Rengasvalintasi busaan ? - Lähinnä sporttouring-tyyppistä ajatellen

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.

Rengasvalintasi busaan ? - Lähinnä sporttouring-tyyppistä ajatellen

Bridgestone Battlax BT056J (Busan ensiasennusrengas)
4
3%
Bridgestone Battlax BT020
6
4%
Michelin Pilot Sport HPX
4
3%
Michelin Pilot Power
52
36%
Pirelli Diablo P (P=Nopeiden pyörien erikoisrengas)
10
7%
Pirelli Diablo Corsa
16
11%
Avon AV Azaro-ST 45 & 46
7
5%
Dunlop D208 ZR
0
Ei ääniä
Metzeler Sportec M1
6
4%
Metzeler Roadtec M6
39
27%
 
Ääniä yhteensä: 144

104-1152012659

Viesti Kirjoittaja 104-1152012659 »

onko kellään kokemutsta tästä setistä oottelee alle laitooa taka METZELER: 190/50 ZR 17 (73W)TL Sportec M-1 P 153,51€ etu METZELER: 120/70 ZR 17 (58W)TL Sportec M-1 P 107,80€ hommasin nämä reiatec.fi onko eroja tavallisessa sportec:ssa ja tuon (p) kirjaimen välillä
jotkut rengastoimittajat ilmoittaa että tuo (p) kirjaimella varustettu rengas on tehty supernopeisiin pyöriin esim hayabusa
Avatar
JakkeBusa
Viestit: 72
Liittynyt: 31 Heinä 2005, 01:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakkeBusa »

Olikos toi Z6 se, joka lipasahtelee alta märällä ?

Mullon 7500 km nyt ajettu ensiasennuskumeilla ja 1/3 lienee
vielä jäljellä. Ei toki ole yksiäkään burniksia otettu. En voi moittia. Nopean ajon pitoa en ole vielä testannut, ei leine parhaimmasta päästä ainakaan tämän kyselyn perusteella.
Jakke
...pääasia on, että miehet viihtyy...
80-1126980226

Viesti Kirjoittaja 80-1126980226 »

Lipsahti se z6 märällä, mutta ei johtunut renkaasta.
:thumbup:
80-1142185074

Viesti Kirjoittaja 80-1142185074 »

Ainakaan allekirjoittaneella ei ole ollut omien Z6 kanssa mitään ongelmia märällä. Muutenkin IMHO on aivan toiselta planeetalta ajettavuudeltaan kuin originaali BT56 tosin onhan konstruktiolla jonkun verran ikäeroa. Seuraavaksi voisi kokeilla jotain "sporttisempaa" gummia ihan vaan huvikseen ei siksi että tuossa metukassa olisi valittamista.
Avatar
steme
Viestit: 174
Liittynyt: 03 Helmi 2006, 16:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja steme »

Mulla vaihtu vakionakki vähän yli neljässä tonnissa Pirellin Diablo Corsa:n. Ei oo mitään valittamista, pitoa ainakin löytyy. Saas nähdä sitten ton kulutuspuolen kanssa.. :D
Nyt ois etunenkin menossa vaihtoon, johan mittarissa onkin hiukka päälle 6000... miten v...ssa nää batlaksit ei kestä? :thumbdown:
Niin, ja eteenkin mulla on tuolla Corsa odottelemassa..
-- Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee --
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

steme kirjoitti:Mulla vaihtu vakionakki vähän yli neljässä tonnissa Pirellin Diablo Corsa:n. Ei oo mitään valittamista, pitoa ainakin löytyy. Saas nähdä sitten ton kulutuspuolen kanssa.. :D
Nyt ois etunenkin menossa vaihtoon, johan mittarissa onkin hiukka päälle 6000... miten v...ssa nää batlaksit ei kestä? :thumbdown:
Niin, ja eteenkin mulla on tuolla Corsa odottelemassa..

Liian pieni paine tuhoo prikkarin hetkessä. Mulla yli 8000 km mittarissa ja rengas kuin uusi :shocked:
etu renkaassa on hyvä pitää normikäytössä max paine 2,9-3,0 bar jolloin kuluu tasaisemmin.


edit:Pilkku virhe korjattu ettei poijaat katkee :tapu:




Edited By ksthb on 1155626322
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

ksthb kirjoitti:normikäytössä max paine 2,9-30 bar jolloin kuluu tasaisemmin.
:shocked: :D
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

gold kirjoitti:
ksthb kirjoitti:normikäytössä max paine 2,9-30 bar jolloin kuluu tasaisemmin.

:shocked: :D
:laugh:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Perhana, ei tuo mun rengas tunnu kuluvan sitte millään. Takana 7000km + kahdet varttimailiajot ja ei ole edes vielä sakkorajalla. Kaippa tuolla vielä Tampereellakin pitää käydä. Kyseessä siis Michelin Pilot Power 190/50/17... :p

ps. ja PITÄÄ!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
79-1091167648

Viesti Kirjoittaja 79-1091167648 »

Mulla on edessä rennsportti ja takana matkarengas Misukan pilot road. Hiton hyvin on kestäny takarengas, jo yli 10tkm ja vieläkään ei ole sakoilla. Ei sillä tietty radalle voi mennä, mutta en mä tolla isolla muutenkaan viitsi lähteä sinne. Etunen on ollut nyt yli 5000km ja näyttää edelleen uudelle! Vaikka onkin pehmyt rengas. Mielestäni eteen voi ja kannattaa laittaa pehmyt rengas, koska se kuluu tasaisemmin kuin kovat ainakin mun käytössä. Kovemmat kuluvat hampaille ja omitusen muotoisiksi ja ovat vaihtovalmiita ilmeisesti suunnilleen samoilla kilsoilla kuin pehmeät...
83-1085581541

Viesti Kirjoittaja 83-1085581541 »

Itsellä M1 edessä ja Z6 takana enkä voi edelleenkään moittia yhdistelmää. Ja pitoa on löytynyt ihan omiksi tarpeiksi... :turbobusa:
mibusa
Viestit: 144
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mibusa »

Itse laitoin ex busaan taakse continental road attackin ja pitoa tuntui olevan tod. hyvin. mielestäni erittäin hyvä valinta.. :smoking:
100-1151988742

Viesti Kirjoittaja 100-1151988742 »

Nyt on kokeiltu varmaan kaikki maailman merkit, ja taka-renkaana on pakko sanoa, että Pilot-Power kestää parhaiten. Tietysti löytyy pehmeitä pitorenkaita, mutta niillä ei kauan ajella yleensä.... :mosh:
100-1151988742

Viesti Kirjoittaja 100-1151988742 »

Tässä Saksasta halvalla--> http://www.moto-tyres.co.uk/Motorcycle-tyres.html



Edited By danne on 1161287935
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

mibusa kirjoitti:Itse laitoin ex busaan taakse continental road attackin ja pitoa tuntui olevan tod. hyvin. mielestäni erittäin hyvä valinta.. :smoking:
...no ja kohtuullisen mukavalta se tuntuu ajella tällä uuella omistajallaki...joskin muista rengasmerkeistä ei ole vielä tällä pyörämerkillä kokemusta.

Aikasemmassa pyörässäni CBR1000F oli alla kolmenlaista eri rengasta ja en sitten pätkääkhän tykänny B020:sta jostaki syystä vaikka se kyllä kesti 10 tkm kylläki pelekästhän maantieajoa (pl yks päivä Motoparkissa hissutellen). Pirelli GTS Dragon oli mukava rengas siihen pyörhän ja nyt viimeksi laitoin Z4:n ja se oli tunnokas ja ainaki omhan ajotyylhin jotenki herkän mukava rengas. No, ens kesänä sitten varmasti parit/kolmet takarenkhat tullee kokkeiltua.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Vastaa Viestiin