Otettiin tuossa velipojan Bussista katalysaattorit pois, kun oli orggis putki menny muutenkin poikki.
Katkastiin kylmästi kattien kohdista poikki ja kennot vi****n.
(oli muuten sitte pistehitsattu ne kennojen rungot sisäputkeen.. ja sisä ja ulkoputken välissä on pieni kerros villaakin...
Mikäli joku aikoo joskus tehdä niin rälläkällä ja syvää viiltoa pitää tehdä... (ei poikki asti! Näin saa repiä toisen puolen kennosta mukana...) ja kannattaa mitata, että ottaa tasan puolesta välistä kattia poikki. Itse kenno on noin. 6cm pitkä.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta modauksesta ja vaikutuksista.
-- Mikä on vaikutus säätöihin?
-- Lähteekö tehojja jne. ?
-- Tähän kohtaan keksi itse kysymys. ???
Pönttöinä on JOSIMURAn RS3 bolttonit.
Toivottavasti ainakin ääni paranee... aiemmin,, kun bussi kiisi ohi niin kuului vain suhinaa
Eipä ollut kallis eikä vaikea juttu, kun piti joka tapauksessa hitsailla putki kasaan. Tosin hitsauksiin meni kokonainen mäyräkoira eli alle kympin 1.5 heppaa...
markosalmi kirjoitti:Säätämään joudut ainakin. Vaihdoin itse Yoshin Boltit ja 3000.rpm ihan kauhea ajaa.. Nyt kun säädetty niin OK.
Mulla kokoputkisto ja säädetty, ihan kauhee ajaa alueella 2-3 krpm ...
Pitäis löytää aikaa että kävis ksthb:lla kylässä tai sitten pitäis saada jotain selkoa tosta PC:n taulukost et osais ite lyödä oikeaan laatikkoon lisää kakkua.
markosalmi kirjoitti:Säätämään joudut ainakin. Vaihdoin itse Yoshin Boltit ja 3000.rpm ihan kauhea ajaa.. Nyt kun säädetty niin OK.
Mulla kokoputkisto ja säädetty, ihan kauhee ajaa alueella 2-3 krpm ...
Pitäis löytää aikaa että kävis ksthb:lla kylässä tai sitten pitäis saada jotain selkoa tosta PC:n taulukost et osais ite lyödä oikeaan laatikkoon lisää kakkua.
Voi jessus! Eihän noita mopoja ole tehty ajettavaksi millään dieselkierroksilla! Kierroksia myllyyn niin alkaa toimimaankin! Ei se sitä tarkoita että jos meneekin kutosella 40-300km/h niin ei niitä muita vaihteita voisi käyttää. Tai jotain....
Ei ole mulla muuten pahemmin nypytellyt ikinä mut kiekat onki yleensä +5000rpm.
markosalmi kirjoitti:Säätämään joudut ainakin. Vaihdoin itse Yoshin Boltit ja 3000.rpm ihan kauhea ajaa.. Nyt kun säädetty niin OK.
Mulla kokoputkisto ja säädetty, ihan kauhee ajaa alueella 2-3 krpm ...
Pitäis löytää aikaa että kävis ksthb:lla kylässä tai sitten pitäis saada jotain selkoa tosta PC:n taulukost et osais ite lyödä oikeaan laatikkoon lisää kakkua.
Voi jessus! Eihän noita mopoja ole tehty ajettavaksi millään dieselkierroksilla! Kierroksia myllyyn niin alkaa toimimaankin! Ei
Diesel kierroksilla Joo hakee kaikki sitä mahtavaa alavääntöä??
Sepe kirjoitti:Voi jessus! Eihän noita mopoja ole tehty ajettavaksi millään dieselkierroksilla! Kierroksia myllyyn niin alkaa toimimaankin! Ei se sitä tarkoita että jos meneekin kutosella 40-300km/h niin ei niitä muita vaihteita voisi käyttää. Tai jotain....
Ei ole mulla muuten pahemmin nypytellyt ikinä mut kiekat onki yleensä +5000rpm.
