä tuntuu nyt tosi hyvältä, eli kaikki oireet hävisi sen sileän tien.Ohjeet säätöön sain tuolta: http://www.powercommander.com/maps/install/I304-110.pdf .
Se mikä mua jäi askarruttamaan, oli se kun testasin virta päällä kaasukahvan toimintaa, ei kaikki ledit syttynyt palamaan PC II:ssa, ainoastaan seitsemän kymmenestä paloi kaasun ollessa täysin auki. Saakohan niitä pc:n valoja mitenkään testattua, että ne ylipäätänsä toimii, vai onko mulla jotenkin kaasuvaijeri säädetty väärin, ettei läppä aukea kokonaan?
Aloin tuossa säätelemään matalia kierroksia hieman laihemmalle, koska 99-mallin busani tuntui aina hiljaisessa vauhdissa melkein tukehtuvan ja bensakin tuntui haisevan. Säätö onnistui hyvin ja pyörä tuntuu nyt tosi hyvältä, eli kaikki oireet hävisi sen sileän tien.Ohjeet säätöön sain tuolta: http://www.powercommander.com/maps/install/I304-110.pdf .
Se mikä mua jäi askarruttamaan, oli se kun testasin virta päällä kaasukahvan toimintaa, ei kaikki ledit syttynyt palamaan PC II:ssa, ainoastaan seitsemän kymmenestä paloi kaasun ollessa täysin auki. Saakohan niitä pc:n valoja mitenkään testattua, että ne ylipäätänsä toimii, vai onko mulla jotenkin kaasuvaijeri säädetty väärin, ettei läppä aukea kokonaan?
Ei nyt ole tuota ohjekirjaa tässä, eli milles kiekka-alueelle tuo LOW vaikuttaa ?
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
Vai olisiko jälleen kerran (surullisen?) kuuluisan TPSn elikkäs Throttle Position Sensorin asetus vähän metsässä? Tästä topicista vinkkejä säätelyyn yms...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kiitti vinkistä, täytyy tuo tepsi tarkistaa tässä joku sadepäivä (sellaisiakin kai vielä on joskus tulossa).jarim kirjoitti:Vai olisiko jälleen kerran (surullisen?) kuuluisan TPSn elikkäs Throttle Position Sensorin asetus vähän metsässä? Tästä topicista vinkkejä säätelyyn yms...
MaKeR kirjoitti:Muistaakseni ainakaan pcIII:ssa ei kaikki syttynyt. Kun löi koneen kiinni ja katsoi pc:n softalla näytti throttle 0% tyhjällä ja 100% täydellä kaasulla. Softalla pystyy kyllä kalibroimaan pc:n, mutta kannattaa tarkistaa ensin juurikin tuo TPS.
Ok, kiitos tiedosta. Otin tuossa aamulla heti tuon TPS-asian työn alle. Kesti jonkun aikaa, että löysin sen pistokkeen, josta piti ne kaksi johtoa yhdistää. Ohjeessa oli sanottu vasen takaposki, minä sitten etsin kuumeisesti sivukatteen takaa, mutta loppujen lopuksi löysin sen etuistuimen ja takakatteen välistä.
Korjausoppaassa kehotettiin laittamaan pyörä käyntiin ja säätämään tyhjäkäynti 1150 RPM. Sitten sen C00 viivan tulisi olla keskellä. Mulla oli onneksi keskellä se, koska siinä anturissa on näemmä sellaiset torx-ruuvit, jossa on tappi keskellä. Mistäs sellaisen avaimen mahtaisi saada, vai oletteko mahdollisesti modaillut omaa avaintanne tai käyttänyt siihen ruuviin pientä väkivaltaa sen tapin poistamiseksi?
juissi kirjoitti:MaKeR kirjoitti:Mulla oli onneksi keskellä se, koska siinä anturissa on näemmä sellaiset torx-ruuvit, jossa on tappi keskellä. Mistäs sellaisen avaimen mahtaisi saada, vai oletteko mahdollisesti modaillut omaa avaintanne tai käyttänyt siihen ruuviin pientä väkivaltaa sen tapin poistamiseksi?
Ainakin Clas Ohlsonilla näytti olevan myynnissä niitäkin avaimia.
Kyllä kait noita reiällisiä torxeja saa melkein kaikista työkaluja myyvistä liikkeistä. Esimerkkinä ainakin Kärkkäinen Oulussa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Täytyy sellainen käydä ostamassa valmiiksi, ettei sitten tarvi repiä hiuksia kun sitä sitten tarvitsisi oikeesti. Hyvä että tämäkin asia selvisi, niin muutkin tietää, ettei tavallinen torx sovi, vaan täytyy olla reiällinen sellainen.jarim kirjoitti:Kyllä kait noita reiällisiä torxeja saa melkein kaikista työkaluja myyvistä liikkeistä. Esimerkkinä ainakin Kärkkäinen Oulussa.
Itseasiassa uudemmissa, tai ainakin '03:ssa, oli ihan normi torxit vai olikohan jopa ihan perinteiset ristipää ruuvit.juissi kirjoitti:jarim kirjoitti:Kyllä kait noita reiällisiä torxeja saa melkein kaikista työkaluja myyvistä liikkeistä. Esimerkkinä ainakin Kärkkäinen Oulussa.
Täytyy sellainen käydä ostamassa valmiiksi, ettei sitten tarvi repiä hiuksia kun sitä sitten tarvitsisi oikeesti. Hyvä että tämäkin asia selvisi, niin muutkin tietää, ettei tavallinen torx sovi, vaan täytyy olla reiällinen sellainen.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport