Hmm.. mulla on jo vakio pömpeli modi kehitettynä,.
Huvät höpinat ja tehookin 3-4hp lisää
Orkkis pömpelin valiseinään n.35 mm reikä viimmeisen poisto putken kohdalle.
Siistit höpinät ja kuuluu jo muutakin kuin ketjun rouskutus
ksthb kirjoitti:Hmm.. mulla on jo vakio pömpeli modi kehitettynä,.
Huvät höpinat ja tehookin 3-4hp lisää
Orkkis pömpelin valiseinään n.35 mm reikä viimmeisen poisto putken kohdalle.
Siistit höpinät ja kuuluu jo muutakin kuin ketjun rouskutus
Pitääkin kurkata miten olet reiän sorvannut sitten kun haen sen Muzzyn lapahässäkän.
Onkohan sillä mitään seksuaalista tai edes ääneen vaikuttavaa merkitystä tekeekö yhden isomman reiän vai useamman pienemmän..? ???
dick kirjoitti:Oiskohan noista modeista kuvia jossain? Onko toi muutos niin suuri että tarvii Commanderia tms.?
No omaan uutukaiseen olen modin tehnu ja en oo säädättäny.
Kilsojakin takana 7tkm ja toimii hyvin. putken avaus rikastaa ensimmäistä kolmannesta hiukan ja lisää alavääntöö. Parantaa myöskin 2500 rpm ongelma aluetta =nypytys poistuu.
Ja jos haluaa niin voi säädättää oman boksin, esim viaberilla. Kommaria ei tartte.
Työkalukin on kehitteillä, ns. porkkana terä johon on tulossa jatko varsi, noin 200mm jolla väliseinään reikä on helppo tehdä.
Talvella asiaan tulee kaiken kattava testi eri variaatiolle. Niistä kertoilen lisää kunhan ajokausi hellittää.
dick kirjoitti:Eli putkee ei siis tarvitse purkaa osiin? Persiistä vaan tarpeeks pitkä terä sisään ja rouskis.
Hmm.. niin mäkin ekaan sen tein. mutta nyt suosittelen ottamaan vaimentajan irti ja poraamaan reijän toista kautta.
Tarvii huomattavasti lyhkäsemmän terän.
Niin ja tossa virtauspenkissä testailin reikäsen vaikutusta, parantaa pako virtausta 10% luokkaa
Niin ja tosta vikaan päätyyn reikien poraamisesta tulee sellainen ikävä saundi kuin putkisto vuotais jostain.
En suosittele kokeileen.
Porataanko se reikä kohtisuoraan siitä änkkärin aukosta vai johonkin suuntaa vinoon. Itsellä kun ei ole tietoa tosta änkkärin rakenteesta ja välilevyjen sijainnista.
No nyt on noin 3 sentin reikä paikallaan ja aika kannattava modi oli. Äänet muuttu matalammaks höpinäks ja taisi se hiukan pienentää tota 2500 rpm nykimistäkin ja tuntuu että vetäis alakierroksilla muutenkin tasasemmin.
Kiitos hyvästä vinkistä.
änkkäri modiin tulossa perin pohjainen tutkimus dyno testeineen ensi tiistaina, (varasin 5 h dyno aikaa Viaberilta).
Mittaukset virtauspenkissä/dynossa eri variaatioineen, vakio/väliseinämodattu/slipariks tehty vakiovaimennin. Säädetään ekana omalle boksille ja sitten kommarille jos vain aika riittää.
Ja kun homma etenee miin pakosarja modit testataan kans
Tyrkkäsinpä tuossa itekkin välilaippaan noin 40 mm holetsen rasiaporalla sadepäivän ratoksi. Vaikutusta ei vaan oo vielä oikein päässy kokeilemaan kun tuppaa tuo gummi lipsumaan näin kosteella, mut äänet ainakin muuttu pikkusen möreemmiksi.