Päivittäin kun ajaa 40 km duunimatkaa kehä 1:sen ruuhkassa niin ei paljoa kiekoilla juhlita. Nyt ajelen tuolla ruuhkassa 3500-400 jengoilla pieniäkin nopeuksia ettei nykisi niin helvetistä. Mökää siis lähtee about 100 db:tä pillistöstä ja itseäkin #####taa huudattaa.
Kyllä mun mielestä mopo saisi toimia koko kierrosalueella.
Totta puhutte 3000.rpm kauniimman sukupuolenkanssa.
Yksikseen ei tule kuuloonkaan 3000......
Ps. Ajelen itsekkin Kehän ruuhkissa mutta kaistalta toiselle ja välillä keskelläkin.....
markosalmi kirjoitti:Säätämään joudut ainakin. Vaihdoin itse Yoshin Boltit ja 3000.rpm ihan kauhea ajaa.. Nyt kun säädetty niin OK.
Mulla kokoputkisto ja säädetty, ihan kauhee ajaa alueella 2-3 krpm ...
Pitäis löytää aikaa että kävis ksthb:lla kylässä tai sitten pitäis saada jotain selkoa tosta PC:n taulukost et osais ite lyödä oikeaan laatikkoon lisää kakkua.
Minä aikani tuohon omaan lisäsin kakkua tuonne 2-3k rpm alueelle ja kun ei se siitä kummentunut niin aloin vähentämään. 3000 alkaa olla jo bueno, 2000-2500 vielä pikkasen pitäs laihentaa kun jaksas raahata läppärin taas töistä kotio. Sulla tietysti voi olla ihan eri tilanne kun mulla on tuota nokkaa ja kantta ynnä muuta. No, joka tapauksessa, jos läppäri löytyy ja siihen tuo PC:n softa ja kaapeli niin ei ole iso homma. 2000, 2500 ja 3000 kierroksille 2% ja 5% laatikoihin kun kokeilee erilaista lukua niin selviää. Edellisen kartan kun aina tallettaa niin voi palata takaisin jos menee metsään.
Edited By jarim on 1155816829
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:No, joka tapauksessa, jos läppäri löytyy ja siihen tuo PC:n softa ja kaapeli niin ei ole iso homma. 2000, 2500 ja 3000 kierroksille 2% ja 5% laatikoihin kun kokeilee erilaista lukua niin selviää. Edellisen kartan kun aina tallettaa niin voi palata takaisin jos menee metsään.
Läppäri, piuhat ja softakin on... Mietin vaan mitä kerpelettä ne ylälaidan lukemat olivat (siis 0,2,5,10,20... jn) - no nyt se sevus,
jarim kirjoitti:No, joka tapauksessa, jos läppäri löytyy ja siihen tuo PC:n softa ja kaapeli niin ei ole iso homma. 2000, 2500 ja 3000 kierroksille 2% ja 5% laatikoihin kun kokeilee erilaista lukua niin selviää. Edellisen kartan kun aina tallettaa niin voi palata takaisin jos menee metsään.
Läppäri, piuhat ja softakin on... Mietin vaan mitä kerpelettä ne ylälaidan lukemat olivat (siis 0,2,5,10,20... jn) - no nyt se sevus,
Tällähetkellä luvut ovat seuraavat :
2000
****
2 = -6
5 = -6
2500
****
2 = 0
5 = 0
3000
****
2 = 1
5 = 3
Jooh, kaasun asentohan se on prosentteina .. eli 0 = ei kaasua ja 100 = täyskaasu. Tuohon pintakaasuun tepsii tosiaan noiden 2% ja 5% säätely. Kokeiles vaikka heittää kaikkiin ~5% lisää .. eli vaikka näin:
2000 0, 0
2500 5, 5
3000 6, 9
Ja käy tuon jälkeen kokeile. Aikansa kun hiplaa niin eiköhän ne säädöt sieltä löydy.
Edited By jarim on 1155819315
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport